Fórum - Téma


Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska


Fórum Transit IV / VE64 Motor+Transit-dálková pomoc do Portugalska

Informace o modelu: Ford Transit IV / VE64


1  2  3  4  5 ......... 16

2011-01-01 03:40:26

Ahoj všichni. Jsme i s malejma dětma v Portugalsku... a van (transit 1991 2,5D) se rozhodl, že už nenastartuje.

  • několik dní se občas stalo, že po startu nezhasla kontrolka oleje hned, ale až třeba za minutu. \Někdy zhasla hned.
  • dneska jsme stáli asi hodinu na náměstí... a nastartovali. Motor běžel čistě, kontrolka oleje svítila... a asi po 15 vteřinách motor zhasl. Po čtvrt hodině jsme znova nastartovali, zase motor čistě běžel, svítila kontrolka, a motor sám zhasl.
  • potřetí už motor nastartovat nejde. Ozve se jen klapnutí, a nic. Nic se netočí.
  • baterie je nabitá
  • motor nevydával žádný divný zvuky
  • před kilometrem jsem dojel se skoro prázdnou nádrží k benzínce a natankoval. Takže se možná do systému dostalo trochu vzduchu a motor přestal běžet proto. Ale přijde mi to jako docela náhoda, že by se zároven rozbil startér...
  • nekdo mi řekl, že ford vyřadí startér a odpojí palivo, pokud je malej tlak oleje v motoru. to koukám... to by se ale stejně neozvalo to klapnutí, ne?

No, nějak si s tím budu muset poradit. Portugalsky ovšem neumím... Zajímalo by mne, jestli je zadřenej motor, nebo jen odešel startér... kdyby to byl zadřenej motor, otočil by s ním startér? nebo by se ozvalo jen tohle klapnutí?

No a jestli to je startér, tak by mne zajímalo, jak ho vyměnit, jestli to dokážu sám... Třeba se mi podaří sehnat někoho, kdo by mne dal na lano... kdybych se rozjel a zkusil nastartovat, tak bych zjistil, jestli to je startérem nebo motorem... Nemůžu tím něco ještě víc pokazit?

díky moc za pomoc

Petr

2011-01-01 14:58:56

Skusal si srobovakom skratovat starter na priamo ?

Vyhod rychlost a na starteri skratuj tie dva sroby co s neho idu .

A co skusali ste roztlacit ????

Oleja mas dost ?

Inak starter vymenis bez problemu :) za pol hodky myslim ze len kluc 13a17 by mal stacit .

2011-01-01 15:36:49

Tim sroubovakem to zkusim, ale myslim, ze to neni solenoidem, protoze klapnuti se ozve a z baterie odchazi hodne proudu / takze bud spatnej motor starteru, nebo zaseklej motor - coz neumim rozlisit.

Oleje je dost / akorat se bojim, ze olejova kontrolka zase nezhasne, a pak NEVIM, JESTLI TO NECHAT BEZET, jak dlouho, nebo neriskovat... predpokladam, ze by bylo spinavy sitko pred olejovym cerpadlem.

Starter jen tak nevymenim, ale uznavam, ze to je pomerne snadne. Potrebuju k tomu ale: sehnat novej starter, srouby tam jsou ale kulaty, uprostred maj hvezdici / takze musim sehnat i prislusnej klic. Navic bude asi maso se k tem sroubum dostat... Neni to zas tak snadny, maly mestecko a nikdo neumi anglicky...

Roztlaceni je samozrejme neco, co chci zkusit, ale nejde to tu tak snadno - musim sehnat par chlapu, je to tu jednosmerka trochu do kopce...

2011-01-01 16:07:41

Zkusil jsem ten bypass sroubovakem, spojit primo baterii a starter.

  • nic se nehne
  • bere to spoustu proudu
  • z motoru starteru se ozve jedno kliknutí.

Potřebuju vědět:

  • je to špatnej motor starteru?
  • nebo je zadřenej motor auta tak, že se ani nehne? Stává se to?

nevím, jak motorem auta pootočit ručně: větrák je na volnoběh, a nemám sílu na to, abych pohnul řemenem. Neznáte nějakou fintu, jak motorem pohnout? Tíém bych viděl, že zadřenej není a dá se s ním pohnout...

