Fórum - Téma


Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska


Fórum Transit IV / VE64 Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska

Informace o modelu: Ford Transit IV / VE64


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 16

2011-01-19 21:50:38

čau jesli vezmeš za ojnici rukou a skusíš s ní zahýbat dopředu a dozadu a budeš vidět že se hýbe je zbytečné demontovat ,můžeš si pomoci šroubovákem z jedné strany a z druhé strany, ojnice půjde lehce nerozdělávej, zrovna tak musí jít klika,zapřít mezi kliku a domek ložiska šrobovák a skusit posunout kliku dopředu a pak dozadu,když půjde lehce není to klika,ložisko rozdělej až teprve až když se tito nebude zdát, když to bude zadřený tak s tím těžko pohneš, vůle jsou nepatrný +-0,3mm.Hlavně si všechno označ aby jsi to neotočil.

2011-01-19 22:58:50

tam žádný další čísla nejsou na tom! I na spodním i na horním lágru je to samý - to, co jsem napsal.

Sehnal jsem tady jen šmirgl 800...

tak co myslíte - půjde to? Dojedu na to do čech? Mám se do toho pustit?

2011-01-19 23:25:40

Tož, motorem už jde otáčet lehce, překonávám jen kompresi, takže jinde už to asi kouslý nebude... mám teda asi vyměnit lágry jen na tom jednom ložisku, co? Jako, na dalším ložisku jsou ložiska možná (?) OK, jen na jednom místě je prohlubenina... A co ten další - je to ještě OK? Posílám fotky. předpokládám, že když odešlo jedno ložisko, byly v motoru podmínky, aby odešly i další ložiska... jak poznám lágr, kterej eště vydrží, a kterej už je na hranici selhání?

2011-01-19 23:46:40

Tak ta "prohlubenina" to je síla. To snad ani nejde běžným provozem docílit ne? Nebyla to nějaká vada ložiska z výroby? Jinak vyběhaný celkem je. Zkus takhle nafotit i ostatní, aby bylo vidět, jestli potřebují taky výměnu.

A hlavně nafoť tu část kliky, která byla s tímhle ložiskem, aby se dal posoudit stav poškození.

Dle mého mínění je smirk. papír 800 dost hrubej na opracovávání kliky...

2011-01-19 23:54:21

Ty čísla bude muset rozluštit motorář a prodává se to povětšinou v sadě.

2011-01-20 12:40:16

prikladam prvni neumely fotky tech prvnich dvou lozisek, to treti, ktery je spatny, nafotim...ale myslim, ze se z toho nepozna, jestli to je vydreny nebop napeceny - snazim se to poznat tim, ze na to koukam zblizka, a citim to rukou - a stejne si nejsem jistej. Myslim, ze barevny zmeny na klikovce nejsou...

2011-01-20 12:48:31

no a proč vlastně svítila ta kontrolka tlaku oleje? jakou souvislost má zhoršující se kvalita ložiska a tlak oleje? chci jen pochopit, proč ložisko asi odešlo, a jak zabránit tomu, aby se to opakovalo...

můžu z tohodle pohledu do motoru zespoda taky zjistit, jestli jsou v pořádku pístní kroužky? Tlak pod vrchním víkem a nános olejovýho bahna pod horním víkem možná ukazuje na nějakej blow-by... ale asi to je zatím jedno, že? Oprava kroužků by zase byla mnohem náročnější, tak nemá cenu se do toho zatím pouštět?

2011-01-20 15:52:38

proč sem pořád taháš rozvody?

