Fórum - Téma


Motor+S-Max-nafta v oleji,DPF filtr


Fórum S-Max Motor+S-Max-nafta v oleji,DPF filtr

Informace o modelu: Ford S-Max



2014-02-25 20:09:46

Ahoj, minulý týden jsem prováděl výměnu motorového oleje u S-maxe 2.0 TDCI 103kW. K mému překvapení jsem namísto cca 5 litrů vypustil cca 8 litrů Tipoval bych to na naftu, napadá vás někoho jak se tam mohla dostat a co s tím??? Díky D@VE.

2014-02-25 20:22:31

d@ve:

Máš pravděpodobně DPF filtr, a při nedokončených cyklech čištění filtru, teče nafta do oleje. Běžná věc.

Bylo štěstí že takové množství oleje, nevytlačillo gufero z kliky, a nevycåkal všechen olej

2014-02-26 11:00:34

DPF tam samozřejmě je ...asi tedy budu muset častěji kontrolovat hladinu oleje, nebo si budu koledovat o zadření motoru co

2014-02-26 11:07:57

d@ve:

No tak to samozřejmě je jedna věc, a druhå věc že se nečistí ten DPF filtr. Tohle vzniká při krátkých vzdálenostech, nebo nějakým způsobem přerušení toho cyklu čistění, což vede k zanesení filtru, a následná zavada.

2014-02-26 11:09:09

tomenzino: co zkusit řízenou regeneraci?

2014-02-26 12:03:53

d@ve:

Ano ta jde samozřejmě vyvolat přes diagnostiku také. To je na tobě. Můžeš hlídat olej, a po té co se rozsvítí kontrolka, nechat uměle vyvolat regeneraci.

Je to na tobě

2014-02-26 12:43:33

tomenzino: Jestli to chápu správně, tak umělá regenerace odstraní následky, ale jak odstranit příčinu? Čím vzniká nedokonalá regenerace? Studený motor, nízké otáčky při jízdě na spotřebu nebo chyba SW řídící jednotky?

Nechci kupovat nový DPF Děkuju D

2014-02-26 13:41:26

d@ve:

No bohužel není vidět ani nikdo přesně neví kdy se filtr začíná čistit. Takže pokud to nastane, a ty ubereš plyn, nebo zastavíš nebo vyřadíš,

přerušíš cyklus, a v tu dobu se vstřikuje více nafty do válců takže pak se filtr nevypálí nevyčistí, ale nafta se dostává do oleje, čimž se znehodnocuje.

Není na to nic jak to zjistíš.

Nastává to pri určitých otáčkách, optimální teplotě výfukových plynů tudíž filtru. Pokud se rozsvítí kontrolka, mel bys okamžitě do servisu, aby uměle

vyvolali regeneraci.

2014-02-26 14:27:37

tomenzino: Děkuju za cenné informace ...příště půjdu asi zase do benzínu

2014-08-06 21:32:16

tomenzino: O které kontrolce prosím hovoříš ??

2014-08-06 21:37:37

vortata: mluví o kontrolce stavu DPF filtru

2014-08-09 12:58:45

Konkretne hlaska "engine malfunction"

2014-10-15 09:41:21

Zdarec,

mohu jen potvrdit, mám 2.2ku TDCi a stejný problém. U mne se nejdříve projevilo (již dvakrát) tím, že se hlásil service oil a následně po čase již malfunction. Opravdu to nechce otálet a do servisu. Příčina je tak jak popisujete, krátké jíždy, na spotřebu apod. Já měl při poslední diagnostice asi 130 cyklů ze 190 plánovaných. Občasná pomoc je alespoň občas tomu napomoci a naložit tomu na dálnici a trochu ve vyšších otáčkách tomu dát čas. Mno ani nemusím říkat jak mě to se***e. Takhle budu v tom servisu každých 5 tis km.

Spíše mne napadlo jestli někdo neví zda-li přes nějakou dostupnější diagnostiku ala OBD2 rozhraní či tak se ty cykly nedají sledovat, protože originál fordí doma nemám :)

2014-11-14 21:10:36

Ahoj pánové, prosím poraďte.. Před týdnem jsme jeli mimo město a auto v kopci snížilo znatelně výkon, po přejetí kopce (cca 110km/h) začalo opravdu moc hulit, tak, že kolona aut za náma brzdili bo tím nemohli projet, ale HLAVNĚ auto jelo samo.. Noha z plynu a auto si samo přidávalo. Odstavili jsme hned auto, zkusili znovu nastartovat a z motoru šlo slyšet silné kovové klapání. Vypli jsme a odtáhli. V oleji bylo dost nad risku. Takže nafta.. Jasné, že to bude filtr pevných částic, ale je možné aby se třeba podpálily ventily?

Jezdíme více méně ve městě, naftu tankujem top kvalitu, lijeme adjetivum, mimo město jednou týdně na zdravotní taky vyjedem.

Můžete mi říct vaše zkušenosti? Díky il

2014-11-14 21:46:05

ilka: Zapoměl jsi napsat, o jaké jde auto, z jakého roku výroby (neboli o jakou se jedná verzi) a o jaký motor. Ve svém profilu (dole) jsi nevyplnil registraci vozidla (tam se zadávají technické údaje) a tak je vše jako luštění z křišťálové koule. To se pak těžko dá odpovědět.

2014-11-14 21:54:40

petrdepo: no jo.. pardon. Ford S-max 2007 2.0TDCI 105kW. ilona

2014-11-15 12:06:40

tomenzino: Pozor na to ! Já jsem měl také zanesený DPF a na tzv. "knížecí radu" jednoho automechanika jsem jel do značkového servisu FORD, kde prý by mi pomocí diagnostiky spustili čistící proces. Jenže dopadlo to tak, že se nepodařilo nic spustit, já jsem zaplatil 600,- Kč za oznámení, že je filtr zanesen a je třeba ho mechanicky vyčistit nebo vyměnit. Takže je lepší zakoupit na Internetu za 2000,- Kč 4 kanystry čistícího roztoku, filtr vymontovat, roztok tam nalít, nechat 24 hod působit a pak filtr vypláchnout horkou vodou a dokonale vysušit. Po tomto postupu už auto zase bezvadně jezdí a jen jsem zvědav, jak dlouho to bude trvat, než se filtr zase zanese:o)))))

Připomínám, že jezdím prakticky pouze na chalupu každý týden 100 km tam a zpět, ovšem motor nehoním do vysokých otáček, držím ho na otáčkách kolem max. kroutícího momentu (2000 ot/min). Na to je přece ten motor stavěný a v tomto režimu by se měl filtr bez problémů automaticky čistit ! Jinak ať se jde FORD Motor Company vycpat !

2014-11-15 12:57:22

vortata: no právě, auto stojí v servisu. Na možnost rozsahu poškození motoru se vás tu ptám..

2014-11-15 13:04:47

ilka: Tak se omlouvám, že jsem to nepostřehl. Počkáme si

2015-06-20 15:10:48

Cavte

vie mi niekto poradit kde by som nasiel riadiacu jednotku davkovania aditiva dpf?

dik


Odpovědět