Fórum - Téma


Motor+Transit-nepříjemné zvuky


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-nepříjemné zvuky

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3

2014-05-23 23:16:18

Tak už jsem to našel, bestie chrčivá - při přidávání plynu od nízkých otáček se mi tam ozýval velmi nepříjemný chrčivý zvuk, který s ubráním mizel a při cca 2500 zmizel úplně. Ale jelo to pořád dobře. Mezi hlavou a turbem je nějaký ochranný plech, je prohnutý, má nabodované dva šrouby M6 které nejsou ničím nikam přidělané (alespoň ne u mého auta. Ten plech se rozkmital a chrčel jak ventily u staré škodovky. Zkusil jsem to nafest přitáhnout gumicukem k trubkám vstřiků a je po chrčení. Tak to nějak upevním inteligentněji a bude po problému. Tak pokud by se tenhle objev někomu hodil...

2015-07-10 14:03:42

Napínací kladka-problémy .. Zdravím všechny.Chci se podělit o zkušenosti s výměnou napínací kladky,řemene, řemenic včetně té od klikovky..Při zakoupení vozu byly tyto díly vyměněny z důvodu pískání kdy napínací kladka už nefungovala vyměnila se tedy celá sada.Po ujetí 40tis.km opět pískání opět vyměněny kladky,řemen,jen napínák zůstal původní (má najeto 40tis/km).Při odjezdu ze servisu klepot -reklamace nové řemenice klkovky,vyměněno opět za novou a po pár km opět i když jiné zvuky jako by nefungoval napínák řemen "mrská".Tak jsem z toho jelen.Nemáte někdo podobnou zkušenost?

2015-07-30 10:19:55

Klepání po startu .. Ahoj,

prosím Vás o pomoc s mým malým problémem.

Vlastním Ford Transit 125 T300 (2.0 TdCi, 92kw, r.v. 2003).

1. Auto jsem před dvěma měsíci svěřil do rukou orig. servisu Malý a Velký v Ostravě. Proběhla oprava za skoro 40t Kč - výměna kladek, krytu rozvodů, olejové vany, serva+hadic, vodní pumpa, těsnění vačkové hřídele, atd. Po servisu jsem si všiml jedné věci.

Motor po nastartování klepe cca. 1-2 sek. Jako kdyby trvalo než natlačí olej nahoru do hlavy. Jde o cca. 1 start ze tří (teplý - stál jsem např. cca. 0,5 hod i studený). Existuje nějaká zábrana stékání oleje do vany? Pří výměně oleje a filtru se nemohlo něco špatně provést? Před opravou to nedělalo. Taky mám pocit, že když auto stojí ve svahu, tak je to častější. Olej je tam dán 5W-30, stejně jako před výměnou. Takže viskozitou to nebude. Nebo to můžou dělat vstřiky? Zní to jako normálně jako klasický zvuk motoru na který jsem zvyklý, jen je hodně rachotivější a jakoby kovověji znějící. Zní to opravdu jen okamžik po nastartování, ale dělá to jen někdy a před opravou to nedělalo vůbec. Tak nevím...

Moc děkuji za případnou pomoc či radu.

Martin

PS. příspěvek jsem přesunul z fóra o Transitech starších (do 2003). Já už vlastním Transita 2003-2006.

2015-08-12 11:17:00

Me to dela taky a to kazdej start. 1-2 sekundy po nastartovani rachot a pak sepot. servisak mi rikal ze je to tlakem oleje nez se natlaci a zacnou fungovat hydrostely. Pri vymenen oleje a prvnim startu to rachotilo nekolik sekund (pravdebodobne nez se olej dostal pres novej filtr a vsude kde chybel ). A pak se to vratilo do starejch koleji 1-2 sekundy.

Rada Jesterka

2015-08-12 11:56:39

jesterka: Díky za reakci :)

Hmmm, a nijak to řešit nejde? Předtím mi to nedělalo a nerad bych něco zapinkal :)

2015-08-12 13:16:21

marre: jakej Ti tam dal servis olej? Nescetnekrat jsem po servisech resil, ze tam daji lidem spatnej olej a problem je na svete.

2015-08-12 13:57:36

povadi: Podle štítku...ehm... tam dali 5W30. Ten co tam byl i před tím... touto cestou už jsem taky přemýšlel... a silně zvažoval zkusit vyměnit olej vlastnoručně, jako dosud. Přece jen je štítek a realita jsou dvě věci. Taky ho tam dali lehce nad rysku MAX. Takže aspoň lehce upustit... Nebo to nevadí? Diky

2015-08-12 14:55:28

marre: jiste, ze je lepsi upustit. Jinak te 5w30 je spousta druhu a vyrobcu. Potrebujes specifikaci A1,B1 nebo nove znaceni A5

2015-08-12 15:12:39

povadi: Tak měl by to být fordí (Motorcraft) 5W-30. Stejný olej jsem u nich i před tím kupoval... Bližší specifikaci neznám... No příště si to udělám sám... Teď mě čeká dovolenka, tak až dojedu, tak ho vyměním. A uvidím, jestli se něco změní.

