Fórum - Téma


Motor+Mondeo-špatné starty, kouří


Fórum Mondeo MK II Motor+Mondeo-špatné starty, kouří

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II



2010-05-16 15:31:10

Dobry den,mam dotaz mondeo 98rv,2.0i,sice již starši vuz, za studena štartne hned,když je teplej motor nechce chytnou startovani je steži. Co tam muže chybet???? zetec

2010-05-19 08:36:24

No... mě to dělá taky... Za studena chytne takřka hned, ale jak mile motor se zahřeje tak to ne a ne chytnout... Taky by mě zajimalo čim to může být. Mondeo, 98, 1,8i zetec

2010-06-03 16:57:52

Mám ten samý problém, mám mondeo 2006, 2,0 TDCi, 96kW, jak je to teplý, tak musim klíček držet ve startovací poloze asi tak o 3 vteřiny dýl. Tak kdo víte čím by to mohlo být a co s tím případně ?

2010-06-07 08:26:32

Čus, dělalo mi to to samé, výměna palivového filtru pomohla taky mi za tepla nechtěl startovat a když chytl tak chvilku jakoby bručel a pak hodil normální otáčky.

2010-06-13 10:44:54

Taky mi to dělá na escortu 1,6XR3i, doted jsem nevedel co s tím, tak skusím ten filtr, díky za tip. Doufám že to pomůže

2010-10-25 21:46:32

Tak jsem zkoušel vyměnit palivovej filtr, ale je to pořád stejný :(((

2014-08-13 11:53:25

Dobrý den možná že se opakuji, ale nenašel sem to tady, jenom samé diesel motor. Mám mondeo 2.0i, benzín šlapalo pěkně, docela spokojenej. Asik rok mi kape olej z těsnění pod hlavou neřešil sem to, dolíval sem olej. Teď za studena mám bíly kouř z výfuku docela hustý, až se stydím jezdit. Když se motor nahřeje kouř přestane. Za studena špatně startuje. Za tepla naskočí hned. Vodu sem dolil tak půl litru za 50 km. Teplej motor táhne krásně. Studený nic moc. Kde je pes zakopanej. Servis říkal sundat hlavu natlakovat nové těsnění, vodní pumpu. Mám investovat? Proč teplej jede normálně studený kouří? Děkuji za odpovědi.

2014-08-13 12:51:23

drahuss: to s tim dolejvanim vody je spatne. Vysvetluje to proc Ti to kouri. Sundat hlavu a udelat.

2014-09-28 19:38:10

Zdravim,

Mam take spatne starty ...po nastartovani velmi casto otacky do 1,5 K ...a pak pomalu klesaji sami ...motor se kucka a chcipne ...resim to proslapovanim plynu ...motor dostavam do vyssich otacek a po cca minute ok ...pak je druha faze problemu ...kdyz proslapnu prece jen malo ..motor pri rozjedu se opet kucka ...a ztraci vykon ...radim, radim, radim az na trojku ..pomalu rozjezd a pak se chytne a kdyz toto prekonam tak jizda temer bez problemu ...nez potkam kopec ..kde se opet zacne trochu ztracet vykon a kuckani ...to zase podrazuji, podrazuji a podrazuji nekdy az na dvojku ....filtry meneny vsechny, jenom ztracim dost oleje ...denne najedu cca 80 km a jednou mesicne dolevam 1 litr oleje ..ted hruby odhad ...nwm jestli to ma souvislost ..motor 1,6 benzin auto combi

Dekuji za reakce :)

 petrdepo  
2014-09-29 08:19:55

monty16: Podle toho "kuckání" by to mohly dělat kabely ke svíčkám.

2014-09-29 08:28:09

Ty jsou meneny ...predchozi majitel nechal menit ...tak jedine jestli nejsou spatne zapojeny

2014-09-29 11:35:02

monty16: Měřil jsi káble a cívku? Je to častá závada.

