Fórum - Téma


Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska


Fórum Transit IV / VE64 Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska

Informace o modelu: Ford Transit IV / VE64


1 ......... 12  13  14  15  16

2011-10-03 21:00:54

ahoj kluci!!

Už to je nějakej ten měsíc, co jsme se vrátili z Portugalska... a co jste nám tak úžasně a skvěle pomohli!!

Tak vám chci napsat, jak to bylo dál, abyste věděli. Nu, a mám taky pár otázek.

Auto tedy dojelo s náma až do Čech... no a protože pořád jezdilo, tak jsem výměnu motoru pořád odkládal. Proč měnit něco, co ještě funguje, říkal jsem si. No a hlavně jsme měli pořád dost práce. Katka zase otěhotněla a my sháněli nové bydlení a podobně. A já mám otřesnou tendenci odkládat věci, se kterými si moc nevím rady.

Auto jsme využívali jen občas, přece jenom, nikdy jsme nevěděli, jestli s ním někde nezůstaneme viset. Jezdilo ovšem výborně: motor má dobrý zvuk, jezdí svižně, neklepe... jen občas se stalo, že zůstala po startu svítit kontrolka oleje. Ale zajímavý bylo, že se to stalo opravdu jenom občas... často tehdy, když jsem motor někde zastavil na kratší dobu, třeba deset minut, a pak ho zase nastartoval. Po chvíli jízdy ale světýlko vždycky zhaslo. A motor se hned rozběh svižnějš – měl jsem pocit. A pak zase třeba 200km a deset startování pohoda. A pak zase jednou svítilo. Moc jsem to nechápal.

Poslední dobou ale auto hodně kouřilo – modrej dým. Hlavně po prvním nastartování, ale někdy ten kouř vydržel třeba 20 km. Hlavně do kopce. Nu – stejně chci ten motor vyměnit, že. Tak jsem to neřešil. Kroužky ve válci?

A teď jsem jel pro starou vanu do Prahy. Vyzved jsem si ji... a jak jsem nastartoval, tak to světýlko oleje zas. No, aby se mi motor zadřel někde v pražskejch zácpách, toho jsem se docela bál. Takže jsem popojel jen kousíček, tam, kde se dalo parkovat, a čekal jsem, než světlo zhasne. A ono nic. Nezhaslo. A motor začal jít na volnoběhu nějak těžce. A nakonec sám zhasnul. Zkoušel jsem ho eště nastartovat... chvíli se mu nechtělo moc točit (točil se pomalu, kontrolky při tom poblikávaly, takže klad velkej odpor)... pak se roztočil normálně, ale nenastartoval... pak nastartoval a hned chcípnul...

Tak. A máme to! Děti vzala k sobě babička... a já zůstal s autem blízko metra Skalka.

Jo, je potřeba vyměnit motor. Jenže motor nemám... a ani nemám najitou nějakou dílničku, nejlíp za Prahou, kde by mi ho pomohli vyměnit. A obojí se hledá bez auta docela blbě. Neboli – ten motor bych musel nějak dovýzt, a auto nějak dopravit do tý dílny.

Takže jsem se rozhod jinak: ještě jednou ty ložiska na klikovce opravím. Tím pádem bude auto pojízdný a já budu moct sehnat motor i najít nějakou dílnu...

Sehnal jsem náhradní šály, smirek 300 grit, všechny klíče – a pustil se do toho Už mi to šlo docela rychle, přece jenom už to dělám potřetí... ani jsem se zatím moc nezamazal od oleje, teda aspoň vlasy od něj tentokrát eště nemám :)

No a čekalo mne velký překvapení – ty šály na klikovce byly ve více-méně bezvadnym stavu Klikovka krásně hladká... a na šálách ani škrábanec! Vlastně byly hladší, než když jsem je tam dával, posledně jsem přece ve Francii nový šály nesehnal a místo těch nejhorších jsem tam dal použitý, ale docela zachovalý šály. A teď jsou všechny hladký!

