Fórum - Téma


Motor_Mondeo-TDCi problémy se startováním


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo-TDCi problémy se startováním

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1 ......... 31  32  33  34  35 ......... 42

2017-01-10 21:21:01

popeye: MANN filter jsou Němci a dělají filtry více než 70 let. Rozhodně nepatří mezi levnější, naopak k těm nejdražším a ty ostatní značky jsou levnější. Samozřejmě kromě KN, ale tam když vezmeš v úvahu životnost, tak je vlastně nejlevější. Dodavatel filtrů do prvovýroby Škoda je myslím UFI. No a k tomu palivovému filtru. Problémové vstřikování v Mondeu je Delphi a je dodavatel celého vstřikovacího systému. No a když se začali množit problémy se vstřikování, tak nevěř tomu že by to nějak řešil Ford. Tam akorát někdo vzal telefon zavolal do Delphi a pořádně je sjel. Pak ještě poslali pár výhružných emailů a stalo se že Delphi přišlo s opatřeními. Takže v tu chvíli jedině Delphi a Ford měli filtry, které odpovídali těmto změnám. Věřím že v dnešní době i jiní kvalitní výrobci splňují tyhle parametry viz tvoje zkušenost s Bosch/Ford. Nicméně to samozřejmě není zaručené a proto se doporučuje origo nebo Delphi. Bosch také dodával vstřikování, takže pro některé modely je vlastně originál stejně jako Delphi. No a k těm cenám = ano mají na tom takovou marži a protože to je zabalené do origo krabičky a navíc je tam vyražený jejich logo tak to ještě trochu přisolí. Jinak to sjíždí z jedné linky.

2017-01-11 08:49:27

fredd46: Ten mann slovensko jsem typnul, objednáváme totiž tyto filtry do firmy ze slovenska jako náhrady za originál pro průmyslové zařízení, protože jsou mnohem levnější a mají největší sortiment. Je jasné že podle TV testu mají filtry KN největší životnost, když nemají potřebnou jemnost filtrace a navíc se dají vyprat takže je použiješ několikrát. Nechci se tady dohadovat kdo co a proč. Když jsem se rozhodl pro mondeo TDCI sehnal jsem si jako neznalec informace z dobrého zdroje a za těch pár let jsem už nějáké zkušenosti nasbíral a jedna z nich je že mám najeto skoro 300tis a mám všechno v autě co se týče vstřikování původní a dnešních krásných -13°C nebyl problém, tak když se nudím a čtu si tady příspěvky o různých problémech se startováním když je na nule, padáním nafty a po nastartování po 300m auto chcípne a už nejde natočit - tak čekám kdy se to stane i mě když je to auto takový krám - což si já nemyslím asi mám dobrej kus a filtr z forda za 1500kč . Co se týče DELPHI jako výrobce co si zákazník přeje tak vyrobí jeho systémy vstřikování používá Renault, Volvo, Mercedes a nejspíš i jiní - loni jsem dostal novej služebák Fiat Scudo tam je ŘJ od Delphi tak je tam asi všechno od nich, tak proč se nejvíc mluví o Fordech že jsou špatný pořád dokola čerpadlo vstřiky protože to nejáký ing. blbě spočítal nebo nakreslil a Delphi to jen vyrobila - takže kdo jiný to měl řešit než Ford - každopádně DELPHI TDCI byla nejhorší reklama ještě horší než koroze u Escorta a od tý doby slýcháme Fordem tam - vlakem zpátky a Ford Mord. A nejlevnější ojetiny to je dodnes naftové mondeo TDCI benzínové je o několik desítek tisíc dražší naštěstí aféry koncernu to trošičku vyrovnávají

