Fórum - Téma


Motor+Scorpio-kolísání otáček,klapky sání,komprese


Fórum Scorpio Motor+Scorpio-kolísání otáček,klapky sání,komprese

Informace o modelu: Ford Scorpio


1  2

2008-02-29 17:29:57

Zdravím všechny, máme další problém. Při ranním startování se otáčky rozběhnou až na 3000, za chvíli spadnou na 950 - 1000 otáček. Chvíli to drží, ale když se to zahřeje, tak při vyšlápnutí spojky se někdy stává, že začnou otáčky kolísat až na 100 do 900 a někdy i zhasne motor. Nevíte někdo, čím to může být? Chtěli jsme to nechat otestovat přes počítač, ale zatím jsme nenašli na Karlovarsku nikoho, kdo by měl k tomu kabel, protože to je Ford Scorpio 2.0 DOHC, r.v. 1990 a tady mají až od r.v. 1994 zásuvku. A ještě nám tam stále bliká něco na přístrojové desce, úplně vpravo dole, taková jako knížka, ale nemáme k tomu žádný manuál, takže nemůžeme zjistit, co to má být. Moc děkuji všem za radu. Lucka

2008-03-03 11:31:38

Ahoj.Ta knížka už naznačuje že by jste měli něco zkontrolovat ne jen laškuju. nevím jak u scorpia ale u probe mi to delala třeba lamda sonda. jinýmu zase prasklý nebo prostě děravy výfuk. 3patný informace do compu. co třeba sací potrubí není nekde skulina?? Je toho opravdu hodně co může být příčinou takže zkontrolovat a vyzkošet pokud se nedostanete na diagnosku

2008-03-04 10:22:33

Někdy je to pěkná patálie než se podaří dát auto do kupy. Mrkni na Scorpio Club. Některé problémy na Scorpiu jsou tam řešeny, včetně fotek: http://www.fordscorpio.cz/?page=rady-a-tipy

2008-04-18 09:34:59

mal som potobny problem s saabom 900 a bol problem s krokovym motorcekom pre sitic, ktory bol sakramentsky drahy :(

2008-04-19 21:41:33

Děkuji za rady, problém už je vyřešen. Stačilo vyměnit snímač polohy škrtící klapky a otáčky běží tak jak mají

2010-02-19 15:19:23

zdravím mám problém s motorem 2.0i 85kw ve scorpiu II.po nastartování nevyletí otáčky na 2000 a pak pomalu nejdou na volnoběh,ale u studeného motoru jen na 1500 a pak jdou na volnoběh.u studeného dokud je bohatá směs docela klidný chod po zahřátí cca 5min volnoběhu začne motor chvět celkem výrazně,ale nezhasne.při zahřátém chvějě okamžitě.po delší jízdě malinko lepší volnoběh.spotřeba v poho,při slušné jízdě okolo 8l,slabší tah do kopce jinak jízda docela v poho.měnil jsem svíčky a olej.dvě byly čisté a dvě úplně černé.byly tam 60tis.km po výměně jen malinké zlepšení.z výfuku lítají černé kapky

2010-02-19 16:52:49

to McQvak:.. mohlo by to být čidlo teploty nasáváného vzduchu...pokud je vadné a dává řj. motoru pokyn pro obohacování směsy při režimu startu a volnoběhu...matoucí jsou jen ty svíčky (vadný kabely ke svíčkám )..., v každém případě doporučuji nechat načíst a budeš vědět co máš řešit...

2010-02-25 08:39:09

tak jsem to měl na diagnostice a po vymazání chyb se ukázala znovu jen lamda sonda,ale vzhledem k tomu že to chvílemi jeden válec špatně pálí je to očekávané. lidičky co spravují motory se shodli že buďto umírá některý hydroštel,nebo je vůle v uložení vaček nebo vůle na klice,ale to je nejméně pravděpodobné.jede to cvaká to ,volnoběh je neklidný a smrdí to ale pořád to jezdí okolo 8,5 l /100 každopádně jen rozebrání a složení motoru je cca 4500.- hydroštely4000.- a to ještě není záruka co by se našlo.takže to vzdám a budu jezdit dokud to prostě neumře.investice okolo 10000.- je už nesmyslná.takže nejspíš po 170 000 km co jsme spolu bez potíží prožili se budu muset poohlídnout po nějakém jiném fordíku.j inak jak se scorpia haní tak já měl asi velikou kliku.za ty kilometry jsem měnil akorát ventil volnoběhu a kosti stabilizátoru,jinak jen jezdil s úsměvem na tváři.

