Fórum - Téma


Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska


Fórum Transit IV / VE64 Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska

Informace o modelu: Ford Transit IV / VE64


1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 16

2011-01-25 20:37:45

jo tak to je nas víc co čekají a hlavně přejí aby to dopadlo dobře sleduju to od začátku jen jsem nezasahoval nevěděl jsem jak na dalku poradit tak jsem aspon držel palce

2011-01-25 22:44:13

Ano, takových je nás víc :)

2011-01-26 09:14:38

Všichni z klubu ti drží palce,abys dojel.Připadá mi,že tvůj problém nás zcelil dohromady.I když jsme tady z celé republiky.Cauki.

2011-01-26 10:13:58

Je to divný, je to divný, je to divný, asi se nezdařilo, nebo se radostí zbláznil

2011-01-26 10:31:50

Nestraš spíš je na cestě

2011-01-26 16:18:49

jsem zase tu... mám novinky...

Nejdřív vám teda eště jednou všem děkuju za pomoc i účast... fakt, úžasná zkušenost.

Já jsem teda dal auto dohromady... nastartovat hned nechtělo, i když motor se točil dobře (o dost líp, než před opravou). Co já vím, třeba eště v palivu byla voda po tom, co jsem měl přázdnou nádrž... po drahný době motor ale naskočil a vypadal mile.

Pak jsem si ale všim, že přes těsnění olejový vany teče olej. Načež nastal tak patnáctihodinovej boj (dva dny, druhej den až do dvou ráno - další den mělo pršet), kdy jsem možná složil opravářskou maturitu. Pochopil jsem, že si musím šrouby dát do polohy ještě předtím, než vanu nasadím, aby byla podložka na místě... pochopil jsem i spoustu dalších věcí, ale stejně jsem ji nasazoval tak desetkrát, někdy celej proces i s napuštěním oleje... olej po mně už kapal a ani mi to nevadilo... chvílema přišel poryv a já musel rychle vanu zvednout, aby tam nevnik písek... než se mi to celkem povedlo. Jen celkem - i když jsem si dával velkej pozor, abych nesedřel někde závit, dotahoval šrouby nejdřív rukou, stejně se mi to povedlo. U jednoho je strženej hodně, u dalších tří se bojím víc dotahovat, abych nezničil ty závity, který tam eště zbyly. Bohužel to jsou zrovna ty šrouby vpředu a vzadu. Ale už to skoro nekape - litr oleje by měl vykapat až za pár set km myslím. Jestli se to nezhorší.

Horší ale je, že po deseti minutách volnoběhu jsem si všim, že pod víkem doplňování oleje se už netvoří černý bahno, ale bílý. To samý jsem našel trochu vespod v olejový vaně. A z výfuku maličko kape voda - nenechal jsem ale zatím motor zahřát.

Takže sem rád, že jsem to nakonec dokončil, ale zdá se mi, že motor toho moc neujede

A na závěr pár otázek:

  • dá se něco dělat, když člověk strhne závit? Vybrousit tam větší závit? Nebo udělat vedle novou díru? Je to náročný? Já se do toho pouštět nebudu, ale třeba byh si to moh nechat někde udělat - tak at vím, jak náročná to je operace
  • nějaký fígly k nasazování vany?
  • nějaký lepidlo na podložky se tam asi nedává, že? Bál bych se, že by to vniklo do oleje.... navíc, nevím, jak by to drželo, celý je to od oleje... asi bych si měl koupit novou podložku, ale nevím, jestli ten motor za to ještě stojí...
  • co ta bílá hmota v oleji? Tím, že bych špatně utěsnil horní víko, to asi nebude, ne? A hlavu jsem nesundával...

Tak, hezkej den všem

z deštivýho portugalska

petr

2011-01-26 16:45:11

Ahoj mehaniku,

Šrouby tam můžeš zalepit LOCTITE tzn na závit šroubu naneseš lepidlo.Loctite jsou tři druhy nízkopevnostní,středněpevnostní a vysocepevnostní.Předpokladem této opravy je,že to jde jakž

takž stáhnout.Pro demontáž lepší potom nahřát hlavně to vysokopevnostní jinak nepovolíš..Druhá možnost je použít tzv.abnormál závit.To je třebas strhneš závit M8 a aby jsi

nemusel přeřezávat na M10 tak je tzv.abnormál.Můžeš tam zalepit štefty pokud je to možné.