2017-01-11 09:58:57

popeye: nemyslím si že by věc jako vstřikování vymýšleli u Forda a pak ho nechávali vyrobit. Prostě vezmou hotový řešení od nějakého výrobce a nandají ho tam, nebo ještě líp vezmou motor a dají ho výrobci vstřikování a řeknou osaďte nám ho vstřikováním CR, máme takový a takový požadavky. Předtím tam byl Bosch s čerpadly VP30 A VP44 a to jsou čerpadla která se také používají v různých modifikacích v různých značkách aut. Všeobecně jsou u dieselů problémy se vstřiky a čerpadly a nevyhýbá se to žádným značkám zejména u CR. Je to prostě daň za účinnost, protože aby mohli pracovat s takovým tlakem, tak musí být vyrobené s opravdu malou tolerancí a relativně malé opotřebení už znamená problém. Logicky to souvisí s kvalitou nafty, kterou se to všechno maže. To byl právě kámen úrazu TDCI, protože v zemích s kvalitní naftou tyhle problémy nebyly. Proto se přidávají aditiva nejlépe VIF, protože zlepšuje mazivost nafty. No a o Fordech se hodně mluvilo, protože se jich tu hodně prodalo. Je to na Českém trhu jedna z nejprodávanějších značek. Škoda měla jiný systém (PD) a potom modely s CR byly taky hodně problémové, třeba 125 kW Octavie II. A celkově když přešli z rotaček, tak to začalo být mnohem víc poruchové. Nejlepší byla 66 a 81 kw v O1 a pak už to bylo jen horší. Prostě je potřeba se smířit s tím že u moderních dieselů jsou čerpadla a vstřiky spotřební zboží a už nevydrží statisíce kilometrů jak tomu bylo dříve. Pak se k tomu ještě přidal DPF, který je taky hodně drahý na výměnu a z ojetých dieslů je časovaná černá díra na peníze. Bohužel to čeká i benzínové motory, protože spousta turbo motorů s přímím vstřikem dostane DPF jinak neprojdou EURO 6. Za pár let když budeš chtít spolehlivé auto, tak ti nezbude nic jiného než jít do atmosferického benzínu, CNG, nebo elektromobilu .-)

2017-01-11 12:43:00

fredd46: Svatá pravda benzín je na tom lépe. Ty čerpadla VP30 a 44 to jsou rotačky Ford TDDI to je skoro stejný jako ta octávie 1, ale u forda to taky není úplnej šlágr repase čerpadla je pěknej kotel zařizoval jsem to kamarádovy když mu to lehlo ve focusu 1,8 ve 240tis. O common-railu u koncernu jsem slyšel měl by to být systém od SIEMENS a nevím jestli už piezo nebo klasické elektromagnetické ovládaní, PD toje kapitola sama pro sebe vydřený vačky a prošoupané kabely ke vstřikům. taky není úplně zdravý tlak přeplňování který společně s emisní normou roste to už jsme, ale úplně mimo téma. Co se týče aditiv VIF to jsem dával pár nádrží když jsem ho dostal jinak nikdy a když to lehne tak je to stářím přeci jen dnešní nafta už nějáké parametry splňovat musí dnes jsou mnohem náročnější motory než před 11 lety a úplně vidím kravaťáka jak vyndavá u pumpy z kufru plechovku s nějákým sajrajtem a leje to do nádrže navíc takové přípravky nejspíš filtům DPF moc neprospívají, ale nějak jsem to neštudoval a už je to dlouho co jsem tu plechovku měl v ruce tchán to lejou v práci do traktoru aby jim to nezamrzalo

2017-01-12 09:26:14

popeye: Máš pravdu, že naše nafta už nějaké parametry má splňovat. Jenomže kdybys občas zabloudil na stránky obchodní inspekce, tak bys zjistil, jak hluboce se mýlíš. Problém ale není s dodavatelem, ale s prodejci. Ti neprovádí výplachy nádrží tak často, jak mají a kdo nemá jemnější palivový filtr, tak to odnáší. Aditiva se dávají většinou proto, aby se pomocí jeho vlastností zmenšilo opotřebení součástí vstřikovacího čerpadla a vstřikovacích trysek, protože naše nafta z důvodu toho, že se ve značné části vyrábí z ruské ropy, která má větší obsah síry (až hraniční pro splnění normy), má o nějaké to procento horší mazací schopnost.

2017-01-12 10:31:40

petrdepo: Je pravda že dnes už to tak nesleduji ale dříve ano i se to dost rozmazávalo v TV je pravda že naši obchodníci nejsou zrovna vzor poctivosti nadruhou stranu se jim nedivím. Když jsem to sledoval tak v porovnání s naftou v německu jsme vlastně tankovali do aut něco a můžem být rádi že to vůbec vrčelo u prémiových paliv většinou nesedělo cetanové číslo a nafta zamrzala ikdyž teploty nedosahovaly hodnoty kdy měla ještě fungovat, ty ostatní hodnoty už nevím. Každopádně mám nejspíš štěstí když neadetivuji a nemám problém moje KM jsou už za hranicí životnosti dílů a jak tu kolega psal je to spotřební zboží až to lehne vyměním a jede se dál

2017-01-12 11:30:33

petrdepo: Myslím že se sírou v naftě je to naopak. Když dříve bylo povoleno více síry tak z mazivostí nebyl problém, ale když se pak kvůli ekologii musel snížit, tak se snížila přirozená mazací schopnost.Taky tomu trochu paradoxně pomohlo povinné přimíchávání bio složek, protože lépe mažou. Kdesi jsem o tom čet nějaký článek. Určitě by se o tom dalo něco najít. Kvalita nafty se asi o něco zlepšila díky evropským normám, ale jak říkáte né vždy je dodržená a stejně třeba v Německu je kvalitnější.