Ten zvuk po nastartování mě prostě lehce znervozňuje :/

2015-08-12 15:21:30

marre: fordi Motorcraft jak pises neni. Je Ford Formula kterou pro Forda dela Castrol

2015-08-12 15:32:59

povadi: Jj, tak ten

Když už se tu řeší ten olej... je opravdu takový rozdíl u olejů 5W-40 a 5W-30 v létě, resp. viskozita za vysokých teplot? Vždyť teplota v zahřátem motoru je mnohem vyšší než teplota venku... Nebo jde pouze o vlastnosti oleje v okamžiku spuštění studeného motoru? Uměl by mi to někdo vysvětlit?

2015-08-12 16:00:33

marre: Jde o specifikaci olejů, a spoustu věcí jako je třeba oxidační schopnost, kyselost atd. Jinej olej taky maže, ale motor je dělán právě pro ten určitý olej a když se dá jinej dochází k likvidaci moturu, turba atd. Nejseou na to totiž třeba stavěná fufera a pod. Proto do Forda patří 5W 30 A/B1-A5

Jinak Téma o olejích tu již je, jen si ho najdi. Dával jsem tam krásnej článej proč dnes tak moc záleží na kvalitě a specifikaci oleje.

2015-08-12 18:52:50

marre: Někde tady je o tom samostatné téma.Proč předepsal Ford 5W30 je ve hvězdách,když u stejného motoru montovaného do jiných značek se předepisuje 5W40. V létě se sem tam stávalo,že tranzití motory odcházeli na 5W30,ten řídký olej to prostě již neumazal,neudržel olejový film. Poučení z krizového vývoje je takové,že řekněme u nového motoru 5W30 proč ne. Pokud má již něco najeto a řidič to v létě honí , tahá se vlek pro klid duše rozhodně 5W40.

2015-08-12 19:01:08

milan1: Teď mi čteš z duše Nalítáno už má dost - 270 t km. Uvažuji o Magnatecu 5W-40 DIESEL.

2015-08-12 19:25:23

milan1: Mám nalítáno na fordech kvanta km, můj pick-up má přes 270 000km stále leju 5W30 a bez úniku oleje a problémů. Stačí jen správná výměna oleje atd. A to nejezdím pomalu, mám ho nestále naloženého jako pojízdnou dílnu a ještě i tahám přeloženej vlek když je potřeba a to né o Sto kg, ale cca tak o 300kg. Přece nepojedu s prázdnou...

Vždy je to jen o servisu a o tom jak se o něj staráš. Kdo to dodržuje může s klidem jezdit na 5W 30. Kdo je ,,prase¨ NÉ

2015-08-12 19:28:57

marre: Já jsem dával od nového do 150000 5W30 a od té doby 5W40 Ardeca nejsem příznivce těch lehkoběžných olejů a dlouhých výměnných lhůt je to možný a dokázaný kolaps a nadměrný a zbytečný opotřebení všech moderních motorů.Měním po 10000km.

povadi: Nikomu to neberu,třeba máš kliku ,jezdíš rozumě,kdysi se to tu rozebíralo,dost k tomu napsal Leo a jediné vysvětlení přidřených motorů byl olej který to prostě neumazal,ale všechny případy byli v létě a dálnice když auto táhneš dlouho pomalu na doraz. jak se s touhle informací kdo srovná je na vkusu každého soudruha.Pokud jezdíš rozum 5W30 možná stačí , nevím vycházím z toho jaké info jsem kde načerpal. Já zůstávám u 5W40 a letošní léto to trošku podporuje.

2015-08-12 19:47:53

milan1: Nemáš až tak pravdu, v pohodě to umaže když totiž nemáš zanedbanej motor Tj. jednou za čas když měníš olej udělat debordelizaci motoru, měníš olej po 10 000km a necháváš vyfoukat turbo, nedochází k přepalování a karbonizaci oleje a tím zadírání... Mám na servis lidi co jezdí opravdu kudlu a jezdí 80 000km i víc za rok a bez problémů když tohle dodržujou

2015-08-12 19:56:29

povadi: Motor pokud je dobrý nepotřebuje zvláštní péči. Mám u Transita zaslepenej EGR a před výměnou dávám trochu automatovýho oleje -je agresivní a rozpouští bordel. Pokud je motor slušně udělaný a je s ním slušně zacházeno tak by neměl nic jiného potřebovat.

Mám od nového 2001 najeto cca 300 000Km.

Co foukáš na turbu,to slyším poprvé?

2015-08-12 20:27:37

To turbo by mě taky zajímalo :)

Já měním olej tak, že vyměním pouze olej, najezdím cca. 500km a teprve pak vyměním olej i s filtrem. Je to spíše pro můj dobrý pocit. měním taky max. po 10t km. Taková investice to zasejc není.

Ještě bych se zeptal... jak vám motor chcípá? Resp. když otočíte klíčkem na vypnutí zacuká Vám ještě motor?

2015-08-12 20:30:14

milan1: To se říká tomu když dojedeš abys ho okamžitě nevypnul, ale nechal jsi ho chvilku ve volnoběhu


Odpovědět

1  2  3