Fórum - Téma


Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska


Fórum Transit IV / VE64 Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska

Informace o modelu: Ford Transit IV / VE64


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 16

2011-01-11 23:20:57

Když to odděláš a vyzkoušíš co jsem ti napsal, budeš vědět na čem jsi, ten problém může být úplně někde jinde, (sice tomu moc nevěřím)ale udělat to musíš pořád je tam těch 5%.Když bude oříšek velký ,udělej z pásku plech vložku do oříšku vytvaruj podle hlavy šroubu nebo tam vlož pásek plíšku prostě to musíš zmenšit tak aby to šlo povolit

Leo
Leo
2011-01-12 02:30:10

Začni povolovat ty 2 zadní na vaně od převodovky, ty nejdou občas ani s vercajkem na zvedáku. Kdyby to byl jen upadlý vstřik nebo ventil který se šprajcuje o píst bylo by divné, že po těch zvířecích pokusech s roztahováním nepřeskočily rozvody což opravdu ukazuje na závadu dole.Klika, ojnice, písty. A jak již kluci píšou to nemá smysl opravovat. Prověřil jsem dopravu motoru od nás PPL, ty to nedokážou, kámoš ze špedice hlásil možná jedině DHL. Zkoušel jsem poslat alternátor poštou do Francie stálo by to 12000kč a trvalo by to cca 10dní. Až si tam koupíš motor je povinnost zkontrolovat rovody.A nevšiml jsem si, že by se někdo z kluků co uměj špaňalsky podíval do Portugalského Fordího klubu kde se jistě nabízí halda motorů. Leo

2011-01-12 10:50:51

Leo tos ses splet ne 12000,-za poslání alternátoru do francie. Doprava z USA orientační částka 5dolarů za

kilo materialu +,-. Nejlevnější je USpost.Dopravu motoru do Portugalska bych odhadoval tak do

7000,-max .

2011-01-12 15:57:55

Tak, zatím jsem se do motoru zase nepodíval - dneska nám řeklo město, že se musíme přesunout, na tom našem zašitym plácku bude od zejtřka trh... tož, to je život. \necháme se někým na laně odtáýhout jinam, a budeme zase zkoušet... \dneska je aspon teplo a slunce, tak nám konečně vyschnou věci - už jsme začínali plesnivět, jak furt pršelo, a katka uz z toho chytala psotník... Je pravda, že jestli existuje portugalský ford forum, tam bysme mohli něco najít... portugalci sice mluvěj španělsky neradi, ale rozuměj, a v tomhle případě by asi byli ochotný španělsky rozumět ...

mějte se v čechách pěkně

petr

2011-01-17 12:35:53

Tak kam jsi se přestěhoval a jak to pokračuje

dej vědět

2011-01-17 16:13:09

Jj taky by me to zajimalo.

2011-01-18 21:37:47

uz je asi na cestedomov :)) ked nepise:))

2011-01-18 23:25:00

ahoj! Bydlíme zase na spodním, hliněnym parkovišti... protože cikánskej trh už skončil... parkoviště máme skoro jen pro sebe, akorát občas někdo na kraj doveze suť a tak...

Včera jsem se nedostal na net... a dneska vám spěchám napsat novinku: dodal jsem si odvahu a konečně ODMONTOVAL TU OLEJOVOU VANU.

Olej v sobě nemá žádný železný ani jiný piliny, dole nebyl žádnej sajrajt... Je fakt, že ten motor umřel pokojně, bez divnejch zvuků, tak se tam třeba nic nedřelo...

Pak jsem začal rozmontovávat ložiska. Jde to pomalu, protože k těm pístům, co jsou zdvižený, se špatně dostává, a některý šrouby jsou pořádně zatažený (a ty milimetrový klíče jsou větši a nechci zkurvit nějakej šroub... ). Zatím jsem rozdělal dvě ojniční ložiska a jedno, který přichycuje klikovku k bloku... oba písty jsou pohyblivý... a šály ve všech třech ložiscích jsou OK...

zejtra se mi možná podaří dodělat zbytek (pokud nenarazím na nějakej sveřepej šroub... nebo objímku ložiska... už jsem odstranil šrouby i u další ojnice, ale objímka tam nějak drží... nechci do toho moc klepat kladívkem, abych něco neohnul?... tohle už je ten píst, co je zvedlej, tak se tam hůř dostává)

jestli uvidím vydřenou šálu, tak to asi bude tím, že... (a pak stačí koupit nový šály (čísla na nich jsou) ?)

pokud nepude zvednout píst, tak to bude kroužkama, že? (a tam bych musel do dílny a vyndat hlavu, že?)

ale co když to nebude ani jedno z toho? Někdo říkal, že může bejt zaseklá palivová pumpa... jenže to by s motorem šlo pootočit aspon malinko, ne? Na co se mám kdyžtak ještě podívat?

díky a ahoj

Petr

2011-01-18 23:28:39

Ahoj.Kroužkama to nebude,to bys motorem volně otočil.

