Fórum - Téma


Motor+Mondeo-zhasínání motoru během jízdy


Fórum Mondeo MK IV Motor+Mondeo-zhasínání motoru během jízdy

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV



2014-04-10 17:27:40

Ahojte,

už podruhé během měsíce se mi stalo, že když jsem vyřadil, rozsvítila se na displeji olejnička a baterka a motor zhasl... Auto jinak jezdí normálně, volnoběh v pohodě, vše OK...

Nevíte, čím by to mohlo být? Je to docela nepříjemné a nebezpečné... Když zařadím rychlost, motor naskočí a jedu dál.

Moc děkuji za odpovědi!

soundz

2014-04-10 18:35:16

soundz: Pokud se ti rozsvítí "olejnička", tak by to mělo znamenat malý mazací tlak a nebo čidlo mazacího tlaku. Zkontroluj stav oleje, zda je ho dostatek nebo zda ho naopak není až nad horní rysku. To pak múže být příčina vypnutí motoru. Symbol baterie se nejspíš rozsvítí až následně po zastavení motoru. Pokud se kontrolka baterie rozsvítí okamžitě, tak je to divné.

2014-04-10 20:16:03

Takze spatne dobijeni nebo neco s baterkou je vylouceno? A objevila by se tato chyba na diagnostice (myslim to cidlo)?

Dekuji

Oleje je tam pulka mezi min a max... coz taky nechapu, protoze auto je asi 3 mesice po rozvodech a vymene oleje... ale ze by kvuli tomu zhasinal motor?

2014-04-10 20:53:15

soundz: kvuli tomu urcite ne....za jizdy nebo kdyz brzdis treba na semaforu a jakmile zastavis tak motor zhasne?

2014-04-10 21:18:33

Stalo se mi to zatim jen 2x behem 2 mesicu, takze to neni pravidelny... jednou kdyz jsem zastavil na prechodu a dneska za jizdy kdyz jsem vyradil... mivam nahlas radio, tak jsem si toho vsiml jen diky tem kontrolkam, ale na tom prechodu jsem musel nastartovat.

Diky

2014-04-10 21:42:34

soundz: to by mohli delat jen ty hadicky na emise,s tim nic neudelas....neni to nic vaznyho me to dela nekdy taky pri zastaveni treba na semaforu

2014-04-11 08:50:39

burix: jaky hadicky? Musi se vycistit nebo co? Moc normalni mi to neprijde a jeste jsem to na zadnym aute nevidel...

Dekuji

2014-04-11 09:16:19

soundz: Pokud je auto v pohybu (dokud nezastaví úplně), tak řídicí jednotka na základě údajů z čidel ABS drží otáčky o cca 150-200 otáček výš, než jsou klasické volnoběžné otáčky (údajně kvůli zvýšení účinnosti posilovače brzd). Po zastavení mají klesnout na klasické volnoběžné. Pokud klesnou víc (a motor případně i chcípne, tak to není dobře. Myslím, že tenhle problém a jeho příčina byl popsán na fóru (v jiném tématu). Zkus si témata o volůnoběhu motoru vyhledat a pročíst. Jedno z podobných témat je namátkou třeba toto: http://www.fordclub.eu/fo...select=70969#message70969 a nebo i tady: http://www.fordclub.eu/fo...select=70258#message70258. V každém případě asi bude dobré zkontrolovat těsnost všech podtlakových hadic napojených do sání, protože ve spolupráci s váhou vzduchu ovlivňují nastavení směsi pro volnoběžné otáčky.

2014-04-11 09:19:41

soundz: rikam ze s tim nic neudelas,tak to neres....me to prijde normalni,proto to neresim u svyho,nastartuju a jedu dal...ale je to tva vec,ja ti jen rekl cim to je

2014-04-28 20:40:37

Tak jsem 14 dni jezdil s OBD v zasuvce na diagnostiku a auto ani jednou nechciplo... zacal jsem tankovat Vervu a nalil nejakou smes na procisteni vstriku do nafty, tak treba to pomohlo...

2015-11-09 11:48:20

soundz: Ahoj, před časem jsem měl u modelu III stejný problém. Příčina u mne byla zanesením čidla polohy klikového hřídele kovovými šupinami z převodovky. Po její výměně jsem již problém neobjevil. Do její výměny stačilo čidlo vyšroubovat a očistit od šupin a vrátit zpět..

2016-02-12 12:39:24

1.8 tdci m4 Za jazdy po dialnici priblizne okolo 130 km mi vyplo motor a v zapeti aj naskocil,dva tyzdne predtym sa rozsvietila kontrolka motora,na diagnostike mi povedali ze je to erg ventil,ale ze sa da s tym jazdit...myslite ze by to mohlo mat neaky vplyv na zhasnutie motora za jazdy,pripadne cim to mohlo byt.

