Fórum - Téma


Motor+Scorpio-problémy se startováním


Fórum Scorpio Motor+Scorpio-problémy se startováním

Informace o modelu: Ford Scorpio



2010-09-12 17:56:26

Zdravím všechny, dovolil jsem si založit nové vlákno, aby se to trochu zpřehlednilo. V předchozím jste mi někteří poradili s předními rameny a sklouzlo to až k mému špatnému startování, tak aby se nemíchaly hrušky s jabkama tak bych to s dovolením popsal tady...

prostě ranní start. Nastartuju a pokud nesešlápnu plyn (stačí trošku), tak to okamžitě zdechne. Takže po startu lehce pod plynem a po chvíli (cca 500m) už to udrží. Zato ale dost kolísá. Po zahřátí na proviozní teplotu už to cekem jde a občas to beží jak hodinky. Každý další start ten den je už v pohodě, i když mezitím motor zcela zchládne. Ráno pak zase ale problém.

Vyměnil jsem váhu vzduchu (2x), volnoběžný ventil ale pořád nic. V servisu kam chodím si s tím nevědí rady a v originál servisu na diagnostice se mě ptali jak dlouho to prý mám, že je tam špatná řídící jednotka a že ten co mi to prodal už to musel vědět. Auto mám už hodně dlouho a i tak se mi to nezdá, že by jednotka odešla jen tak. Mám ten nejslabší motor co klauni vůbec měli 2.0 osmiventil.

Kolega G.Cowlley říká že je třeba nastavit obtok škrtící klapky, pak taky kolega Trinom říká že to je volnoběžný ventil,který jsem měnil už 2x a bez výsledku. Mezi tím jsem vyměnil i lambdu a váhu vzduchu (taky 2x) a pořád nic.

Pak kolega Indian říká, že svíčky a káble. Svíčky jsem vyměnil před 14 dny jako dycky i s olejem a nic. Káble jsem měnil před cca 40000km a dával jsem nějaké lepší, tak tam by to snad taky nemuselo být, ale cvičně zkusím i je vyměnit.

Jak už jsem psal, i bych za někým dojel kdo by byl ochoten se mi na to mrknout, dá se s tím jezdit, ale je to takové otravné dycky tak po ránu.

Hledám jak tady na foru i jinde a občas má někdo problém podobný, ale řešení není nikdy stejné, bohužel.

Předem moc díky za cokoliv....

2010-09-12 21:23:48

jestli chceš tak to přivez, to chce odměřit hodnoty na čidlech a omrknout stav elektroinstalace, nastavení obtoku neni problém, on by se motor měl uvézt i bez volnoběžáku.

2014-08-06 02:26:59

Můj problém je že auto někdy nestartuje, startér ani netočí a je jedno jestli za studena nebo za tepla, vysledoval jsem že to asi souvisí s napětím na baterii a namontoval jsem si voltmetr abych to mohl sledovat. V zimě je to většinou v pohodě, startuje to i při napětí 12,5V dokonce jednou i míň když jsem měl horší baterii. Teď v létě je to různé, 12,5V ale většinou nestačí, ovšem naposled v těch vedrech jsem nenastartoval ani s 12,8V, pomohlo až 14,2V přes startovací kabely z jiného běžícího auta. To už je moc, to není normální. Když to chcípnu tak díky alternátoru nějakou chvíli baterie udrží napětí přes 13V a lze nastartovat ale asi jen 5-10 minut, pak to poklesne na stálých 12,8V a to už většinou nenastartuju. Nevím jestli s tím nějak souvisí to roční období ale je to možné. Zajímalo by mě co rozhoduje jestli se spustí startér, centrální jednotka, nebo na co se mám zaměřit ? Nejraději bych ji nějak obešel. Jo, baterie je nová a imobilizér to nemá.

Ford Scorpio I 2.0i 74kw - r.v.1987

2014-08-06 07:17:43

elda: Ahoj, vyndej startér, bude zralej na repas. Bude přidřenej. Častá závada při tomhle projevu.

2014-08-06 12:35:26

povadi:

Kdepak, startér už je po repasi protože netočil vůbec, má teď nový uhlíky a točí parádně. (Když už to startuje samozřejmě).

