Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-turbo


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-turbo

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 6

2011-07-14 21:02:51

Nazdar pánové a dámy,mám takový menší problém,nevím čím začít,ale zjistil jsem,že mi auto ztratilo tah,mám Mondeo tdci 2,0 96 kw r.v. 04 combi,auto normálně jede,není žádný problém,jen to,že to nemá tah,turbo by mělo normálně točit,ale ten tah tam není,jak jedu na 4 rychlostní stupeň a blížím se ke 2000 ot,začne to trochu cukat,a z výfuku jde trochu tmavý kouř,ale jakmile překročím 2000,byť jen o kousek,tak je to v klidu,ale netáhne, někdo říká,že váha vzduchu,někdo podtlak na turbu,a to by mě zajímalo,jestli se dá nějak opravit nebo vyměnit to,co má dočinění s tlakem nebo podtlakem turba,nebo se musí udělat celé turbo...omlouvám se,jestli sem to napsal nějak nesrozumitelně,ale su z toho nešťastný,blíží se dovolená a vyrazit z líným autem se mi nechce..díky za odpovědi,pokud by to šlo,můžete i na" stryc1@seznam.cz " díky moc za rady...

2011-07-14 23:52:13

to stryc1: Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že totožný problém jsem měl já, závada byla na EGR ventilu. Pokud máš elektronický řízení EGR zkus odpojit kontakt, zda tam nenatekla voda, pokud máš EGR řízený podtlakem zkus odpojit hadičku zda tam podtlak z vákuevky je. Já měl řízený elektronicky výměna v autorizovaným servisu 13000,-

2011-07-15 20:38:04

díky moc,jelikož su zatím ve fordech amatér,ještě bys mi mohl nějak vysvětlit,kde bych to či ono našel asi trochu tuším,ale nerad bych do toho hleděl jak bacil do lékárny a nakonec zjistli,že je to ůplně něco jinýho..díky..

2011-07-15 22:54:40

to stryc1: EGR je zkratka anglického názvu Exhaust Gas Recirculation. V překladu to znamená recirkulace výfukových plynů. EGR ventilem jsou dnes vybaveny všechny nové automobily, ať již benzínové nebo naftové. Ventil má za úkol snížit množství emisí Oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech, které vznikají za vysokých spalovacích teplot. Jeho funkce spočívá v přepouštění části výfukových plynů (až 50%) zpět do sání, kde se mísí s čerstvým vzduchem a poté putují společně do válců. Ve válci dojde ke znovu spálení části výfukových plynů, což má za následek - díky menšímu množství kyslíku v nasávaném vzduchu - nižší teplotu výfukových plynů. A to znamená i nižší produkci NOx.

Problém spočívá v tom, že ujeté km a styl jízdy kvalita pohonných hmot mají vliv na životnost EGR. Častou příčinou straty výkonu je jeho špatná funkce, reciklované plyny se vrací ve špatném poměru a motor se tzv. dusí a nemá výkon. Dá se to řešit zaslepením EGR ventylu pokud je to EURO 3, co je asi tvůj případ. Výkon teoreticky vzroste, ale auto neprojde emisema! Je to dočasné řešení...

2011-07-18 19:47:42

když odpojím hadičku,tak má snahu vcucnout- / ta hadička /asi to bude podtlak..ještě by mě zajímalo,jak můžu zjistit,jestli ten EGR je nebo není v háji,dá se to nějak vyzkoušet? dá se doma opravit / aspon na chvíli aby to fungovalo / české ručičky jsou mocné... díky..

2011-07-18 21:37:16

to stryc1: Ano je to podtlak, o ten se stará podtlaková vývěva (podtlakovka), která je hnaná od vačkové hřídele, má také nastarosti posilovač brzd. EGR musíš sundat a vyčistit (bude tam sajrajt jak z komínu), vem si na pomoc nějakou chemii. Funkčnost podtlakového ERG shlédni třeba zde: http://www.youtube.com/wa...CvihDxj9A&feature=related. Hodně štěstí.

PS: v případě podtlakového EGR se dá udělat kulišárna a to je jeho zaslepení (aby byl pořád zavřenej), má to mínus-neprojdeš emisema.

2011-07-20 12:29:09

mam momentalne podobny problem nekde mi to fouka natlakoval sem vedeni intercooleru zadna dira pretesnil to plastove sani na motoru a stale nic furt to fouka a vykon je nizsi

prosim poradte co to muze byt

2011-07-21 14:20:04

Ahoj, taky se mi to ted stalo, auto mírně cuká (opravdu mírně), nemá pořádný tah a spotřeba je o dva litry vyšší. Rašil jsem jinou zaležitost a zjistil jsem prasklou hadici od IE - tudíž vlastně od Turba. Zajel jsem do servisu, kde mi to potvrdili a hned jsem ji objednal. Je to teda bratru nějakých 1500, ale zítra bude a vyměním to. Jinak prasklina cca 4cm a prý celkem běžná zaležitost.

2011-07-24 20:37:47

tak pánové,opraveno,sám jsem se do toho pustil, ventil vyčistil a zjistil jsem , že je prasklá ta hadice,co vede od toho ventilu EGR nebo ERG,nebo jak se mu říká,jen jsem ju zalepil,abych se přesvědčil,zda je to ono, a hle..jede jak čert..nádherný pocit..díky..

