Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-TDCi mezi 1900 až 2000 ot.cuká


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-TDCi mezi 1900 až 2000 ot.cuká

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8

2014-08-18 20:36:53

paja1111:

Poškubávání většinou opravdu dělají vstřiky. Nevim jak ti je kontrolovali, ale musel by jsi je nechat změřit na stolici, popř. prekodovat.

špatně vyvažují, a motor škube. Samozřejmě to muže být i jiná závada, kterou asi tady po pismenkach neopravíme.

2014-08-24 15:29:00

tomenzino: To šklbanie mam aj ja,tvl

2014-08-24 15:31:01

petrdepo: aj mne to dymí,a sklube motorom,a uz ma to prestava baviť

2014-08-24 15:35:00

paja1111: no a máme zdá sa spoločný problém s autami

2014-08-24 15:37:07

jenci:

Tak máš 2 možnosti. Buď si zvykneš, nebo si to nech zjistit přesně na diagnostice co to je, a nech udělat. Může to být cokoliv.

2014-08-24 15:38:41

tomenzino: Asi mi nič iného neostáva,ale az ked sa vratim z dovolenky,v piatok idem na SVK,tak snad mi to vydrží.a po navrate pojdem do servisu,lebo uz ma to nebaví jazdit s takym problemom

2014-08-24 18:24:41

jenci: U mě to zapříčinila prasklá hadice od intercooleru.řešil jsem to s technikem u Forda a pry je to časty problem.Origoš hadice asi 2 litry....Prostě motor má málo vzduchu a pak kouří....na Fordu mám 280 000km a pohoda žadne trysky nic koupil jsem ho při 200 000km se serviskou a jsem nadmíru spokojený...snad mě to douho vydrží....Jen mě ještě řídící jednotka apomela jednu trysku ...tak se to načetlo na diagnostice za pětikilčo....

2014-08-24 18:34:11

11188:

To ale neznamená, že mají všichni prasklou hadici. Každé auto měl jiný majitel , a kdoví na co to jezdilo. Každé auto resp. motor je v jiném stavu

2014-08-24 18:39:42

tomenzino: tak já taky netvrdím ,že má prasklou hadici...jen sem svým příspěvkem chtěl sdělit ,že je to jeden z možných důvodu když se projevuje tato závada.....

2014-08-24 18:43:20

11188:

Ano, to samozřejmě jo, ale prasklå hadice se pozná dle tlaku plnění. No je toho moc, chce to tu diagnostiku.

2014-08-24 19:06:53

Mě už to škube asi tři roky když je motor ohřátý tak je to lepší.jěšte zkusím ventil turba.Pak už jedině seženu někoho y diagnostikou ale předtím jsem jí dělal po vstříkách a nic neukázala.jen jsem dal překodovat vsřiky.

2014-08-25 09:20:44

Zdravím, jsem tu úplný nováček ale s auty nějaké zkušenosti mám. Pročetl jsem to tu a mám podobny problém. Mondeo mk3 2,0 tdci duratorq po zahrati mi od trojky výš škube kolem 1800ot. což je problém jelikož mám automat a při přeřazení spadnou otáčky cca na 1500 takže pak při zrychlování škube jak divej. Za studena to nedělá při jízdě z kopce také ne. Všiml jsem si že stačí lehce ubrat plyn škubání přestane a pomaličku zrychluje - to je ale nemožné např v kopci. Po přečtení tohoto vlákna jsem tedy pochopil že to muže způsobovat prasklá hadice k intercooleru, zanesený EGR a nebo celé sání ?

Připadá mi to tu celkem chaotické tak nevím jestli jsem vše správně pochopil.

Bylo by dobré nějaké shrnutí co vše zkontrolovat + už někdo tento problém vyřešil a jezdí bez cukání?

Díky

2014-11-06 11:06:19

Zdravim Vas vsechny,

precetl jsem si tento topic celej... a cekal jsem ze tady napise jeste nekdo dalsi poznatek k tomuto skubani.

Mam ten samej problem ale jako dalsi vec, ktereho jsem si vsiml ,je ze pri seslapnuti plynu slysim susteni vzduchu. Myslim si ze to bude nekde nejaka praskla hadice u turba nebo EGR.

