Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-TDCi mezi 1900 až 2000 ot.cuká


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-TDCi mezi 1900 až 2000 ot.cuká

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 8

2009-08-19 15:15:29

Nečetl jsem celou diskuzi, protože nemám moc čas, ale na 100% je to turbo. Já si to nechal opravit u známýho a už dva roky to necuká.

2010-01-26 10:41:00

K tomu EGR (u verze euro 4) a jeho vyřazení z funkce záslepkou s malým otvorem jsem moc nepochopil. Pokud je v záslepce malá díra pro průchod spalin, nechová se ten EGR po takto provedené úpravě jako EGR zanesený? Vždyť pokud je EGR zanesený nečistotami a je tam pak jen malý otvor pro průchod spalin, pak záslepka s malým otvorem (pro oblbnutí čidla u verze euro4) je přeci to samé jako zanesený EGR.

2010-01-26 14:55:11

Můj názor je vyčistit a nezaslepovat. Moje zkušenosti se zaslepením jsou následující: vyšší spotřeba, cca o 0.5l/100km, auto se déle zahřívá na provozní teplotu, zdálo se mi, že motor když se sbíral z nízkých otáček jakoby zaklepal, startování naproběhlo na jedno převalení motoru, ale spíš na dvě, při vypnutí motoru se jakoby víc oklepal než s funkčním EGR. Jediné plus jsem viděl, že motor lépe reagoval na plyn, byl takový pružnější. Motor 2.0 TDCi (Euro3)

2010-01-26 16:40:44

Určitě tam ten ventil není pro srandu králíkům, ale mě šlo o to, že nefungoval jak měl, ikdyž jsem ho vyčistil. Proto jsem ho zaslepil než abych kupoval nový, a od té doby mám klid. Žádné změny ve startování jsem nepocítil, jediné co se po zaslepení změnilo je to, že motor přestal kouřit, cukat ve 2000 otáčkách a je o poznání živější. Bohužel vše má i svá negativa a ty se u mne projevily u technické na emisích.

2010-01-26 17:22:56

Aha, tak až se trošku oteplí , tak se na ten EGR ventil taky podívám a zkusím ho preventivně vyčistit od sazí, snad to zvládnu.

Teď už asi týden pozoruji jednu dost neobvyklou věc a nevím kde začít hledat. Problém se víceméně projevuje pokud motor TDCi 96kW ještě nemá provozní teplotu. Popis je následující. Při jízdě kolem 2000ot. konstantní rychlostí a náhlém zvolnění (tj.snižování rychlosti ubíráním plynu) mi motor samovolně začne akcelerovat cca na 1 sekundu a pak teprve zvolní. Je to dost nepříjemné pokud za někým jedete a tak mám téměř neustále připravenou nohu na spojce. Toto se děje pokud motor ještě nemá provozní teplotu. Po dosažení provozní teploty jsem toto už nepozoroval. Sem tam se mi také zdá při jízdě konstantní rychlostí kolem 2000 otáček jakoby motor nevěděl zdali má přidat nebo ubrat, takové slaboučké změny. Filtry nové, nový olej, kouřivost minimální, EGR ještě nečištěn, tacho 103 tis.km, starty rychlé, snížení výkonu a tahu není.

