Fórum - Téma


Motor+Transit - bílý kouř a olej z výfuku


Fórum Transit V / VE83 Motor+Transit - bílý kouř a olej z výfuku

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83



2014-09-04 15:25:38

Mám Transit r.v. 1996, 2,5DI, 56kw. Jel jsem na dálnici asi 120km/h. Najednou motor změnil tón a začal mít nepravidelný chod a netáhl. Potom se objevil bílý kouř z výfuku. Potřeboval jsem dojet, nic nesvítilo. Jel jsem 60 km/h a cestou pravidelně doléval olej, který prskal z výfuku. O jakou závadu by mohlo jít? Napadlo mě těsnění pod hlavou, prasklá hlava, prasklý pístní kroužek. Auto je v servisu a zatím na něj neměli čas, ale mě hlodá, co to může být. Obávám se generálky. Ta by přišla víc jak celý Transit. :-D

Budu pak informovat, co to bylo..

2014-09-04 15:33:56

cutter:

To že ti jde z výfuku kouř z výfuku, a olej, je buď hodně postřelené těsnění pod hlavou, a Teče to do válce a zároveň do výfuku, nebo hlava.

Kroužky asi ne. To by olej motor žral, ale nelitalo by to z výfuku.

2014-09-04 21:20:01

Viděl bych to na zapečený kroužky, nebo propálenej píst.

2014-09-04 22:23:44

Vidět to můžeme každý různě. Důležitý je výsledek toho, kdo to rozebere a uvidí.

2014-09-05 11:09:47

Tak pojďme tipovat.

Můj tip.

Zapečený nebo popraskaný kroužky

2014-09-05 19:19:54

jajarin: Bílý kouř bývá únik chladicí kapaliny do spalovacího prostoru. To je později provázeno ubýváním chladicí kapaliny a jejím ztmavnutím až zčernáním. Průnik oleje do spalovacího prostoru provází modrý kouř z výfuku. To také prvází větší spotřeba oleje. Černý kouř bývá špatné spalování paliva kvůli nedostatku vzduchu (třeba vadné turbo). Podle toho se dá tipovat.

2014-09-05 22:10:51

Petrdepo, nepoučuj a tipni si.

2014-09-05 22:27:56

jajarin: To není poučování, ale zkušenost z poněkud větších motorů (s obsahem kolem 160 litrů).. Jaké zkušenosti máš ty.? Mohly by pomoci.

2014-09-07 09:28:27

Zatím 40let opravy,montáž a brždění motorů které ,mají vrtání 180,230, 260,310mm. Žos Nymburk,

Nechci nikoho osočovat, jen jsem chtěl, kdo bude blíž.

Bílej kouř, voda ano, ale nepíše, že by se ztrácela, píše olej z výfuku,to by mohl být,tlak přez kroužky,potom si to nasaje z klikové skříně,nespálí se to a prská do výfuku. Může to být, ale úplně něco jiného,třeba zadřené turbo,prasklý olejový kanál do výfukového kanálu v hlavě, počkáme. Moc možností jak se dostane olej do Výfukového potrubí zase není.

2014-09-07 09:38:21

jajarin: Zřejmě jsem vyučený v tom samém oboru jako ty (mechanik motorových lokomotiv a motorových vozů) a také na stejných motorech. Ale o pár let dříve. Příspěvky o kouření motoru se vyskytují poměrně často a tak moje odpověď nebyla určená jenom na tenhle konkrétní případ, ale i na další příspěvky o kouření motoru. V praxi jsem se setkával v DKV s motory Tatra, Liaz, ČKD, Pielstik i 14D40 (Sergej). Později jsem už s nimi jen jezdil jako strojvedoucí.

2014-09-07 13:05:19

Neučil jsi se v Nymburce? Který jsi ročník. Jsem vyučen jako ty.

2014-09-07 14:42:35

jajarin: Ne. Vyučil jsem se v učilišti v Plzni v roce 1970, takže před 44 lety.

2014-09-22 08:56:00

Nejvíc mě štve, že někdo dá dotaz na nějaký problém,slíbí, že dá vědět co to bylo. Vzniklá diskuse, která je ale zbytečná bez konečného, CO TO BYLO. Neptej te se, když potom neřeknete v čem byl problém!

2014-09-22 10:26:03

A ty jsi taky nedočkavec. Jsem se k tomu prostě ještě nedostal. Vím to teprve teď od pátku, když to rouzpůlili. Do té doby to stálo a známý, co dělá mého dvorního servismana, na to prostě neměl čas. Nicméně rozuzlení je takové, že motor je komplet KO. Jmenoval mi snad všechno. Ventily, vahadla, písty v prdeli, prostě do toho motoru už nemá cenu šahat, musel by se vyvložkovat a komplet udělat. Takže asi tak On měl teda podle tachometru nalítáno cca 600 000, ale klidně to ještě mohl dát. Jsou to tanky!

2014-09-22 21:47:50

Ahoj, dneska už je pondělí. Dobrý díky. Když si to tady prolistuješ, tak 1/3 je bez konce a to mě štve. Takže potěšíš kovošrot. Nebo seženeš něco na vrakáči. Díky za info.

2014-09-22 22:22:45

Známý mi nabídl starší motor po komplet GO za 25tis. Váhám, ale asi do toho půjdu. Bouda je rok vyvařená, rám také, nové čepy, tlumiče, brzdový válec... je už jen málo toho, co by se mohlo pos*at. Sice bych mohl koupit jinou takovouhle hirošimu, ale čert ví, na co v takhle starém autě narazíš. A nebo koupím něco novějšího, ale budu riskovat, že tam něco dříve nebo později odejde. Navíc na co bych finančně dosáhl? Mám k dispozici do podnikání tak 30. Když koupím motor, bude to akorát. Boudu bez motora bych mohl prodat třeba za 15tis max 20tis, ale to by o to musel opravdu někdo stát a o tom dost pochybuju. Takhle koupím motor a budu mít jakš takš jistotu, že je v něm všechno v cajku. No a za těch 45tis, co bych měl, kdybych teoreticky prodal boudu, bych toho lepšího taky asi nic moc nesehnal. No co byste dělali vy? Mám to teda spíš jako koníček než podnikání, no... neživí mě to.

Jinak s těma koncema u fór mě to taky štve. A je to všude. Nejenom tady u Fordů. Ještě mám Subaru, tam je tenhle nešvar taky.

2014-09-23 07:07:05

Cutter-

Jestli to je koníček, tak peníze nerozhodujou

Já dělal GO a jen materiál stál 25000Kč

Přeju kodně kilometrů bez nehod.

2014-10-05 22:51:22

Tak ještě pro úplnost posílám fotky trochu oddělaného motoru...


Odpovědět