2016-02-21 14:23:23

Zdar. Známy už přesně tohle řešil, v jeho případě to byla vadná lambda sonda. Po výměně už problém nemá, ale těch příčin může být asi více...

2016-06-22 20:45:55

Ahojte všem. Chci se zeptat dnes se mi stalo. Že mi při jízdě zdechl motor. Měl jsem puštěnou klimu a jel cca 35 km/h na trojku. Motor jsem hned bez problému nastartovat ale auto mi ukazovala, že mám prázdnou nádrž přitom tam byla půlka. Žadná zavada se mi tam neobjevila nestalo se to už někomu. Neví někdo co by to mohlo být?

2016-07-08 09:24:38

zdar pánové,

ohledně vypnutí motoru za jízdy,přesně toto mi auto taktéž nepravidelně dělalo (teda spíš manželce ),já jí samozřejmě nevěřil :-D,a neřešil jsem to,až se to stalo i mě když seděla vedle mě,no nebudu vám vyprávět co jsem si vyslechl,nicméně jsem to vyřešil výměnou čidla polohy klikové hřídele cca 750 Kč a od té doby zatím klid i od manželky :-D

2016-09-14 09:40:37

Ahoj mam problem s timto vozem Ford Mondeo Mk4 2008 2.0TDCi 85Kw s nájezdem 427 tisic km...Auto skoro nikdy na nic netrpelo až poslední měsíc se čím dál častěji objevuje závada: Je jedno jestli stojim, jedu "pomalu nebo "rychle" auto samo od sebe chcípne, v tom lepším případě za jízdy hned naskočí a svítí jen ESP při kontrole pře BT "china" diagnostiku vypíše chyby C1A77 FORD ABS (ne vždy), U0100 FORD ABS ...

Po znovu nastartování se chyba automaticky smaže a auto funguje dále...nejak sem to neřešil nemám vubec čas se potloukat po servisu auto potřebuji každy den ke své práci, bohužel poslední dobou se objevuje závažnější problem např auto chípne za jízdy vyskočí hláška engine mal function a imobilizer active...nejde nekolik minut nastartovat nekdy i pul hodiny ale vetsinou par minut, vzpamatuje se až po nekolikátem otočení klíčku atd...(zkoušel sem i druhý klíček)...diky za pripadne odpovedi

Edit: dneska mi to udelalo asi 3krat a vyskocila nova chyba c0089

2016-09-15 08:13:49

bachnicz: Překlad číselných kódů chyb načtených jinou, než forďáckou diagnostikou, je často problematický. Něco vyčte správně a něco třeba také ne a nebo napíše nějaký nesmysl. To se pak hledají problémy velmi obtížně.

2016-09-15 21:11:41

dneska sem byl na IDSce a zde je vysledek...zkoušeli přehrat GEM ale nešlo to vždycky to vyhodilo chybu spojení...

2016-09-17 09:30:20

bachnicz: To vypadá na vadu modulu GEM. I podle toho, že jeho součástí je imobilizér, který právě může některé problémy způsobovat (třeba i výpadky dodávky paliva do motoru). Tomu také odpovídá ta hláška "Imobilizer active". Některé servisy umí GEM modul opravit, ale většina je chce jen vyměnit (za daleko větší peníz).

2016-09-17 16:08:47

petrdepo: Takže vyřešeno...začal sem přemýšlet co se kdy dělalo s GEMem tedy pokud to chapu správne BCMI modul...celkem casto sem se v nem vrtal ELM configem...Jenže sem měl jen HS sbernici a nemel sem switch...tak sem se nedostal do IPC tedy budíků kde má bejt nahrana stejna konfigurace jako v gemu...to by vysvetlovalo chybu IPC vs GEM...přečetl sem si že mondeo se potom muže takhle chovat (vyhazovat zkrat a odpojovat nektere jednotky)....puvodní nastavení gemu sem nemel ulozene pouze vyfocene tak sem to manualne zase nastavil zpátky, myslím si že konkretní chyba byla v PTC heater actived na ford zone sem si z vinu vyčetl že mám "S dodatečným vzduchovým topením" tak sme si to přeložil jako ten Heater a zapnul to...bohužel ted sem Heater zkontroloval Fyzicky a neni tam...

Po přepsání gemu na puvodní hodnoty a jeho resetu, šla smazat chyba komunikace kterou našla IDS ve fordu a kterou nedokazal nikdo smazat ze všech jednotek...Na auto sem najel 180KM a problem nenastal po znovu napojení na diagnostiku se chyba komunikace už nadale nezobrazuje :)


Odpovědět