Leo
Leo
2011-01-19 00:57:47

Milane,nesplet, tu cenu mi řekli u loni u nás na poště jen jsem se smál.Petře pumpu klidně povol a lágry označ jesti na nich nejsou čísla.Jinak vim o motoru 2,5Di má ho Jirsák ve Velký vsi v suchém skladu,před vymontováním plně funkční, pravidelně protočený.Má autopučovnu s Transitama tak si ho schovává jako záložní pro sebe.Chce za něj 20tis.dal za něj tenkrát docela ránu na míň neslyší Tak mě napadá, že tě necháváme rozdělávat motor z blbý strany, zespodu Ti písek zbytečně práší na kliku.Nejednoduší bylo oddeklovat rozvody sundat řemen a zkusit pootočit klikou a pak vačkou a měl bys vědět jestli je chyba dole v motoru či hlavě.Napíšu ti postup, pár let jsem to nedělal kdyžtak mě doplňte.Našponovat pořádně řemen alternátoru.Povolit vrtuli ventilátoru velký klíč rána velkým kladivem spíš zprava doleva.Povolit o 1 otáčku šroubky na řemenici vodní pumpy a té vodící vedle.Demontovat řemeny serva e alternátoru.Dopovolit ty řemenice srazit je.Hvězdičkou povolit dekly,dole u řemenice kliky mužou být 2 malinkaté šroubky s hlavou 5,5 držej spodek deklu.Protože motorem neotočíš, uděláš 2 čárky vedle sebe na zubech barvou řemen čerpadlo a řemen vačka a řemenice klikovky s blokem motoru. V tvé situaci bych raději vyndal chladič ať vidíš dobře jak jsi označil tu řemenici vůči motoru.Povolíš šponovák 2 šrouby, ztáhneš řemen a pootočíš vačkou a klikou a měl bys vědět co ja hryzlé.Montáž zpět Ti kdyžtak napíšu když bude třeba.Pořiď si kart'on a bal ty věci do novin.A nenech ten motor bez vany když na tom neděláš.Stačí trocha větru od pláže..... L

2011-01-19 01:04:51

No jo, tak k tomuhle si zase budu muset dodat odvahy... mám ještě dál sundávat ty ložiska na klikovce a koukat, jestli nějaký není kouslý? Když už to mám tak skoro rozdělaný? No a nebylo by to tak, že kdyby něco bylo kouslýho NAHOŘE, tak bych byl schopnej klikovkou aspon kousíček, třeba pár milimetrů pootočit? (předpokládám laicky, že ten řemen dá aspon maličkou vůli, když je gumovej?)

2011-01-19 01:07:26

Kroužkama to nebude? Ani kdyby tam byl zapeklej?

2011-01-19 01:09:15

jajarine: psal jsi kdysi, že můžu zkusit axiální vůli... to by znamenalo, že bych ani nemusel ložiska rozebírat, a hned bych věděl, který (a jestli nějaký) je kouslý?

2011-01-19 01:11:49

taky jste mi psali, že mám před vyzkoušením, jestli písty můžou nahoru a dolu, vyšroubovat trysky. Můžu vyzkoušet ty písty i bez toho? (Pokud dám pozor a nebudu je tlačit až nahoru, kde by třeba mohly písty něco poškodit)?

