Fórum - Téma


Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska


Fórum Transit IV / VE64 Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska

Informace o modelu: Ford Transit IV / VE64


1  2  3  4  5 ......... 16

2011-01-02 19:49:05

prave jsem se vratil od pumpy s naftou v kanystru - vyprazdnil jsem palivovej filtr a naplnil cistou naftou. Tak eliminuju problemy s palivem snad... a jdu to zkusit!! Jo, jo, predtim, kdyz motor jeste fungoval, se vicko samo oddelalo (jen se tam nasouva) a prasil z toho olej tak silne, ze jsem si toho hned vsim pri rizeni a zastavil... a nasadil vicko. Nekdo mi ted rek, ze to je spatny, kdyz z toho jde ty olejovy mlhy tolik, ze to znamena nejakou vadu v motoru... muze to bejt pravda? kAZDopadne, jdu to ted zkusit nastartovat, drzte mi palce

2011-01-02 20:27:43

Když Ti motor hází vrchem nějak moc tak to samozřejmě není dobrý,ale tohle se většinou projevuje

tak nějak pozvolna.Kolik na tom máš namotaný,jak to máš dlouho?

2011-01-02 20:31:09

Tak, z testu dneska nic nebude. Starter motorem sice točí, ale velice pomalu, ne dost rychle na to, aby se nastartoval. Musím vysvětlit:

  • když jsme začali používat olej jako palivo, motor měl vždycky problém s ranním startem. Když už motor chviličku běžel, tak nastartoval vždycky okamžitě. Takže jsme po čase rezignovali na ranní starty a parkovali na kopci... a van vždycky ráno roztlačili.

Takže nevím přesně, jestli auto nestartovalo ráno jen kvůli hustýmu oleji, nebo že byla stará baterie nebo startér. Taky je možný, že používání oleje vytvořilo ve válcích přiškvařeniny, takže má píst moc malou vůli, a když je motor studenej, tak to je prostě málo?

ted odpoledne měla ale baterie po včerejším nabíjení 12,70 V, a před tímhle pokusem jsem ji ještě dvě hodiny nabíjel. A v palivovym filtru je ted čistá nafta, takže ztuhlej palivovej olej by taky neměl hrát roli. Hm. čím to asi je. Ale je fakt, že ta baterie asi nic moc... když jsme někdy stáli přes noc na rovině a ráno si stopli nějaký auto, aby jsme si k nim hodili kabely na jejich baterii, musei jsme tu naši nechat pár minut nabíjet, aby zafungovala... No ale jak říkám, po až několikahodinovym stání ten motor obvykle chytne hned a bez problémů...

Takže mi zbejvá zase roztlačit to auto z kopce. Nechám to asi na ráno, aby se děti a Katka vyspali hezky v klidu na parkovišti...

2011-01-02 20:34:01

Auto jsme koupili a hned jeli do Portugalska... jezdíme tady cik cak, už asi tři měsíce, takže jsme ujeli třeba 6 tisíc km... \ten člověk, co ho měl předtím, ho měl docela vypiplaný, motor po generálce prej a tak... tachometr má jen 5 čísel, takže nevím, kolik má najeto...

2011-01-02 20:58:35

Jestli se to bude dusit nebo nepůjde do otáček tak bych ten naftový filtr vyměnil,vono že do něho naleješ

čistou naftu nic neznamená - může být zanešený ten filtrační papír a nemusí jím projít ani nafta.

To ranní startování při jízdě na olej je normální.Kdysi jsem to měl nastudovaný a jedno auto jsem chtěl předělávat ale když jsem to spočet tak jsem na to hodil bobek,páč by se mě to nevyplatilo.

řeší se to tak,že máš dvě nádrže,olej a malou na naftu,namontuje se třícestný ventil a dojíždí se na naftu

aby ve vstřikách nezatuhoval olej a startuje se též na naftu a po ohřátí se to přepne na olej.

2011-01-02 21:12:02

pokud blbě zhasíná olejová kontrolka tak je na cestě problém s olejem, stříkání z pod víčka (nemyslim mlhu ale stříkání) by nasvědčovalo povolené hřídeli koníků (vahadel) , rozhodně bych špatně zhasínající kontrolku mazání nebral na lehkou váhu, může taky být jen povolená řemenice na klice a neunáší čerpadlo dost silně

2011-01-02 23:35:29

Jestli je to tak jak píšeš tak si myslím že je konec z víčka nesmí jít olej.