Tím pro mne ale vznikla záhada – jak to, že to světlo oleje svítilo? A motor se nechtěl moc točit??

Jasně, můžou bejt sice hladký, ale ošoupaný. S moc velkou vůlí. Každopádně je vyměním, taky vyměním olej a filtr. Ale není chyba někde jinde? Když už to mám otevřený... podle toho modrýho čmoudu mám něco i s kroužkama ve válcích – ne? A mohlo by to způsobit i tyhle věci, světlo oleje a nechuť motoru se točit?

Jak složitý je opravit kroužky, když už mám venku ložiska? Pokud se na ten motor dívám dobře, tak snad stačí vyndat ještě ty větší ložiska, který uchycujou klikovku k bloku, tím klikovka vypadne, a bude možný prostě vysunout písty a opravit je? Nebo tam jsou ještě nějaký chytáky a nástrahy a další úkoly? A až budu mít ty písty vyndaný, dokážu na nich ty kroužky vyměnit sám? Omlouvám se za tak hloupý dotazy, ale fakt to nevím... a do knížky se taky podívám, budu ji dneska studovat celej večer, ale myslím, že mi to tam takhle jednoduše neřeknou a nebudu si jistej, jestli to zvládnu nebo ne...

Ptal jsem se u Szakala a sada kroužků na 4 ventily stojí 3000 kč. Pokud bych tímto měl motor po generálce, tak to bych za to dal! :--)) Podle stavu ložisek mám pocit, že klikovku přebrušovat netřeba... ale ještě vám pošlu fotky těch ložisek. Co je ještě potřeba udělat, aby ten motor teď už dlouho a bez závad jezdil? (ještě jednou se omlouvám za takový asi naivní otázky!)

No a když jsem teď oddělal ty ojniční ložiska, tak jsem zároven moh hejbat s pístama (v různejch polohách ojnice). Poznám z toho něco? Hejbat jde se všema... první (od předu) jde docela ztuha, ale ještě s ním jde rukou hejbat celkem bez problémů. Ale zatlačit (zatáhnout) musím docela fest... druhym jde naopak hejbat velice snadno, nemá vlastně žádnej odpor... jen při zavřenejch ventilech klade odpor, ale když se nechá bejt, pomaličku stejně spadne sám. A 3. a 4. píst jsou tak nějak mezi tím. Jak snadno má jít pístama hejbat?

Kluci, děkuju moc. Že jste dočetli až sem... děkuju za všechny rady, co jste mi dali v únoru... a předem děkuju i za pomoc s tímhle. Kdybyste někdo bydleli blízko, chtěli se na to podívat a tak, nebo věděli o někom, kdo má zachovalej motor, nebo motor umí vyměnit – to už bych byl v sedmym nebi. Už teď mám docela radost, že se to auto rozbilo eště za letního počasí, a ne v mrazech... :)

Jo, a taky nám držte palce zhruba za čtrnáct dní – narodí se náš třetí potomek!!

Díky, a dobrou noc

Petr

hof  
2011-10-03 21:04:04

asi uspořádáme soutěž o nejdelší příspěvek v diskuzi, máš šanci vyhrát, ale to si dělám humor, držim palce

2011-10-03 21:20:07

To víš, dlouho jsem se neozval, a už se mi po vás stýskalo!!

