Fórum - Téma


Motor+Mondeo-trpí diesel při krátkých jízdách


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-trpí diesel při krátkých jízdách

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2009-12-01 17:55:17

Tak jsem se vám zase chytil s chytrákem, který tvrdí že dieselový motor trpí pří jízdách po městě a na krátké vzdálenosti a že benzínový motor je v tomto případě mnohem lepší. Když opomenu, že pořizovací cena nového auta s dieselovým motorem je o pár desítek tisíc vyšší než auto s benzinovým motorem a budu se zaobírat čistě jen problematikou obou motorů, pak se tedy ptám proč by měl dieselový motor trpět při jízdách na krátké vzdálenosti. Krátké vzdálenosti nemyslím 500m do Lídlu a zpět, ale např. 5 - 10km do práce. Dle mého názoru pokud se člověk ke studenému motoru chová ohleduplně, tak nemůže motoru uškodit. Spíše je otázka co na to autobaterie, ale mě spíše zajímá samotný motor a součásti v něm. Trpí tedy dieselový motor při jízdách po městě a krátké trasy více než benzínový?

2009-12-01 18:28:06

ten chytrák asi bude mít pravdu. motor svým způsobem trpí, protože se nestačí ohřát na provozní teplotu, na kterou je konstruovaný a to není dobře. ale pokud tomu nedáváš velkej kouř, když je motor studený, tak by mělo být vše ok.

jinak diesel má větší teplené ztráty a větší masu materiálu kterou musí ohřát a zvláště dnešní moderní auta s velkým chladičem se nedokážou rychle ohřát. ale záleží na typu auta, některý jsou na tom mnohem líp. já jezdím s tímhle starým mondeem většinu tras do 10 km a půlku doby jedu v chladu bez topení a to mám půlku chladiče zakrytou deskou, ale jezdím po Praze ,takže většinu doby spíš na volnoběh

ještě dám jeden příklad, Iveco eurocargo celková hmotnost 9tun, motor o obsahu 5 litrů, teplota -5. Když ho nastartuju a nechám běžet na volnoběh, nikdy se neohřeje na provozní teplotu, když ho naložím a vyjedu tak ručička teploty pohybem kopíruje ručičku otáčkoměru. ano, tak rychle teplota stoupá k provozní hodnotě, protože při zátahu motor vyrábí ohromné množství tepla. když ho ohřátý nechám běžet na volnoběh se zapnutým topením, teplota motoru klesne na nějakých šedesát stupňů za čtvrt hodiny

2009-12-01 19:03:00

Tak při -5 trpí snad každé auto než dosáhne provozní teploty, chvilku to trvá i benzínovému motoru. Jde spíš o to který motor trpí víc, jestli benzínový nebo dieselový. Pro jednoduchost uvedu příklad. Dvě auta jezdí denně celé roky stejnou trasu a to vždy jen 5 km ráno a 5 km odpoledne. Jedno auto má diesel dejme tomu TDCi a druhý je benzíňák. Oba řidiči se chovají k motoru šetrně. Který motor vydrží více při takto stavěných denních jízdách?

2009-12-03 19:51:33

benzín je lepší a basta, na klice ti to vydrží stejně ovšem co kolem než se ti to prohřeje , než dobyješ po náročném startu atd.......

2009-12-03 21:34:38

...já mám taky raději benzín, ale tzv. přímé náklady t.j. pouze palivo hovoří jednoznačně v prospěch nafty, dva kolegové od nás z práce vlastní escortíky navlas podobné pouze z rozdílným agregátem 1.8 TD a 1.8 16V a absolvují s ním většinu jízd shodně, cca 7 km do práce a 7 km zpět..,kolega s benzínem je na tom min o čtvrt nádrže za měsíc hůř..a to je spíš v kategorii ekojezdec...