2010-04-22 09:12:32

Ahojky Forďáci

Mám Ford Mondeo Mk III - 2,0TDDI-85kW, r.v. 2001. Také řeším stejný problém, kromě toho ještě další. Celkem často celé auto na půl sekundy zvadne. Přes den není nic poznat. ale v noci nepatrně probliknou světla. Nejdřív jsem si myslel, že jsem mrknul a zdá se mi to, ale postupně jsem si na to dával pozor při dlouhých nočních jízdách a pozoroval i to zvadnutí celého auta. Tak tedy hurá ke kamarádovy na diagnostiku. Za cca 10 min. dolování údajů celý počítač 3 zvadnul a smazal závady. Nakonec napsal, že se jedná o hlavní napěťové relé. Tak jsem vyrazil do fordu v KV, tam nic takového neznají, pokud víte jak tuto závadu odstranit, moc prosím o pomoc. Ale teď k EGR - také při 1900 -2000ot cukání atd. - vyřešil jsem to tím,že jsem do podtlakové ovládací hadičky vložil ventil, abych zkusil jak se bude chovat zavřený a otevřený. Nastartoval jsem motor zavřel ventil a jel se projet - katastrofa. Za mnou nebylo vidět, i V3Ska by mi mohla závidět. EGR evidentně fungoval stále naplno. Vypl jsem motor venti otevřel a zase zavřel. Najednou změna o 95%. Motor táhne na minimum paliva, spotřeba při pojížděčkách o 1,5l dole, na sešlápnití plynu okamžitá odezva. Takže pokud mohu ze svých zkušeností doporučit u EGR řízeným pouze podtlakem uzavřít hadičku.

Šimi

2010-07-01 15:16:20

Zdravim. Tak mám úplně stejný problém v otáčkách 1900 až 2000. EGR ventil sem měnil už kvůli jinému problému, ale tenhle symptom přetrval. Mám focus c-max 2.0 tdci duratorq r.v.2004. Debata o turbu a jeho řízení se mi zdá jako nejpravděpodobnější cesta.

2010-08-09 11:32:13

Ahoj chlapi, měl jsem stejný problém jako vy. Cukání při 1,9 - 2tis. ot., ztráta výkonu. Nakonec to bylo prasklou hadičkou od EGR ventilu - oprava cca 1,5tis.

2010-08-17 15:49:37

Ahoj Forďáci, co se týče cukání v ot. 1900-2000 to způsobuje turbo, které v těchto otáčkách začne plnit a příčina dle mého názoru el. vstřikovací čerpadlo, které je natolik citlivé, že rozpozná minimáloní nárůst výkonu a tudíž v okamžiku ubírá na palivu a tudíž i turbo vypíná a při náhlém poklesu výkonu zas naopak.. ani bych v tom neviděl nějaký velký problém, le určitě bych ho neřešil ucpávkou ERG ventilu

Re: Pták, co se týče toho tvého problému s blikající spirálkou: vyšroubuj žhavící svíčky a zkus každou zvlášť připojit přímo na baterku a musí se do pár vteřin do ruda celé rozžhavit. Pokud se tak u některých nestane tak je vymněn za nové a máš vyřešen problém studeného startu a co se týče toho rachtání, tak jestli máš najeto víc jak 200tis. km doporučuju výmněnu rozvodového řetězu a napínacích kladek

2010-09-14 17:51:09

tak mam stejný prblém s tím cukaním...ješte ndávno tak cca pul roku zpet problem s kontrolkou zhaveni a ypnuti motoru..to se mi podarilo zpravit jen tim ze sjem zacal davat auticku lepsi naftu a vymena pal. filtru...ale od te doby to pri tech otackach cuka a do kopsa bych sel klikrat radeji pesky...pac to silene strati vykon....proto by mne zajimalo kdo co tedy vymenil a konecne to pomohlo a kolik to vse stalo..zda mam vymenit vstriky, ci cerpadlo atd a kolik mne to prijde mam ford mondeo 2004 2.0 TDCI

2010-09-14 20:49:09

no na hodně Vstřiky cca 20.000,- a čerpadlo cca. 19.000,- a mezi náma ti na to nikdo pořádně záruku nedá. Jelikož podle schématu oprav musíš měnit veškeré přívodní trubičky a další vazmekty, kde se pohybuje nafta. Jelikož ty jseš výroba 2004 tak máš už vstřikovače BOSCH. a tak daleko jsem nedošel já mám total průserový DELPHI. Ale věřím, že ceny budou obdobné. Jinak pro kolektiv už jsem vyměnil skoro vše, ale já se k tomu dopracuji a věřte, že mi chybí jen víkend a snad se vše dozvím. Páč mam i novou spojku ( to se nechlubím ) Je nějaký šotek v elektoinstalaci a to žere čas ho najít. ale jak mi říká známý " Je zo commonrail a ještě Ford, tam je všechno možné."

