Fórum - Téma


Motor_Mondeo-TDCi problémy se startováním


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo-TDCi problémy se startováním

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 19

2017-01-10 08:48:52

lubo630: Chlapy jak jste na to přišly že DELPHI - neznamená že když má stejnou značku jako čerpadlo a vstřiky že je dobrý. nevím tedy jak vy ale osobně kupuji filtry u prodejce FORD takže originální a vždy je to Bosch samozřejmě je na něm i logo forda prostě originál. Delphi považuji za slušnou značku používám od ní díly na podvozek a zkusil jsem od nich zadní brzdové destičky ty se jeví jako dobré to je za 3. Boužel u druhovýroby což je i pal filtr od DELPHI normální člověk nedokáže zjistit jemnost filtrace a vsadím se že žádný certifikát si k němu nedostal a pak je ještě důležitý údaj kde byl vyroben když v EU tak je to na 99% Polsko což považuju za to nejhorší kvantita a žádná kvalita. Mondeo mám už 7 let rady dostávám od člověka který si na tomto modelu vybudoval kariéru mechanika ve značkovém servisu a první jeho rada byla nekupuj nikdy neoriginální palivový filtr a originál koupíš jedině u Forda a stav je 300tis km a žádné problémy se startováním ani v mrazech - nepoužívám žádná aditiva a přísady do čehokoliv, ale tankuju nebo se snažím brát lepší naftu né prémiovou ale alespoň u větších pump. Pravda je že originál filtr stojí o něco víc 1300 - 1500kč ale fakt se to vyplatí

2017-01-10 14:51:27

Říkaly mi to dva známí co dělají ve Fordu Delphi/Bosch se montuje originál Na ten bosch jsem si nemohl vzpomět

2017-01-10 17:48:37

77milda77: Ok, ale pokud nekoupím filtr přímo u forda tak delphi z kelly nebo z elitu nebude ten stejný viděl jsem ho a chybí na něm logo forda to by se muselo dodělávat až když se dostane do origo prodejny a je na něm jiné katalogové číslo. Hlavně delphi filtr stojí kolem 500kč a ve fordu origo Bosh i 1500kč zas tak předražené díly ford nemá kupuju je dost a s údivem některé jsou srovnatelně drahé jako druhovýroba a některé dokonce když zohledním životnost i levnějsí

2017-01-10 18:03:33

popeye: U filtru je důležitý údaj o jemnosti propuštěných nečistot. To, že když je to označené Ford neznamená že je nejlepší, protože je většinou vyráběn pro určitou kvalitu nafy, která u nás nebývá zrovna nejlepší. Proto vybírej filtr podle údaje o propustnosti nečistot v mikronech.

2017-01-10 18:14:05

popeye: tak to je divný,protože když jsem v roce 2002 kupoval mondeo,tak filtr byl delphi.a při třech výěnách to také dávali.až někdy v roce 2010 mě tam dali bosch

2017-01-10 19:07:23

radek66: tak daleko nevidím, ale co vím z historie mondea mk3 když tdci spatřilo světlo světa v roce 2001 bylo to nejnáročnější auto na čistotu paliva auta jak vyjely z továrny v německu v ČR nenajezdily ani 80tis km a bylo po čerpadlech a po vstřikách kůly nekvalitní české naftě. Jak jsem psal mám kamaráda co si na těchto modelech vybudoval kariéru takže když po vyučení v roce 2000 nastoupil do značkového servisu kde je do dnes. Ten mi v době kdy jsem mondeo pořizoval vše u pivka povyprávěl..... jak dělaly čerpadla a vstřiky na ročních autech 60 - 80 tis km samo v těchto kilometrech na záruku což němec musel řešit. A nakonec vyřešil právě palivovým filtrem s jemnější filtrací dá se říci speciální filtry určené pro českou republiku a bylo po problému problém měl až ten co si nechat dotáhnou mondeo třeba z německa po záruce a používal neoriginální filtry tak za čas zaplakal - vydřené čerpadlo a piliny následně zablokovaly vstřiky a v té době kdy nebyla možnost "levné" repase byla oprava za raketu. Toto se dělo u mondeí MK3 r.v. 2001-2003 a na přelomu roku 2003/2004 až po rok 2007 se vyrábel model MK3 facelift který má čerpadlo a vstřiky trošičku jiné a už s tím takový problém není. Každopádně na jemnosti filtrace záleží, ale jen značkový servis zaručí že papír odpovídá skutečnosti jinač papír snese všechno a dokud se něco nestane nikdo nebude zkoumat zda údaj na papíře odpovídá skutečnosti. Kdo sleduje pořad na primě autosalon a viděl jejich test vzduchových filtrů a který jak dopadl v tomto případě na prvním místě Origo filtr a na druhém vyhovujícím místě filtry MANN Filter což jsou myslím slovenské filtry a dražší značky a možná i známější jako FRAM, Filtron, Champion dokonce sportovní filtry KN se umístily jako nevyhovující až poškozující motor. Samo reportáž v TV velká reklama, ale ...... co když nekecaj. Mě je to každopádně jedno kdo si tam co dá, já už toho viděl hodně jako utržený vnitřek filtru 14dní po výměně ten následně ucpal přívod a auto nejelo za chvilku to zas jelo ale nefiltrovalo než se to zase přisálo - nebo netěsnost palivověho vedení u vstupu a výstupu filtru (takové ty bajonety) auto se zavzdušňovalo chyba byla ve filtru výrobce neumí měřit a desetina žádná míra to se vyřešilo reklamací a uznaly to. To se mě co kupuje tento díl origo nikdy nestalo a nad tím že je to filtr od Bosche jsem nikdy nepřemýšlel před sedmy lety jsem z toho vyndal Bosch a zatím jsem vždy dostal Bosch, ale je pravda že kámoš loni koupil mondeo v německu r.v. 2007 se serviskou a když jsem mu měnil filtr dal jsem tam Bosch, který mi v prodejně dali, ale na jeho původním filtru bylo pouze logo ford a katalogové číslo a země původu germany

