Fórum - Téma


Motor+S-Max-neobvyklé zvuky z motoru


Fórum S-Max Motor+S-Max-neobvyklé zvuky z motoru

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2

2009-06-30 12:04:10

Mám jeden nepříjemný problém. Mám S-Max 2.0 TDCi 103kW (najeto 30tis.). Kolem 1900ot. se začne z motoru ozývat klapavý zvuk (něco jako ventily). Ozývá se to pouze při akceleraci, při ustálené jízdě je motor tichoulinký. Kolem 2800ot. tento zvuk vymizí (buď zmizí, nebo zanikne v hluku samotného agtegátu). Zajímavé je , že se ozývá při teplém motoru, když je studený, tak je podstatně tlumenější. V servisu si mysleli že by to mohly být vstřiky, tak je vydaly a poslaly na diagnosti - vše OK. Tak to zase smontovali, nahráli nový soft do jednotky a řekli že s tím zvukem nejde nic dělat. Nesetkal se někdo s tímto problémem, nebo řešením?

CVT
2009-06-30 19:09:07

stejny problem jsem mel v Crown Vicu, klepani v zatezi. je to zpusobene nedostatecnym mazanim zadnich valcu, ale ja jsem to mel az po 100k milich. ty mas ale jiny motor nevim jestli je to stejny pripad. a pak to muze byt klika/lozisko.

2009-07-13 11:45:19

No podle toho "klapání" to určitě na klice není. Buď to musí dělat nějaký vstřik nebo hydrostatv na ventilech. Od některých lidí, kteří se TDCi motory zabývají jsem se doz¨věděl, že některé kusy piezo vstřikovačů (které ten motor má) mohou prý cvakat či klapat, ale nemělo by to být prý na závadu a reklamovat se to taky nedá. Tak nevím, ale ten zvuk mě döst štve, protože pokud nejedu po dálnici a potřebuju častěji akcelerovat, tak je to nepříjemný.

2009-07-13 21:21:24

Zkoušel si použít stetoskop.

2009-07-13 21:43:45

A co teprve endoskop.

2009-07-15 15:22:08

Stetoskop jsem nezkoušel. Nevím jestli by to něco pomohlo, protože když auto stojí a tahá se jen za plyn tak není nic slyšet, musí to být zatížené. To bych musel asi na válcích, ale to nemám kde.

To klapání je tím menší, čím rychleji to přeběhne od nějakých 1950 do 2500 ot., Když na to dupnu, tak to zaklape a po uvolnění plynu a držení rychlosti to už je v pohodě. Když budu pomalu akcelerovat, tak to tam "chrochrá" naprosto brutálně.

123
2010-11-29 14:51:32

Já mám podobný problém, za studena ok, za tepla při jakékoliv akceleraci, lhostejno při jaké rychlosti se mi ozývá z pravé strany motoru z pohledu řidiče takové klapání(tak,tak,tak,tak) ,při držení rychlosti se to už neozývá, ale jak se dotknu plynu mam to tu zas. ozvi se mi 602576561 chtěl bych to probrat a nikdo neví.dík

2010-11-29 15:22:27

skoro bych až řek že to relati ně normální projev motoru. taky mi to dělá. lae jen při nízkých otáčkách, na firemním mondeu sem to taky zpozoroval. ale tam to dělá vžedy když motor zabere. a co sem slyšel motory jiných tdci tak to převážná většina dělala taky :)

2012-01-16 21:37:56

Nejspíš nebudu blízko příčiny problému, opisovaném zakladatelem tématu...ale u mého S Maxe se cca při 80 tis km začal projevovat silný klapavý zvuk...podobný zvuku vytvářeném kouskem plastu vloženého dítětem do špic jízdního kola.Vycházel z pravé části motoru při pohledu z čela ( naproti řidiče ) a způsoboval jej uvolněný díl sací trubice umístěné v prostoru pod světlometem.Vyřešila to stahovací páska za 1 kč. Příčina hrozného rachotu tedy naštěstí velmi stupidní.

2012-04-20 22:07:38

Mám naprosto stejnáý problém který se objevil při 160000 km, jen to dělá více a hlasitěji při studeném motoru, po ohřátí se zvuk projevuje, stejně jen s nižší intenzitou zvuku.