PS. snad brzo odpovím na otázku škubání

2010-09-15 09:36:41

To brakers: Než něco začneš měnit, zkontroluj celou cestu sání od turba přes mezichladič a egr ventil až k sání, jestli není někde únik tlaku. To cukání a ztráta výkonu je typickým příznakem prasklé hadice před egr ventilem nebo před mezichladičem. V tom nejhorším případě může být proražený intercooler.

2010-09-15 21:23:31

O víkendu budu chytřejší. Ale ta ztráta výkonu se projevý během jízdy a po vypnutí auta a zpětném nastartování je vše opět na 99% funkční. diagnostika mluvila o kabeláži + nějaké čidlové blbosti.

2010-09-15 23:10:32

nevim jestli to TDCi mají, ale zkusil bych zkouknout, případně vyčistit škrtící klapku, ta taky může bejt příčinou cukání. Ale jaktak koukám na ty diskuse o dieslech, tak mě hřeje 10l spotřeba a skoro žádný problémy s mototrem

2010-09-16 11:29:35

Já bych se moc nesmál, už ses díval na ceny náhradních dílů na st220?

2010-09-16 22:19:19

no co já vim, tak pokud to není nic speciálního, tak jsou ceny stejný jako na klasický Mondeo. Nedávno se např měnil přední ložisko za 2000 kč i s prací...

2010-09-23 20:29:32

Zdarec chlapy,

Mám benzín,takže si nejsem jistý jestli by závada mohla být stejná,ale zkusím poradit.

Egr ventil mi taky nefungoval,ale cukaní žadné,po rozchození můj benzín zlenivil,takže jsem pro změnu zaslepil

podtlakovou hadičku co ovládá EGR,zas mastí.Kamarad má naftového VW,ucpaný Egr,se projevil v kouřivosti a netlačilo mu spravně Turbo,natlakovalo se a nic,až když se dostalo na hranici,kdy mělo ztrácet tlak tak auto vypalilo,takže po vičištění EGRu,nafta kouřila asi tak jako každá a turbo tlačilo pěkně od zdola.

K Cukaní:

Dal jsem na auto laďák a najednou kolem 2000 otáček cukaní jak hovado,ale fakt mazec.Tak jsem ho napíchl na komp a zjistil jsem,že vzhledem většímu průchodu vzduchu ve výfukovém potrubí,mi začla zlobit Lambda,podotýkám,že zlobit - NE NEFUNGOVAT,takže na spotřebě se to nějak extra neprojevilo.Ještě jsem jí nevyměnil,až o víkendu,tak dám vědět,jestli cukání má na svědomí Lambda.

Snad jsem trochu poradit.

Znám machra na Nafty v Chomutově,má na svědomí VW brouka v naftě,jestli jste někdo zahlédl na Tuning srazech,jestli ne tak mrkněte: http://www.youtube.com/watch?v=AuGYQN3KY3g

http://www.youtube.com/watch?v=gTBmUo8XYcg

2010-09-24 20:13:06

To je zajímavý názor. Počkám si na výsledek. Jinak já zatím tápu. Co je to snímač FRP ?? Toť totiž jedinná moje chyba na diagnostice. Pic

2010-11-09 20:53:09

Zdarek,tak jsem konečně vyměnil Lambdu a paráda,žádné cukaní a jede mnohem líp!

2011-01-06 20:24:00

Tak jsem si to tu pročetl a moc mi to nepomohlo každej to řeší krapet jinak každej má jinej názor a společný závěr to taky nemá Jinak mám nove vstřiky a nové/staré turbo ( z mondea co mělo 30 najeto ) nyní mi turbo netěsní a teče. Špatně těsní . Kryt motoru je zapráskanej od oleje poměrně dost . Tak jestli je možne že cukání pocházi od turba tím že netěsní ? A na dia. mi to hlási : Chyba kalibrace plnění .Co to znamená v servisu nikdo nevěděl . A musím dodat že to cukání přišlo se zimou nebo mi to tak apson přijde .


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8