2014-08-06 14:11:38

elda: Problém je v přechodovém odporu mezi spínačkou a startérem, pod palubkou je mnoho spojů, jde to přes několik relé a občas to zazlobí. Otočíš klíčkem a nic, vůbec nic. Mám na to takový fígl, zavolej mi, blbě se to vysvětluje. 603 579 928 Roman

2014-08-06 18:45:51

elda: Také zkontroluj, jestli má motor a baterie dobrou kostru na kastli. Stává se, že jsou zkorodované. Něco by mohl napovědět i voltmetr připojený na statér při startování (mezi (+) startéru a (- ) na kostru startéru nebo kostru motoru).

2014-08-06 19:38:49

elda: tak to sem taky musíš napsat aby se bylo čeho držet a zbytečně se tu něco nepsalo.Tak koukni na tu spínačku, případně připojení a kostru.

2014-08-08 20:48:44

Tak problém je někde mezi baterií, spínačkou a startérem, protože když propojím svorky 30 a 50 na startéru tak to startuje v pohodě i při 12,5V. Asi si tam bypass udělám na trvalo i se spínačem pro nouzové startování protože hrabat se mě hloub do těch drátů nechce. Hlavně že nebudu furt muset prosit venku někoho o pomoc. Jo, díky Schwaboidovi za inspiraci po telefonu.

2014-08-09 09:01:15

elda: Problém také může být se samotnou spínací skříňkou. Kdysi se mi něco podobného stalo u jiného auta. Ve spínačce byly silonové vačky, které spínaly kontakty. Na jednom kontaktu se udělala "pecka" a vlivem přechodového odporu se ohřál natolik, že se poškodila i vačka, která ho spínala. Shodou okolností to byl zrovna kontakt, který spínal startér. Jestli je to také tak se zjistí jen zkoušečkou a nebo pokusným vykrácením kontaktu na spínání startéru ve spínačce.

2014-11-08 12:51:38

Ahoj jsem tu novej tak se snad ptam v dobrym vláknu. 2,0 dohc v první generaci startuje dobře ale v podstatě na první zastavení po studenym startu a krátký jízdě třeba z parkoviště ke křižovatce (200m) po zastavení zdechne. Nastartovat jde zas na škrtnutí ale po dalšim zastavení spadnou otáčky skoro do zdechnutí pak se motor oklepe a otáčky vystoupají zas na normál volnoběh. To udělá třeba 2-3x a pak už drží volnoběh normálně. Ale když stojí třeba na chatě při otvírání vrat do/z kopce tak ten volnoběh houpe stejnym stylem prostě furt. To samý při jízdě ve výběhu na neutrál. Po zastavení si dvakrát houpne a pak drží zas svou lajnu.

Několikrát sem zkoušel čistit volnoběžák ale pomůže to jen trochu a na chvilku.

2014-11-08 21:34:44

martin_100: Při vyšší venkovní teplotě vzduchu se tohle děje také ?

2014-11-12 01:54:54

petrdepo: jojo teplota na to zas tak moc velkej vliv nemá... maximálně když je fakt zima tak občas při zhoupnutí volnoběhu zdechne ale jinak se to chová stejně

2015-06-22 04:01:38

Ahoj, tak problém se mě stále nepodařilo uspokojivě vyřešit. Pořád je to stejné, v létě většinou nenastartuju pod 13V na baterii. Tolik voltů mě baterie dá jen pár minut po předchozí jízdě, takže je to většinou zralé na startovací kabely. Ráno nastartuju rovnou z nabíječky. Mám nové nápady kde může být chyba. Za prvé je to relé (pokud tam někde vůbec je), může být opotřebované? Za druhé jsem (až teď-moje chyba) zjistil že repase startéru zdaleka není jen to že jsem vyměnil uhlíky. Já jsem zbytek startéru neřešil, takže třeba může být závada ještě v jiné části startéru. Ocením jakékoliv další rady.

2015-06-22 06:47:52

elda: U startéru, pokud se s ním před výměnou uhlíků vyskytl problém, je třeba vždy rozebrání, kontrola komutátoru kotvy a promazání. Jde o to, zda kotva nemá napálené lamely komutátoru a zda má v pořádku vinutí (při tepelném přetížení dlouhým souvislým startováním může dokonce dojít k vyletování vinutí). Pro toho, kdo s tím nemá zkušenosti, je lepší repasi přenechat odborníkovi.


Odpovědět