Fórum - Téma


Motor+Mondeo-trpí diesel při krátkých jízdách


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-trpí diesel při krátkých jízdách

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2010-01-11 12:21:19

To dextrone-Žádnému motoru neprozpívá pokud není zahřátý na provozní teplotu tj.90° a naftovému motoru to trvá podstatně dýl,tak v tom je ten zakopaný pes

2010-01-11 12:32:10

Pro dextrone- "To že má diesel vyšší tlaky a proto trpí více je nesmysl, neboť dieselový motor má na tyto vyšší tlaky uzpůsobenou konstrukci"- to by mě zajímalo v čem,nebo dnešní benzíny jsou dělany z másla?Na oba typy motorů se používájí stejný materiály a je i žákovi 5B jasný,že jenom při 4násobných kompresních tlacích je zatížení a opotřebení klikového mechanizmu nezahřátého motoru je určitě vyší,to samý platí o kroužkách,ventilech atd.Prostě máš dehet a všechno co se řekne proti je špatný,a to ne že by tady nebyli některý argumenty bratelný,ty je odpaluješ stejně-nepodloženejma slintama.

2010-01-11 12:45:57

Solido rád bych tě požádal, pokus se vystupovat slušněji, nemyslím přeci, že je nutné dextroneho názor označovat za slinty. Nesouhlas jde vyjádřit i lepším způsobem. Díky .

  • ---------------------------------

Jinak si neodpustím reagovat na Vildu

Vidlo nemyslíš, že označit diesl vozem pouze na letní období je trošku přehnané ? Vím, že jsi byl nafťákem asi hodně spálen, ale věř mi- tak černé to neni Jak jistě víš nafťáka mám a nikdy jsem při startu nemusel po druhé otáčet klíčkama.Jeden problem za celou dobu jsem sice měl (mírné sparafinování) ale během 20min vše ok.Je to asi invidualní ,ale káždé ráno slýchávám pod okny také benzínové auťáky pokoušíc se o start

2010-01-11 12:57:23

Benzínové motory z másla dělaný nejsou, na proti tomu dieselové motory mají blok motoru robustnější tak, aby vydržel větší kompresní tlaky než má motor benzínový. Proto bývají dieselové motory co se týče samotné hmotnosti také těžší při stejné kubatuře jako benzínové motory. Čili metalurgie motorů je stejná, jen mohutnost a hmotnost bloků je odlišná. Kdyby veškeré namáhané komponenty v dieselu nebyly na tak velké tlaky dimenzovány, zdaleka by motory nevydržely tolik co diesel vydrží. Tím tedy nechci říci že dieselové motory jsou "držáci" abych zase nějakého majitele benzínu nepodráždil. Já se tady s nikým hádat nebudu. Dieselový motor já neprosazuji, ale jak tak koukám, tak jsem notně podráždil některé majitele benzínových motorů, za to se jim omlouvám. Holt každý má rád to své a za svým si stojí. Tuto diskuzi končím, neboť nemá valný význam. Howg

2010-01-11 13:44:29

Pro LuHUFord-omlouvám se,ale nejsem sice konstruktér,ale přečtěte si pánovo ARGUMENTY,spalovací proces probíhá v bloku a ne ve válcích,diesel má mohutnější blok kvuli vyší kompresi a ne kvůli optimalizaci vybrací a snížení hluku,naftový motor vydrží víc protože je na to konstruovaný a ne proto,že po celou dobu životnosti pracuje v nižších otáčkách a pod.Ještě jednou omluva za výraz.

2010-01-11 13:51:56

A písty s válci snad nejsou umístěny v bloku motoru? Nebo myslíš že si je nosím v baťohu na zádech?

2010-01-11 15:04:17

Pro dextrone-tomu rozumím,ale "dieselové motory mají blok motoru robustnější tak, aby vydržel větší kompresní tlaky než má motor benzínový",tomu ne, komprese je záležitost válců,vložek,pístů,pístních kroužků,hlavy válců,ale co má společného z robustností bloku jako takového to opravdu nevím.

2010-01-11 15:41:38

Nechtěl jsem rozepisovat co všechno musí být robustnější jedno po druhém, tak jsem to napsal jako celek. Myslím že spousta lidí pochopilo co tím myslím.

Damián  
Zdeněk
2010-01-11 16:05:51

* pozn. ADM - Vildo to děláš schválně a nebo si nezaregistroval moji předešlou poznámku.

Napsáno 2010-01-11 11:39:11 (0 dní)

*Vildo Tvá polemika se mi moc líbí, ale spíš do ankety nafta nebo benzín ?

Prosím všechny následující přispěvatele, aby se drželi tématu vlákna "Trpí diesel při krátkých jízdách ?"

Děkuji Z.