2017-01-10 21:21:01

popeye: MANN filter jsou Němci a dělají filtry více než 70 let. Rozhodně nepatří mezi levnější, naopak k těm nejdražším a ty ostatní značky jsou levnější. Samozřejmě kromě KN, ale tam když vezmeš v úvahu životnost, tak je vlastně nejlevější. Dodavatel filtrů do prvovýroby Škoda je myslím UFI. No a k tomu palivovému filtru. Problémové vstřikování v Mondeu je Delphi a je dodavatel celého vstřikovacího systému. No a když se začali množit problémy se vstřikování, tak nevěř tomu že by to nějak řešil Ford. Tam akorát někdo vzal telefon zavolal do Delphi a pořádně je sjel. Pak ještě poslali pár výhružných emailů a stalo se že Delphi přišlo s opatřeními. Takže v tu chvíli jedině Delphi a Ford měli filtry, které odpovídali těmto změnám. Věřím že v dnešní době i jiní kvalitní výrobci splňují tyhle parametry viz tvoje zkušenost s Bosch/Ford. Nicméně to samozřejmě není zaručené a proto se doporučuje origo nebo Delphi. Bosch také dodával vstřikování, takže pro některé modely je vlastně originál stejně jako Delphi. No a k těm cenám = ano mají na tom takovou marži a protože to je zabalené do origo krabičky a navíc je tam vyražený jejich logo tak to ještě trochu přisolí. Jinak to sjíždí z jedné linky.

2017-01-11 08:49:27

fredd46: Ten mann slovensko jsem typnul, objednáváme totiž tyto filtry do firmy ze slovenska jako náhrady za originál pro průmyslové zařízení, protože jsou mnohem levnější a mají největší sortiment. Je jasné že podle TV testu mají filtry KN největší životnost, když nemají potřebnou jemnost filtrace a navíc se dají vyprat takže je použiješ několikrát. Nechci se tady dohadovat kdo co a proč. Když jsem se rozhodl pro mondeo TDCI sehnal jsem si jako neznalec informace z dobrého zdroje a za těch pár let jsem už nějáké zkušenosti nasbíral a jedna z nich je že mám najeto skoro 300tis a mám všechno v autě co se týče vstřikování původní a dnešních krásných -13°C nebyl problém, tak když se nudím a čtu si tady příspěvky o různých problémech se startováním když je na nule, padáním nafty a po nastartování po 300m auto chcípne a už nejde natočit - tak čekám kdy se to stane i mě když je to auto takový krám - což si já nemyslím asi mám dobrej kus a filtr z forda za 1500kč . Co se týče DELPHI jako výrobce co si zákazník přeje tak vyrobí jeho systémy vstřikování používá Renault, Volvo, Mercedes a nejspíš i jiní - loni jsem dostal novej služebák Fiat Scudo tam je ŘJ od Delphi tak je tam asi všechno od nich, tak proč se nejvíc mluví o Fordech že jsou špatný pořád dokola čerpadlo vstřiky protože to nejáký ing. blbě spočítal nebo nakreslil a Delphi to jen vyrobila - takže kdo jiný to měl řešit než Ford - každopádně DELPHI TDCI byla nejhorší reklama ještě horší než koroze u Escorta a od tý doby slýcháme Fordem tam - vlakem zpátky a Ford Mord. A nejlevnější ojetiny to je dodnes naftové mondeo TDCI benzínové je o několik desítek tisíc dražší naštěstí aféry koncernu to trošičku vyrovnávají