2010-02-25 12:24:00

Tak to jsem rád, že máš dobré zkušenosti.

Jen si myslím, že pokud by ti odešel opravdu motor, dá se určitě koupit za levný peníz jiný a jen ho přehodíš.

Kdyby sis dopsal do profilu odkud jsi mohl bych ti poradit mechanika, protože jsi z ČR není to možné

2010-03-03 16:43:00

jsem ze zlína,ale nejsem si jist jestli se větší investice ještě oplatí.přeci jen minimálně 6x okolo zeměkoule je dost a myslím že to bylo ještě o párkrát víc ale teď jsem to testnul a při pohodové jízdě dle předpisů to zblajzlo 7,7 na 100km což na motor co není úplně v poho je docela pohodka.o víkendu má být -12 tak testnu jestli nastartuje a pokud ju tak jej necham u sebe dožít protože je to srdeční autí a pak asi kupím oktávku tdi.je hnusná ale levné ježdění a spolehlivá.koukal sem po mondeích 2001 a mladší ale češi jou hovada a neudržují a vypadaly schopně až někde okolo 160tis korunkách a tolik dát nechci.jinak ještě dotaz nevíte kolik koštuje snímač tachometru na převodovce MT75 ?

2010-03-04 17:54:15

to McQvak:.. jelikož 2.0 8V se dělal bez větších změn od roku 1989...je jednodužší a daleko lacinější výměna agregátu...v TP se eviduje jen typ tak no problém, na přesnější určení "diagnozy" bys měl přeměřit kompresní tlaky...SC ani v základní motorizaci, není na extra laciný provoz stavěný...bezmála dvě tuny holt nějakou energii potřebují, ale pokud Ti drží kastle a podvozek máš vyhráno...většina lidí se zbavuje "škopků" právě pro korozi v kombinaci s vymláceným řízením a oddělanou elektrikou...každý "nový" auto Tě vyjde dráž

jak uvedení stávajícího do kondice (několikerá vlastní zkušenost )...co se týká toho spínače,...sháníš nový nebo "jetý"...

2010-03-05 13:08:22

tak já nemám problémek kastle nerezaví,jen je třeba vyvařit kousek u zadní nápravy,ale dle servisu 1000kč takže vlastně nic.nápravy a rízení pohodička,elektrika funguje ale jako každá u klauna izolace křehounká.jako co se týká spotřeby tak já nikdy nebyl zklamaný jen mimo poruchy váhy vzduchu jinak to vždycky papkalo do 9l dlouhé cesty plný náklad max 8l jen řidič i za 7,ale to už jsem si hrál na eko jízdu .to mi služební fábka 1,2 zblajzne i 10l ten snímač jakýkoli funkční jezdit podle navi je docela hlína já jinak max spokojený a na širokých kvalitních letních sedí jak přikované

2010-03-16 09:43:41

tak mám nové poznatky autí jsem nuceně těžce přetocil az mi to srdce rvalo,ale nešlo jinak a ejhle motor ztichnul jen vrní ,prostě jako za mlada.je malinko línější,ale poznat to jde jen při zrychlování na 4stupeň z 50km/h.akorát ten start zůstal.nakopnu to bez problémů jen ty otáčky nevylezou nad 2000 ale stále 1500 studený a 1200 teplý motor.drží čistě jen lehce se chvějě řadící páka.po studeném srartu a mírném zahřátí cca 3km to chvěje znatelněji,ale po chvíli jízdy se to uklidní a v poho servisáci na to čučeli jako puci,já ostatně taky spotřeba mezi 7-8l což je za pohodlíčko adekvátní.došla řeč i na palivový filtr.načež mi došlo že tuhle maličkost jsem těch 170000km nějak opoměl.takže už je objednaný tak uvidíme jakpak to bude šlapat dál.prozatím jsem ale myšlenku na nové zavrhnul.příšerka je příšerka.ještě malý dotaz někdy mi po otočení klíčkem proběhne test palubovky a vynuluje počítadlo km/denní/ prý se testuje řídící jednotka,ale dřív mi to dělalo jen pokud bylá moc slabá baterie a ta je rok stará a točí jak divá