2010-01-11 17:41:55

Vildo já s tebou souhlasím, nevím proč by měl větší blok se všemi komponenty motoru (válce, písty, atd.) s o něco málo pomalejším ohřevem trpět více. Dle mého názoru je to věcí pohledu, neb nikdo nikdy nedokázal říci, že mu motor odešel jen díky tomu, že jezdil po městě nebo 1x týdně do Globusu nakoupit. A tak je každého věc, jaké auto s jakým motorem si kdo pořídí. Důležité je nejezdit jako prase a o motor se starat s pravidelnými servisy a to že sem tam něco odejde se může stát kterémukoliv motoru (autu). Pokud se tu najde někdo kdo má pádný a jasný argument, že diesel je do města na prd nebo že se nehodí na jízdu 10km tam a 10km zpět, nechť tento argument napíše velice rád ho uvítám. Je nad slunce jasné, že do města se hodí více maloobjemový lehký benzíňák než velké auto střední třídy s dieselovým motorem, ale to neznamená že při jízdě po městě nebo na krátké vzdálenosti diesel trpí.

2010-01-11 18:50:28

Vilda to napsal přesně a to včetně reakce na Damiána, ankety typu benzín vs. diesel jsou mimo, o takových věcech by se měla vést diskuse. Možná není odvěci založit takové téma.

K tomu co napsal Vilda, ještě doplním, že problém pomalého ohřívání dieselových motorů, má za následek hlavně rozdílné teploty, jednotlivých částí motoru a důsledkem je podfouklé těsnění pod hlavou, zkroucená, nebo prasklá hlava a jiné deformace. Nechci tvrdit, že se zmíněné problémy musí projevit, ale pokud se někdo ptá, jestli trpí diesel při provozu v nižší než provozní teplotě, já říkám: "trpí každý spalovací motor, ale diesel víc"

2010-01-15 23:06:47

Nedá mi to abych na toto téma nereagoval, tak jsem se musel zaregistrovat. Nebudu rozebírat vaše názory, z nichž některé jsou správné, jiné pak už méně. Obecně platí, že diesel má větší životnost než benzín. Vyšší tlaky jsou kompenzovány robustnější konstrukcí motoru - především klikového mechanismu, motor pracuje v nižších otáčkách. Toto téma však řeší otázku který motor trpí více při provozu na krátké vzdálenosti, tedy za studena. Takže onen "chytrák", který tvrdí, že více trpí diesel, sice možná neví proč, ale každopádně má pravdu. Hlavní problém je v tom, že u dieselu dochází k daleko většímu tepelnému namáhání pístu, který se tím pádem více roztahuje. Aby byla zajištěna optimální vůle pístu při zahřátí motoru na provozní teplotu, musí tedy mít studený píst vůli podstatně větší než u benzínu. Následkem toho není píst dokonale veden ve válci a dochází k jeho příčení a to při vyšším tlaku znamená mnohem větší opotřebení nejen pístu, ale také vložky a kroužků. Samozřejmostí je také to, že se kolem volnějšího pístu dostává do klikové skříně a tím pádem do oleje větší množství spalin a také nespálené nafty, což má vliv na životnost oleje a všech mazaných součástí. Snad bude toto vysvětlení stačit :)

2010-01-16 13:18:12

Super, konečně jedna odborně technická odpověď Ale nemají tento problém i ostatní dieselová auta, která jezdí mnohem více než krátké trasy? Vždyť i diesel co jede dlouhou štreku se musí nejdříve ohřát na provozní teplotu. Takže dle mého diesel co jede denně 10km musí logicky trpět stejně jako diesel co jede denně 500km, neboť oba diesely se musí najdříve zahřát na provozní teplotu a po tuto zahřívací dobu oba diesely trpí. Takže mi stále není jasný proč diesel jezdící na krátké vzdálenosti trpí více. Neboť i ten diesel co jezdí dlouhé štreky se musí také nejprve zahřát na provozní toplotu a tak jeho píst má po tuto dobu vůli a opotřebovává se. A je pak jedno jestli diesel po zahřátí vypnu po ujetí 10km nebo jedu dál 490km.

2010-01-16 14:46:29

Jasně, ale logicky když studené auto nastartuješ a ujedeš s ním 500 km, nebo jen 1 km při stejném opotřebení dílů studeného motoru, který motor asi vydrží dýl? Jenže na druhou stranu výdrž motoru je tak trochu sázka do loterie. Nevěřím, že dnešní motory jsou konstruovány tak, aby vydržely půl milionu kilometrů a více jak tomu bylo zvykem u starších atmosférických poctivých dieslů. Dnešní strategie veškerého průmyslu je udělat věci co nejlevnějí jen ať to přežije záruční dobu.

2010-01-16 15:09:21

To dextrone: celou otázku jsi právě přenesl do polohy chyták , většinou se hovoří o opotřebení v souvislosti s ujetými kilometry, pak tedy, po ujetí 500Km, budeš mít 50x studený start, v případě že jezdíš jen 10 km vzdálenost, kdežto při jízdách 500Km, absolvuješ studený start jen jednou .

Pokud bychom mluvili o opotřebení(trpění), jen díky studeným startům a zůstaneme u příkladu, vůz který ujede denně 500Km a vůz s 10Km po pěti dnech první ujede 2500Km a druhý 50Km a oba budou opotřebeny stejně díky studeným startům .

S těmi písty je to totéž jako u benzínu, jen se znovu jedná o rozdílné teploty jednotlivých součástí, při zahřívání.