Existují závitové vložky.Vše záleží na tom jak je závit poškozený a jaký je k němu přístup.

Těsnění se dávají povětšinou nové.Ale v tvém případě je jasný že je to problém.

Máš tam korek nebo gumu? Přilepit se samozřejmě nechá všechno pokud není jiného zbytí třebas Lukopren 9780 či kdejaký tmel na motory.Ale pokud bys znova rozdělával tak se musí již moc opatrně aby jsi ho neroztrhnul.

Pomoci tomu nožíkem aby Ti zůstalo pouze na jedné ploše.Bílá hmota značí vodu,jak moc? Olej je čistý

nebo chytá takové to vodní zabarvení?

2011-01-26 17:03:00

Tak to ti blahopreju a byt tebou, tak to odskousim jizdou po okoli a mazu rychle domu vymenit motor... Mala rada na cestu - vem si sebou 10 litru oleje 2 filtry, na vymenu pokud by se ti mela voda dal dostavat do oleje, abys to mohl vymenit.

2011-01-26 17:22:37

Těsnění jsi mohl namepit na vanu tmelem na k utěsnění motorů.Těsnění, slouží k utěsnení nerovností a používá se podobně jako k utěsnění van Sprchových koutů atd. jsou v kartuších. Když to budeš přetěsňovat tak odmasti (otři vanu) nanes tmel, přilep a srovnej těsnění na díry a nech zaschnout.Potom nanes na těsnění tmel z vrchu a přišroubuj vanu. Sežeň si dva nebo tři delší šroby a těma vanu přichť na jednom a druhým konci,takže mezi motorem a vanou bude mezera(šrouby můžou být třeba 10cm dlouhý, na tom nezáleží),vanu přitlač k motoru a pochytej origo šrouby a utahni.Stržený šouby můžeš zkusit opravit buď že si změříš hloubku díry a dáš tam delší šoub , jeho délku aby přitáhl vanu doladíš podložkama, nebo dáš dlouhý šrouby na který natočíš matku, šrouby dotáhneš až do dna díry a matkou přitáhneš vanu.Udělat novej závit pro běžnýho mechanika není problém v lepším servisu ti do stávající díry natočí ocelovou pružinu,která nahradí na 110% závit, jelikož je ocelová tak ji nestrhneš. Jo každej šroub napatlej tím tmelem taky to pomůže proti pronikání oleje ,když to nepomůže, můžeš šrouby ještě utěsnit tak že si ustřihneš slabej proužek látky 2mm, ten namatláš tmelem namotáš na šroub hed pod jeho hlavu a utahneš, Tady chumelí a je -1

2011-01-26 17:30:27

Jo a ta voda, no vem si velke kanistr sleduj teplotu a množství za jak dlouho kolik zmizí ,můzeš ještě sundat víčko z expansky, aby tam nebyl tlak .Kolik ji mizí a za jak dlouho, může to být taky jenom kondenzát

2011-01-26 17:42:39

to bude kondenzát jak to bylo otevřeny a dlouh to stálo

2011-01-26 18:13:46

Kdysi po 89 jsem koupil Avii30 a setvačník byl volný povolený a závity šroubů dost mizerný.Tak zralé na výměnu kliky.

Skusil jsem vysokopevnostní Loctite napatlal tím kliku nasadil setrvačník a na šrouby jsem namotal vodáckou koudel

a Loctite.Bral jsem to jen jako pokus ze zoufalství,říkal jsem si ať to aspoň měsíc vydrží a chlapi ten setrvák

tam je dodneska sice se s tím již pomalu deset let nejezdí ale opravdu bych nevěřil co to lepidlo dokáže.

2011-01-26 18:18:29

Aby jsi zjistil, jak moc budeš muset ještě zamakat na tom utěsnění, ev. přilepení ztržených šroubů, tak bys měl motor zahřát na provozní teplotu. Tím také zjistíš, jestli ti bude ubývat chladící kapalina v nádržce.

