Fórum - Téma


Motor+Transit-neobvyklé zvuky,klepání,pískání apod


Fórum Transit V / VE83 Motor+Transit-neobvyklé zvuky,klepání,pískání apod

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83



2011-02-16 21:26:13

Tak Vás opět zdravím kolegové. Jedná se o Transit r.v. 01 2,4DI

Začalo mi něco klepat v motoru, něco jako nadzvedák nebo ventil nevím. Už to i špatně ráno startuje, bíle to kouří, a motor má prostě divný zvuk i chod. Jako by to sem tam šlo na tři válce.

Za studena to neklepe, až jak se to zahřeje. No nevím rači jsem to odstavil.

Je to už čtvrtá vážna porucha za rok! No Ford prostě hrůza!

Stal mě na opravách už skoro 80 tis.! Za rok.

Nejhorší na tom je že mě to auto živí.

Nevíte prosím někdo co by stím mohlo být? Už se mi to nechce dávat do servisu.

Díííííky moc

2011-02-18 16:37:43

Ahoj, tak to ti nezávidím. Bohužel ani neporadím s tím jsem se nesetkal, ale jen bych podotknul, že jsem koupil Tranyho asi před 9 měsíci a krom závady na žhavení a nevyměněného paliv filtru absolutní klid. Mám 03 a najeto 395 tis. Osobně už asi auto v čechách kupovat nebudu po jistých zkušenostech s felicii, takže raději pro další auto stejně jako Tranyho do německa.

2011-02-18 17:39:03

Lechy Ty máš s tím autem sakra pech.Měl by si to klepání poslechnout někdo kdo dělá

tyhle motory, Vzít sluchátka nebo aspoň hadičku a poslechnout odkud to de.

2013-03-01 10:59:30

Cau vsichni

Mám Transit 2.4, 2001 a řeším takovej zvláštní problém. Uz delsi dobu mi pod kapotou ci pod palubovkou něco píska. Jedu treba 10 minut a nic , pak na 2 min zacne neco utlumene pískat, pak zas stisi , intervali sou nepravidelny a ruzne dlouhy , jak kdyby nekdo piskal na pistalku a ja to yslysel tak s 50 metru. Dokonce ikdyz je radio ON , piskaní produkci zvuku dost rusi a vetsinou jezdím v 6 ti a ostatnim to tez vadi. Vetsinou zabere kdyz pustim nohu z plynu , auto zpomaly , piskan se ztisi a ja zas zrychlim. Taky musim dodat ze piskani prichazy s plynule narustajicim volume a odchází opet postupnym snizováním az do 0. Rozhodne to neni raz na raz , ted a ted. Vse sem prohlid , motorek ventilatoru je absolutne tichej kdyz je ON . nic me nenapada co by to mohlo bejt,

Nesetkali jste se s tim nekdo ,

Dík za pomoc , Radek

Leo
Leo
2013-03-01 18:57:24

Lechy asi má ten naftový stroj unavený vstřik, začni tim, že povoláš trubku u vstřiku jednu po druhé a když to přestane tak ten co do něj nafta nepujde je ko. Jeho repas stojí tak 1500,- žádná pohroma.

2013-03-02 13:45:22

Leo to už je dva roky stará záležitost. Závada nakonec byla že se rozpadlo pouzdro na pístním čepu a píst měl vůli, tím pádem nedojížděl do horní úvratě a špatně spaloval !

Takže to začalo jet na tři válce, kouřilo to atd.

No opravilo se to a auto má najeto cca 120tis. Ale od te doby tam liju olej 10w40 a je naštěstí klid.

Kdýž jsem dával 5w40 tak motor cca co 15tis stal ! Pouzdra totiž nemaj mazací drážky jako u starších motoru apod. Takže radši hustší, výměna co 15 tis. a je...

Ale když už jsme u těch závad tak zrovna před týdnem jsem dělal repas vstřikovacího čerpadla a vstřiku !

Cena 35 tis.

Leo každopádně díky za radu !!

Leo
Leo
2013-03-03 21:11:01

Lechy: Díky za upozprnění, už jsem byl mile upozorněn z hůry, že nečtu datumy a že jsi to asi stihnul vyřešit. Čep je na 2,4 též častá záležitost. A 5-30 je olej pro long laif výměnu max pro prvních pár set tisíc km. S přibývajími km a vyběhaností motoru hustší náplň jen oddálí jeho předčasnou smrt.

2013-03-07 23:09:20

Lechy kde jsi repasoval cerpadlo ? Jake ? VP44?

2013-03-08 22:24:17

nartan01: Zdar joo VP 44. Měl jsem to na doporučeni známeho v BOSCH servisu Frýdek-Místek.

Zabyvaj se tímhle.

http://www.bosch-sobek.cz/

2015-05-21 10:26:28

Transit 2,5Di přestavěn na 2,5 TD (cvaká motor) .. Zdarec Forďáci

mám už asi 8 let tohohle transita a jsem s ním moc spokojen. Koupil jsem ho s najetými 406.000 Km, teď už mám 590.000 Km.