2009-12-04 06:44:05

no hochu co se týče 1.8 Zetecu mi ani nemluv měl sem dva a po koupi 2.0 duratecu sem si připadal, že jezdím na výpary mám spotřebu na 8.2 a po městě za 10l jako prd, jenže náš služební FoFo TDCi po městě jezdí za 8,8 když pominu že je to nejhorší motor 1,6 HDI a brzy budu zhánět elektro pumpu, turbo a mraky chujovin, který když rozpočítám do benálu budu já jezdit ještě další rok bez abych dohnal pálky za díly a servis. Takže když to zhrnu není taky diesel jako diesel a benzín jako benzín, pokud mi bude před domem jednou stát 2,5T benzín tak stejně pořídím nějakou fiestu na krátky štreky

2009-12-05 16:48:32

S odpovědí "benzín je lepší a basta" se nelze spokojit Nejde mi o spotřebu, jde mi o to který motor trpí při krátkých jízdách více o proč? Je sice pravda že dieselový motor má mohutnější blok kvůli vyšším kompresním tlakům a že se možná déle ohřívá, ale to přeci neznamená že trpí nebo že odejde do větších lovišť dříve než benzínový.

2009-12-05 17:47:17

...no nevím, ale co se týče většího opotřebení v nestandartním provozu je na tom už z hlediska kostrukce hůř asi přece jen nafta, pokud uvažujeme, že metalurgicky se jedná v podstatě o stejné výrobky tak jenom potřeba komprese a nasledný tlak a rázy na klikové ústrojí (u studeného motoru nedostatečně mazaného, protože i správná viskozita je mimo jiné i věc teploty) je u naftových motorů několikanásobně vyšší...a to je jen jeden aspekt....

2009-12-05 20:20:00

Nedostatečné mazání? To není argument, neboť se u dieselů používají oleje řady 5W nebo i 0W (o proti 10W či 15W u benzínu), takže dle výrobce je motor cca do 5 vteřin promazaný...Opět žádný argument, který mě přesvědčí o tom že diesel trpí na krátké trasy více.

Komprese a tlaky jsou u dieselu větší to je jasné, na to je dimenzovaný blok motoru a vše je mohutnější o proti benzínovému motoru. Nic méně nic nenasvědčuje tomu, že by měl diesel trpět více jak benzín. Buď oba motory (diesel vs. benzín) trpí na krátké trasy stejně, neboť není žádný argument, že by měl dieselový motor trpět více. Vše je prostě dimenzované jinak a dle mého názoru oba motory před dosažením provozní teploty "trpí" stejně, přestože se jedná o odlišné palivo i odlišnou konstrukci. To že je klikovka namáhána více je logické neboť diesel má větší tlaky o proti benzínu, ale klikovka má větší průřez, takže je mohutnější aby tlaky vydržela, proto nelze říci jestli trpí vice jak u benzínu.

2009-12-05 20:49:09

máš trochu nepřesný info a dle mého nemáš až tak pravdu v tom co píšeš .

za a) benzín má olej 5W30 specifikace A1/B1 což není zrovna vazelína

b) konstrukce dieselových motorů je různorodá a hlavně v poslední době dochází k velkému odlehčování veškerých komponent, litinový ingot v motoru je už minulostí.

c) pojem krátká trasa je strašně široký pojem

nicméně zůstává faktem to, že diesel se právě mohutnější konstrukcí pomaleji prohřívá a má mnohem více věcí na mazání jako benál.

Když budeš dávat kvalitní olej a zkrátíš interval výměny oleje na cca 12t km neublíží to motoru ani trochu, teda pokud mu nedáš oves pěkně za studena