Také si myslím, že půjde o kondenzát z toho, jak to bylo otevřené, přece jen neustále prší a vzduch je nasycený vodou. Rozebíráš to venku na parkovišti, tak bych se tomu nedivil.

Každopádně pokud jsi ještě nenatankoval plnou, tak vypust stávající nádrž, kvůli nečistotám a sajrajtu, který se tam sbírá na dně. Také bych asi vyměnil, nebo v horším případě jen vypustil palivový filtr. Zabráníš tak hledání problému, pokud by motor nechtěl jet. Budeš si jist, že palivem to není.

2011-01-26 19:41:33

A hlavně zkus to projet a dej vědět co to dělá

2011-01-26 19:58:27

teda... myslel jsem, ze strhlej zavit je Proste Konec, ale zda se, ze je spousta reseni!! Nejlepsi na nas na Cesich je, ze si dokazeme poradit v kazdy situaci [american by to nelepil Loctite, ale zavolal by helikopteru a privezla by mu novej motor a bylo by....

Zitra vyrazime asi na cestu zpet... Neumim zatim odhadnout, jestli to budou 3 dny nebo mnohem dyl - uvidime. Nejdriv tady pojezdime po okoli a uvidim, jak moc z toho kape olej kdyz to bude teply... a co ta voda. Bylo by mi divny, kdyby ve stejnou dobu odesla klikovka i tesneni pod hlavou, tak se opijim nadeji, ze to je ta kondenzace... nebo voda z paliva [nevim, jestli by se dostala do oleje... ale jeden pist, jak jsem zjistil dole, sel podezrele lehce...]. Doufam, ze olej moc nepokape z vany, uz z toho mam nocni mury, ze bych ji mel zase davat dolu... hlavne v tomhle vetru. Tesneni mam gumovy, Milane. A toho bilyho sajrajtu bylo v oleji zatim jen minimum, jen na nekolika malo mistech, delalo to jakoby strikance na vane. Vespod ve vane bylo tak dvacet kapek vody a malicko kousku gumy [mozna se trocha odervala z toho tesneni, jak jsem ho tam predtim nasadil blbe]. nahore pod hornim vikem je souvisla vrstva toho bilyho sajrajtu.

Diky za tipy ohledne vany / nektery by mi byly usetrily hodne prace, vsak treba se mi jeste budou hodit! [ale doufam, ze uz ne ´

Zase se ozvu, az se dostanu na net, mejte se vsichni krasne

Petr

2011-01-26 20:12:56

Pokračoval bych dle PraToma nakopnout a zjistit jestli ubývá voda.

2011-01-26 20:23:33

Provedu. Voda se rozpina, takze budu muset porovnavat stav vzdycky bud zastudena, nebo naopak hned po jizde, ze? Vlhko tu bylo fakt maximalne, tak doufejme...

Jinak, ty závity se loupaly jako perník! Kdy ž už to začlo, tak stačilo tam RUKOU našroubovat šroub, a zustalo mi na nem par zavitu... Jo, srouby se tam davaj normalni, nebo z nejaky specialni oceli? Asi normalni, ze...

Uz jsme se tu i zabydleli, bude to louceni!

2011-01-26 20:42:14

Na vanu stačí obyčejný,když něco kuchám tak se snažím dávat pokud je to schůdné nerez.

Vono je to pěkný a prevít nezrezne.Tu vodu uvidíš jestli ubývá a až vychladne tak uvidíš úplně

Tady jde hlavně o to aby neubývala nějak markantně.U mého Transita taky ubejvá tak litřík ročně

někde třebas netěsnost a vypaří se to po motoru,pámbu ví.

Tak ať se Ti daří.

2011-01-26 21:10:33

víš nejradši bych ti vyrazil naproti,když vidím čím vším jsi si tam už prošel. jen kdyby to bylo aspon troch realný. takže hodně štěstí a štastnou cestu domu

2011-01-26 21:24:50

Taky držím palce.Jak dojedeš ozvi se.


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 16