Fórum - Téma


Motor+Mondeo-trpí diesel při krátkých jízdách


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-trpí diesel při krátkých jízdách

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2010-01-16 21:04:39

To Dextrone: tak nevím jestli jsi můj příspěvek četl dostatečně pozorně, protože pak už by si se nemohl znovu ptát na stejnou věc. Možná jsem měl více zdůraznit, že to co jsem psal o větší vůli pístu platí pro diesel vůči benzínu ( diesel - větší vůle= větší opotřebení X benzín - menší vůle = menší opotřebení ). Nebavíme se o krátké jízdě vs. dlouhá jízda dieselem, ale o krátké jízdě diesel vs. benzín. Co na tom není jasného? Samozřejmě platí i to co tu bylo psáno o delším zahřívání.

To Vilda: nechci se Tě dotknout, ale vysvětli mi na co potřebuješ nějaký test, když Ti předkládám fakta? To věříš jen tomu co si přečteš v časopise? Myslíš že je problém udělat takový test účelově? Jaká autorita je pro Tebe dostatečnou zárukou jeho nezávislosti? To co jsem psal rozhodně nejsou nepodložené dohady, ale fakta - učivo 2. ročníku oboru automechanik.

2010-01-16 21:10:41

Dobře, takže závěr toho všeho je takový. Motor, který se pro svou robustnost ohřívá na provozní teplotu déle tak trpí. A jelikož je dieselový motor robustnější než benzínový, tak tím pádem dieselový motor trpí více než benzínový a tudíž je riziko že při krátkách jízdách odejde do věčných lovišť dříve právě motor dieselový oproti motoru benzínovému.

To že má diesel větší vůle ve vedení pístu oproti benzínu jsem opravdu nevěděl, nejsem automechanik, ale stavař. Teď už je v podstatě téma zodpovězeno a všem díky. Ten hloupoučký týpek z hospody (v prvním příspěvku) ač něvěděl proč měl jak to tak vypadá bohužel pravdu...

2012-03-15 16:45:40

Nevím, jestli je to ještě aktuální, ale třeba tuto diskuzi lidi pořád čtou(tak jako já), tak k tématu:

Jde o to, že pokud kus železa zahřeješ jen na jedné straně a na druhé straně je studený, má tendenci se kroutit. Pokud je smontovaný s dalšími kusy, tak je v něm nějaké napětí, které tam zůstane i po vychladnutí. Toto napětí se odstraní až důkladným prohřátím celého kusu. Takže pokud jezdíš vzdálenost, kdy benzín už je prohřátý a nafta to nestihla, tak jednoznačně nafta víc trpí.

U starých dieslů se to projevovalo tím, že se v hlavě motoru dělaly vlasové trhliny, kterými se potom dostávali k sobě voda a olej. Dnes už jsou motory z lepších materiálů, ale to přídavné namáhání tam zcela jistě je.

Samozřejmě, že pokud jezdíš tratě, kdy neprohřeješ ani benzín, nebo tratě dost dlouhé, kdy prohřeješ i naftu, tak tento rozdíl padá.

2012-03-19 13:25:05

S tímto názorem já souhlasím, vezme li v potaz že pojedeme např. já a můj bratr dvěma vozy stejnou vzdálenost tj. třeba právě těch 10km stejným terénem je faktem to že se bratrův benzínový motor zahřeje třeba již po 5ti km jízdy kdežto moje nafta třeba až po 8mi kilometrech (údaje pouze demonstrující) což znamená že moje nafta bude trpět o 3km víc než benzín. V dlouhodobém průměru bude znamenat to že opotřebení bude větší, ale i tak si myslím že znát by to bylo až po X letech takového ježdění. Důležitým aspektem je taktéž to jakým terénem se ta vzdálenost jezdí (město,vesnice,kopce,rovinky)a v jakém stavu je motor.

2012-03-19 20:37:15

Trošku bych tu doplnil,tohleto pomalé ohřívání vznětových motorů se snaží dneska výrobci v některých motorech dohnat montáží tzv.přihřívače-nezávislého topení které začne běžet po startu motoru aby dosáhl rychleji provozní teploty a potom vypne.Funguje tj,zapíná se pouze teplotním čidlem.Jinak pro vznětový motor pokud ho chce někdo provozovat opravdu na krátké vzdálenosti není nic lepšího než tam namontovat vodního bufíka a dát si k tomu dálku a ráno vstaneš cvak a než se nasnídáš je ohřáto a to samé na cestu zpět.

