Fórum - Téma


Motor+S-Max-problémy se startováním apod


Fórum S-Max Motor+S-Max-problémy se startováním apod

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2  3

2013-08-26 21:58:03

tomenzino: Tak neříkám abys to dělal. Ale je to tak a může Ti to potvrdit spousta starejch motorářů.

2013-08-26 22:03:52

povadi:

Samozřejmě to nemám jen že sebe.Právě proto to píšu. Je to věc názoru. Někdo říká to a někdo to.

Rozhodně bych s tím žhavenim jen tak neblaznil .

2013-08-26 22:05:55

tomenzino: Jasné, na druhou stranu je to lepší než tejrat motor, startér když to nechce chytit

2013-08-26 22:11:08

povadi:

No jo, tak to bych spíše hledal kde je ten problém.

2013-08-26 22:34:31

tomenzino: hledat ho sice můžeš, ale on žádnej ani bejt nemusí. Mám escorta, Petrdepo ho viděl když jsem mu dělal auto. Vše je v naprostém pořádku, ale prostě z výroby už je tam relátko které moc brzo vypíná. Což je bolest Escortu. Takže když je chladnějš, musíš žhavit dvakrát když to nechceš tejrat. Je to to co jsem psal už na začátku, že určitý auta maj tohle poddimenzované a můžeš mít vše Tip ťop a stejně je lepší žhavit dvakrát.

2013-08-26 22:44:53

povadi:

Já ti věřím. Asi mluvíš že své praxe se svým autem. Dnes diesly klidně do -10 žhaveni ani nepotřebují.

Common Rail to má jako doplněk, nad 10 stupňů pod nulou. Takže jak píšu. Je to individuální od tipu .

2013-08-26 23:01:38

tomenzino: Jasné, taky se nehádám. Jen říkám osobní zážitky s opravama aut a praxe a to nejen se svím autem a značkou ford. Opravuju doma všechny značky..

2013-10-10 22:04:32

Dobrý den, tak tento problém jsem už u svého S-Maxe 2.0TDCI úspěšně vyřešil, bylo to přesně tak jak říkáte a oprava byla více než jednoduchá (jen se musel potkat zkušený mechanik a ve Fordu to nebylo). Problém byl v klapce na sání vzduchu, která někdy zůstane přilepená v zavřené poloze a bez vzduchu to prostě nechytne. Stačilo rozdělat a vyčistit od sazí které do sání pouští EGR ventil a od té doby je po problémech. Postup vyčištění klapky lze najít i na netu.

Zbyněk

2013-10-16 08:18:49

fredy2: Díky za radu,ale už je to vyřešené.Bylo to opravdu ve startéru.Jak říkáš vymontit a zrepasovat a hotovka.Už to startuje v pohodě.

2013-10-16 09:43:14

extermination: ok, tak to jsem rád, že moje zkušenosti pomůžou dalším lidem. Nech si ještě vyměnit žhaviče - pokud jsi je ještě nedělal a uvidíš, jak to bude chytat. Common-rail totiž chytá dobře i bez žhavení, jen v zimním období hůře a pokud všechny 4 žhaviče fungují, tak je to jiný kafe. Jinak mám schopnýho mechanika, co pracuje cca 15roků u Fordu, dělá samozřejmě i doma, je od Brna, takže pokud by někdo potřeboval fakt dobrou péči svýmu autu, ať se ozve.

Franta

2013-11-16 21:48:00

fredy2: pokud máš šikovnýho mechanika od Fordu, prosím o kontakt. rád bych využil jeho služby. Zbyn

2014-02-02 16:27:36

Zdravím. Mám taky S-Maxe 2.0 TDCI 103 kW a taky jsem zjistil v zimě, že po delším stání nebo větším mrazu občas blbě chytá. Naskočí napoprvé, ale někdy musí startér dýl točit. Pak většinou nechce jet, je zřejmě v nouzáku - úplně mrtvý. Stačí kousek ujet, zahřát motor, vypnout a znova nastartovat a jede normálně. Byl na diagnostice a nic. palivový filtr mám nový a tankuju jen kvalitní naftu. Můžou to být žhavicí svíčky nebo nějaký jiný problém?

2014-08-10 17:03:19

Vorne Beleuchtung gestört .. Zdravim,

pokusím se nastínit můj problém s S-Maxem 2.2Tdci 2009 v kostce i když tuším, že to moc stručně nedovedu. Chtěl jsem jet v sobotu autem. Při otočení klíčkem do polohy žhavení zazněl varovný signál s nápisem "vorne Beleuchtung gestört" - česky: "přední osvětlení vadné/přerušeno", po zahájení startování starter sotva motal, asi tak jednou a pak dost, úplně jako kdyby byla vybitá baterka - ta je ovšem rok stará Varta Silver, stav baterie byl v pořádku, připojil jsem přes kabely další baterku a to stejné - starter se pohnul jen trochu - pozor starter je 2 roky nový, v něm ani v baterce závada vyloučena. Po cca 10min. napojené druhé baterie přes kabely jsem zapnul klíček, hláška už tam nebyla a auto nastartovalo jako obvykle na jedničku. CCa 3h jsem jej nechal postavené před garáží na sluníčku, kapotu otevřenou. Poté začlo pršet, auto stálo cca 1h na dešti (pochopitelně se zavřenou haupnou), při pokusu zajet po skončení deště do garáže opět varovné "bimbnutí" a hláška - vorne Beleuchtung gestört" - osvětlení vpředu vadné - moje zkouška světel to ale vyloučila, pokus o start - auto motalo a chytlo bezvadně, vypnul jsem to po půl minutě běhu, nechal půl minuty stát a opět start - žádná hláška nebyla a OK start. Důležité pozadí toho všeho je to, že 6dní předtím v neděli 3.8. jsem jel od Berouna do Brna = cca 260km a od Prahy po D1 až téměř do Brna celou cestu pršelo, ale tak intenzivně, že jsem v takovém dešti za 20let dosud nejel a to dělám běžně 50tis.km ročně (celkem se 3 auty). Po opravdu hnusné cestě v dešti, který poničil majetek o min. víkendu 2.-3.8. mnoha lidem jsem auto zavřel do malé garáže, kde bylo jaksi teplo z předešlých veder a auto nenechal před zaparkováním odvětrat. Myslím si, že na 99% došlo k problému s elektrikou v návaznosti na podmínky, které jsem mohl mou vinou vytvořit - auto plné vody s horkým motorem do zavřené garáže, která není téměř vůbec větraná - asi je to jasné že ?

