Fórum - Téma


Motor+Transit-nejde do tahu,chcípá,bliká žhavení


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-nejde do tahu,chcípá,bliká žhavení

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2

2009-11-15 08:02:58

Poraďte mi čo mam robiť,keď po vymene vstrekovačov (sú tam asi 3 mesiace) nechce motor absolutne ťahať,a stale mi pri zaťažení motora hlavne v kopci ,začne blikať žhavenie a motor skape.Čítačka ukazuje na vstreky,ale tie sú nové!Čo ďalej????Je to Tranzit 2003 92 kw

2009-11-15 19:50:25

zajel bych na diagnostiku do forda. toto bude problém elektroniky

2009-11-25 19:24:41

čitačka voForde neukazala nič,vstrekovače sú pretestované a motor robí neplechu stále.A teraz??

2009-12-13 06:34:02

Kdyz za jizdy zacne blikat zhaveni a netahne ta neni tlak vzduchu. Co tam mas? TDDI nebo TDCI ?

2009-12-13 09:28:51

Byl jsem s TDCi(2004) na diagnostice a prý pokud začne blikat žhavení, motor přešel do nouzového režimu a je nutné vyměnit vstřiky (v lepším případě) v horším vysokotlaké čerpadlo. Jeden vstřik prý stojí cca 8tis. Ale prý u 2004 už čerpadla neodcházeli ale záleží na jakou naftu se jezdí.

2009-12-15 07:14:58

No ja mam tuseni ze ten vstrikovač stoji jeste asi vice. Ale nesmis vsemu verit co ti u Fordu reknou a taky je rozdil mezi vstřikem a vstřikovačem. Vstřikovač je komplet cely kus a vstřik je vnitřek ktery se necha vymenit. Mam TDDI a jeden nový vstřik (výměna vnitřku) a seřízení cca 1700 Kc. U TDCI trochu vis. Ale není potřeba vždy kupovat cely tělo.

2009-12-15 21:06:17

žlutá kontrolka žhavení neznamená konkretní poruchu!! ta kontrolka, když se během jízdy rozbliká znamená prostě NĚJAKOU poruchu. Motor, jak řekl kolega, se přepne do nouzového režimu - odpojí se turbo. Já třeba, když se mi to rozblikalo, tak diagnostika ukázala na EGR ventil turba. Pokud ve Fordu Ti řekli, že nenašli chybu, chtěj, aby Ti vyjeli protokol z přístroje. Pokud Ti ho nedají, změn servis - neumí dělat diagnostiku!

2009-12-21 23:21:30

Jen Tě trochu opravím, kolego. Pokud bliká kontrolka žhavení už při zapnutém klíčku tak to většinou nejde už nastartovat. Za jízdy to značí bud závada okolo vstřikování nebo pokles tlaku přeplňování. Máš pravdu, že to hodí nouzový režim což je omezení dávky paliva a otáček, ale pleteš se v odpojení turba. Turbo je mechanický, a pokud není zadřený tak tlačí stále. EGR není ventil turba a nemá s nim vůbec nic společného. Vždyť ho mají i atmosférický motory včetně benzínových. Při menších závadách se nechá nouzový režim vyresetovat z paměti ř.j. čerpadla vypnutím a opětovným zapnutím motoru. Ovšem číslo chybového kódu zůstane v paměti hlavní ř.j. aniž by to mělo vliv na provoz.

2010-01-09 12:58:05

vymente tesneni pod palivovym filtrem a uvidite jak to hned pojede. tuhle zavadu vam diagnostika neukaze.

2010-01-13 01:51:36

Víc jak polovina závad bývají ptákoviny, které bohužel diagnostika neukáže nebo neumí. S kámošem si už dořešujeme vlastní obecnou diagnostiku v noťasu.

2010-02-10 22:53:59

Tak přesně tuhle závadu mi to dělá taky . Rozbliká se kontrolka žhavení a motor ztratí tah.Stačí klíčkem restartovat a běží dál.Stalo se mi to dvakrát před rokem pak minimálně půl roku nic teď několikrát se to opět stalo ale třeba 1000km nic a pak to dvakrát během 100km udělá.Na diagnostice nic nepoznali ale chci to zkusit jinam tady tvrdili ,že by to mohlo být v řídící jednotce ale že se jim tam nic neukáže.Většinou to udělá když má tak 2000 otáček při větším nikdy.Myslíte,že to je spíš ve vstřikách.Je mi divná ta nepravidelnost s jakou se to projevuje .Jako kdyby to spíš bylo naftou ale to je asi blbost.

2010-02-12 15:37:47

pro 3609: díky za opravení no. Mi to podali ve Fordu, že EGR je ventil turba, ikdyž vím že egr je pro recirkulaci výfukových plynů. Ve Faktuře mám přímo napsané - výměna ventilu turba - EGR. Jinač, mám problémy s turbem. Narazil si na to, že může být zadřené?? Mě třeba při 90km/h začne jako cukat a cítím, že táhnout by chtěl ale nemůže a víc jak 100 z něho nedostanu. Nemáš zkušenosti? Kolega mi říkal, že je tam nějaký regulátor a ten reguluje tlak a že jak je velký, tak místo aby ho poslal do turba, tak odfoukne do výfuku...