2011-10-03 22:21:44

No na začátku jsem měl velkou chuť napsat, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne, skoro doslova. To že ty šály jsou hladký včetně klikovky značí to, že se nejspíš vzájemně obrobili, bude tam vůle jako prase (dá se celkem jednoduše pomocí měrek změřit). takže to chce přebrousit klikovku a sehnat kompenzační podložky. Cose týče pístních kroužků je sice hezky, že chceš udělat generálku jejich výměneou, avšak bacha jelikož máš pořád problémy s tlakem oleje, tak se ti to nejspíš přidřelo a ztratilo kompresi, tomu by i odpovídalo to, že ti písty samy padají. Pokud budeš překroužkovávat je též nutné přehonovat nebo vyměnit vložky válců, protože nemá smysl dávat přesny kroužky do nepřesných děr. Jelikož se ti stali dost závažny poruchy motoru a předpokládám, že jezdíš stále na starém oleji tak jej po těchto úpravách vyměň. Bude velmi znečištěn a vzhledem k tomu že ti to blbě maže může být i velmi zanesen sací koš a filtr oleje. To je také možná příčina špatného mazání - prostě čerpadlo nemůže olej nasát.. Kousek od prahy te´d si přesně nemohu vzpomenout kde je obrovské vrakoviště - určitě to najdeš na netu, kde motor seženeš podle mě za 5 000 úplně v pohodě. Třeba tu je jeden kontakt na motor i s převodovkou, myslím že dát tam místo atm. dieselu turbo by neoficiálně až takovej problém být neměl: http://motor-prevodovka.s...hersky-brod-o6422558.html, ale ověř si to v nějaké dílně (nevím jestli nemá jiné uchycení, ale nevěřím tomu, že by to nešlo).

Držím palce ať je malej (malá) v pohodě a auto dáš do kupy, jsou to tak jednoduchy motory, že to problém opravit nebude.

2011-10-03 22:39:05

Máš dvě možnosti,koupit jetý motor s x statisícema kilometrů za sebou nebo spáchat poctivou GO a být nějaký pátek v pohodě.

2011-10-04 00:55:33

Posílám fotky těch lágrů - dal jsem je na http://transit.unas.cz/. No, ted pod lampou vidím, že jako nový teda nejsou...:) ale hladký jsou - až na oba lágry na ložisku 2 - tam je maličko vryp, ale není to ani náhodou taková tragédie, jako poprvé, v Portugalsku, ani jako podruhé, ve Francii.

S tím džbánem: tak to se mnou opravdu je, to je hrůza! Dokud mne něco nepálí, tak to neřeším... a když už to hoří, tak se to řeší mnohem hůř!!

Sací koš je zcela bez sajrajtu - až se divím. ten byl čistej i tehdy v PT.

Turbo radši nechci...

Bude to kluk, už třetí... Katka chtěla už holku... ale takhle to bude lepší smečka...

Hm, taky jsem si nějak myslel, že ta GO nebude taková legrace Taky si myslím, že by GO byla lepší než koupit na vrakáči motor neznámý kvality... ale zdá se mi ted, že sám to správně udělat nezvládnu, a tam na ulici asi teprve ne, co?

Takže co mi zbejvá v tomhle momentě?

Asi teda vyměnit ty lágry, olej a filtr... zavřít to, že?... a zkusit, jestli už to pojede. Něco mi ale říká, že nepojede. Ten první píst jde opravdu dost ztuha (jak k tomu mohlo dojít? nebo má jít takhle ztuha? ) Dá se zatlačit rukou, ale ne zrovna lehce... skoro bych řek, že kdyby šel eště o trošku víc ztuha, tak už s ním rukou nehnu. Když ale otáčím motorem, tak se otáčí docela lehce...

Jestli to nepojede, tak teda moc nevím co.....,

no a jestli to pojede, tak bych už neměl moc odkládat a měl bych zařídit nějak tu generálku nebo si sehnat motor, to je mi jasný... ...

hezkou noc!

2011-10-04 10:58:16

Kluci, poraďte mi... myslíte, že motor pojede?, když ten první píst jde tak ztuha (ale nijak nikde nedře)? Dá se ta tuhost nějak snížit (bez sundání klikovky)?

Bude docela porod tam zase nasadit tu vanu (minule jsem použil dost tmele), tak to nechci dělat zbytečně...

2011-10-04 13:16:12

Tak to Ti nevím ale asi bych provizorní opravu neřešil,ztracený čas a peníze.

2011-10-14 18:13:18

Docela byh rád viděl fotky z cesty....mam také transita používáneho jako obytného pro rodinu a docela sem s tebou cítil a cítím.

