Fórum - Téma


Motor+Transit - 2001-88kW - netáhne


Fórum Transit VI / V184 / V185 Motor+Transit - 2001-88kW - netáhne

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2013-01-24 00:57:58

Předem se omlouvám moderátorům, ale skutečně jsem si nebyl jist kam to zařadit, tak mě nekamenujte a klidně to přesuňte kam uznáte za vhodné...díky.

Pánové, po několika měsících řešení a vyměnění skoro půlky motoru už mi pomalu dochází energie a tak bych rád požádal o komplexní názor...

Auto jsem kupoval v květnu 2012, najeto cca 300000(předpokládal jsem už tehdy, že to bude mit alespoň o 150tis. vic) servisní historie žádná, ale vcelku dobrý stav, slušná cena, tak jsem to vzal.

Nedříve se občas stalo, že motor chytil na 2/3 válce... po pár stovkách metrů s bílím mrakem se to jakžtakž srovnalo a vcelku v pohodě to jelo,ale žádná sláva....s naprosto totožnou zátěží mi můj starší Tranďál (1995 - 150L 2,5/74kw) v kopcich ujížděl.Do října jsem s tím byl v Norsku, na Balkáně a různě jinde na dlouhých cestách..celkem cca 40tisíc km... Během podzima se starty zhoršovaly, až to bylo pokaždé na 3 válce. Ve zkratce postupně proběhlo: kontrola vstříků - OK, VP44 - repase v Bosh Diesel centru, repas hlavy, nove ventily, nove rozvody (už nebyly zrovna nejlepší), vyčištění palivové soustavy, kontrola podavacího čerpadla, kontrola žhaviček a žhavení, výměna každého těsnění, které se vytáhlo ven, nový elektromagnet. ventil podtlaku, vyčištěný a zaslepený EGR, rozpohybovaný ventil u turba, nové filtry, nová vývěva (už prolínala), kontrola všech hadic (podtlak, vzduch od turba, voda...) .... tímto vším jsem prošel a výsledkem sice byl příjemější chod motoru, ale auto stále líné a starty stejně mizerné... za studena vždy na 3 válce....o vánocích jsem s tím odjel pár delších cest a v Rakousku mi rupnul plasotvý kryt olejového filtru (byl dotažen správným momentem)...nakonec se podařilo na místě díl sehnat, dolít olej a dojet domů... Sága pokračuje: jako chyba byl vyhodnocen tlakový ventil olejového čerpadla! A opravdu, nové čerpadlo(ventil je součáastí) vyřešilo starty a pravděpodobně i praskání výčka olej. filtru - před výměnou byl totiž naměřen v olejovém systému dvojnásobný tlak. V tuto chvíli auto startuje, ale prozměnu se za studena ozývají hydroštely a poslední diagnostika ukazuje vadný EGR.... jinak to jede, ale v kopcích to i prázdné ztrací dech, turbo trochu tlačí, ale chová se to skoro jako bez něj.... a zvukový projev po zahřátí je v otáčkách horší než u staré 2,5TD za studena.....Díky, že jste dočetli až sem... a stejně tak díky za každý postřeh a radu.... Poly

2013-01-25 11:30:18

Dalsi diag. potvrdila vadny EGR... chystam se ho tedy vymenit, nez pujdu po ncem pripadnem dalsim... Panové, je mozné, aby EGR zpusobil, ze auto na 1-4 jakžtakž zrychluje a táhne, ale na 5ku nebo v kopci se tomu vůbec nechce jet? nekouří to, nezdechá to.... co myslíte?

Leo
Leo
2013-01-27 21:30:16

Poly to je divné váznoucí egr se většinou projevuje už od trojky kde začíná být cejtit nedostatek výkonu. Když to píše egr podívej se nejdřív po kabelech uměj zoxidovat ve štekru proklepat se cestou a dráty se navzájem skratují a vyčistit ho.

Když to vadne jen na pětku asi bude chyba ještě jinde, malý tlak čerpadla nebo pumpy asi ji máš v nádrži nebo netěsnost palivového vedení, či palivového filtru. Mohla by to dělat regulace turba.Ale tam by jsi tu chybu poznal v dlouhém strmém kopcis plným plynem by to dělalo i na 4ku. A ten hluk bych nejdříve odstranil,ale z tvého popisu nejni jasné jestli už to dělalo před servisem nebo až pak časem, to může být příčina těch chyb a následné stráty výkonu.Třeba prodřená hadice od turba do chladiče z chladiče do motoru,prohnilý chladič vzduchu, těsnění pod turbem,trubka co vede od výfuku k egru či vadný výměník vody co je před egrem.