Čím déle trvá ohřátí na provozní teplotu, tím déle se části slaďují k optimálnímu provozu.

2010-01-16 15:37:05

To bych mohl odpovědět takhle: Na příklad diesel č.1 při denním nájezdu 10km bude ročně startovat 356x podle počtu dní v roce a ujede jen 356x10km = 3560km za rok. Diesel č.2 bude startovat také 356x za rok, ale ujede za rok 356x500km = 178000km. Je jasné že diesel č.2 ujede na počet startů mnohem větší vzdálenost = efektivita.

Ale tohle téma není o opotřebení v závislosti na ujetých km, ale o tom který motor trpí více při jízdách na krátké vzdálenosti. Čili diesel vs. benzín. Pokud i u benzínového motoru trpí písty a další součásti do doby než se motor zahřeje na provozní teplotu, pak není co řešit, oba motory trpí stejně do té doby než se motory zahřejí. Je to tak nebo to je snad jinak? Pokud to tak je, pak nevidím důvod proč by dieselový motor měl odejít při jízdách na krátké vzdálenosti dříve než benzínový.

2010-01-16 16:50:48

Jo Vildo teď si to v podstatě trefil

2010-01-16 18:39:24

Tak teď jste z toho udělali soutěž, vtipnější vyhrává a to oba dva.

1. měl jsem za to, že už jsi pochopil, že diesel se ohřívá déle než benzín a to je prokazatelné, ale šlo ti o to, jaký to má vliv na to, kdy motor trpí víc. Na to jsem odpověděl a rozhodně to nejsou žádné dohady, ale fakta

2. pokud jezdím nějakým vozem méně, je snad nad slunce jasné, že bude trpět motor méně, ale o to ti snad nešlo. Samozřejmě existuje nějaký ekvivalent, který tedy nemám vážně podložený a ani asi není možné ho přesně určit. Mám na mysli, čistě hypoteticky tři jízdy po 10Km rovnající se 50Km v kuse, nějaký takový poměr platí, jen čísla jsou smyšlená.

3. pokusím se naposledy, pokud jezdím jen krátké tratě 10Km denně, musím pro ujetí 500Km zahřát 50x motor, pokud jezdím jen dlouhé tratě, ale 50x méně často, budu zahřívat motor jen jednou. Ujedu stejnou vzdálenost, ale po každé s jiným opotřebením motoru.

2010-01-16 20:05:06

1) Jasně že se diesel ohřívá déle než benzín, to je bez pochyby. Nikde jsem neuváděl že tomu tak není a že jsem to to nepochopil.

2) Žádný a ničím podložený ekvivalent zřejmě není. To že diesel trpí více při jízdě na kratší vzdálenosti než benzín, nikdo ničím nepodložil.

3) To je jasné co jsi k tomu bodu č.3 napsal, to mi nemusíš vysvětlovat, ale vysvětli mi proč by měl trpět diesel na kratší vzdálenosti více než benzín.

Apropo: Myšlenka celého tématu zní: Trpí diesel při krátkých jízdách? Když si přečtete pozorně první můj příspěvek, tak tam je napsáno (dotazováno) zda-li trpí na krátké jízdy více diesel či benzín. Případně jízdy po městě diesel vs. benzín. To je přeci nad slunce jasné to co tady píšeš že diesel jezdící krátké trasy se studeným motorem trpí více při častějších jízdách o proti dieselu co jezdí dlouhé štreky. Je jasný že diesel trpí při krátkých jízdách a že mu krátké jízdy prostě neprospívají do doby než se motor zahřeje na provozní teplotu, to je přece jasná věc a nemusíte mi to tady vysvětlovat.

Takže se zeptám jinak a možná že to pomůže snadnějším odpovědím: Trpí dieselový motor při kratších jízdách více než motor benzínový? (Uvažujme že oba motory jsou stejně studené a vzdálenost je 10km) Který motor déle vydrží při takovém to denním ježdění? Dieselový nebo benzínový?

Odpověď typu dieselový motor, protože se pomaleji zahřívá přece nemusí ještě znamenat že tento motor trpí více než motor benzínový

PS: nejsem zastánce dieselu, ba naopak. Jen se tady ptám na váš názor

2010-01-16 20:26:04

Dotaz - Při krátkých jízdách trpí více diesel, nebo benzín:

Fakta - 1.Diesel se déle ohřívá, než benzín. 2.Motor, který není ohřátý na provozní teplotu, trpí.

Závěr - Diesel trpí víc

Uvedený příklad s ujetými kilometry, má souvislost s tvou předchozí reakcí:

" dextrone

Napsáno 2010-01-16 13:18:12 (0 dní)

Takže mi stále není jasný proč diesel jezdící na krátké vzdálenosti trpí více. Neboť i ten diesel co jezdí dlouhé štreky se musí také nejprve zahřát na provozní toplotu a tak jeho píst má po tuto dobu vůli a opotřebovává se. A je pak jedno jestli diesel po zahřátí vypnu po ujetí 10km nebo jedu dál 490km."

Možná jsi to nepsal všechno ty, ale nediv se, že nereaguji jen na souvislost mezi benz. a dies. motorem


Odpovědět

1  2  3