Tady jsem to našel: http://www.petroleum.cz/vyrobky/nafta-kvalita.aspx

2017-01-12 19:13:43

fredd46: Ano, síra tvořila lepší mazivost. Ale díky tomu, že svým způsobem v tvářela tenoučkou emulzi. A aby se tato její vlastnost nahradila, tak výrobci vytvořili přísadu, která má podobné vlastnosti, a to VIF. Přesto podle různých testů ještě určitý kolísavý obsah síry v naší naftě je, i když značně menší než dříve. Údajně nejmenší obsah síry je v naftě, která se vyrábí z arabské ropy.

2017-01-17 20:19:55

Zdarec, mám takový problém s moím mondeem 2.0 TDCi 96kw . . . začalo mě blbnout a po vytočení cca do 2500 otáček bud skočilo do nouzáku nebo chcíplo. Začal sem teda zkoumat závadu první sem vyměnil palivový filtr a bylo to stejný. Zajel sem do bosh servisu na diagnostiku a bylo mě řečeno že odchází čerpadlo. Takže sem ho vyměnil a beze změn. Pak auto delší dobu stálo nebot sem na to neměl čas než sem ho zavezl do servisu. Tam mě vydělal vstřiky a poslal na kontrolu do diesel servisu a zjistili že jsou špatné tak se teda dali nové a pořád to nejede. Dočetl sem se tady na foru že by to mohlo dělat ještě čidlo vačky nebo kliky tak sem vyměnil obě dvě. Auto zase nejede. Nafta jde až ke vstřikům ale prostě to podle mě nechce elektronika pustit dál. Čidlo na railu je v pořádku a tlak je dobrý. Poradí někdo nebo neměl někdo ten stejnej problém? Jinak diagnostika hlásí chybu P0151. Ještě hlásila chybu tlaku paliva ale po výměně čidel už nehlásí a píše zas chyba nějaké obvodu. Díky moc za rady protože já už žádné nemám :D :D

2017-01-18 07:19:49

spěvi: Překlad chyby P0151 je "Lambda sonda - Nízké napětí v obvodu snímače".

2017-01-18 08:36:23

spěvi: Jen dodám, že nízké napětí by mělo znamenat chudou směs. Nemáš náhodou elektronickou regulaci turba? Mohlo by to vypínat kvůli překročení plnícího tlaku a zároveň by to vysvětlovalo i chudou směs. Bývají s tím problémy a příznaky jsou podobné. Chtělo by to asi diagnostiku za jízdy.

2017-01-18 09:20:54

To mě říkal mechanik taky že by to chtělo mít aspon nastartované skrz diagnostiku jenže to ani neškytne. . .

2017-01-18 10:30:24

spěvi: Aha, tak to jsem asi špatně pochopil. Myslel jsem, že to nastartovat jde a chcípá to v těch 2500 otáčkách. Takže to nejde nastartovat od té výměny vstřiků?

2017-01-18 12:56:32

No ono to startovalo ale až při delším točení. A když to chytlo tak jen do těch 2500 otáček. Ana druhej den už to nechytlo vůbec. Proběhla výměna vstřiků a mělo to snahu dvakrát chytit a napotřetí už ani tuk. Tak se tam dalo nové čidlo vačky a kliky a pořád nic. Prostě nafta jde až ke vstřiku ale elektronika to nechce pustit dál.

