Fórum - Téma


Motor+Transit-časování rozvodů 2.4 TDE


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit-časování rozvodů 2.4 TDE

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2013-03-31 15:11:55

Dobrý den , prosím o konzulataci mého problému . Začalo to tim že jsem měnil žhavicí svíčky a dopadlo to utržením dvou žhaviček . Bohužel tak sundám hlavu ať to můžu opravit . Všechno jsem sundal odkryl rozvody , samozdřejmě ventyly taky odkryté a vstřiky venku , nastavim si časování , super , vačky a čerpadlo vycházej na aretaci . Sundám hlavu a koukám jak péro , písty jsou 21mm pod horní uvratí . Podotýkám klyka se mi nehla stejnak před sundáním rozvodového řetězu jsem si stejnak všechno označil a aretace klyky mi taky vychází na tudle polohu pístů . Motor normálně fungoval , teda si já myslim , neměl sem možnost to porovnat se stejny modelem . V práci sem pár motorů udělal a s tímhle časováním jsem se ještě nesetkal . Vždycky horní uvrať a vačka stíhá čtvrtej a první sou zavřený . Prostě to nechápu . Rozebírali jste už někdo tendle motor , je to 2.4 TDE , 16ventyl a ještě mechanický vstřiky . prosím o nějaký zkušenosti , dělám si to pro sebe a chci to udělat fakt poctivě vstřiky a čerpadlo už kontrolujou . Díky za jakoukoliv zkušenost .

Ještě jedna vec , mam čerpadlo Bosch a vstřikovače Delphi , to se mi zdá taky jako špatně .

2014-06-23 23:09:43

vlada11: já si teda nejsem úplně jistý, ale myslím že to časování u tohodle motoru takto je. Už jsem to jednou taky řešil !

Vidím že téma už je staršího data ale i tak jak to tedy dopadlo ?

Díky

2014-09-19 18:16:02

Dobrý den mam takoví problém .Mam Forda Transita r.v.2001 motor 2.4tddi .Jel jsem z brna po dálnici a při podřazení višel z auta černý dým a od té doby auto nemá takoví výkon a při vyšších otáčkách rámusí motor.nemá někdo stím zkušenosti? tady přikládám video jak to rámusí.Díky za jakou koliv radu. http://www.youtube.com/watch?v=CDOlqm_SgsI

Transit MK6 2.4 Turbo Diesel Knocking Sound And Smoking?

My 2002 Transit MK6 2.4 With Just Over 258,000 Miles, Developed A Knocking And Smoking Problem? Any Ideas? Please Help!

2014-09-19 23:10:54

transitjo: to vypadá na hadici od turba nebo turbo !

2014-09-20 14:21:16

lechy: já jsem si to taky myslel ,ale zase já jsem stim takle ujel 260km a to by to turbo nevidrželo.nemohl mi přeskočit třeba o zub řetěz?

2014-09-20 15:10:16

měl jssem to na diagnostice a psalo to špatné časování ale šlo to vymazat.jinak normálně to startuje,nekouří to ale nemá to takoví výkon

2014-09-22 10:39:11

transitjo: jasně chápu.

Pravda je ta že turbo většinou černě kouří. Že by přeskočil řetěz to si nemyslím ! Měl jsem ten motor už několikrát rozebraný, je tam dvojitý řetěz takzvaný duplex. Nestáva se to.

Vypadá to podle toho rachotu že prdla lopatka v turbu, proto vyšel ten černý dým. Ale je divné že to už nekouří.

Fakt nevím..

Jinak se bez turba dá dojet třeba i 500km.

No uvidíš jak bude něco nového dej vědět prosím, sám jsem zvědavý.

2014-09-25 17:19:26

tak to byl přeskočený řetěz..za opravu mi řekly 5000kč jen práci neni to moc?

2014-09-25 22:23:09

transitjo: cožé !

a ty jsi to fakt viděl joo ? se mi tomu nechce věřit. to by musel být hoooodně vytahaný a musel by tím padem rachotit už před tím..

nebo se tam muselo něco stát (špatný napinák nebo lišta atd) jinak ten řetěz prostě u tohoto motoru jen tak nepřeskočí. kolik to má najeto ??

já měl ted vyndaný řetěz po 400 000km a byl v pohodě tak že bych ho tam mohl klidně dát znovu (dělal jsem go motorů)

ale dal jsem samozřejmě nový+napinák a lištu.

a cena za práci ? no fakt nevím..