V opravně také první názor že jsou to vstřiky. Zatím to budu ještě ukazovat několika lidem a pak začnu nějak řešit, nevím jak. Případně pokud to tu vyřešíte dejte vědět na mail. MMarmenor@seznam.cz

Dík

2012-12-19 21:58:04

Pro REPPULSE a ostatní 103kw

mám najeto cca150 000 ale předpokládám lehce stočených.Klapání v pravé části motoru ve vačkovém prostoru,známý borec od Fordu si to poslechl a měl jasno

dva vačkové hřídele jsou spojeni řetízkem a napíná ho hydraulický napínák jeden pevný druhý hybný oba z PLASTU /SILONU9005* i motor je spotřební zboží

sám si to asi neuděláš musí se rozhodit celá hlava vstřiky,trubky a i nastavení ozubení není sranda aby se to nepotkalo běhá to celé v oleji a řetízek byl natažený o 3mm a silony vydřený proto to klapání, stálo mě to přes známého cca 6000 a je klid dokonce mi připadá že má motor lepší zátah nechal jsem udělat rovnou i rozvody stejně jsem nevěděl kolik měli za sebou

tak uvidíš zdar

2013-02-11 10:56:20

já jsem měl tento zvuk taky cca po 140 tis.

po poslechu mi bylo řečeno, že je to ten řetěz, nakonec to byl umomenej kus vačkového hřídele na straně vstřikovacího čerpadla a přidřené čerpadlo.

2013-03-16 10:02:21

Zdar mám podobný problém a to neobvyklé zvuky z motoru .. Koupil jsem staršího S-maxe, najeto 160 000 km a po najetí asi 5000 km se mi začal při zahřátém motoru ozývat dunivý zvuk z motorového prostoru. Za studena není tak výrazný, čím je ale motor teplejší, tím je nepříjemnější. Po delší době jízdy z toho docela bolí hlava. Na výkonu ani na spotřebě není nic poznat, Vychází to z boxu sání, tak jsem zkusil vyměnit vzduchový filtr za originál z prodejny Ford - žádný efekt. Výměna rozvodů, palivového filtru-opět bez efektu. V servisu na nic nepřišli. Nemáte s tím někdo zkušenost?

2014-07-23 22:10:01

ahoj

ted se me zacalo ozyvat z motoru jemne piskani

piska to kolem 2000 ot a pri vyssich tockach prestane

prosim co by to mohlo byt ???

mam se bat nebo je to prkotina ???

asi pred 1500km jsem zaslepil egr - muze to byt pricina ???

moc dekuji za kazdou radu

S Max 2008

2014-07-24 08:38:24

oggy: můžeš slyšet pískat turbo, nebo začíná někde praskat trubka turba (náš případ ) Samozřejmě může být i jiná příčina

2014-07-25 12:43:59

jj asi to bude taky tak

ted se na to dival muj servisak (znamy)

a tipoval to na neco spojene s turbem (netesnost spoje atd.)

usoudil to diky tomu ze :

kdyz motor drzel v tockach kdy to piskalo a pustil plyn tak to hned prestane piskat i kdyz jeste na okamzik jsou tocky stejne jako pri piskani takze turbo prestane tlacit tak to prestane piskat.

tak musim projit vsechny spoje ,hadice a trobky spojene s turbem

to bude asi fuska

nemel by nekdo nakres rozboru trubek a hadic spojenych s turbem ???

moc moc dik

2014-07-27 22:20:12

Čau tak jsem mel rozebránou pravou stranu a při pohledu do sání jsem se zdědil

Hrůza

Tak jsem to vyčistil v rámci možnosti složil a písma to stále a rekl bych ze snad ještě víc

A za studena je to ještě horší

Leva strana je pro me asi nedostupná a o turbu nemluvim

Tam se dostat to bych musel rozebrat pul auta nebo byt gumový

Piska to jen v tahu a už delší dobu

Myslíte ze to bude nějaká trubka , hadice nebo už dodelava turbo

(do ted ani náznak jakéhokoliv problému)

Nebo výfuk (svody atd.)

Moc prosím poradte co to je a jak se nejlíp dostat k turbu a na levé straně na hadice

Dik

nemel by nekdo nakras meho egru ???

jak funguje atd. ???

jeste me napada jestli treba nepiska on ze je spatne dovreny ???

kdy vlastne otvira a zavira ???

moc dik

prosim vas co a kde je PCV ventil ???

a myslite te by to piskani mohlo byt velkym tlakem v motoru ???

moc dik

2015-01-19 18:28:14

Po příjezdu z chalupy - cca 100 km vzdálené jsem zaslechl po zaparkování nějaký hukot v motorovém prostoru, který ztichl asi tak po 3 minutách. Znělo to jako nějaký elektromotor, ale větrák chladiče to asi nebyl, protože motor nebyl přehřátý. Co by to mohlo být a je to normální ?

2015-01-19 18:41:12

vortata: Ahoj , jediný co by se tam mohlo ještě ozývat je startér , i když je to dost málo pravděpodobné , projeď to s někým a až se vrátíte ať ti před vzpnutím motoru nahlídne pod auto a zjistí , odkud se to ozývá .

2015-01-20 06:02:55

vortata:

Až se ti to stane, nech motor běžet, a otevři si motor! Jestli pišeš asi neběžel větrák, to je odpověď k ničemu!

Větrák to být mohl, ne proto že nebyl přehrátý motor, ale že to signalizuje nějakou závadu. Třeba čidlo teploty motoru!

Ale to až později podle zjištění, co to hučí?


Odpovědět

1  2