2010-03-19 12:15:00

A stím přetočením ti poradil kdo??

2010-03-19 23:13:31

nikdo ale jinak bych se potkal s jiným autem ,dobrovolně bych to nikdy neudělal

2010-03-31 11:29:46

tak jsem ještě nechal přeměřit tlaky a jsou jako u nového motoru,prostě super,vstřiky taky,přeměřili jsme cívky a kabely a v poho.diagnostika taky v poho.vše se rozpojilo a zapojilo a motor po startu chvíli chrastí jak krabička matiček,pak utichne a jen vrní.nikde vůle prostě nic.jezdí od 7-8,5l/100 a v poho startuje teplý i studeny.toý jak u blbých na hůře akorát mě vypekl zámek spínací skrínky,umřel 300km od domova.po půl hodině kroucení a hledání polohy se podařilo nastartovat a dojet domů.opravná sada 500kč,složení podle klíče a výměna 150kč v origo ford. za hubičku milé překvapení

2010-03-31 11:48:38

palivový filtr je vyměněn,byl tam ještě původní z roku 1995,motorcraft,takže minimálně 250tis. km ,tak servismeni neodolali a rozřízli jej copak v něm najdou.a nic byl bez usazenin a bordýlku.asi jsem měl štěstí na palivo což u nás je docela zázrak akorát mě udivila jeho velikost.skoro jako olejový

2010-04-08 22:15:05

Zdravim vsechny,mam problem s motorek 2,3 i,uz jsem to mel ve Fordu i u kluku v Celakovicich,nikdo si stim nevi rady,ani pocitac nic neodhalil.Proste v zimne mi motor tocil,ale naskocil vzdy po delsim stani,tim mam na mysli tak dva a vice dni,naskocit treba az tak na 8 az 10 ty pokus,baterie nova,lamdasonda nova,sitic novy,rozvody udelany.Naopak kdyz je teple pocasi tak kdyz mam zahraty motor a zastavim motor a po chvili chci nastartovat tak vzdy az na podruhe,nikdy nechytne napoprve,pokud startuji za tepleho pocasi tak startuji az na podruhe,nerozumim tomu.Poradi mi nekdo ,kdo a nebo kde stim neco udela???Jo a jeste dotaz,kde poridim nove podbehy,lemy??Dekuji vsem za radu.

Mirek

2010-04-11 08:42:22

to Mííra:.. pokud Ti diagnostika nic neodhalila, jedná se z největší pravděpodobností o mechanickou závadu...na Tvém místě bych prověřil stav palivového filtru a regulátoru tlaku paliva na vstřikovací liště...problém může způsobit i použití nesprávných zapalovacích svíček (nebo svíček po životnosti), vadné kabely nebo špatná funkce jedné ze zapalovacích cívek...další z možností je rozpadající se svazek motorové elektriky, na což "Clown" docela trpí... (přicpanej kat daky dělá divy, už jenom fakt, že Ti během pár kiláků odrovná svíčky)... lemy zadních blatníku jsou v nabídce druhovýroby pouze na první generaci, ale dají se použít...horší to je s podběhy, ty se podle mých informací dají sehnat pouze origo a to vzhledem k ceně a i době kterou se Scorpio nevyrabí vidím jako docela problém...

kao
2010-07-15 12:51:01

.. a měřili ti tlak ve vstřikovací liště? může to být již vychozený čerpadlo ( už neudělá 3bary)


Odpovědět

1  2