5tis se bere za rozebraní celého motorů.

ted ještě zaleží jestli to přeskočení způsobilo ještě nějaké další škody. což myslím že asi jo. (hlava, ventily atd.)

jinak řetěz+napinák stoji něco kolem 6500kč myslím, (a hlavní lišta 2500kc jen orginál ford)

2014-09-25 22:23:55

transitjo: tak at se daří, a dej pak vědět jak vše dopadlo.

budu rád

díík

2014-09-25 23:53:53

neviděl jsem to aleposlouchal to a podle popisu říkal že to je ono.přesně jak píšeš tak naký lišty tak jsou ,atd.. Já jak jsem měl z kopce a vyhodil rychlost a pak do kopce zařadil a v tom jak vylítl ten černej dím takpoposkočil.prý se už stím setkaly.ale zdá se mi dost dát za práci 5000kč když se jedná jen o nastavení řetězu sice vim že to je práce velkaá ,ale i tak je to dost

má najeto 340000km,

snad to neudělalo náké škody.jinak to jezdí normálně.tak by snad nemělo.na volnoběh de motor dobře

2014-09-26 00:44:08

transitjo: no já bych si to stejně přece jenom rači ověřil jestli tomu tak doopravdy je !

já už s tímhle MOTOREM zažil víc než dost a setkal se s hoodně mýlkami mechaniků a různymi názory. a nakonec to bylo úplně jinak..

a to mi věř !

a jestli to opravdu je ono tak zjistit proč se to vlastně stalo, pak dát určitě novej řetěz+napinák+hlavní lištu a správně nastavit

jinak tady jsem našel na to díly za poloviční ceny..

(je tam i řetěz atd)

http://www.ford-esklep.pl...pl/c/Transit-2000-2006/54

2014-09-26 06:58:13

lechy: Nevím, jestli je to jen povídačka, ale často se uvádí, že k přeskočení rozvodového řemenu nebo řetězu dochází při roztahování auta lanem. Stává se to prý tehdy, jestliže řidič u roztahovaného auta pustí spojku naráz a tím dojde ke krouticímu rázu klikové hřídele. Ale u rozvodového řetězu to také může být vlivem opotřebení ozubených kol.

2014-09-26 18:32:11

transitjo+petrdepo: ano jasně to je pravda, ale to je spíše problém rozvodových ŘEMENU ne ŘETĚZU.

možná ještě ŘETĚZ u Fabie 1,2 HTP přeskakuje nebo se trhá (je tenký jak nosím na krku) :)

a u BMV 2,0 Diesel, 2010 se trhá.

ale u tohodle Transita tomu fakt moc nevěřím, po zkušenostech s motorem (měl jsem rozebrané dva už několikkrát a kola i řetěz po 400tis úplně v pohodě.

má totiž řetěz dvojitý (takzvány DUPLEX) i ozubené kola. takže to vydrží dost.

jedině že by stím jezdilo úplne prase nebo to mělo najeto milion.

ale to není tvůj případ myslím..

ale tak samozřejmě možné je vše !

2014-09-26 18:37:17

transitjo: takže co máš s tím teda v plánu ??

Koukám že máš pravostranné řízení

2014-09-27 07:31:12

lechy: Trochu jsi se spletl s adresováním dotazu. Ten měl zřejmě patřit členovi Transitjo. Já mám Fiestu s klasickým levostranným řízením. Profilový obrázek je jen stažený z internetu. Fotky skutečného vozu jsou v profilu vozu. Já nepotřebuji s něčím něco dělat.

2014-09-27 13:23:05

lechy: Dost dobrý

2014-09-28 20:04:36

petrdepo: jo jo spletl jsem se.

SORRI.

2014-10-13 22:41:58

lechy:

Ahoj. Čtu tady vaše povídání... Právě řeším něco podobného. Mám Transita valník 2,4 TDE 85kw z r. 2004. Za jízdy po dálnici (cca 2000ot/m) to zahvízdalo z motoru a konec.. Odtah, servis.. Po rozebrání se zjistilo, že vlivem poruchy napínáku se protočil řetěz a potkalo se to. Naštěstí žádné větší škody, stačí vyměnit napínák a znovu nastavit rozvody. Podotýkám, že kompletní výměna kluzáku a napínacích kladek i toho napínáku proběhla před rokem - 50000km. tenhle napínák byl zrovna vadný kus, byť originál od Fordu. Prý se to občas stává

Jinak velký pozor na vahadla, po 350tis. km odešly už dvě a pokaždé praskla klec vaček, což obnáší opravu za 35.000 Kč. Nejlepší je vyměnit všechny, i když je to garda 16 ks po 1000kč. A taky mi praskla kliková hřídel, při 400.tis. km. Následovala generálka za 45 tis kč.

Čau Vašek

2014-10-14 21:34:37

vh1474: Zdravím, no díky za určitě duležite poznatky.

Zrovna už zase taky stojím ! TRANSIT 2,4tddi, 66kw, rok 2001

Dnes při jízdě po dálnici v 100km/h motor najednou zvadl a hotovo. Podotykám že je motor 2100km po kompletní GO.

Nechápu vše fungovalo, žádne zvuky.

Mám podezření že je to potkané..


Odpovědět