2011-01-01 16:41:28

dej tam 4nebo 5a zatlačte dozadu při otevřený kapotě a dívej se jestli se motor točí když jo zkus to roztáhnout

a pak děj se vůle boží stejně nic jinýho nevymyslíš

2011-01-01 17:25:58

no ono aj na spatecku to musi chytit ! :)

ale ak je zly starter , tak to nieje az taka zavada .

ako sa pise predomnou skus dopredu potlacit na 4ke 5tke a uvidis , motor sa zadret podla mna nemohol ak bolo dost oleja a neprehrievalo sa ti to .

hrialo sa to ?

2011-01-01 17:31:45

Ahoj.2,5D je krásně jednoduchý auto.Pokud jsi ho nezadřel tak by neměl být problém ho zprovoznit.

Jak radil kolega výše zkusit přes zařazenou rychlost protočit motor jestli se to nekouslo.

Pokud ne tak zbývá pouze starter,baterie a kontrola kabelů jestli není něco uklepané nebo zoxidované.

Postupovat vylučovací metodou k úplnému vítězství.

Na demontáž starteru aspoň kdysi u mého byli potřeba na šrouby starteru oříšky TORX,nástavce,ráčna a horkovzduška nebo plamen na ohřátí jelikož byli zalepený lepidlem.

Hodně štěstí.

2011-01-01 18:34:58

Vem ráčnu s příslušným ořechem a zkus protočit motor dole na klice. Tak to taky poznáš.

2011-01-01 19:06:16

Maš najisto v kelu starter.Může být zkřivený rotor a neotočí.Tanto velký problém jesm řešil minulou zimu.Jinak jsou tam 3 rtapézové šrouby .Dá se vyšroubovat i torsnimi kliči.Ale jsi daleko,tak bych toto ještě neřešil.Skus kladivem poklepat ten startér,můžou být uhliky zaseklé.(nebo už je konec jim)

Jak jsi dojel nádrž na doraz povol odkalovač,bo v trubkách místo nafty máš vodu.Proto to chcípá.

Jo ještě.V Portugalsku zajdi do železárství a ty ořechy(trapézové)si najdeš.

Další věc,Tam určitě bude startér drahý.Ale jak bys jel zpátky,jeď přes Polsko,tam se dá koupit origo,na naše za 2 litry.

A co já měl s tím startérem?Jak ta podkova cvaká,.spíná ty dva šrouby.Jeden styk byl kaput.

Prvně jsem to ale řešil tak,že manželka seděla u startování a na povel sepla klíček.A já šroubovákem zeskratoval ty šrouby.A to že ti svítí ta kontrolka?,olejový filtr tolik nepropouští.

Natankovat,odkalit vodu a pomalu domů bys měl dojet.

A ten startér je na 100% hotový.

Toto ti můžu poradit,ale jen z mojí skušenosti,s mojim drobečkem.Ford transit 2,5d R.V.1998

Jo a chtěl bych dodat.Jde i risknout roztlačit na 4.na laně.Pokud tam jsi s někým,Ta voda se vyplaví zhruba po 300 metrech.Skus se nechat roztlačit,i s rychlostí 3,s plným plynem a hlavně zapnutým klíčkem.Jak ti to nakopne ,turuj chvilku.Já říkám na100% startér a na 100% voda místo nafty

2011-01-01 20:28:31

Pokud ta voda v palivu tak by asi bylo dobrý odkalit naftový filtr-nezapomeň po odkalení napustit naftou

a odvzdušnit.A pokud je v řiti startér nevím jaké máš možnosti opravy na daném místě kde jsi a jak jsi na tom časově a kde je závada ale zvážil bych kontaktovat přítele na telefonu v CZ nový starter do balíčku a v rámci EU by jsi ho měl mít do 48 hodin na místě.

To mě jen tak napadlo,páč jsem již jednou řešil v zahraničí též nemilou poruchu a toto byl jeden ze způsobů řešení.