Ten EGR jsem vycistil a byl pekne zanesenej... Po vycisteni se skubani redukovalo ale zustalo, objednal jsem jeste nove tesneni na sani co vede z EGR do motoru bez toho to nechci vytahovat. Pak to vycistim taky.

Spis me zarazi to susteni vzduchu, nejsem si jistej ale muze stim mit neco spolecneho ta vaha vzduchu? Docetl jsem se tady ze duvod cerneho dymu z vyfuku je nedostatek vzduchu, je mozne, ze kdyz je nekde hadice "uvolena" nebo praskla tak to bude pricina problemu?

Auto jsem mel uz rozdelane skoro cele kvuli jinym vecem takze mi nedela problem to rozmotovat znova. Jen bych potreboval vedet/poradit jestli muj problem budou ty hadice, mame listopad a venku se uz moc delat neda, garaz nemam, mam jen pristresek u baraku.

Diagnostiku jsem si uz pordil takze to napichnu a zkusim online data vysledovat... Ale co presne sledovat? jakej soft na to pouzit?

Diky vsem za rady

2014-11-06 12:20:06

gepir: To šustění může dělat hadice. Už to na Fóru bylo zmíněno několikrát. Bohužel, když motor není zatížený, bývá to slyšet málo a hůř se to hledá. Váha vzduchu měří množství vzduchu a k jejímu údaji potom řídicí jednotka (ještě podle údaje z lambda sondy) upravuje množství paliva. Pokud je vadná, tak je ve výsledku poměr nesprávný a motor může kouřit. Ale vadnou váhu vzduchu by měla vypsat diagnostika, protože ta se do paměti řídicí jednotky zapíše jako chyba.

2014-11-06 12:42:31

Zdar borci :)

Tak jsem cukání auta vyřešil. Hodili jsme auto na diagnostiku a vyhodila chybu při úniku vzduchu a byla ta prasklá hadice od EGR ventilu k intercooleru (když se postavím před auto, tak je to ta na levý straně - ona je totiž i na pravý straně skoro stejná trubice). Byla tam cca 10cm prasklina, skrz kterou odcházel vzduch pryč (to je to syčení), EGR se zanášel díky tomu, že motor chtěl výkon (který díky úniku vzduchu kolísal) dotlačit naftou a v EGRu jsou spaliny.

Výsledek: Vyřešeno výměnou trubky (cca 1.500,- Kč) + zaslepení EGRu a auto jede nejlíp od tý doby co jsem ho koupil :)

P.S.: Po nastartování počítejte s brutálním čoudem - jsou to právě ty spaliny, ale během prvních 3-5km jsou pryč (podle toho jak na to budete šlapat :D ).

2014-11-06 12:47:52

tomnejeschleba: Hoj a kde ta prasklina byla? bylo to nekde u toho prichyceni k EGR? Nebo nekde dal? Delal si to sam? Da se to vymenit bez zvedaku?

Diky

2014-11-06 12:49:25

petrdepo: A myslis ze by to ukazalo i chybu motoru na budikach? Myslim tim kdyz by byla chyba u vahy vzduchu.

Diky

2014-11-06 12:56:57

gepir: Prasklina byla nahoře, přibližně v 1/3 od EGRu, viděl jsem jí hned po otevření kapoty. Nakonec to musí na zvedák, dělal mi to servisák.

2014-11-06 13:04:12

gepir: To nevím. Ale u některých verzí Fordů mají přístrojové desky svůj vlastní diagnostický režim. Většinou se sá diagnostický režim nastartovat při podržení stisknutého tlačítka nulování okamžitých kilometrů a současným zapnutím zapalování. Následně se stiskáváním tohoto tlačítka přepínají jednotlivé informace na displeji, přičemž se několik informací zobrazí i z paměti řídicí jednotky motoru. Pokud potom motor nastartuje, tak to zobrazí i průběžné hodnoty. Popis tohoto diagnostického režimu jsem dával do manuálů i s několika vysvětleními kódů. Ale vše záleží na tom, jestli tvůj vůz používá stejné možnosti.

2014-11-09 19:05:02

gepir: Zapoměl jsi vložit to foto.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8