Fórum - Téma


Motor+Transit-nepříjemné zvuky


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-nepříjemné zvuky

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3

2010-02-21 23:00:36

Zdravim všechny. Při 2000 otačkách se mi v transitu ozyvaji zvuky jako by něco drnčelo. už jsem prohlizel všechno okolo vyfuku ale je to tam porad. Ma diskuzi u mondea jsem se docetl ze to dela vzduchova hadice resp jeji držak. V Transitu je to ale jinak. tak se tu zkousim ptat. Doufam ze zase nebudu pokaran že zakladam nové tema.Ty zvuky jsou docela neprijenmy protoze jsou v otačkach co se defakto nejvice pouzivají. Uz jsem mel podezreni i na zahradku ale ta to nedelá. Tak uvidim treba ma nebo měl někdo stejny problem. Nejhorsi je ze to dela jen v tahu. Kdyz ho proplynuju na miste tak to nedela tak ani nevim jak to zjistit.

2010-02-22 13:02:08

Kdysi těsně po záruce mě potkal též nepříjemný zvuk.Taky u 01.

Nikdo na to nemohl přijít,řešil to i Charouz a byla to prasklinka na hadici u Turba.

A to podotýkám,že vodborníci u Forda ze zoufalství měnily i Turbo.

Vono se to těžko hledalo,tenkrát to bylo nový auto a žádný servisní zkušenosti.

Ten zvuk vzrůstal s přibývajícíma otáčkama motoru.

2010-02-22 17:19:27

no ja mam prave problem ze to zacne v 1500 a konci ve 2000 otackach. a je to vylozene jako z neco rezonuje.Ve foru u mondea to delal drzak od hadice sani jak jsem se tam docetl.

2010-02-23 16:29:40

pro Mape: zkus, jestli máš možnost, nahrej ten zvuk na telefon, jestli to půjde slyšet a hoď to třeba na Youtube.

2010-02-24 13:08:07

Ahoj,

já řeším bez úspěchu taky jakési protivné rachocení (drnčení), které se ozývá jen při určitých otáčkách a to někde jakoby z přístrojovky před řidičem. Když stojím namístě a proplynuju to, tak to nedělá. Jen při jízdě. Otáčky, při kterých to dělá jsou variabilní, podle toho na jaký kvalt jedu. Třeba u 2- ky to začíná už při 1700, u 3-ky až tak kolem 2000 a výš. Je to dost nepříjemný a hlasitý a není to jen tak nějaký drnčení uvolněnýho plastu, dělá to větší hluk.

Je zajímavý, že jedu a začne to dělat a když maličko nepatrně povolím plyn tak to ustane, ale přitom se mi nezmění skoro otáčky, resp. při tom ubrání třeba klesnou z 2,55 tisíce na 2,5 tisíce, ale když mám plyn víc přidanej, tak to dělá už třeba od 1900 otáček. Je to jakoby spojený se šlapáním na plyn při jízdě. Ještě jsem se s něčím takovým nesetkal. Kapličku s budíky a obložení volantu jsem rozebral a jezdil i bez toho a stejně to hučelo. Potřeboval bych mít hlavu v motoru a přitom sedět za volantem a jet a zkoušet to, ale to jaksi nejde.

Mám rv. 2003, 2,4 Di, 92 kW.

Jirka

,

2010-02-24 16:24:34

Mě drnčení dělalo to, že jsem měl kardan vytřískaný. to pak tak švrkotí, ale dělalo to většinou jenom v záběru, když tahal.

2010-02-26 20:19:27

To Lujs

tyjo to bude asi ono

Taky mi to dela jen pri pridani plynu .chci to zkusit zvednout a pustit to jestli se to ozve a Znamej mi rikal ze mam zkusit nekde valce.domluvit se na tk nebo nekdo kdo ma treba v servisu valce na zkouseni brzd. Mam velky podezreni na system sani. je to takovy vachrlaty. A taky mi bylo receno ze to umi delat i pricka v tlumici vyfuku.Tak uvidim

2010-02-27 13:58:29

každopádně je to opruz. Není tlumič výfuku příliš daleko na to, aby to bylo tak divně slyšet v kabině ? Stejně by člověk řekl, že to je stopro z přístrojovky. Ale možný je všechno. Každopádně ti přeju hodně zdaru. Taky to budu zkoušet a uvidíme.

ahoj Jirka

2010-11-21 21:35:48

Já mám transita 2008 najeto 245000km někdy se mi ozve nepříjemný zvuk taky cca 1500 až 2000 ot. ale jen při lehce sešlápnutém plynu,když vytáčím motor víc tak je klid,Děje se to jen u 2 rych.st. a 3 rych st.Možná to může dělat nějaké servo u turba nebo nějaká klapka zatím to neřeším auto jezdí a kontrolky nesvítí.Možná je to něaká prkotina.

2010-11-21 22:56:55

ahoj,

já už to vyřešil. Měl jsem prasklej takovej kastlík z plastu co šel od turba do sání. Kastlík ze 4 dílů, každej pro jedno sání do každýho válce, měl puklinu ve sváru. A jak turbo tlakovalo vzduch, tak to unikalo ven a dělalo to ten nepříjemnej zvuk. Katlík jsem slepil a stáhnul ve sváru vrutama a je pokoj.

tak ahoj Jirka.

2010-11-24 10:27:28

Mám 03 74kW najeto cca 400 tis. a také při 1500 - 2000 otáčkách když šlápnu na plno na plyn tak slyším jakoby kovové drnčení. Docela by mě zajímalo co to je. Vychází to z motorového prostoru. Na neutrál to samo sebou nedělá. Zkusím postup Lujse.

t:o Lujs ten kastlík co jsi psal, že jsi lepil, jeto ten co je na obrázku? Dával jsi nové těsnění?

