Fórum - Téma


Motor+Mondeo - vysoká teplota


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo - vysoká teplota

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2013-07-11 18:33:20

tomenzino: vcera jak jsem dojel cca 60km tak kdyz jsem nechal auto na volnobeh a koukal jsem zda se vari voda tak ventilator bezel ale voda se nevarila ani nevyletla kdys sem odsrouboval vicko

2013-07-14 20:50:36

kesl: Tak jsem odlil chladici kapalinu na znacku max a vse se vratilo k normalu =)

2013-08-04 15:21:59

Máte někdo zkušenost s přehříváním motoru v tomto hrozným počasí? Při jízdě zhruba asi tak kolem 350 km, se mi stalo, že motor začal ztrácet výkon. Jak jsem se dočetl, elektronika hlídá přehřání motoru a sníží výkon, někdy motor zastaví. Po zhruba 1/2 hodinové přestávce (vychladnutí) jsem jel dál. Není někde chyba? Nebo je to fakt jen tím hnusným teplem, který panuje v těchto dnech. Máte s tím někdo zkušenosti? Díky

2013-08-04 16:30:46

Pokud správně spíná čidlo ventilátoru a ventilátor je funkční, potom může být zanešená chladicí soustava. Po vyčištění chemickým přípravkem s vodou, který je v prodeji u každé pumpy by mělo být vše ok.

2013-08-04 16:41:57

apron: Bylo auto opravdu přehřáté? Koukal jsi na teploměr? Vodu si musel nebo nemusel dolévat. Pokud si musel doléval může být někde netěsnost. Osobně jsem řešil podobnej problém. Auto se mi přehřávalo, ale i ztrácelo vodu (pouze u toho přehřáti). Nakonec jsem to vyřešil víčkem na expanzní nádobce (bylo tam jiné než, jaké tma má být a pouštělo při menším tlaku).

2013-08-05 07:09:11

apron: Zanešená chladící soustava bude spíš v případě pokud v minulosti bylo pryč těsnění pod hlavou,nebo by to muselo dlouho jezdit bez fridexu,ale tato možnost se nevylučuje.Pokud chodí ventilátor a neztrácí se voda tak je také dost pravděpodobné to že je chladič za svůj věk zanešený z venku. Mouchy a různá létající havět ho dokážou uplně uzavřít žebrování a chladič pak nezvládá chladit.

2013-08-05 14:59:50

uz je to fajn vymenil jsem cidlo,teplomer a termostat a uz to je jak ma byt =) diky

2013-08-05 15:05:17

apron: me pride ze to je podle tlaku vzduchu kdyz je dusno auto jede hur kdys je krasne po desti auto jede jak dabel ale jestli to ma nebo ne delat sam nevim

2013-08-05 16:15:00

deli: No jak se to vezme, přehřáté úplně ne, ale teplota šla nahoru, tak jsem to raději nechal chvíli schladit. Dnes jsem mluvil s automechanikem a říkal mi, že jsou hrozná vedra a že to občas může dělat. Tak nevím, uvidíme.

2013-08-05 16:38:17

kesl: Když je chladnější a vlhčí vzduch po dešti, tak si motor nasaje ve stejném objemu ve skutečnosti více vzduchu a má kyslík pro lepší spalování. Poměr vzduch/palivo přizpůsobuje řídicí jednotka motoru na základě údaje MAF senzoru (váhou vzduchu). Když je hodně teplý vzduch tak MAF senzor lehce sníží množství paliva, aby zachovala poměr. Ale to je jenom v řádu cca do 5-8 %. Daleko větší vliv má třeba zanešený filtr nasávání vzduchu.

2013-08-05 19:35:59

milan1111: a co se stim dela ? profouknout nebo se musi chladic menit kdys je zanesenej hampejzem ?

2013-08-05 19:37:14

petrdepo: takze to nemuze mit vliv ?na vykon spis to ze je motor lepe uchlazenej ne ?

2013-08-05 21:32:18

Ahoj,letošní léto dává motorum zabrat,je jedno jestli na benzin nebo na naftu oboji dostava na pudel,nafta ma větši vyhodu než benzinovy agregat,ma menši odpadove teplo ,bohužel benzin a jim podobny principy v tom to horku moc nejezdi A maji větší moznost přehřívaní U nafty to tak velkou ulohu nehraje pokud ma motor dobrou kompresi musi chytat i bez žhaveni a na brknuti,benzin ma v těchto vedrech občas problemy,benzini na vykon potřebuji chladnějši vzduchBerte to jen jako vsuvku ,neřeším žádny problem

2013-08-05 22:23:53

kesl: stačí propláchnout tlakem vody (pokud použiješ wap tak opatrně a pozor na to aby jsi si nezohýbal žebrování)nejlépe ze strany motoru.Uplně ideální je cladič vyndat a udělat to venku.pokud by jsi ho vyndával tak se stav někde v sámošce a kup si jedno balení kyseliny citronové,změř si kolik vody se vejde do chladiče.Dané množství vroucí vody s tím smíchej a napln,nech to cca půl hodiny odstát a řádně pak propláchni. Jedno balení stojí cca 10kč a je to podstatně účinější nežli cokoliv za 200 tuto variantu nedoporučuji přímo na autě,špatně se to vyplachuje z celého chlazení.

2013-08-05 22:43:06

milan1111: Ahoj, ani tohle nemusí dělat. Stačí jen napojit auto na hadici s teplou vodou a dole otevřít. Nastartovat a krásně se celej okruh propláchne a vyčistí.

2013-08-06 09:43:39

povadi: Přesně tak,dělal jsem to že jsem vyndal termostat,hadici napojil na termostat a druhou stranou z chladiče to vytékalo,za zvíšených otáček motoru. Pokud je v chlazení mastnota,tak zase vyndat termostat,přidat jar nechat to běhat chvíli tak a pak proplach.

2013-08-06 21:12:13

pánové jak tady čtu, trochu jste se mezi seme zapletli.

Takže na shrnutí, jak někdo píše. Pokud je chladič z venku zanesený hmyzem atd.prochláchnou tlakem vody z venku.

Pokud je zanesená soustava zevnitř, tak také jak někdo píše, propláchnout vodou celou soustavu.

Hlavně opravdu nejdříve vyměnit vzduchový filtr. Nepodceňovat pravidelně měnit

2015-07-25 17:08:28

Zdravím ,tak se mi na Mondeu 2,0 TDCI,r.v 93 stavá takový divný problém, při jízdě převážně na dálnici..při jakémkoliv stoupání začne motor vařit,pokud sešlápnu plyn až k podlaze začne teplota vody klesat,pokud jen truchu povolím zase leze do červeného,voda se neztrácí,na víku od oleje není emulze,v kolonách se nepřehřívá..jen za jízdy jak zastavím jen přestane fungovat klima,toto se začne projevovat po cca 100 km jízdy,potom to zase na chvilku přestane ale stává se to častěji, přestane fungovat i klima...jsem laik..neměl jste někdo podobné problémy ??Nechci aby ze mne tahali v servisu balik za nějaky kraviny...teď jsem sypal za čerpadlo a vstřiky..Díky

Přidat obrázek


Odpovědět

1  2