2009-12-05 21:16:43

Já tu neprosazuji dieselový motor. Jen jsem v týdnu potkal jednoho chytráka, který urputně prosazoval na kratší trasy (do 10km) benzínový motor, když jsem se ho ptal proč? Tak nedokázal rozumně odpovědět a plácal nesmysly. Proto jsem to dal na forum. Máš pravdu v tom, že na oleji hodně záleží a oleje s lepší viskozitou bych doporučoval jak pro benzín tak naftu. Usnadňuje to motoru start a rychlé promazání všech komponent jako je i turbodmychadlo, které již používají mnohé benzínové motory s označením např. TSI. Dle mého názoru, pokud se tedy používá kvalitní olej 0W nebo 5W tak ta mazivost je dnes již pohádka o proti dřívějšku a pokud zrovna nikdo nedává studenému autu záhul a nehoní ho do otáček dokud nedosáhne provozní teploty, tak motoru ať už benzínovému nebo dieselu neuškodí. Pokud někdo jezdí jako prase, tak zničí i benzínový motor. Takže závěr toho všeho je asi takový, že pokud se člověk chová k jakémukoliv motoru rozumně a šetrně, tak mu ten motor vydrží i na krátké trasy a je jedno jesli má benzínový nebo dieselový motor.

2009-12-05 22:57:09

přesně tak

2010-01-08 18:27:19

multikaru nebrat a uz vubec ne od fordu neumi to ale zt se povedl a verte tomu je to tak

2010-01-08 18:55:44

myslíš třeba fordí 1.6 HDI že

2010-01-08 20:40:28

No nedovedu 100% říci co je lepší. Ale mám mondeo 1,8i a transita 2,5 TD. Pokud jedu kratší trasy beru raději mondeo, jsem totiž k dieseláku ohleduplný a při dojezdu ho nechávám vždy aspon 10 sekund proklapat (volnoběh), abych ochladil turbo. Nevím jestli je to potřeba, ale určitě se tomu neškodí. Při pojížďkách po městě to je zajisté lepší. Dále mi benzín obvláště v zimě vyhovuje více, že se dříve ohřeje a mohu zapnout topení abych neodebíral teplo motoru. Dále u naftových motorů jsou daleko vyšší tlaky - vyšší namáhání rozvodového řemene a namáhání vstřikovacího čerpadla, vlivem vysokého tlaku u studené nafty při startu (už jsem viděl pár ruplých vstřikovacích čerpadel). Nevím jestli jsou toto přesně přesvědčivé argumenty, ale osobně preferuji na krátké vzdálenosti benziňáky.

2010-01-09 15:10:33

No je to úplně jasné,benzín na krátké trasy,je to jako černá a bílá

2010-01-11 07:03:12

Když je to tak jasné (černá x bílá) tak uveď pádné důvody proč.

2010-01-11 09:01:39

Když si to přečteš od začátku a budeš dávat pozor to co čteš tak na to příjdeš taky ale hlavní důvod proč je ten,že turbokamna se zahřívají o dost pozdějc a tam je ten problém

2010-01-11 11:34:16

Já to číst od začátku nemusím, neboť jsem toto téma založil, ale dosud jsou odpovědi jen plácáním do prázdna. Někdo preferuje benzín, někdo diesel. To že je diesel hlučnější, pomaleji se zahřívá a že zrovna nafta neni někomu voňavá nejsou stále argumenty, které by odpovídaly na znění původní otázky, která je :"Trpí diesel při krátkých jízdách" Měl jsem na mysly např. jízdy do 10km nebo po městě. V čem by tedy mohutnější motorové ústrojí trpělo více? Jediná špatná věc je ta, že jízda s dieselem na krátké vzdálenosti nebude zrovna hospodárná, ale nevidím jediný důvod, proč by konstrukčně měl trpět diesel více než benzín? Nejsem zastánce dieselu, jen chci rozumnou odpověď nebo argument. To že má diesel vyšší tlaky a proto trpí více je nesmysl, neboť dieselový motor má na tyto vyšší tlaky uzpůsobenou konstrukci. Takže jediné co je špatně je to, že se dieselový motor déle zahřívá a proto bude větší spotřeba, a proto bude jízda s dieselem na krátké vzdálenosti nehospodárná.

Damián  
Zdeněk
2010-01-11 11:39:11

*Vildo Tvá polemika se mi moc líbí, ale spíš do ankety nafta nebo benzín ?

Prosím všechny následující přispěvatele, aby se drželi tématu vlákna "Trpí diesel při krátkých jízdách ?"

Děkuji Z.


Odpovědět

1  2  3