2011-01-02 01:35:45

Díky vám všem hrozně moc za pomoc To odvodnění a odvzdušnění udělám... nedávno jsem si to nacvičil, když jsem měl zacpaný trysky... (ty se pak krásně uvolnily čističem trysek, a za padesát km pak přišlo tohle...)

Mezitím jsem sehnal lano a náhodnýho turistu, co mne odtáh, a vím toho zase o dost víc (ale pořád nevím na čem jsem)

nejdřív jsem koupil lano v podobě tlustý stuhy. Bylo na tom napsaný, že to je na tažení. Zapřáhli jsme auto... a když jsme jeli dost rychle, zařadil jsem pomalu trojku. Auto se seklo, málem zastavilo to tažný auto, a lano se s velkou ránou přetrhlo. Takže to vypadalo na zadřenej motor... a nejčernější vyhlídky. Ale je možná i možný, že jsme jeli moc pomalu... a že to lano bylo šitový. však bylo od číňana.

dotáh mne pak eště na volnoběh na začátek prudkýho kopce. rozjel jsem se a zase zařadil trojku. motor naskočil, ale zdechnul hned, jak jsem sešláp spojku.

další pokus. tentokrát motor běžel deset vteřin!

těch pokusů jsem udělal celkem asi sedm. většinou ten motor běžel 1-10 vteřin, pak zdechnul. Ale neklepal se, nedělal divný zvuky, krásně si před, a kdyby nezdechnul, byl bych nadšen.

Hned po druhym pokusu jsem vyzkoušel startér - a on motorem točil!! Sice pomalu, protože po ranních pokusech byla vybitá baterka, ale točil!! takže starter asi né... je možný, že motor byl ráno zaseklej tak, že s ním ani nehnul? nebo už ten startér přece jenom dosluhuje, a někdy se roztočí a někdy ne? Nevíte?

a já ted potřebuju vědět, jestli ten motor pokaždý zdech proto, že v palivu byla voda a vzduch, nebo proto, že nefunguje olejová pumpa a motor se nemaže.

Je b e z p e č n ý teď dál zkoušet startovat motor? Nemůžu ho právě teď s konečnou platností z a d ř í t? (pokud teda nefunguje ta olejová pumpa nebo je zacpaný sejtko před pumpou). ta olejová kontrolka fakt někdy svítila třeba minutu poslední dobou... jak dlouho můžu nechat motor běžet? pomůže dělat pauzy mezi pokusama? Olej je na max, ale jestli nejde olejová pumpa, tak předpokládám, že se motor nemaže... zase teda, motor nijak necvaká. Nevím ale, jestli bych to opravdu rozpoznal, jsem laik.

nemohlo se stát, že ten čistič trysek zanes nějaký svinstvo do motoru, a to se tam zadřelo? Mimochodem, možná jsem ted do toho dieselu dal čističe moc, možná i 4x víc než doporučenou koncentraci - nemohlo se něco podělat tímto? taky nevím, jestli mi tam bába pumpařka nenapumpovala omylem benzín - nezpůsobilo by to tyhle příznaky?

Pokud to je tou olejovou pumpou, dá se motor eště zachránit? Co na něm bude potřeba udělat? kolik to tak stojí? nemám představu... připomínám ale, že ten motor eště i při posledním pokusu chviličku běžel...

Co dělat, pokud je v motoru nějaký svinstvo z trysek?

(jo, taky se musím přiznat, že jsem sem do portugalska přijel na použitej rostlinnej olej... zacpalo mi to trochu trysky... právě před tímto se mi podařilo je vyčistit... motor ted běžel náramně... před 100km jsem zjistil, že mi z motoru během pár set km zmizel skoro všechen motorovej olej... vypustil jsem ten zbyteček a nalil tam novej, plus novej filtr... pak pohoda... a za 50 km občas po startu začalo nezhasínat olejový světlo... asi tak na minutu... jindy zhaslo hned, a příště zase třeba ne... a ted tohle.