Bílej mrak je spadlá nafta. Když nejni pod nulou.

Start na 3 válce je špatná žhavka, malý tlak jednoho pístu,nebo špatný vstřik.

Ten seznam co píšeš je ukrutnej, v kterym diesel centru to bylo?

2013-01-29 10:08:52

Leo...:

Zkusím to vzít postupně...

nafta: nádrž vyčištěna, palivové vedení zkontrolováno, podavací čerpadlo (mám ho u filtru) normálně běží, VP44 byla na stolici v Bosch Diesel centru v PAS Zábřeh n. Moravě - vyměněn předsuvník vstřiku a čidlo otáček (protokol jsem viděl a zbytek čerpadla skutečně běží jak má), vstřiky byly testovány tamtéž a bez problému

hlava: měněny ventily, srovnáno, tlakováno... žádný problém.... jen jsem tam nechal původní hydroštely :/

žhavení: funguje, žhavyičky bez problémů....

rozvody: měněny jako komplet, nakonec je tam i nové olejové čerpadlo.... podle všeho špatné starty byl způsobeny tlakovým ventilem - velkým přetlakem oleje - prostě to pak nemělo kompresi... po výměně startuje normálně na 4 válce, bez kouřových efektů...

EGR: vyčištěn, zaslepen, kontakty vyčištěny.... ale přesto ŘJ hlasi chybu EGR...

Stačí na to chyba v tom podtlakovém ventilu co je u chladiče ? Ještě mě napadá vývěva.... sice jen maličko mží olej kolem osy, ale není možné, že už nedává dostatečný tlak? Krom toho mi přijde, že skrz EGR se mi vytláčí ven olej... nijak moc, ale po delší jizdě z prostoru kde má membránu chvilku odkapava.... (Ale celkově spotřeba oleje vůbec nestpojí za řeč....)

Turbo: když bylo venku, tak jsme rozhýbali ventil, ale zdá se mi, že jde hůř než jak mi chodí u staré 2,5 TD..... Hadice mezi turbem, chladičem vzduchu, sáním se zdají bez nětěsností.... mezichladič sám nijak prohnile nevypadá.....

Jak s tím teď jezdím, tak mi přijde, že vpodstatě už na 4ku to moc nechce jet.... do delšího kopce i s prádzným autem musím řadit na 3ku.. a to i v místech kde se starým Trandalem jedu rychleji na 4......

Jinak žádný kouř z výfuku.. ani černý ani bílý.....

Jak už jsem psal... každou radu beru....:)

Leo
Leo
2013-01-29 20:11:25

Poly , těď jsi to krásně rozepsal. Vemu to taky postupně, k čemu mám připomínku.

Myslel jsem, že máš 125Tdci předokolku,proto jsem psal čerpadlo v nádrži.

U 125Tddi zadokolky máš opravdu čerpadlo u filtru, to čerpadlo se umí přidřít a pak brání sání nafty.

Jde i odstranit ale musíš dát celý držák filtru třeba z 90PS a musí se přehrát program v počítači mi tvrdil jeden člověk co to ůspěšně vyřešil. To přehrání u nás umí Čáp ve Vinoři.

Když je něco z moravy je to z 50%špatně ale neberte to všichi osobně.

Když jsi měl Egr venku, dal jsi na trubičku hadičku a pusou vytvořil podtlak abys viděl, že membrána tahá za ventil?

Jestli prosakuje olej kolem membrány egru tak bude vadná membrána a málo nebo vubec netahá za ventil.

Když jsem to laboboroval poprvé ucpal jsem hadičku před ventilem u chladiče auto jelo stejně ale chybu při načtení to pak hlásilo že EGR.

Ještě jednou připomínám ty kabely od Egru prohlídni je pořádně až ke svazku a i svazek až kde zmizí,má to pytel km umí se proklepat i ten husí krk.

Myslím, že ventil u turba má větší odpor než měl na turbu u 2,5 Tdi.Ale kdyby byla chyba byla tam,tak by to jelo a až po delší době třeba plná 3 vkopci zvadlo až cca v 3300ot min na 4plnej by to jelo a zase zvadlo až cca v 3300ot.min.