2011-08-24 08:57:09

to Solitario: Co pak když mi dělá dost podobný věci co tady tomu maníkovi ten podtlakem řízenej EGR, ale mám ho řízenej elektronicky. Jde s tim taky něco udělat, krom toho že očistíš kontakty v konektoru? Děla mi to to, že do dvou tisíc otácek se nic neděje a pak by tě to utrhlo i se sedačkou jak to najednou zabere, nejvíc je to poznat při rozjezdu na jedničku při plným sešlápnutí padálu, a pak mi to děla to co jste tu již konstatovali, že to zacuká kolem těch dvou tisíc třeba ve stovce. Dík

2012-01-14 00:43:51

zdaravim mel bych dotaz.jak poznam spatny nebo zaneseny egr ventil jak se to bude projevovat kdyz motor protocim na volnobeh tak strili a dusise tak tez i pri jizde.mam mondeo 1.8 16v mk1.diky za odpoved

2012-01-14 09:05:17

Ahoj lidičky,mám velmi podobný problém se ztrátou výkonu motoru. Mám 2.0 96kw najeto má 285000 a začal chcípat. Ve chvíli kdy vyřadím rychlost(a to i při přeřazování za jízdy). Nedělá to sice pokaždé ale dost často. Byla jsem na diagnostice ale ta nic neodhalila,jestli někdo víte co s tím podělte se o tuto informaci. Předem díky a mějte se všichni fajn. Je možné poslat e-mail na jezdimfordem@seznam.cz

Díky Martina

2012-01-15 21:00:52

Zdarec, přidám svou zkušenost:

EGR ventil je opravdu dobré někdy sundat a vyčistit, ovšem s ním je asi nejlepší také vyčistit potrubí za ním, protože to bývá taky dost zanesené. Já jsem svůj EGR čistil o víkendu a byl pěkně zanesený. Změnu jsem moc v jízdě nepocítil, auto mi lehce cuká sem tam na 5ku, to mi dělá stále. A spotřebu mám 7,8l (Mondeo 2,0, 85kW) a nevím jak s ní dolů...

2012-01-15 21:22:59

..něco k té spotřebě...po vyčištění EGR ventilu a opravy hadice,se jízdní vlastnosti slušně zlepšily-vrátily se do normálu,,spotřeba mi ukazovala průměr 6,9-7,1 ,bral jsem to že to tak asi má být,nedávno se mi roztrhlo turbo,ůplně na sračky..všecko sundat,vyměnit,pořádně vyčistit,,na to,že jsem to dělal poprvé a bez zkušeností...dal jsem to dohromady..a jede to..průměrná spotřeba mi ukazuje kolem 5,1 l..zdá se mi to nějak málo,občas to vynuluju a zase to ukazuje kolem těch 5,1..nedávno sem dokonce jezdil za 4,7 a to jezdím opravdu v klidu..občas těch 140 udělám,ale to zase není tak často...mám 2,0 tdci 96 kW, 6 ti kvalt... tak nevím,,je to velká spotřeba,je to podezřele málo..nevím...tož asi tak..asi sem nikomu nepomohl..ale to jen tak jako příspěvek do diskuze.....

2012-01-16 15:44:34

To jsi asi první člověk co si "stěžuje" na příliš nízkou spotřebu

Recept jak to ověřit je jednoduchý. Naber plnou, najezdi třeba 400km a dotankuj zase plnou, ideálně na stejné pumpě a stejným stylem... třeba na pistoli, nebo po hrdlo

Výpočet pak provedeš:

počet dotankovaných litrů

  • --------------------------------- X 100 = průměrná spotřeba

počet ujetých kilometrů

2012-01-16 20:38:21

Ta spotřeba je pěkná, já jezdím na tempomat těch cca 115-120 a občas i více, nějaká vesnice do toho a je z toho dle palubáku 5,3-5,5l real dle tankování je 5,5-5,8l. Občas jsem naloženej a občas vyjedu do města. Nejhorší jsou výlety do Jizerek ty kopce žerou jako prase Jeden návrat z Jablonce po natankování tak mi palubak po dojezdu ukazoval 4 litry a to jsem zíral

[img] http://www.spotreby.cz/sigs/ico_2_6826.gif [/img]

2012-01-17 17:49:27

..no já si nestěžuji,jen mě zajímalo,zda je to reálné,nebo je to nějaká blbost..loni jsem točil chorvatsko a ukazovalo mi to po příjezdu 4,4l, jel jsem na tempomat,6 rychlost. 130 km+ klima,vyjímečně jsem dodržoval co se dalo..zase tolik na pokuty nemám...

2013-06-30 07:59:46

Zdravím, mám vyměněné turbo na 2.0tdci a od výměny nejde do otáček tak že se ani nerozjede auto ,musel jsem zaslepit egr ventil aby to jelo , pak auto bylo přenastaveno na diagnostice ve fordu a že jede ,ale egr ventil zaslepili a že kontrolka nebude svítit ,kontrolka se rozsvítila po 80km tak jsem ventil odslepil a zase to nejede musí být zaslepený aby to jelo nevíte co s tím může být.

2013-06-30 08:04:14

mara123: Ahoj, zeptám se. Copak jsi vše měnil společně s turbem???

 petrdepo  
2013-06-30 08:29:48

mara123: Měl bys v tom servisu asi reklamovat to přenastavení, protože to vypadá na to, že to někdo odfláknul a zapoměl softwarově vyřadit indikaci chyby EGR ventilu. Doufám, že byli alespoň natolik solidní, že ti dali na CD zálohu původního originálního softwaru. Jinak závada může být v ovládání klapky turba.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6