Když tu levou pánvičku otočíš tak tam je na jedné nebo druhé straně číslo co potřebuješ ,můžeš vyndat tu druhou z domku a porovnat čísla budou obě stejný

2011-01-20 18:56:58

No podle te fotky je klika pekne vydrena... Kdyz tam das novy salky bez vybrusu tak je to sazka do loterie. Vubec nezavidim

2011-01-20 21:54:33

Tak. Celej den jsem strávil šmirglováním... nakonec jsem získal 1200 šmirgl. Pokud se nepletu, tak na klice byl opravdu jen nátavek - klikovka šla celkem rychle obnažit, a ted už se zase leskne a je hladká. Vím - možná se mi to jen zdá a klikovku jsem obrousil taky, no ale - to už se holt ted uvidí. Znova jsem se podíval na všechny ostatní ložiska - a chycený byly tři, jedno je teda to co se kouslo, ale další by se kouslo asi za chviličku taky - už mu moc nechybělo. I tady byl na klikovce už trochu natavenej kompozit - takže to jsem lehce osmirgloval taky, aby klikovka byla hladká.Takže se pokusím koupit šály pro všechny 4 ložiska. Zatím se mi zdá, že mám ted krásně připravenou klikovku, a třeba se všechno povede...

Všim jsem si ovšem, že zatímco první, třetí a 4. píst jsou dolu sice snadno, ale ne samy, musím jim pomoct, drží je nahoře asi podtlak a odpor oleje na stěnách válce (?), druhej píst padá dolů sám. Ne sice nějak rychle, ale vždycky dolů spadne sám (a to i když otočím motorem tak, aby byly ventily zavřený). To asi není dobře, že? Co to znamená? A asi s tím nemůžu nic dělat, že? Je to zároveň ten válec, od kterýho už delší dobu je vidět zvenku na bloku motoru stopa od paliva od trysky...

No a ještě, jak tak už dva dny pracuju na motoru, najednou, zničeho nic, zezhora, po bloku motoru zevnitř, skáplo tak deset kapek vody. To bylo asi ale na úrovni třetího válce. Co je zase tohle?? V oleji, pokud jsem si dokázal všimn,out, voda nebyla. Jinak, olej je bez pilin, ale je černej,,, po 100 km provozu. To je asi ale u dieselu normální, ne?

Tak - díky všem zase... zejtra snad ve městě seženu ty šály, dám to dohromady a - mělo by to chytit!

Ještě otázka... že mi předtím svítila kontrolka oleje - nemůže to být i pumpou oleje? Dá se nějak zjistit, když to ted mám otevřený, jestli je OK? Nevím ale zatím, kde je... myslel jsem, že bude u tý nasávací trubky se sítkem, co vede z vany... ale tam vidím jen filtr...

Mějte se krásně

Petr

2011-01-20 22:07:07

myslím že nemáš na výběr,než to zkusit osmirkovat dát jiný pánve a pak..... Sežeň 250 a320 smirek nejlépe na plátně, 800 je na nic.Utrhni si pásek asi0,5až 1cm široký omotej jednou dokola okolo čepu na klikovém hřídeli a tahej jako by jsi dojil.Pootáčej hřídelí vždy o 90stupňů .Začni hrubým smirkem 250 pak 320, 800jen dolešti,není na místě to vylešti jak zrcadlo,čep musí mít určitou hrubost,čep byměl být kulatý a nemělby být kuželový čož je u tebe utopie. Když se ti to povede nalej tam olej 40w nebo hustší ,do něho přimíchej moliku(unás ji mají u pumpy,jinak molibden) má vinikající kluzný vlastnosti 1-2lžíčky na 1litr ,nejdříve ji rozmíchej v malém množství oleje a pak to tam teprve nalej. Nejsem pobožnej ale pomáhej ti pán bůh!Když tak napiš.

2011-01-20 22:11:11

ježiši promiň, já tady psal a tohle tady ještě nebylo,tak jsem to smolil zbytečně

2011-01-20 22:16:46

Jajarine... už to mám osmirkovaný... myslel jsem, že čím jemnější, tím lepší? Každopádně, šlo to snadno... doufám, že to je tím, že jsem nebrousil kvalitní ocel klikovky, ale jen ten natavenej kompozit... Klikovka teda je jak zrcadlo - mám ji teda zdrsnit? Do toho se mi moc nechce, ale jestli to je potřeba...

ten olej, jen 40W ? Prodává se to vůbec někde? Viděl jsem tu samozřejmě 15W 40 a tak... No a nastartuju to vůbec, až přijedu do zimních krajin? Co třeba 25W 50? Molybden zkusím...