Přestavba na turbo jsem dělal před dvěma lety, od té doby bez poruch. Ale poslední asi 2 měsíce pozoruju po nastartování studeného motoru jakési cvakání, jakoby velká vent. vůle, ale ta je v pohodě (dělal jsem hned jak jsem tuto závadu oběvil).

Stačí nechat motor zahřát cca 5min. a cvakání je pryč. Nemá s tím nekdo skušenosti, co by to mohlo být?

Zkusím nahrát video, kde je to trochu slyšet když se motor po přidání plynu vrací zpěd do volnoběhu.

Ford Transit 2,5TD (Bosch) cvakání za studena

2015-05-21 17:41:47

michal86: Nenapadlo tě zkusit poslechnout si motor na několika různých místech fonendosdkopem. V nouzi se to dá též odposlechnout například přes měchačku nebo jinou podobnou tyčku, kterou opřeš jednou stranou o ucho a druhou o různá místa na motoru. Tam, kde je zvuk silnější bývá problém.

2015-05-21 18:15:44

Jj, to jsem zkoušel přes velký šroubovák, ale nic. Nějak jsem teď tak trochu neklidný když to takhle klepe.

2015-07-21 06:03:15

Klepání po startu .. Ahoj,

prosím Vás o pomoc s mými dvěma problémy :)

Vlastním Ford Transit 125 T300 (2.0 TdCi, 92kw, r.v. 2003).

1. Auto jsem před dvěma měsíci svěřil do rukou orig. servisu Malý a Velký v Ostravě. Proběhla oprava za skoro 40t Kč - výměna kladek, krytu rozvodů, olejové vany, serva+hadic, vodní pumpa, těsnění vačkové hřídele, atd. Po servisu jsem si všiml jedné věci.

Motor po nastartování klepe cca. 1-2 sek. Jako kdyby trvalo než natlačí olej nahoru do hlavy. Jde o cca. 1 start ze tří (teplý - stál jsem např. cca. 0,5 hod i studený). Existuje nějaká zábrana stékání oleje do vany? Pří výměně oleje a filtru se nemohlo něco špatně provést? Před opravou to nedělalo. Olej je tam dán 5W-30, stejně jako před výměnou. Takže viskozitou to nebude. Nebo to můžou dělat vstřiky? Zní to jako normálně jako klasický zvuk motoru na který jsem zvyklý, jen je hodně rachotivější a jakoby kovověji znějící. Zní to opravdu jen okamžik po nastartování, ale dělá to jen někdy a před opravou to nedělalo vůbec. Tak nevím...

2. Zámek kapoty se otevírá takovým klíčem s čtyřhranem. Plastová vložka v zámku je už tak vyhlodaná od otevírání, že klíč se protáčí a nelze odemknout kapotu. Nevíte prosím, kolik stojí nový zámek kapoty?

Moc děkuji za případnou pomoc či radu.

Martin

2016-06-02 23:05:51

Zdar hoši.

Tak se mi po Transit 2,5 TD, 74 KW, r.v. 94 - nejdřív začal zvuk od spojky - vydrželo to asi 20 km, pak náhle během asi 200 metrů motor začal bouchat, ještě jsem dojel tam kde bych mohl stát a auto jsem nechal odvézt kámošem z odtahovky. V servisu sundali převodovku a zavolali mi, že je prasklá klikovka, ať se přijdu podívat. Když jsem zkoušel hýbnout setrvačníkem, tak byl jakoby úplně volný - šlo s ním hýbat ze strany na stranu ( jako když máte např. hodně povolenou dotahovací matku na ložisku na kole, tak že s ním lze hýbat ze strany na stranu ), ale šrouby byly nebo se zdály na setrváku dotažené. Chtěl jsem se zeptat, jestli tam třeba není nějaký mezikus, který by mohl být pod setrvákem uvolněný a stačilo by ho např. vyměnit. Díky za info a případné rady. P.S. Nákres motoru jsem nikde nenašel, tak sám nevím. Díky.

2016-06-03 11:31:12

Bohužel, setrvačník je přišroubovaný přímo do kliky

2016-06-03 21:27:51

jajarin: Díky za info.

2016-06-04 10:30:49

marre: myslím že to dělaji hydroštely v hlavě, neboli koníky.

Některý z nich asi neudrží olej. Dělá mi to taky už dlouho..

A dával bych tam 5w40. 5w30 tak možná jak je to nové.

Jezdím taky 5w40 se specifikací pro Ford.

2016-06-05 23:16:09

marek1974: Tak to byla prasklá klikovka. Motor byl před čtyřmi lety na kompletní generálce - bohužel byly vydřený uložení klikovky a klikovka, tak se vzal jinej starej motor a udělal se výbrus - nový písty uložení klikovky apod. Se mě, že jsem na něm najel asi 12000 km a praskla klikovka, no ale to si člověk nevybere u starýho motoru. Generálka mě tenkrát stála 57 tis. a teď tam půjde jinej ojetej motor, tak snad vydrží ...

2016-06-06 22:54:43

lechy: 96r. nemámá hydroštely.

2016-06-07 07:58:36

jajarin: ja vím ale marre píše že vlastní rok 2003


Odpovědět