2012-03-24 17:56:12

Zdravím. Tohle téma je strašně složité a záleží na každém řidiči, na používaných palivech a mazivech, zkrátka všechno, co jste tady napsali. Já bych k tomu přidal jenom ještě jeden postřeh. Je pravda, že se nafta dýl zahřívá. Zádrhel bych viděl v tom, že ohřevem a ochlazením na kratších trasách trpí hodně olej, který se krátce po ohřátí zase schladí a to je pro něj to nejhorší. Je pro něj daleko lepší jet na jeden zátah do Londýna a zpět, než desetkrát krátkou trasu. Netvrdím, že to má zásadní vliv, a že jsou nějaké PÁDNÉ důvody proč naftu zavrhnout, ale znáte to: stokrát nic umořilo vola. Toliko ode mě.

2012-11-04 17:33:36

Hele

Za a,

Hlídejte si teplotu

Dieselový motor potřebuje postupné zahřívání a také chladnutí. Pečlivým sledováním teploty motoru tak předejdete problémům jako jsou praskající hlavy a také ochráníte turbodmychadlo, které je extrémně namáhané. Pamatujte, že teplota chladící kapaliny není rozhodující, provozní teplotu motoru indikuje především teplota oleje. Vězte, že olej se na provozní teplotu, tedy asi 70°C, dostane v létě přibližně po 10 km, v zimě klidně až po 20 kilometrech jízdy. Proto chvíli počkejte s tím, než na to pořádně šlápnete.

Když přijíždíte do cílové destinace, zvolněte a nechte motor a zejména jeho turbodmychladlo odpočinout. Nemůžete po zběsilé honičce na dálnici hned vypnout motor (například když odbočíte k pumpě). Je potřeba nechat auto uklidnit, jako když se vy sami potřebujete po chůzi do schodů vydýchat. Nechte proto dieselový motor běžet aspoň půl minutky na volnoběh, aby si "sednul". Omezíte tím namáhání součástek vlivem vysokých rozdílů teplot.

za b,

Nejezděte krátké trasy

Koupili jste si diesel jen proto, abyste jezdili půl kilometru pro rohlíky? To je nejjednodušší cesta, jak naftový motor velmi rychle odrovnat. Už jsme si řekli, že vznětový motor potřebuje důkladně zahřát a pracovat. Na krátké trasy (do přibližně 20 km) je lepší používat zážehový motor. Takzvaně benzín

Benzin je konstruktivně jednoduší, než nafta, tudíž benzín se dokáže prohřát rychleji, což znamená, zahřátej motor lépe maže a nedochází k takovému tření jako u nafty která se prohřívá délé! Než se nafta prohřeje, benzín je už prohřáty. ČÍM VYŠŠÍ TEPLOTA MOTORU A OLEJE TÍM MENŠÍ TŘECÍ ZTRÁTY a kdo dosáhne rychleji provozní teploty, no benzín přece.

2015-09-28 09:09:08

Tady jsem naštěstí psal už před několika příspěvky, tak snad v pohodě...

CO2 měníme za polétavý prach

Evropa je posedlá snižováním emisí oxidu uhličitého-benzín. Výsledkem jsou auta, která nás zámořují sazemi-diesel.

Po aféře VW, se objevují hesla, která hlásám už mnoho let... Za chvilku budou majitelé diesel...

2015-11-10 20:11:12

Čau, já jen mohu napsat svou zkušenost, ve firmě máme cca 20ks Ford Focusu III v 1.6 TDCi 70kW. Rok výroby 2011 a vejš, Někdo jezdí 1-2km trasy cca 4denně, někdo 50km trasy 2-3 denně, ale cca 6 focusu standartně 1-2km 4denně a zatím jsou bez problému, žádné závady, jen klasický servis 1rok nebo 20 000km. Ale osobně se také kloním k benzínu.


Odpovědět

1  2  3