Já bych na 90%tipnul Egr (novej stával cca 6500,-). Ukecej je někde na vrakovišti a´t ti ho na zkoušku pučej, na tomhe modelu jsou to poslední docela spolehlivý.

2013-01-30 19:55:37

přesně tohle řeším již půl roku.stejný rv, 2.4 TDE .závada nenalezena.ale čerpadlo jsem měl také dříve přidřené.stačí z něj vyndat takovou pružinku s jezdcem,ale poté nesmí dojít nafta, protože není funční, ale pouze průchozí

2013-02-01 18:41:22

Leo: Dnes vymontovan EGR, vyčištěn, prostříknuté kontakty EGRu i čidla. Zřetelně a v poměrně velkém množství se tlačí olej z prostoru membrány takovým malým otvorem v tom "klobouku"... Při pokusu o vytvoření podtlaku pusou se nic nepohnulo... navíc mi přišlo, že když chci pohnout ventilem přímo (tlakem na tu těsnící plochu) tak do toho musím dát dost velkou sílu......

Probral jsem vsechny kabely v dosahu, včetně ventilu podtlaku u chladiče a čidla(ventilu?) ke kterému vede hadička přímo z hlavní "trub ky"EGRu.... Stejně tak zkontrolovány všechny hadičky podtlaku...

Na závěr jsem to byl projet, změna žádná... odpojil jsem podtlak na EGR a nechal úplně volně... vůbec změna..... Jakmile jsme odpojil konektor z EGR, tak blikající žhavení a motor opravdu netáhl vůbec... max. 3000ot. a to ještě těžce....

Vychází mi z toho tedy nový EGR a doufám, že bude pokoj....

Leo
Leo
2013-02-02 14:46:58

Poly, šikovnej co se týče egru je to přesně tak, už umíš všechno. Jestli motor nemá ještě nějakou jinou chybu vyměníš Egr a je to. Prachy za rady mi pošli na ůčet.

2013-02-02 16:13:12

Leo: Pokud to skutecne bude tak snadné, velmi rád se pri ceste kolem zastavim s lahví dobrého vína.... :) Na dobrou a kompetentní radu, člověk dnes už moc nenarazí.... Anebo mi pošli to číslo účtu, ale mám obavu, že by bylo levnější koupit nový motor než adekvátně zaplatit Zatím každopádně díky....

Leo
Leo
2013-02-03 21:32:08

Poly, neboj příběh oprav ojetého fordu je nekonečný, stačí mít jen hromádku deseti až statisíc v šupliku a mezi opravami pak zas chvíli jezdíš.

2013-04-11 12:38:45

výkon 2.4 TDDI 88KW .. ahoj zdravím Vás tu, mám tohoto transita( 2.4 TDDI 88KW D4FA r.v. 2000 T350 - BUS 9 míst) , 193.xxx.Km , a mám pocit že to moc nejede na 88Kw, předtím jsem měl 2.0 TDCI 92Kw - to bylo letadlo ale s předním náhonem a tudíž prd na tažný, ale tento motor mám pocit že by měl jet obdobně(samo je starší a nemá takovej krouták, ale po rovině z něj nedostanu víc jak 140... nevíte kdy by mohl být zakopanej pes...

rozvody mám nový od Forda, 2x kontrolovaný nastavený dobře

  • čerpadlo VP44 po repasu, vstřiky OK... jedině mě napadá EGR či turbo(to jsem koupil na inzerát starší a mám pocit že je z 90 PS) nevíte jak to zjistit ??? čísla z turba samo nejdou už přečíst... ted nevím co s tím, nechce se mi do toho zase už vrážet prachy, už takhle mě to stálo balík....

2013-04-11 12:54:04

jak jste tedy závadu vyřešili ??? díky..mám obdobný problém, auto startuje bez problémů, nekouří nežere ale ani moc netáhne.... díky jirka

2013-04-11 17:06:14

čudlík:

Když se někoho na něco ptáš, je dobré uvést na začátku nick toho, koho se ptáš. Na to slouží pravé tlačítko "odpovědět". Dolní tlačítko "odpovědět" slouží pro dotazy nebo příspěvky, které patří všem. Pokud jsou témata obsáhlejší, tak potom můžou patřit třeba 10 lidem. Když není na začátku nick (oslovení) tak nikdo neví, koho se ptáš.


Odpovědět