2010-11-24 11:41:20

to je ten kastlík, nový těsnění jsem nedával, mám najeto jen 50 tisíc. Kastlík byl ruplej ve sváru v horní polovině. Okolo praskliny to bylo očouzený.

2010-11-24 20:27:27

Zdravím

Tím kastlikem myslite prímo sací potrubí? To jsem jeste ne prohližel. Ale mam tam všude čisto tak si myslim že to nebude ono.

Ja mam podezreni na vyfuk

2012-05-27 15:06:01

mape, (nebo kdokoliv jiný kdo řešil stejnou komplikaci) jak jsi, prosím, vyřešil drnčení?

Řeším stejné příznaky (kovové drnčení, pří zatížení motoru, v rozmezí cca 1700 - 2000 rpm), při rychlém přechodu nebo bez zatížení motoru (minimální akceleraci) "kovově znející" rezonance z mot. prostoru není (nebo možná jen není tak slyšitelná)

(Ford Transit, 01, 85 T300, 2.0 (Duratorg) DI F3FA)

2012-06-02 18:39:35

Heuréka!

Dnes mi to nedalo, prolejzal jsem motor ze všech stran, a domněnka o souvislosti s turbem se potvrdila

(někdo i v jiné diskuzi kdysi taky zmiňoval podtlakový regulátor turba):

  • Původní stav

odobný tomuto: http://www.janmarecek.cz/img/octavia/ventil.jpg (sice obrázek turba z octavie, ale původní stav obdobný) - táhlo velmi blízko u tělesa ventilu, následkem čehož, při záběru pod 2000 rpm, dochází k nárazům táhla o těleso.

  • Ověření teorie

Lze ověřit i vykláním tyčky (táhla) ve směru "nejbližšího bodu" k tělesu ventilu (při malé vůli, lze narazit táhlem o těleso ventilu).

  • Praktické ověření

Třeba z kousku "tlustší bužírky" (vnější plášť kabelu na 220) vytvořit obal/podožku na táhlo, obalit a zafixovat proti posunutí po táhlu (např. viz obr.).

Při jízdě a stejných zátěžových podmínkách "rámus" není.

Teď jen dořešit finální řešení. Přijde mi, že táhlo má tendenci k radiálnímu pohybu - ale nevím jestli lze celé táhlo pootočit, nebo je na pevné membráně. Pokud byste někdo měl schéma nebo foto vnitřku - prosím o poskytnutí.

2012-06-03 21:46:54

Tak jsem se radoval že bude klid a k mému zklamání to u mě nezabralo. Dokonce jsem mel další podezrení na plech mezi turbem a motorem protože měl vůli na šroubech ale po porádném upevnění se to stejně nezměnilo. Ale jinak gratuluju a díky za další podnět. Jsem se taky dovedel že to může delat řemenice na klice. Prej má nějaký pružný člen a tem může byt vymlácený. Ale vzhledem k tomu že to reaguje ne na otáčky ale na míře pridaného plynu tak si to porád spojuju s turbem,vyfukovou cestou a podobně

2013-08-21 10:14:18

Pro (ne)úplnost historky o drnčení:

  • podtlakovým regulátorem turba to nebylo - drnčel o něco méně, ale stále drnčel.

Drnčení zcela "vymizelo" až při větší opravě - při výměně spojky (lamely, setrvačníku, přítlačného ložiska), palivového filtru, plochého řemene.

Co ale za tím bylo konkrétně (jestli filtr, spojka, řemen nebo uložení motoru, či všechno dohromady nebo i něco jiného) - bohužel ...

2013-08-21 20:39:48

vt__: A se spojkou si měnil i dvouhmotový setrvačník?Mě bylo řečeno že může vibrovat spojka to je takové šustění a kovové zvuky většinou vydává dvouhmota.

2013-08-22 19:44:21

kříža: jj, měnil se i setrvačník (jednohmotový) (r.v.: 2001.12)

Rachot to byl při záběru (jízda do kopce, nebo prudší akcelerace na vyšší stupeň - 3,4,5). Když se "kritické" otáčky "přešly" bez potřeby většího výkonu, tak rachot nebyl tak patrný.

2013-11-02 23:14:01

U mého transita drnčelo hned několik věcí-začnu tím nejjednodušším,vyloupnout plastovou záslepku airbagu před spolujezdcem a styčné plochy polepit něčím,co vymezí vůle,mě stačil nastříhaný samolepící suchý zip,dál mi drnčel deklík nad pojistkami-odkládací plocha,tu jsem taky po obvodu podlepil a bylo ticho,ale né dlouho,něco mi nechutně v určitých otáčkách rezonovalo jakoby z motoru,hledal jsem to půl roku až nakonec jsem na to přišel Po sundání zrcátka je vidět spodní část plastového krytu předního sloupku a ta měla ulomenou pacičku a drnčela o kastli zvenčí,podlepeno,podloženo,na obou stranách a pazvuky zmizely

Jezdím denně po kočičích hlavách a tak mi zase zanedlouho začalo drnčet něco v palubce,dva měsíce hledání než jsem našel pod pojistkovou skříňkou před spolujezdcem vede hlavní kabelový svazek a z něj volně visí dva konektory,nevím či na výbavu kterou nemám nebo jestli na diagnostiku,no a ty mi ležely na plastu přihrádky před spolujezdcem a klepaly do něj a drnčely...ohavnej zvuk a vyřešily to dvě drcpásky

Momentálně mi zas něco povrzává ve středovém tunelu,je to běh na dlouhou trať,ale třeba někdy to vyřeším úplně do ticha


Odpovědět

1  2  3