2014-09-29 11:35:26

monty16:

Kdyby to bylu kabely, nebo svíčky, asi to bude dělat pořád. Podobný problém se stává když je vadná váha vzduchu. To že ti to žere olej, je buď Vyběhaný motor, nebo to Teče přes těsnící kroužky ventilů.

2014-09-29 11:50:53

Nevím jestli je to možný, ale kamarád měl dvojkovou Octavii diesla a když měl motor teplý tak to taky špatně startovalo, a měl špatný startér

2014-09-29 12:08:42

padudupa: To je stará bolest u nafťáků, že když je startér na odchodu, že to dýl točí, než to chytne... Jinak když bude závada na kabelech nebo cívce za určitejch okolností to právě může dělat i jen v nějakejch režimech. Třeba studenej motor, nebo zase po zahřátí motoru.

2014-09-29 12:16:02

Kabely meneny driv a nedavno i svicky...na diagnostice nic ..ale nwm jestli tam jde poznat vaha vzdychu spatna ..ja tam jen zjistil ze cidlo vahy vzduchu bylo vypojene ..po zapojeni se smenily stavy v kopcich jenom ..nejake prejizdim normalne a ty co jsem driv jezsil normalne jdou hur ....pak jsem zjistil ze motor je repasovany ...jestli i to ma souvyslost

Jeste jsem nic nemeril ..veril jsem ze jabel vypada uplne nove, ze je to delane cerstve ..ze by v to byt nemela by t chyba ...pak zkusim promerit kabely ..a jenom ..jakou civku (nejsem v autech uplne znaly)

 petrdepo  
2014-09-29 17:42:34

monty16: Čtyřválec 1,6 má dvojitou zapalovací cívku (každá polovina je pro dva válce). Problém s kabely nebo cívkou se projeví právě při změně jejich teploty (vlivem tepelné roztažnosti se může přerušit souvislost uhlíkového sloupce v kabelu). Problém se zapalováním bys také zjistil po vymontování svíček (mohou být zaolejované nebo zakarbonované místo aby byly suché s cihlovou barvou). Asi nejlepší jsou kabely BOSCH. Vadná váha vzduchu se většinou projeví škubáním po mírném až středním přidání plynu v nízkých otáčkách (cca do 2000/min). Při úplném sešlápnutí plynu se motor na malý okamžik jakoby zakopne (cca na pár desetin sekundy) a pak začne zrychlovat bez škubání. Vadnou váhu vzduchu by diagnostika určitě našla jako chybu.

2014-10-02 10:42:19

16 ventilovè motory DOHC mají někdy problèmy hlavně s čidlem vačky a čidlem na setrvačníku. Neboli čidlo na setrvačníku posilá impilzy do ŘJ a následně zapalovací civka hodí jiskru na válce. Čidlo na vačce zase posílá impuls do ŘJ v jakè poloze se nachází sací ventily. Tyto čidla musí být v pořádku jjnak to bude dělat neplechu. Někdy se stavá že čidlo na vačce je zanesenè olejem a nedavá impuls. Pak se motor trhá jelikož nejde do válce benzin. Nebo vstřikovač reaguje pozdě. Toto je závada všech 16 ventilu. Váha vzduchu slouží k tomu aby Řj věděla kolik jde do motoru vzduchu+jak je teplý či studený potom dle toho určuje dávku benzínu.

 petrdepo  
2014-10-04 08:33:21

jirka0007: Bohužel Monty 16 nenapsal jaký má motor a ve svém profilu to také nemá. Motor 1,6 16-ventil 66 kW (90 koní) se vyráběl jen do roku 1995 a tak to může to být jen motor 1,6i 8-ventil 66 kW (90 koní). Další verze 16-ventilového motoru 1,6 byla až 1,6i Zetec/Duratec, ale ta už má výkon 76 kW (103 koní).

2014-10-05 12:48:51

Beru to obecně,takhle fungujou všechny 16VENTILOVÉ motory. U klasických 8 ventilu je pouze čidlo na klikovce.


Odpovědět