2017-01-11 09:58:57

popeye: nemyslím si že by věc jako vstřikování vymýšleli u Forda a pak ho nechávali vyrobit. Prostě vezmou hotový řešení od nějakého výrobce a nandají ho tam, nebo ještě líp vezmou motor a dají ho výrobci vstřikování a řeknou osaďte nám ho vstřikováním CR, máme takový a takový požadavky. Předtím tam byl Bosch s čerpadly VP30 A VP44 a to jsou čerpadla která se také používají v různých modifikacích v různých značkách aut. Všeobecně jsou u dieselů problémy se vstřiky a čerpadly a nevyhýbá se to žádným značkám zejména u CR. Je to prostě daň za účinnost, protože aby mohli pracovat s takovým tlakem, tak musí být vyrobené s opravdu malou tolerancí a relativně malé opotřebení už znamená problém. Logicky to souvisí s kvalitou nafty, kterou se to všechno maže. To byl právě kámen úrazu TDCI, protože v zemích s kvalitní naftou tyhle problémy nebyly. Proto se přidávají aditiva nejlépe VIF, protože zlepšuje mazivost nafty. No a o Fordech se hodně mluvilo, protože se jich tu hodně prodalo. Je to na Českém trhu jedna z nejprodávanějších značek. Škoda měla jiný systém (PD) a potom modely s CR byly taky hodně problémové, třeba 125 kW Octavie II. A celkově když přešli z rotaček, tak to začalo být mnohem víc poruchové. Nejlepší byla 66 a 81 kw v O1 a pak už to bylo jen horší. Prostě je potřeba se smířit s tím že u moderních dieselů jsou čerpadla a vstřiky spotřební zboží a už nevydrží statisíce kilometrů jak tomu bylo dříve. Pak se k tomu ještě přidal DPF, který je taky hodně drahý na výměnu a z ojetých dieslů je časovaná černá díra na peníze. Bohužel to čeká i benzínové motory, protože spousta turbo motorů s přímím vstřikem dostane DPF jinak neprojdou EURO 6. Za pár let když budeš chtít spolehlivé auto, tak ti nezbude nic jiného než jít do atmosferického benzínu, CNG, nebo elektromobilu .-)

2017-01-11 12:43:00

fredd46: Svatá pravda benzín je na tom lépe. Ty čerpadla VP30 a 44 to jsou rotačky Ford TDDI to je skoro stejný jako ta octávie 1, ale u forda to taky není úplnej šlágr repase čerpadla je pěknej kotel zařizoval jsem to kamarádovy když mu to lehlo ve focusu 1,8 ve 240tis. O common-railu u koncernu jsem slyšel měl by to být systém od SIEMENS a nevím jestli už piezo nebo klasické elektromagnetické ovládaní, PD toje kapitola sama pro sebe vydřený vačky a prošoupané kabely ke vstřikům. taky není úplně zdravý tlak přeplňování který společně s emisní normou roste to už jsme, ale úplně mimo téma. Co se týče aditiv VIF to jsem dával pár nádrží když jsem ho dostal jinak nikdy a když to lehne tak je to stářím přeci jen dnešní nafta už nějáké parametry splňovat musí dnes jsou mnohem náročnější motory než před 11 lety a úplně vidím kravaťáka jak vyndavá u pumpy z kufru plechovku s nějákým sajrajtem a leje to do nádrže navíc takové přípravky nejspíš filtům DPF moc neprospívají, ale nějak jsem to neštudoval a už je to dlouho co jsem tu plechovku měl v ruce tchán to lejou v práci do traktoru aby jim to nezamrzalo

2017-01-12 09:26:14

popeye: Máš pravdu, že naše nafta už nějaké parametry má splňovat. Jenomže kdybys občas zabloudil na stránky obchodní inspekce, tak bys zjistil, jak hluboce se mýlíš. Problém ale není s dodavatelem, ale s prodejci. Ti neprovádí výplachy nádrží tak často, jak mají a kdo nemá jemnější palivový filtr, tak to odnáší. Aditiva se dávají většinou proto, aby se pomocí jeho vlastností zmenšilo opotřebení součástí vstřikovacího čerpadla a vstřikovacích trysek, protože naše nafta z důvodu toho, že se ve značné části vyrábí z ruské ropy, která má větší obsah síry (až hraniční pro splnění normy), má o nějaké to procento horší mazací schopnost.