Napojil jsem baterku na nabíječku Optimate 5 (jedny z nejlepších nabíječek na trhu) a pro jistotu mrknu při výměně oleje v pondělí 11.8. na kostřící body v motorovém prostoru - demontuju je, vyčisítím co budu moct a zakonzervuju. Co se ale obávám je to, že voda může být někde v kabeláži a může dojít k "vykisání" nějakého vodiče a je problém na světě. Stále mi to vrtá hlavou - ta hláška "osvětlení vpředu vadné" přitom bixenony fungují komplet bez vady ale mělo to souvislost se startem, že se starteru nechtělo, jako kdyby byl KO, nebo prázdná aku. No tak uvidím, jak se to dál bude vyvíjet, třeba jak auto projedu zase na daelší trať a vlivem tepla se voda odpaří z kabeláže do pryč, bude to OK, nebo naopak se problém bude vracet a může mě to i někde nechat, což by nebylo dobré -zrovna zanedlouho mám jet do Tater, cca 400km od Brna, takže by případný odtah nebyl zrovna levnej.

Nečekám žádné velké pomoci či rady zde na fóru, protože to vidím, jako velmi specifický problém, se kterým se spíše málokdo setkal, jen jsem se chtěl podělit o moji zkušenost s autem zn. Ford S-Max 2.2TDci, se kterým jsem za 2 roky od koupi najel jen cca 23tis.km bez větších vad a problémů.

2014-08-10 18:02:35

fredy2: ahoj, tenhle problem delava bud vadna rj, nebo poskozena kabelaz a v ni natekla voda...

2014-08-10 18:09:14

povadi: díky za info, vzhledem k cca 2h jízdě v silném dešti půjde o tu vodu, jaké bys viděl řešení ? když s tím zajedu do Fordu, budou chtít měnit klidně celou elektriku na motoru, což nebude asi levný, mimoto můj mechanik teď je cca do konce srpna vyřazen z řešení mého problému - opravuje poškození svýho baráku od bouřky. Mám všeobecný pocit, že když pojedu do Fordu, stejně nic neopraví a budou chtít jen měnit kabeláž, což může vyjít na cca 10-15tis. Na druhou stranu hledat v ní někde chybu asi taky nebude chtít dělat každej, ách jo, co jsou to za auta, když tomu vadí jízda v dešti

2014-08-10 18:42:42

fredy2: ja to sice delam, ale kdyz vylozene nemusim tak to nedelam. Dost spatne se hleda skutecne misto zavady. Naposled jsem tu hledal zavadu dva dny a musel jsem delat celej novej svazek. A hledal jsem to lupou, protoze merakem se to tvarilo vse v pohode. Jeste jsem se setkal se zatekanim okolo okna a vzdy se to projevilo podobne jako u tebe a az po nejake dobe.

2015-01-05 21:56:17

fredy2: Zdarec, myslis, ze bys mohl pozadat sveho znameho z Fordu o nazor na muj problem? Kdyz tak pisni.

U nas ve Fordu jsem moc nepochodil.

Dik

M.

2015-01-05 23:08:17

fredy2:můžeš mi prosím poslat kontakt na toho svého mechanika? Díky Zbyn

Gar
2015-09-17 09:06:47

Zdravim , mohl by mi prosím nekdo poradit, prosla jsem tady toho dost ale porad jsem nenasla nic co by se tykalo problemu co mam S-max TDi r.v 2007 92 kw, mam problem pri startovani toci jako by chtel chytnout a pak zdechne chytalo tak na 3-4 pokus / ano to tady vse bylo / ale auto slo na diagnostiku vyhlasilo spatnej vstrik ten byl opraven vymenen, zaroven vymenna palivoveho filtru a kontrola egr ventilu. Po teto vymene auto nechytlo ani na 10 pokus motor skace trepe se hruza , ted auto stoji u mechanika kterej nehleda chybu nikde jinde ale hrabe se na vymenu spojky, nevim jsem jen zenska a proto se ptat muze mit spojka neco spolecneho tady s tim problemem ?? jsem uz otevrena i te vymene te spojky ale hledam jeste neco co nam uniklo a vyresilo by to problem .. prosim poradte mi . Diana

2015-09-17 09:38:18

gar: Spojka se startováním asi nemůže mít nic společného. Problém bude spíš s mechanikem, který se snaží vydělat peníze na něčem úplně jiném. Asi je to mechanik na baterky, ale ty má nejspíš vybité.


Odpovědět

1  2  3