Jinak teda, ted už jsme konečně na slušnym místě - je tu klid, můžu si dobít baterii, dokonce teplá sprcha, takže tu můžeme vesele kempovat a pár dní nehraje takovou roli... jen mám strach, že je motor přece jen v pr...i a my odsud tímhle autem nebudeme moct odjet nikdy

díky vám všem ještě jednou

petr

2011-01-02 09:10:46

Asi tam bude více závad na jednou,to že ti startér jen cvak a netočil mohlo zapříčinit opotřebení pastorku startéru a ozubeného věnce setrvačníku,když se motor zastaví u špatných zubů,tak to při startu nezapadne do sebe a motor se netočí.

To že jsi tam dojel na friťák,může být problém,hlavně když se to potom zamíchá s normální naftou,potom to zalepuje palivový systém,dělala to i kombinace z řepkou,naštěstí tvému motoru by to nemělo až tak vadit ,ten sežere i naftu s benzínem,ale zkusil bych to na točit přímo na čistou naftu z kanystříku či pet láhve který bych napojil hned před palivový filtr.

Kontrolka mazání mohla ,také problikávat ,jen když byl motor přehřátý a olej moc řidký,ale určitě nejlepší zkouška přidření je otočit motorem rukou přez šroub řemenice kliky, opravdu je možné,že ten čistič by mohl podle aplikace zapříčinit i přidření čerpadla,spláchnutí olejového filmu ve válcích a přidření motoru (většinou to bývá pěkné svinstvo)

2011-01-02 12:43:08

No pane kolego v tomto počasí a při této teplotě a na cestu do portugalska si natankovat rostlinný olej

je vcelku odvaha.Předpokládám,že nemáš žádné úpravy na autě pro provozování tohodle elixíru.

Nechá se jezdit na všechno ale všechno chce své.

Jestli Ti to maže zjistíš vizuálně nejlépe když mrkneš při nastartovaným motoru pod víko ventilů

otvorem nalévací zátky co je v tom víku a uvidíš jestli jde olej vačkovým hřídelem.

Pokud jsi dojel na ten rostlinný olej a vstřiky jsou funkční tak v cestě nafty může být problém

v zaneseném naftovém filtru,takže Ti nepomůže odkalení ale jen výměna,proto by to taky mohlo chcípat-málo nafty.Jaká je teplota v portugalsku?

Ještě k tomu rostlinnýmu oleji-oleje v motoru by Ti naopak mělo přibývat říká se,že to prolíná

do oleje a znehodnocuje ho takže při jízdě na tohle palivo by se měl přiměřeně zkrátit výměnný interval,zhruba na 1/2.Pokud se Ti ztrácí z motoru olej tak bych příčinu této ztráty hledal jinde nikoliv v souvislosti s řepkou.

2011-01-02 13:26:43

No jako na rostlinej olej jde jezdit v pohodě, akorát:

  • mrzne rychleji než nafta, takže máš možná zamrzly palivo - pro toto použití v zimě usíš totiž mít vyhřívanou nádrž a předehřívač paliva
  • zanáší to filtr - takže ho máš možná přicpanej
  • a mě to na avii žralo i palivovy hadice, ktery se pak v podobě bordela dostávali do filtru a ten byl po 300 km v řiti !!
  • pomohlo vzít kanystr z naftou napojit sání a přepad do něj, ten pude dát u transita na druhou stranu jak je baterka a podle mě ti to pojede...to že ti to chcípá je tím že nemáš naftu nebo tou sračkou na vstřiky...co se týče čistění vstřiků, tak podporuji pouze ultrazvuk

jo a jestli tě zajímá jestli ti tam nenatankovala benzín ?? tak snad oddělej víčko z nádrže a čuchni si k tomu, naftu od benálu snad pozná každej...předpokládám žes tankoval skoro prázdnej a doplna

2011-01-02 15:23:01

kouknout pod víko ventilů: předpokládám, že to je ta úplně horní část motoru (jsem laik - když jsem dřív oddělal zátku, kterou se nalívá olej, začaly na mne vystřikovat bohatý olejový mlhy. Takže při zapnutym motoru asi nezjistím, jestli tam olelj teče vačkovým hřídelem. Nvíc, motor nikdy neběží víc než pár vteřin. No, ale jestli se mi to podaří - jak ta vačková hřídel vypadá? A pokud z toho zase bude stříkat ta mlha jako dřív - neznamená TOHLE vlastně, že je motor promazávanej? a pumpa funkční?