2017-01-12 10:31:40

petrdepo: Je pravda že dnes už to tak nesleduji ale dříve ano i se to dost rozmazávalo v TV je pravda že naši obchodníci nejsou zrovna vzor poctivosti nadruhou stranu se jim nedivím. Když jsem to sledoval tak v porovnání s naftou v německu jsme vlastně tankovali do aut něco a můžem být rádi že to vůbec vrčelo u prémiových paliv většinou nesedělo cetanové číslo a nafta zamrzala ikdyž teploty nedosahovaly hodnoty kdy měla ještě fungovat, ty ostatní hodnoty už nevím. Každopádně mám nejspíš štěstí když neadetivuji a nemám problém moje KM jsou už za hranicí životnosti dílů a jak tu kolega psal je to spotřební zboží až to lehne vyměním a jede se dál

2017-01-12 11:30:33

petrdepo: Myslím že se sírou v naftě je to naopak. Když dříve bylo povoleno více síry tak z mazivostí nebyl problém, ale když se pak kvůli ekologii musel snížit, tak se snížila přirozená mazací schopnost.Taky tomu trochu paradoxně pomohlo povinné přimíchávání bio složek, protože lépe mažou. Kdesi jsem o tom čet nějaký článek. Určitě by se o tom dalo něco najít. Kvalita nafty se asi o něco zlepšila díky evropským normám, ale jak říkáte né vždy je dodržená a stejně třeba v Německu je kvalitnější.

Tady jsem to našel: http://www.petroleum.cz/vyrobky/nafta-kvalita.aspx

2017-01-12 19:13:43

fredd46: Ano, síra tvořila lepší mazivost. Ale díky tomu, že svým způsobem v tvářela tenoučkou emulzi. A aby se tato její vlastnost nahradila, tak výrobci vytvořili přísadu, která má podobné vlastnosti, a to VIF. Přesto podle různých testů ještě určitý kolísavý obsah síry v naší naftě je, i když značně menší než dříve. Údajně nejmenší obsah síry je v naftě, která se vyrábí z arabské ropy.

2017-01-17 20:19:55

Zdarec, mám takový problém s moím mondeem 2.0 TDCi 96kw . . . začalo mě blbnout a po vytočení cca do 2500 otáček bud skočilo do nouzáku nebo chcíplo. Začal sem teda zkoumat závadu první sem vyměnil palivový filtr a bylo to stejný. Zajel sem do bosh servisu na diagnostiku a bylo mě řečeno že odchází čerpadlo. Takže sem ho vyměnil a beze změn. Pak auto delší dobu stálo nebot sem na to neměl čas než sem ho zavezl do servisu. Tam mě vydělal vstřiky a poslal na kontrolu do diesel servisu a zjistili že jsou špatné tak se teda dali nové a pořád to nejede. Dočetl sem se tady na foru že by to mohlo dělat ještě čidlo vačky nebo kliky tak sem vyměnil obě dvě. Auto zase nejede. Nafta jde až ke vstřikům ale prostě to podle mě nechce elektronika pustit dál. Čidlo na railu je v pořádku a tlak je dobrý. Poradí někdo nebo neměl někdo ten stejnej problém? Jinak diagnostika hlásí chybu P0151. Ještě hlásila chybu tlaku paliva ale po výměně čidel už nehlásí a píše zas chyba nějaké obvodu. Díky moc za rady protože já už žádné nemám :D :D

2017-01-18 07:19:49

spěvi: Překlad chyby P0151 je "Lambda sonda - Nízké napětí v obvodu snímače".

2017-01-18 08:36:23

spěvi: Jen dodám, že nízké napětí by mělo znamenat chudou směs. Nemáš náhodou elektronickou regulaci turba? Mohlo by to vypínat kvůli překročení plnícího tlaku a zároveň by to vysvětlovalo i chudou směs. Bývají s tím problémy a příznaky jsou podobné. Chtělo by to asi diagnostiku za jízdy.

2017-01-18 09:20:54

To mě říkal mechanik taky že by to chtělo mít aspon nastartované skrz diagnostiku jenže to ani neškytne. . .

2017-01-18 10:30:24

spěvi: Aha, tak to jsem asi špatně pochopil. Myslel jsem, že to nastartovat jde a chcípá to v těch 2500 otáčkách. Takže to nejde nastartovat od té výměny vstřiků?

2017-01-18 12:56:32

No ono to startovalo ale až při delším točení. A když to chytlo tak jen do těch 2500 otáček. Ana druhej den už to nechytlo vůbec. Proběhla výměna vstřiků a mělo to snahu dvakrát chytit a napotřetí už ani tuk. Tak se tam dalo nové čidlo vačky a kliky a pořád nic. Prostě nafta jde až ke vstřiku ale elektronika to nechce pustit dál.


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 19