Když ti to zítra chytne ať ti to manželka drží(rozumě) pod plynem ať to nezhasne připrav si 17 klíč a za chodu povoluj přívody jednotlivých trysek a znova to odvzdušni .ale stejně když svítí kontrolka tak to je v90%konec ale držím ti palce .

2011-01-03 02:08:41

jo, stříkalo to na mne tehdy... vím to, protože jsem víčko chtěl zavřít a pocákalo mi to obličej :-|

povolená hřídel koníků-vahadel - nevíš, jak se to řekne portugalsky nebo aspon anglicky?? Zejtra to budu muset vysvětlit opraváři třeba... Dá se to nějak utáhnout/opravit? A - Zvládnu to sám?

No jo, nebral na lehkou váhu, ale - co s tím?

Jo, když se mění olejová pumpa u transita, tak se musí pak dělat timing, rozvody? To byc h teda asi sám nezvlád...

2011-01-03 02:22:29

A co ta povolená hřídel způsobí, pokud se mi nepodaří ji utáhnout? A jak rychle?

Zítra přijede jedna holka, která nám bude překládat z angličtiny do portugalštiny, takže můžeme zajít k opraváři. Nějak ale nevím, co po něm vlastně chtít...

Dobrou noc, Petr

2011-01-03 09:42:19

Tu hřídel vahadel pokud je povolená musíš utáhnout,to by byla destrukce.

Sundáš víko ventilů,a jednoduše dotáhnout.Dobrý by bylo mít připravený když ne nové těsnění pod víko tak aspoň

tubu nějakýho tmelu na motory,až to sundáte tak uvidíš na čem to bylo,může tam být gumové těsnění,korek,nasucho

nebo na tmel.

2011-01-03 10:46:39

včera jsem brouzdal tady po závadách a jeden měl olej z nalévacího hrdla a olej v turbu sundal kryt vahadel a měl vyšroubovanej jeden šroubek na hřídeli vahadel bylo to i nafocený ale já to nemůžu najít . krytu se neboj nic tam na tebe nevyskočí jen si kup nějaký těsnící tmel pro případ zničení těsnění ale i to se stane málo

2011-01-03 11:46:20

Díky, zkusím se pod ten kryt podívat... předpokládám, že i kdybych těsnění zničil, tak ale nebude katastrofa to tam pak dát se zničeným těsněním, s tím, že až dojedu k obchodu, koupím nový... jen tím asi prosákne trocha oleje, ne?

Zachvíli se zkusím rozjet z kopce... a pak taky přijde ta překladatelka. Co bych měl vlastně chtít po opraváři? Jasně, můžu jen říct, že mám problém, at závadu zjistí on, ale nevím, jestli ho nějak nesměrovat. Třeba, kdyby říkal, že se musí vyměnit motor, a přitom stačilo vyčistit sítko před pumpou... Co mám říct opraváři?

2011-01-03 11:57:19

Tak na tohle je těžký odpovědět takhle po netu,asi bych pro klid duše mrknul na tu hřídelku s koníkama

jestli je dotažená a pak bych se snažil natočit motor.Ale ten tmel bych si sehnal dopředu než bych sundával dekl víka

ventilů.Pokud motor chytne zkontrolovat jestli maže,dobíjí a pak se uvidí jak postupovat dál.

2011-01-03 16:44:51

podle mě je značná odvaha jet s autem s kterym nemám nic odjety a nic o něm nevím a ještě tak starym, tak daleko bez důkladné prohlídky a důsledného zaježdění po čechách a to ještě na palivo s kterým bývaj bez úprav problémy...

2011-01-03 17:13:01

no nechci tady nějak prudit, s porouchaným autem v zahraničí mám své zkušenosti...ALE, jet do Portugalska s 20let starým autem s rodinou a ještě tam lít friťák..sorry, tak tohle je na mě trochu silný kafé...a když už si měl s tím problémy předtím, jakože zalepené trysky a další srandy, plus ta kontrolka oleje (ikdyž to může být jenom špatné čidlo), nemohl si nic jiného čekat, než že se ti to auto někde vysere