2017-01-18 12:59:22

spěvi: Nevím ale P0151 je závada lambda sondy což si nejsem úplně jistý ale TDCI žádnou nemá a jestli ano tak určitě ne na výfuku nebo v katalizátoru (oxidátoru) kde jí mají benzínová auta. Takže bych typoval že diagnostika kterou to někdo načetl je k ničemu nejlepší volba je originální diagnostika ty multijazyčné (univerzální) s fordy zřejmě nemluví správně. A ten co ti měnil vstřiky a nemá správnou diagnostiku tak ti jistě nebyl schopný ty nové nakódovat do ŘJ (zadat C2I kódy) v tu chvíli motor nelze nastartovat a teoreticky pokud by si se spletl a házelo by to chybu P0251 což je čidlo co měří množství paliva (podle googlu) zřejmě na čerpadle a to by mohlo být vadné. Co se týče regulátoru na turbu koukal jsem že máš r.v. 2003 to by mělo být řízeno pod tlakem a plní emise Euro 3, ale i kdyby jsi měl elektronický regulátor tak ti bezpečně řeknu že to jede i bez nej ikdyž je úpně odpojený dokonce i vymontovaný.

2017-01-18 18:45:40

popeye: Myslím si skoro to samé že blbě nakodoval vstřiky Jinak by to mohl být klidně snímač tlaku paliva..

2017-01-18 23:17:01

77milda77: Jistota je také ta, že správná diagnostika chybu v elektronice zjistí, boužel mechanickou závadu to neumí - např. zavzdušněnou palivovou soustavu ale model 2003 by měl mít el. podávací čerpadlo takže by to asi nejspíš chytlo, kdyby šlo o zavzdušnění. Určitě by diagnostika něco hlásila třeba ten tlak paliva nebo něco podobnýho. Já u modelu 2005 podávací čerpadlo nemám a jednou už jsem byl zoufalí když jsem nebyl schopný auto zprovoznit, když mi to při výměně filtru natáhlo vzduch - nakonec byť nerad jsme to naprasáka roztáhli na laně což pomohlo a od té doby mám klid, ale fakt to byla dobytkárna skoro 15km pokusů na 4 nebo 3 převodový stupeň sice naskočil na dva tři válce, ale neudržel volnoběh a když už běžel tak při plném plynu nepřelezli otáčky 2500. Až pak poslední pokus buď a nebo .....skoro ve 60 km za hodinu na dvojku aby motor dostal pořádné otáčky po pár metrech naskočil pak už se držel ve volnoběhu, otáčky s problémy šly víš než předtím a s problémy se stím dalo jet, ale dost zle motor škubal jakoby vynechávali válce pak jsem to projel pěkně z kopečka a zostra dokud chod motoru nebyl v pořádku což se povedlo.

2017-01-19 15:18:29

Takže už to zas píše chybu nízký tlak paliva . . . . Je teda možné že je to zavdušněné a nechytne to. Prej je to na to háklivé jako svině. Jinak ještě jednou sundám víko rozvodů a vyzkouším pomocí přípravku jestli je to nastavené dobře protože na start sprej to chytlo ale byl to nepěkný zvuk.

2017-01-19 17:48:02

spěvi: Tak to je to zavdušněný už jsem to tady popsoval na start spej to chytne ale jakmile přestaneš sříkat tak to zdechne že. Je to tím že start sprej bývá hořlavina která nahrazuje palivo a tím jak je rozprášený je to směs kterou motor potřebuje k chodu nicméně není to moc zdravé možná horší než to tahat na laně. Na rozvody nekoukej jestli to předtím běželo je nepravděpodobné že by řetěz přeskočil a kdyby ano je po motoru. zjisti zda máš a zda je funkční podávací čerpadlo je zespodu u nádrže je to jednodužsí než rozdělávat rozvody. ještě se dá palivo vytáhnout nejákou šprickou nebo odsávačkou z nádrže až přes zpátečku na čerpadle co se vrací do filtru tím zaplavíš čerpadlo, ale zapojil bych to na lano je to v tomto počasí nejpohodlnější pokud nemáš teplou garáž. Co se týče zavzdušnění to je problém každého diesela vzduch je stlačitelný a nevytvoří se správný tlak ty co mají podávací čerpadla je to jednodužší a někdy např když dojde nafta stačí dolít a pak dlouho startovat a ono se to vzpamatuje, ale osobně když mám měnit palivový filtr jedu ke kámošovy do servisu pro případ že bych měl po výměně potíže jinak samotná výměna je jednoduchá v podstatě se dá udělat na parkovišti. už jsem ho párkrát měnil poprvé naprosto v pohodě podruhé katastrofa to byla ta jízda na laně a nedávno znovu a zase v pohodě vůbec netuším kde jsem předtím udělal chybu myslím že to dělám pokaždé stejně a správně.

2017-01-22 20:06:06

popeye: Podávací čerpadlo v nádrži není takže zkusím to teda roztáhnout třeba se to podaří


Odpovědět

1 ......... 31  32  33  34  35 ......... 42