Leo
Leo
2011-01-19 01:36:13

Musíš zkontrolovat všechny lágry.Když Ti nějajaký nechce odskočit můžeš mu pomocit malym kladívkem ale jen lehce nebo vem siky.Jestli se Ti všechny písty, když jsi ojniční ložiska povolil, pohnou nahoru a dolu stačí kousek centimetr, zkontroloval bych lágry jesti nejsou vydřené zkusil pootočit za řemenici klikovky a když pořád hryzlé stáhl bych písty za ojnice dolu a ojniční ložiska(s lágry) na pár závitů přichytl.Pak bych povolil a zkontroloval ty na klice jednu po druhé, akorát u prostřední bacha tam to zkontroluj i ze stran.Hned bych je lehce přichytil a zkusil pootočit klikou.Pak bych zkusil mnou výše popsaný postup ROZVODY. Tehle Transit to je lehce potkávací auto a přijde mi divné že kdyby se přidřela vačka že by jste to několikrát dokazali roztahnout a ten rozvodák co strchy praská sám od sebe když táhne na 70tis km by ten škub vydržel.Řemen jak se ptáš nemá žádnou vůli, je našponovanej ale ne krev.To by pak už jen ňafalo bez tlaku a né že to vždycky chvíli krasně vrčelo Já bych na to šel od rozvodů tam nejni olej a písek téměř nevadí.Ale klidně tam vlez zezhora to nejni žádná potíž ale sundáš klemy nic nenajdeš a budeš kde jsi teť.(Pro zkušeného kutila je dem rozvodů hodina a demontovat klemy vačky i s víkem půl ). L

2011-01-19 02:05:07

s prostředním ložiskem klikovky jsem začal - tam i ze stran OK.

Co jsou klemy?

Horní víko motoru už jsem měl dole... zrovna když tam byl mechanik... prošahal to tam a řek, že všechno OK... Kdyby to byly třeba vačky - to se kontroluje hned pod tím horním víkem?

Kdyby to byly lágry, ten problém - stačí jen koupit nový a dát je tam? Je to jen nouzovka, nebo se to takhle dá vyřešit dobře? Kdyby klikovka byla při tom nepoškozená - může se to stát?

Leo
Leo
2011-01-19 02:25:19

Celé se to nazývá ojniční ložisko ta pánvička je lágr a když mám jen to co povolíš abys půlku lágru viděl já tomu říkám klema alespoň teť ve 2 ráno mi to už moc nemyslí možná je to špatně ale hlavně když mě pochopíš.Kdyby byl špatný jen lágr stačí vyměnit jen lágr jsou nejspíš 3 rozměry podle výbrusu. Lágr je sice měký ale když to nechytíš hned tak vydře i kliku a ta by musela ven a brousit a pak podle toho koupit správné lágry.Kdyby byla chycená klika jen malinko tak bys to nouzově mohl rozbrousit lapovacím papírem 1000 a 2000 a bys to nemusel brusit vyměnil bys jen jeden lágr.Nojo ten mechanik se jen kouknul jestli nemáš povolené koníky s vahadly a řekl ok. Klemy od vačky asi nepovoloval a nekontroloval.Tam myslím Ford lágr ani nedává je klema rovnou na vačce a je to pod horním víkem ale nejspíš překážej ty vahadla tak jsou třeba povolit,jdou dolu pod nima takové tyčky tak jen pak při montáži bacha abys je nasadi dobře do středu.L (už mi svitlo ne klema ale víko je ten správnej název)

2011-01-19 12:13:40

Tak, lezu pod auto.... uvidime, co tam bude.... hezkej den, Petr

2011-01-19 18:21:06

Ahoj vsem... tak, zahada je rozresena! Celej den jsem dneska se snazil oddelat tu objimku loziska klikovka/ojnice, co jsem vcera odsrouboval. Nesla a nesla Ale ted se mi to konecne povedlo. A - je to tak. Saly jsou napresovany na ojnici. je po zahade.... Motorem uz lze otacet, i ten pist nad spatnym loziskem se hybe... Diky vsem moc za pomoc.

Ted ale teda, co dal? Nejsem si zatim jistej, jestli je poskozena klikovka! Je i mozny, ze je na klikovce jenom nalepena ta sala, ale klikovka je OK. Je to mozny? nedokazal jsem to presne poznat... ale obrousim to a uvidim. Prosim o dalsi rady, co se tyce toho smirglovani... jak poznat, ze uz to je, jestli mit smirgl v ruce, nebo si vzit nejakou pomucku... Teda, hned vedle mam dobry lozisko, takze mam predstavu, jak vypada hladka klikovka... ale do jaky miry by to v nejhorsim stacilo vyhladit, pokud by to neslo uplne, byly tam vrypy a tak?

Staci vymenit saly v tomhle lozisku, nebo je velice vhodne vymenit vsechny? Po kolika se vlastne saly prodavaji? A kolik tak odhadem stoji? Me saly maji cisla

00 Fm-

7Z 11

a na druhym konci

66490RA

Tak jo, budu se tesit na dalsi zpravy.... mejte se vsichni pekne

Petr

2011-01-19 19:46:32

Co stojí u FORDA nevím ale na Aukru jsem něco zachytil na 100Kč.

Musíš najít rozměr.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 16