Rozhodně vám budu dávat vědět, co se děje dál... až do příjezdu dom, ale to je ještě daleko....

2011-01-21 08:12:54

Tak to ti drzim palce, jses fakt bojovnik. Ale kde mas pricinu? Bud bylo velmi malo oleje, nebo ucpany kanalky, nebo olejovy cerpadlo... Chtelo by to urcite nejdriv vse zkontrolovat, nez budes davat vse dohromady.

2011-01-21 12:16:25

Kluci, napiste mi prosim, jakej tam mam teda dat olej.

Malo oleje bylo a taky byl asi starej, vymenu a doplneni jsem udelal 100km pred poruchou, coz celkem asi odpovida... Pumpa olejova nevim kde je, a nevim, jak zkontrolovat jeji funkcnost....

Mejte se, jedu do mesta pro dily

Petr

2011-01-21 12:28:28

Jeste jedna prosba... odlomila se mi hadicka, ktera privadi pri startu horky palivo od svicky do pritoku vzduchu. Ty palivovy hadicky jsou ze strasne tvrdyho plastu... a ja vubec nevim, jak ji znova nasadit! Zkousel jsem ji nechat i dlouho v horky vode, nijak nezmekla, pak jsem ji nahrejval nad svickou, a jen se zacala tavit, stejne neslo ji nasadit. Neznate na to nejakej trik? Jak ji zmekcit a nasadit? Diky moc, petr

2011-01-21 12:41:41

neviem co vsetko ti radili ,je toho vela napisane ,Ja som sa nahodov dnes do toho pozrel . spominas tie kvapky vody a predtym si hovoril ,ze motor neslo pretocit ani heverom ,stava sa to vtedy ked je motor v klude a do valca nad piest ti natecie voda alebo nafta , moze to byt zlym tesnenim pod hlavou /voda/ a /nafta / prepusta vstrek. Inak ti drzim palce . Peter.

2011-01-21 12:51:20

čau ,když jsem ti včera napsal, tak to spadlo a server ford jsem měl nedostupnej.

Při dávání ložisek spět je vytři také molikou.

V práci používáme na klikové hřídele 250-320 smirek při zkoušce drsnosti která je předepsaná to vyhovuje.

Povrch musí mít určitou drsnost pro udržení oleje není na místě zrcadlo,ale u tebe.....jen s tím dojet domů,nech to být.

Olej použij raději15-40 to je raději hustej ,pro vymezení vůle kterou teď máš mezi klik. a ložiskem.

Na olejové pumpě asi nic nenajdeš.pumpa je to v čem končí ta trubka na které je sací koš, já bych to neřešil.

Hlavně při zpětný monáži neotoč ty domky s těma pánvičkama jak na ojnice tak na klikovku

snad to zase nespadne jako včera

2011-01-21 13:11:37

Ta hadička je o nervech skusit ji nahřát U plamene ne nad plamenem a jen ze strany toho plamene nesmí se tavit.

když tak ji nahraď gumovou v mototechně nebude problém ji koupit , ale musí být palivová.

Ta hadička tam být nemusí slouží jen při startu v zimě, přívodu nafty k plamencové svíčce ta fuguje jen při startu a nafta teče také jen pri startu .když neseženeš jinou a nenasadíš ji, tak ji zlom a zavaš provázkem nebo drátem

2011-01-21 13:19:01

Jo a ta voda, to snad ignoruj to by by lo sundat hlavu a dát nový těsnění (když nebude prasklá hlava) Pro uklidnění ,

každej starej transit,já měl r. v.96 má prasklou hlavu,KAŽDEJ ,některý tečou a některý ne .

Nepsal jsi, jestli se strácela voda a jak často jsi dolejval.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 16