2011-10-15 23:13:25

Ahoj!!

Zrovna jsem nad tím taky přemejšlel. Že bych pro vás všechny rád udělal nějakou prezentaci s fotkama, aby ti, kdo mají zájem, se mohli na naši cestu podívat. Ne z exhibicionismu, ale prostě proto, že nám spousta z vás pomohla a tak ať aspoŇ víte, komu jste pomáhali...

Udělám to. Ale zatím vůbec nevím kdy, a tak to radši ani neslibuju, může to ještě nějakou dobu trvat. Katka za pár dní porodí... a to už budeme mít doma tři malý kluky a bude pořádnej frmol! A navíc se eště zabydlujeme po přestěhování (bydlíme teď mezi Benešovem a Voticema, na starym mlejně), budu muset měnit ten motor, vůbec se toho teď hodně nahrnulo... Mimochodem, s tím motorem: na tý ulici ve Strašnicích jsem ho doopravil, tj. vyměnil ložiska a olej a filtr... a teď jezdí výborně, i když teda občas vydává různý klepání... zkrátka, operace se opět zdařila, ale tentokrát už nesmím moc odkládat nalezení spolehlivýho motoru na vrakovišti, a nalezení místa, kde mi pomůžou ten motor vyměnit. Motor můžu koupit, domluvit se někde na výměně, a pak ještě nějakou dobu pojezdit... a když se motor zase zadře, budu už mít motor a budu vědět, kam se nechat odtáhnout...

díky za zájem, Fasi.

2011-10-16 22:26:49

Čau Petře myslím,že Milan1 má pravdu škoda času a peněz ,to co píše Exremehany je najivní .

Pročti si knihu a uvidíš, že to ve vybavený dílně a spoužitím několika specielních přípravků není problém opravit

Myslí ,že v tvým případě(nemáš kde opravovat),si kovošrot mne ruce.Když se přesto rozhodneš vyhazovat peníze dej vědět.

Mirek

2011-10-17 00:15:22

ahoj Mirku!

Nepochopil jsem, jaks to myslel: Je škoda času a peněz na provizorní opravu, nebo na generální opravu?

Generálka by byla fajn, že člověk by měl jistotu, že má teď motor fakt v pořádku... ovšem můj motorově vzdělanej bratranec mi (to auto neviděl, takže jen na dálku) radí, že generálka asi v mym případě nemá cenu: motor běžel v Portugalsku chvíli bez oleje, takže nikdo neví, co se tam všechno poničilo. A tak by generálka, jestli má bejt udělaná kvalitně, mohla vyžadovat spoustu věcí a mohla by bejt HODNĚ drahá - podle něj. Taky píše: "Pokud jsi dlouho jezdil se zapecenymi krouzky (a podle popisu vypada, ze ano), pak vymena krouzku nic neresi, valec muze byt poskozeny/vydreny a nove krouzky to nezachrani."

Sám tomu, jak víte, moc nerozumím, takže to neumím zas tak posoudit. Fakt nevím :) Pochopil jsem, že jsou jen dvě možnosti, buď dobře udělaná generálka, nebo výměna motoru (pokud možno ho vzít z auta, kde se dá před odebráním nastartovat a diagnostikovat, jestli je motor v pořádku - což bych teda zase neuměl já sám posoudit :(

Knížku jsem si pročet... a jo, vypadá to schůdně, ale vím zase, že i jednoduše vypadající věc dokáže bejt někdy pěkně zapeklitá.. teda aspoň pro mne

Hm. Jinak se máme dobře... miminko je v břiše hlavou dolu a v pořádku...

hezkou noc všem

Petr

2011-10-17 10:03:32

Počkej do jara, budu prodávat transita, je to 2,5 TD tourneo, má povyměňovany kde co a nikdy sním nebyl žádnej problém, krom baterky, která je tam také nová. Startuje i v -20 na první otočení klíčkem a v kopcích je to turbo znát jako prase. to co sem psal možýná najivní bylo, ale myslím si že by to realizovatelné bylo, nejsem motorář. neperu se za to, věřím zkušenějším

2011-10-17 22:18:01

Ahoj Petře můj děda říkal, když máš málo peněz tak nekupuj laciný věci.