2011-01-03 19:09:47

Ale chlapi,osobně bych si asi taky nelajsnul koupit auto naložit tam rodinu a vyrazit s ním bez řádného prověření po evropě ale zase na druhou stranu neznamená že 20let starý auto je špatný.Naopak všechno mechanický a pokud o tom člověk něco ví tak na tom udělá pomalu každou opravu v lese na mýtince prostě všechno mechanika žádná elektronika mimo rádia tak nejvíc elektronický bude tak přerušovač blinkrů.Většina expedičních aut se dodneska staví ze starých Mercedesů ,Stayerů,Ivec,GAZ66,Toyot kde je vše mechanický.Vždyť to má logiku,pokud se mě zastaví něco co má počítač a závada bude elektrická tak bez diagnostiky končím,páč to s největší pravděpodobností nenajdu.A pokud vemu dnešní vysokotlaké vstřikování tak tam je to kapitola sama pro sebe jednou špatně natankuju a končím a jsem v kélu.Přidám takovou malou perličku loni byli kluci v Maroku povětšinou sestava Patrol 2,8TD nějaká Toyotka vesměs starý šunky a jel s nima kluk s novou Toyotou Landcruiser funglovka a po příjezdu natankoval v Toyotě se rozsvítilo na kompjůtru špatná nafta a finito,nejde to odblokovat takže demontáž nádrže,vylejt skusit jinou benzínku,srandy kopec.

Sám mám starý dobrý Ducato 2,5TD 4x4 rok vypuskania 91 a to auto pokud neschnije tak tu bude jezdit na věky věků páč pokud to auto dostane co má, tak se na tom nemá co pos...rat. Provozní náklady a i ta spolehlivost jsou prostě u těhle aut někde jinde.

Samozřejmě nový je nový,záruka dneska vcelku slušná,kultura cestování taky trošku výš ale holt

kde na ty nový brát.

Jestli jsem to dobře pochopil tak Petr to má obytného Transita.

2011-01-03 20:53:16

Jo jo svatá pravda měl jsem tranzita rv.1996 2,5d kladivo šroubovák pár klíčů projetá celá evropa,dneska mám 2,2tdci

110hp, bez diagnostiky ani ránu a s ní taky nic,motor houpe někdy chcípne ale podle diag.vše ok.Jinak myslým ,že auta navrhují lidi kteří v nich nikdy neseděli to jsou takový chyby až hrůza.

Tak co je, čekám jak to dopadne.

2011-01-03 21:53:37

Jo, jo, obytnýho transita máme.

Tak. Dneska se udála spousta věcí.

Našli nás tu dva angličani, který tady žijou... a jeden z nich se dost vyzná v autech, občas opravuje i motory, dokonce má taky transita... ale co s tím autem je, je pořád záhada.

Zkusili jsme to auto zase nastartovat - nepodařilo se, motor se sice protáčel, ale pomalu. A to i když jsme baterii propojili kabelama s jeho nastartovanym autem - žádná změna v rychlosti otáčení.

Takže jsme auto zase roztlačili z kopce. Motor naskočil. Dokonce auto zrychlilo, když jsem šláp na plyn. Pak už ale končil asfalt, já zpomalil, přeřadil na nižší rychlost - a při tom přeřazení motor zhasnul - pokojně a klidně, ale zhasnul.

Ten chlapík říkal, že motor zněl skvěle, úplně bezvadně.

Zkusili jsme nastartovat, a tentokrát zas startér udělal jen cvaknutí, jako převčírem. Dotáhli jsme ho zpátky na kopec, znova roztlačili, docela jelo rychle... a když jsem zařadil rychlost, motor se vůbec neprotočil Vůbec. Zkusili jsme táhnout zpátky a zařadit zpátečku, taky nic. ZKusili jsme ho otočit ručně, dokonce jsme na páku klíče tlačili heverem, ale jen se tím zvedal celej blok motoru - motor se vůbec neprotočil.

Chlapík usoudil, že to musí bejt seklym startérem. Vyndali jsme startér a - tím to nebylo.

Sundali jsme i víko motoru - hřídel s koníkama uvolněná nebyla... všechno prohmatal a řek, že je všechno v pořádku. Akorát teda na víku byla mazlavá usazenina - říkal, že to je nejspíš blow-by, česky asi že netěsněj písty a kolem nich to profukuje? Že je teda nízká komprese a za studena asi musím dýl startovat, ale že tímhle by to bejt nemělo.

Takže - vůbec nevíme, čím by to mohlo bejt. že je motor úplně seklej. Máte někdo nějakej nápad?

Zejtra se asi zeptáme v opravně - jestli budeme mít na opravu. Ale kousek dál je prej chlapík, kterej fordům rozumí a bere si jen 5 euro na hodinu - pokud to je pravda, zní to dobře. ¨¨

Snad bude něco vidět, jestli se odendá spodní kryt, olejová nádrž... ne?