Naftovej filtr jsem měnil nedávno, tak 200 km. Předtím vydržel celou cestu z čech...

Je tu 15 stupnů v noci a 20 přes den - docela luxus Aspon něco tu je prima... kdyby se tohle stalo v český lednový zimě a s dětma, tak by to bylo jiný kafe...

Ztracený olej: někdo mi řekl, že diesely začnou žrát olej, když už je olej starej a vyjetej. Tak, třeba to bylo tohle... ted už se olej neztrácí.

Jo jo, k nádrži čuchnu...

takže myslíte, že je bezpečný snažit se dál ten motor nastartovat? To je jediná věc, která mne opravdu děsí: že bych si ted, tím zkoušením, motor oddělal.

díky, Petr

2011-01-02 15:34:32

yy podla toho mas nieco ucpane . a co rucna pumpa na naftu ide tazko ??? a ked to chyti ako to dymi ??? ak na bielo moze niekde sat vzduch a preto zhasina , ak normalne nieco mas zacpate ja myslim ze plna nadrz nafty , nieco na vycstenie cerpadla a trisieka a robehas to skor roztiahnes .

Ale s tym olejom je to mozne ale zase nie ze na 200km zozere 1l :( je pravda ze ked je olej vyjety skor mizne .

2011-01-02 15:42:19

ruční pumpuna naftu jsem nenašel... je tam?

2011-01-02 15:53:19

Přesně-zátka oleje a vačková hřídel je to co jsou na tom takový želízka který chodí sem a tam.

Ta hřídel je navrtaná a olej maže ty želízka co chodí sem a tam.Od zubového olejového čerpadla rozvádí

olej ke kluzným ložiskům kanálkama které vedou blokem motoru.

No a pokud Ti jde olej tou hřídelí tak je čerpadlo olejové OK-čerpá olej tak jak má a přebytečný olej,nebo jak bych to napsal odtéká mezi těma želízkama zpět volně do olejové vany motoru-tlakové mazání.

No a olej ---diesel ať benzín --každý motor žere trochu olej,záleží na stavu motoru a rozhodně ne na stavu oleje.Nějaké auto si veme decku na 10000km třebas můj Transit a Jeep mě bere na tuhle vzdálenost

tak 4litry.Takže ta mlha olejová by měla značit,že to maže.

K nastartování motoru pokud jsi ho volně protočil není důvod nepokračovat dál.Tzn.nikde není nic kouslé.

Je třeba nastartovat a zbytek zjistíš po nastartování.

Ruční pumpu tam mít můžeš nebo nemusíš.

Pokud tam je tak by měla být u filtru.

Pokud tam není,tak se odvzdušňuje natlakováním systému palivovým čerpadlem.

Sedneš do kabiny otočíš klíčkem na pár vteřin-čerpadlo tlakuje-natlakuje-klíček zpět vypnout-znovu zapnout-

odvzdušnit a tak pořád dokola k úplnému vítězství.

2011-01-02 17:50:58

Nevím, kolik toho v motoru skrz tu zátku uvidím - je poměrně vysoká a skoro nic vevnitř není vidět.

Klíčkem zkusím otočit... ale zdá se mi, že kdykoliv jsem tohle dělával (a čekal než zhasne žhavicí svíčka), neozýval se zvuk žádnýho čerpadla, jen žhavila ta svíčka.

díky, Petr

2011-01-02 19:38:46

Když nevidíš tak třebas opatrně hadřík,nebo za chodu motoru když otevřeš víčko tak Ti bude ,,prášit" olej.

Aby Ti odešlo ještě olejový čerpadlo tak to by již bylo moc náhod najednou.

Už Ti to vrčí?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 16