Každá provizorní oprava ,je provizorní a stojí peníze a je jen na krátkou chvíly.když spočítáš peníze který do toho dáš, tak za to by byl slušnej novější tranďák.Jen spočítej kolik tě to stálo do teď.Rok 91 je na hraně, uděláš motor a kasle se rozsype, je to pořád dokola.Přesto, když se do toho dáš tak ti poradím, kde to sehnat a jak to udělat.

2011-10-18 08:24:06

no umě to vypadá že od příštího roku transity opustím, protože moc reznou a koupím funglovku renault traffic

2011-10-21 00:31:55

ahoj kluci!

Díky za nabídky! No turbo motor bych se do toho asi bál dát, přece jenom to je jinej motor... a taky jsem slyšel historku jak se turbo motor za jízdy pomátl a nešel zastavit...

No, koroze, to je samozřejmě problém... ale na novější auto nemám... tím spíš, že tohle má udělaný vevnitř postele a kuchyň a tak, což se mi často hodí, ale nemyslím, že bych auto s obytnym vybavením sehnal za takový peníze, abych si to moh dovolit.... v dubnu budu muset řešit technickou, na to se vůbec netěším...

No a ted tu výměnu motoru. Motor zase jezdí skvěle, tak se mi do toho zase nechce... a fakt bych měl. Nu co. Zatím se nám pořád nenarodil kluk, tak určitě počkám až po porodu...

Petr

2011-10-22 11:20:19

Tak to co píšeš o tom turbo motoru tak sem byl svědek takového pomatení ale u VW Transporter vypnul klíček a motor běžel furt do tak velkejch otáček až umřel my mysleli že chytne celý auto jak se hulilo z vejfuku hodně lidí preferují u Transita radši motory bez turba

2011-10-22 13:54:04

Mám turbo transita, jak jste již asi postřehli. Předtím jsem měl transita 2,5D s 51 kW, jelo to, ale v létě jezdím plně zatížen a to turbo se dá okamžitě poznat, obvzláště v kompích. Nikdy bych už atmosferickej diesel nechtěl, nemělo to dostatečnej výkon. Toto má papírově o nějakejch 12 kW, což je celkem nic, ale určitě to bude mít víc kroutáku. Co se týče zbláznění turbo motoru, to může podle mě udělat jekýkolv motor, a vzhledem k tomu, že moje čerpadlo (epic) má na sobě elektro magnety pro uzavírání nafty, tak může ke zbláznění dojít max, pokud by ten magnet zůstal viset ale to moc nehrozí protože jejich výchozí poloha je dole.

2011-10-22 16:22:09

Stejný názor jako extremehany,2,5D je sice prima jednoduchý,spolehlivý ale běda jak se auto naloží a nedejbože připřáhne podval.

Pak se vlečeš jak se starou Avií.Měl jsem ho 5let prima auto až na ten výkon to je opraudu bída.

2011-10-22 16:45:46

no právě, já ho měl taky rád, a krom přetěsnění čerpadla a běžných provozních věcí sem na něm nikdy nic neopravoval, ale jak říkáš, když plně naložen a jelikož tahám vlek kterej má 750 kg, tak to bylo děs, makov na dvojku a na hoře to bylo někdy i na jedna, tohle turbo to vytáhne nádherně na čtvrku, občas podřadím na 3 ale pořád se to rozducat přeřadit opět na 4, s turbem se nebojím ani v kopci předjíždět a jezdím stím v pohodě jak s osobákem...lítám jak prase, a průměrnou spotřebu mám 8,5 litru a to dost svého času strávím taháním po ostravě...


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16