Fórum - Téma


Motor_Transit VI-kolísání otáček apod


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor_Transit VI-kolísání otáček apod

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2016-05-16 14:36:29

Mám dotaz. Motor běží klidně a plynule - je po opravě. Nové vstřiky, čerpadlo...jakmile se motor rozběhne nad 3.000 ot, začne kašlat, začne čoudit výfuk a pak otáčky stouponou, ale je to neklidný, jakoby vynechávalo vstřikování. Prostě kašle. Co by to mohlo být? Do těch 3.000 otáček v pohodě. Turbo? EGR?

2016-05-16 15:35:20

otakar1967:

Takhle jednoduše jen na základě popisu lze těžko říct.

Když motor kouří - tedy má palivo a nespaluje nepodezíral bych vstřiky - čerpadlo.

A jestliže to začně dělat až při 3000 měl bych v podezření EGR (Exhaust Gas Recycle - recyklace výfukových plynů) .

Navíc píšeš motor po opravě. Někde jsem četl, cituji: EGR se nečistí EGR se zaslepuje.

2016-05-16 17:43:32

EGR je vyčištěn, odmaštěn....nevyměněn ale. Potrubí vyčištěno také. Vůbec sám netuším čím to je. Je možné, že turbem, při kolika otáčkách se rozbíhá to turbo ? 1800 -2000 nebo více? Mám podezření na něj. Protože to začne se kuckat a začne hulit právě při zvýšení otáček. Ať pomalu, nebo rychle. Dojde to na hranici a začne kašlat.

Podotýkám - má to pak i divný chod (zvuk).

2016-05-16 19:40:02

otakar1967: EGR se nečistí EGR se zaslepuje.

Prosím nebuď líný a nastuduj si co je EGR za technickou "ZRŮDNOST" ve jménu ekologie.

Je toho na webu hafo.

Ta věc podle "nějakého" programu v řídící jednotce vrací část výfukových plynů do sání, čímž otráví směs. Je-li program anebo nějaká čast - servo/čidlo chybné motor běží nepravidelně, dusí se a kouří.

Samozřejmě turbo je též ve hře a s ním i váha vzduchu, pokud nezásobí sání dostatečným možstvím a tlakem vzduchu. Pokud turbo nedá dostatečný tlak, tak potom EGR může zcela sání zahltit spalinami. Na svým Transitu já turbo krásně slyším jak nabíhá (typický hlízdavý zvuk) a zárověň cítím nárůst výkonu. Pokud nechceš hned utrácet za servis zkusil bych zaslepit ten EGR, tím nic nezkazíš.

Nemusí se to snad ani celý rozebírat. Jenom EGR povolíš vyjmeš původní těsnění a podle něj z nějakýho silnějšího 1mm Alu plechu vystřihneš záslepku. Jenom proboha ne z alobalu to by Ti ho motor sežral. Přece jen jsou tam nějaké tlaky. No natočíš a uvidíš .

Pokud to nepomůže ... tak asi nechat turbo, EGR a váhu vzduchu změřit na diagnostice.

2016-05-16 21:00:48

No bylo to plný sr...ček. Tak jsem to pročistil. Zkusím to zítra zaslepit. U mne je to řízené podtlakem, ne počítačem. Je to možné, to co píšeš. Dám vědět pro ostatní výsledek.

2016-05-17 06:59:45

sarounp:

Za chvilku jedu do dílny. Napadlo mne - místo zaslepení-mám to jen na podtlak, není to řízeno elektronicky-nestačí jen vytáhnout hadičku? ventil pak zůstane zavřený, ne?

2016-05-17 07:53:40

otakar1967: Než dělat předčasně zásah do EGR ventilu by možná stálo za to ověřit funkci regulace turba (zda správně funguje ovládání lopatek). Pokud turbo neotevře kolem těch 1800-2000 otáček, tak motor má na dávku paliva málo vzduchu a špatně spaluje. Způsoby ověření regulace turba jsou popsány na Fóru. Výběr je třeba na tomto odkazu:

http://www.fordclub.eu/ms...searchText=regulace+turba

2016-05-17 16:43:36

petrdepo: Něco kol turba je to jistě. Zkoumal jsem tento jev detailně. Pokud otáčky stoupnou na 3250 +-, spadnou na volnoběh, pokud více přidám, začne se kuckat a jakž takž ale s kouřem to jde od asi 3700 bez kašlání.

Zaslepil jsem EGR (práce na 5 minutek) - odezva či výsledek vůbec žádný.

Další pokus s ruční manipulací turbem - ovládání podtlakové jde velice ztuha. První poznatek. Tak slabý podtlak nemůže mít šanci s tím hnout asi.

Když se otáčky blížily k 3000, trochu jsem turbu pomohl. Kašlání a cukání nepřišlo a motor šel zvesela do otáček.

Takže je to kolem turba. Jeho regulace má jít ztuha?

musel jsem vynaložit dost síly abych mu pomohl.

Přemýšlel jsem o jeho čištění Cleanerem na turbo, ale není do něj přístup. Leda shodit výfukové potrubí.

Nebo nové turbo ? Stačí repas ?

2016-05-17 17:54:38

otakar1967: Pokud se odpojí táhlo podtlakového ovládání turba, tak musí jít lopatky při stojícím motoru úplně volně. Pokud ne, tak je třeba ho po demontáži vyčistit od karbonu. Možné postupy jsou také v tom odkazu. Rozhodně je to i při případné demontáži podstatně levnější, než repase nebo koupě nového turba.

2016-05-17 20:49:03

Jsem asi blbej, hledám celé odpoledne a nijaký fígl jsem nenašel. :(

2016-10-29 11:28:58

sarounp: EGR se čistí, vyměňuje, ale každý druhý ho místo toho zaslepuje. Navíc to jde jen u starého modelu a ještě ne u všech aut, pak je nutný EGR OFF. Tak si nech vykřičníky, já nezaslepuji, ale opravuji.

Jinak komu by to také dělalo, byl to TMAP. koupil jsem jiný, ale byl také vadný. Až ten třetí tuto závadu odstranil.


Odpovědět