Fórum - Téma


Motor+Mondeo-tlumiče kmitů na řemenici,závady


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-tlumiče kmitů na řemenici,závady

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2008-10-14 08:17:23

Dobry den,

mel bych jeden maly dotaz. Koupil jsem Mondeo 2.0TDCI 2004, kde je zrejme slyset tlumic toroznich kmitu. Projevuje se to takovym neprijemnym hucenim a pazvuky na volnobeh. Pokud je chladneji a otacky jsou cca o 200 vys, tak je vse ok. Predchozi majitel mi to rikal a ze mu v autorizovanem servisu tvrdili, ze to neni nic zavazneho a ze se s tim muze normalne jezdit, akorat to jde proste slyset. Kdyz jsem s autem byl v jinem autorizovanem servise ja, tak mi tam zase tvrdili, ze se to musi vymenit co nejdrive, protoze jakmile to praskne, tak by oprava stala cca 60 000,- Jaky je vas nazor?

Dekuji za radu.

2008-10-14 22:51:26

Jestliže je to "JEN" tlumič torzních kmitů, tak nevidím důvod, proč ho nevyměnit. Ty problémy se budou jen a jen zhoršovat.

2008-10-15 10:19:24

Rikali, ze oprava by stala cca 6000,- tak nevim co vsechno chteli menit. Spise me zarazilo to, ze v jednom servise tvrdili, ze se s tim muze jezdit a v druhem, ze se to musi co nejdrive vymenit.

2008-10-15 15:36:22

Zdravím, podle toho co popisuješ se nejspíš jedná o vibrující vícedrážkový řemen pohonu příslušenství. Dělá to ten delší co pohání alternátor a pumpu klimatizace, automatický napínák už není schopen řemen pořádně napnout a ten zvuk je příšerný. Ford na to vydal i technickou servisní informaci pro servisy Ford. Měnili to v záruce, ale to není většinou náš případ. Má to spousta majitelů Mondeí a u Fordu to bude technik určitě bez problémů identifikovat při poslechu. Měl jsem to taky a zkouška výměny řemene za kratší nepomohla. V servise Ford mění řemen, napínák, obě vodící kladky a řemenici klice, podle stavu i gufero této řemenice. Celkem cca 11 500,- Kč včetně DPH. Je to asi jediná možnost jak se toho zbavit, dle zkušeností může časem vibrující řemen udělat ložiska, alternátor je na to dost citlivý.

2008-10-21 14:44:13

Dik za info. Takze doporucujete co nejdrive vymenit, at to nechytne i alternator?

2008-10-27 08:42:31

Pokud se toho chceš zbavit, tak to jednou stejně musíš udělat a čím dřív tím líp. Předejdeš případným dalším komplikacím.

2011-01-22 22:04:23

Zdravím chlapy. Sice už je to starší téma, ale doufám, že někdo bude vědět..

Mám nejspíš stejný problém jako uvádí kolega. Napínací kladku klínového řemenu jsem vyměnila a byl klid. To bylo při 100.000km teď máme 121.000 a začalo to opět na novo, vyměnila jsem teď jen řemen a vodící kladku. Ale ještě něco tam pořád nebylo ok, nakonec jsem vyměnila ještě řemenici klikového hřídele, je to ještě horší než to bylo s tou starou řemenicí. Jenže mám pocit jak ta stará řemenice už měla vůli tak ty vibrace pobírala, teď je tam nová a normálně je vidět jak vybruje napínací kladka drážkového řemene a řemen lítá cca 1,5cm vysoko. Nejhorší je že se bojim že bude zase špatná ta napínací kladka (4.000,-) ať mi nikdo neříká, že vydrží 21.000km a konec.. Nemáte někdo zkušenost. Teď už totiž nemá co zlobit ne? řemen je novej, vodící kladky taky a řemenice taky, takže zbývá jen ta napínací kladka která byla vyměněná před jednadvaceti tisíci.. Jsem zralá na Bohnice poradí mi někdo něco? Díky..

2011-01-23 10:13:08

To _Pavlicka_ : To že ten řemen poskakuje může zapříčinit jakákoli z kladek, které jsou v tom okruhu. Takže to zákonitě nemusí být "ta kladka" vyměněná před 21000km. Tohle musí pořádně prohlédnout mechanik. Může to být klidně alternátor a nebo ložisko řemenice kompresoru klimatizace.

2011-01-23 11:19:32

Když se objeví vibrace na řemenu příslušenství, každý dobrý servisák ví, že se musí vyměnit komplet sestava - tj. řemenice na klice, napínací kladka a řemen. Oprava za cca 8000,- Kč. Když si uděláte jen řemen a napínák a necháte vibrovat řemenici na klice, dopadnete jako dáma o něco výše. Řemenice jí opět rozkmitala kladku a může kupovat novou. Hold jsou věci, na kterých se nevyplatí šetřit......

2011-01-23 18:08:40

Zdravím. Jenže ta řemenice na klice se včera měnila, tak jako vodící kladka a jako řemen.. Jen ta napínací kladka má za sebou 21tis, takže jí nemohla přece rozkmitat řemenice, která je nová!

Tak ještě jednou:

duben 2010: výměna napínací kladky a drážkového řemene

leden 2011: výměna drážkového řemene, vodící kladky a řemenice na klikové hřídeli..

takže teď je tam vše nové... Zkusim tedy ještě dát zkontrolovat ten altík a ložisko na řemenici klimatizace.