2010-02-17 13:06:41

Pro prodriver. - Čauky kolego, tady vidíš, že ani ve Fordu nejsou všeho znalí. V Kelly mi taky chtěli prodat čidlo teploty vody na Transita i když taková součástka tam neexistuje.Turbo přidřený být nemůže. Jinak by se neroztočilo. Jen připomínám, že je uloženo v porcelánu, točí okolo 100.000 otáček (není to překlep) a je mazaní z motoru tlakem asi 4 atmosféry. Potřeboval bych více info. Ale myslím si, že pokud to dělá stále, že se nedostaneš přes 100 km/h a chtěl by ale nemůže, viděl bych to na dvě možné dost vyskytující se závady. Ta jednoduchá je palivový filtr. Čerpadlem proteče asi 5 l nafty na 10 km. Pokud je zanesený tak jí má málo, bez ohledu na to kolik jsi najel po výměně. Mohl jsi někde natankovat humus. ( indikátor na filtru lže, nebrat na něj ohled) . Je to nejčastější závada. Ta druhá je, unik tlakového vzduchu od turba. Propouštějící tlak, hadice, ( hadice nesmí být měkké), pokud máš intercooler tak bývá sežraný od soli. Únik poznáš tak, že když pojedeš naplno podle odhlučňovací stěny tak jsi otevři okno a uslyšíš velký syčení. Když ubereš plyn přestane a naopak. Dej vědět na co jsi přišel.

Damián  
Zdeněk
2010-02-17 13:18:36

*pozn.ADM - ahoj.Vážení taková malá technická, pište, prosím, komu ten který příspěvek adresujete, věřte tomu, že se tím diskuze ohromně zpřehlední

Děkuji za pochopení.Z.

2010-02-17 15:03:11

pro Airtransit - Kolego zklamu Tě, čerpadlo Ti dá vale ( TDDI ). Je to přidřený předsuvník vstřiku (výměna obalu čerpadla). Pohybuje v čerpadle a pokud se opozdí vrátit zpět na místo ( měřeno v milisekundách ), čidlo to vyhodnotí jako závadu a nastolí nouzový režim. Paměť ŘJ v čerpadle, reset vypnutím motoru. Ve vstřikách to nemůže být, jelikož TDDI je nemá elektrický tak nejsou na sobě závislí. Repas čerpadla cca 25.000 ,- Což je dost ale co naděláš. Pokud by jsi chtěl, mohu Ti doporučit Bosch servis kterému osobně věřím a mám s nim zkušenosti. Nevím, kde jsi byl na diagnostice, ale tuto závadu Ti určí diagnostika Bosch a ani nemusíš do Forda. A pokud to u Forda nenaměřili tak to tam neumí a už bych tam nikdy nejel.

2010-02-17 15:33:42

Tak to jsi mě fakt nepotěšil ale přesto díky. Jsem obědnanej do servisu který sice nedělá fordy ale vždycky mě tam poradili tak snad to odhalí.Jen doufám,že to ještě aspoň těch 14 dní vydrží.Teď to měsíc dělá dobrotu nicméně na klidu to nepřidá

2010-02-17 19:31:57

pro 3609: díky kolego. no na filtry já jsem pedant, takže palivový měním co 60 tisíc a závada po výměne se neodstranila. Už jsem i byl pod autem a prohlížel si všechny hadice. Od intercoleru se mi zdát vše v pořádku, až na pár malých otlačenin od ostatních hadic je to o.k.. Ani to nesyčí, ani to nedělá nic, jenom když chci výkon a jsem třeba naložený, tak už i na čtverku kolem 2600 ot/min začne pocukávat a ztrácí výkon..ono jako by chtěl jet, ale jak přidáš tak jako by tě zbrzdil ale postupně tím cukáním zrychluje.potom dáš pětku a zase to samý. filtrama to určitě nebude. Bude asi třeba změřit tlaky v turbu. Na to já bohužel nemám techniku, tak to nechám profesionálům. Ale asi to bude to turbo, tam vidím zradu. Kámoš mi říkal že tam je nějakej ventil který může být přidřený...a když přidáš, tak místo aby šel proud z výfuku do turba, tak jde přímo do výfuku.

2010-04-14 21:24:48

Ahoj podle toho co popisuješ by to mohl být regulátor tlaku paliva. Popřípadě zanesený EGR ventil. Obojí by mělo jít zjistit na diagnostice

2010-08-03 22:34:54

Prosím o radu,mam Tr.2.0 tdci rok 2005 bus.85koní. Nejprve mi za jízdy začalo blikat žhavení a současně chcípnul motor. Tak jsem vypnul klíček nastartoval a zase to bez problémů jelo dál. To se pak behem týdne ještě asi pětkrát opakovalo. Pak se průběh poruchy změnil. Za jízdy zablikalo žhavení, motor nechcípnul, ale nereagoval na plyn. pedál- nešel do otáček. Po vypnutí a zapnutí klíčku to jelo dále. Ve Fordu na diagnostice nic nenašli. Děkuji za radu.

2010-08-04 07:50:20

Zdravím, je divný, že na diagnostice nic nenašli. Prý se ale rozsvěcí žhavení při tom když odejdou vstřiky. Není to z vlastní zkušenosti ale slyšel jsem to.


Odpovědět

1  2