Takže jestli máte nápady, čím by to mohlo bejt, nebo co ještě zkusit, pomůže mi to.

Angličan je sice zručnej, ale jednak nemá garáž, jednak se mu do toho nechce, potřebuje prej udělat spoustu věcí i na svym autě a nemá na to čas... chápu, už ted pro nás udělal hodně, strávil na našem autě dneska skoro celej den...

No. A pokud to bude neopravitelný nebo moc drahý, tak se budeme muset ještě rozhodnout, co dál. Prodat nepojízdnej van a koupit nějaký levný auto na cestu zpět? NEumím si ten prodej a koupi moc představit - neumíme portugalsky, nejsme mobilní, nevyznáme se v místních poměrech... ale něco udělat budeme muset. Snad by to ale šlo opravit.

ještě jsem se vás chtěl zeptat na pojištění - nemám s tím žádný zkušenosti. jaký jsou druhy pojištění? jaký je nejlepší? Pomohlo by nám nějaký v naší situaci? Jasně, nejdřív bysme museli pojištění uzavřit a pak by se teprv mohlo auto rozbít... Je nějaký Pojištění na rozbití auta? Předpokládám, že neplatí za opravy, ale jen za dopravu auta zpět... i když asi i v tom budou nějaký háčky, ne? I když teda stejně si nejsem jistej, jestli by nám ted moc pomohlo bejt s tím rozbitym autem v čechách.. v čechách je totiž navíc ted i zima... a beztak bych nevěděl, kam to dát opravit... a za pět euro na hodinu už asi ani nikdo nepracuje, ne? Nevím, jen tak přemejšlím, jaký máme možnosti a co z toho je reálný...

díky moc za rady

Petr

2011-01-03 22:49:34

no to ze ti strieka dolsova olej cez vicko moze byt kludne zlomey kruzok alebo kruzky na pieste tym padom zla kompresia a moze byt velky odpor na motor a preto zhasina .

Ale to sa da odmerat bez rozoberania ! vyhodis trisku a potocis motor ak pojde .

No a to uz na parkovisku asi neopravis . bud motor von alebo vana dole a zospodu vykucaht motor ale to uz je na vacsie zaspinenie ruk .

Skus nejakeho mechanika nech ti zmeria tlak vo valcoch . pripadne ked uz budes mat trisky vonku premerrat ci rozprasuju .

Inak celkom odvazny krok ako citam na * cudzom * aute bez vychytanych much sa vybrat na taku streku :)

Ale drzim palce :)

2011-01-03 22:53:07

No tak to není záviděhodná situace.

Začnu od zadu.Mimo česko jezdím povětšinou s Transiten.A zůstal jsem u povinného ručení u Triglavu,jelikož má za příplatek cca 300,- slušnou asistenční službu a i v případě poruchy a to oprava na místě do 30000,- odtah nepojízdného auta též do 30000,-Kč ,takže vcelku slušný .Jak to ve skutečnosti funguje,poznáš až

to budeš potřebovat.

Ten motor je záhada,tohle jsem teda nečekal.Nejsem sice automechanik ,živí mě něco jiného a auta jsou jen mé hobby takže tady bude dobrá rada motoráře jediný co mě napadá nebo respektive jak bych postupoval

dál ověřit jestli se to někde neseká nebo neblokuje na spojce, zkontrolovat rozvody je tam řemen,tak jestli se někde něco tam nešprajclo a pokud je tohle v pořádku tak již zbývá to nejhorší něco v motoru

tj něco by muselo bránit otočením klikového hřídele no a na klice jsou akorát ojnice s pístama.

Tohodle transita jsem měl pět let,zakoupenýho jako ojetinu a mimo běžné údržby,rozvodů ,spojky

to byl totální nezmar takže dál jsem se do motoru nepodíval.

Ať přemejšlím,jak přemejšlím tak mimo té spojky nebo rozvodů mě nic nenapadá kde by se to mohlo seknout.

kor když naskočil to je jak kdyby se tam něco ulomilo a bloklo to další pohyb motoru.

Budeš muset za někým přes motory.

Ať Ti to dobře dopadne.

No a co dál,to uvidíš až jak co motorář.

Jestli se Ti oprava vyplatí na místě nebo v CZ to se těžko radí a ani nevíš co s tímmůže být,

třebas to bude ptákovina.

Jedině skusit odchytnout tiráka kdyby jel někdo domů prázdnej,páč odtahovka to by byla finanční sebevražda

na tu dálku.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 16