Zatím díky..

2011-01-23 18:33:32

To _Pavlicka_ : Jen jsem se chtel zeptat jak se projevoval problem s napinaci kladkou, ze jste ji nechala vymenit. Ja jsem to prestal resit, protoze kdyz mam zaplou klimu na AUTO a ne na ECO, tak si motor zvysi trochu otacky a zvuk, ktery mi vadil (vlastne jsem to slysel jen ja ) zmizel. Od te doby jsem najel cca 40 tis km a vse porad stejne.

2011-01-23 19:30:49

Ten problém byl, že se z motoru ozvývaly ,,mlaskavé´´ až kovové zvuky nechala jsem ji vyměnit a byl klid, po čase což je 21tis (u mě asi tak 3/4roku) se začaly zvuky opět ozývat. Teď je nová řemenice na klikové hřídeli, vodící kladka a řemen a opět to začalo včera po prvním natočení motoru, dneska jsme zjistili že to asi opravdu bude zase ta napínací kladka, když se totiž chcípne motor a sáhne se na řemen tak není tak napnutý jak by měl být, zkoušeli jsme i při natočeném motoru kladku přitáhnout a jakmile se přitáhla tak zvuky přestaly a řemen běžel po kladkách tak jak měl.. V autíčku ECO a AUTO nemám, samozřejmě když pustím klimu tak se zvýší otáčky, ale na mé zvuky to nepomohlo, zvuky přestávali být slyšet až při 1300 otáčkách a pohled na řemen byl taky OK. Takže zítra jedu do servisu a nechám vyreklamovat tu napínací kladku a už ta sestava bude kompletní...

2012-01-16 21:48:11

To _Pavlicka_ : Ahoj, nedávno se mi objevilo na autě to samé a postupně jsem došel k tomu, že to bude dělat opravdu napínák, nicméně mi jeden mechanik taky říkal, že by to mohla dělat volnoběžka na alternátoru (tu tam ovšem nemám a proto ji podezřívá, že by tam mohla být a toto omezit). Já si to ovšem nemyslím, že by tam měla být a chci vyzkoušet ten napínák. Mohla by jsi mi poradit, jaké značky a za kolik jsi jej sehnala?

Já zatím zkoušel vyměnit řemenici, oproti originál Ford nebyla ta vícehmotná a po výměně to bylo ještě mnohem horší, tak určitě záleží taky na použitých dílech!

2012-01-16 22:27:28

Ahoj také jsem to nechal dělat,nebot na volnoběh to už bylo strašně hlučné..koupil jsem komplet vše ve fordu a cena i s praci asi 8t. ale dá se to koupit vše i v auto kelly cca za půlku..já doporučuji origo

2012-01-19 15:12:57

Tak mi to ve Fordu spočítali se vším všudy (napínák, řemenice, dvě kladky) na 10tis plus práce 2tis.

Nakonec mi jeden mechanik doporučil objednat díly SKF (prý prvovýroba pro VW) a vyjde to asi na 6500,-. Tak je objednám a namontuji. Máte s tím někdo zkušenost?

Jo a ta volnoběžka prý na Mondeu opravdu je, ale je velice nízká v rámci alternátoru. Taký prý důležitá součást pro to, aby se řemen netřepal a nedělal rachot.

2012-01-19 16:52:06

Já když jsem to na Mondeu 2004 96 kW dělal, tak my u Forda naúčtovali 11 300,-. Obě kladky, napínák, řemenice, řemen a měnili ještě simering na klice. Vydrželo to ani ne rok, to znamená cca 20 000 km . Je to na

2015-04-21 15:56:31

Nova řemenice a jak nasadit remen .. Zdravim..Nevim jestli to tady nekde je nenašel jsem tuto diskuzi...

Vyměnil jsem remenici stara se rozpadla a vyměnil jsem hned novy řemen ale nejde mi nasadit respektivě nevím jak..Žádám tedy o nějakou radu a nebo schema ..

jestli mám rozebrat napínák a potom ho tam dát a nebo to jde nějak jinak...Děkuji Vam za rady..

nevím si vubec rady...

děkuji Za odpověď...

2015-04-21 16:41:27

mr.leonardo:

Napínák je snad od toho aby ten řemen napínák. Tak ho budeš muset povolit stlačit a nasadit řemen. To je snad jasný.

Je 5am napínák s tlumením určitě ho musíš vidět.

2015-04-21 17:42:53

tomenzino: jasny jasny... Mě to bylo jasny když jsem se stím dneska 2 hodiny sral...Ale řekl jsem si ,že zkusím napsat jestli to náhodou někdo nedělal nemám stím zkušenosti... Ale jak vidím tak to budu muset cely sundat a protáhnout to tak jak jsi viděl...Jiná cesta asi nevede.. Ajajajaj A tam není vůbec místo..

ja jsem Napínák povolil jenom dole ten šroub ten Imbusový co drží ten napínák tak ten tam drží a není jak se tam dostat.... No nic zkusím to nějak pořešit

děkuji za radu

2015-04-21 18:12:17

mr.leonardo:

No místa je tam opravdu málo. Je to práce na . Ten napínák hodně odchází, zkontroluj ho pořádně, aby jsi to nedělal 2x.


Odpovědět

1  2