Fórum - Téma


Motor+Mondeo-škubání v nízkých otáčkách


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-škubání v nízkých otáčkách

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2014-04-22 22:17:53

davvve: S kolísáním otáček může být problém s čidlem otáček klikové hřídele. Může mít třeba špatný kontakt v konektoru. Pokud studený motor do cca 2000 otáček škube, může to dělat váha vzduchu. U mne se to také dělo. Při sešlápnutí plynu na podlahu však škubání přestávalo. V mé váze vzduchu byl jeden odpůrek (v proudu vzduchu) odletovaný. Po jeho přiletování bylo vše vpořádku. Váha vzduchu totiž měří nejen objem nasávaného vzduchu, ale i jeho teplotu.

2014-04-23 19:21:39

petrdepo: díky ..já jen.. v týhle oblasti jsem trochu analfabet To čidlo otáček klikového hřídele najdu prosím tě kde? Určitě bych se na něj zkusil podívat. Jinak snímač teploty vzduchu..snad se neptám hloupě, ale myslíš MAF senzor? Ten bych měl mít v motoru za váhou vzduchu jako pod sáním? Aspon se mi to zdálo, když jsem se tam dnes díval ....a přístup k němu nic moc, to bude chtít pevný nervy

2014-04-23 20:52:35

Všem

Cukani a skubani dělají většinou svíčky,kabely a cívka. U těchto motoru praskají cívky a pak to tak blbne. A svíčky jediné originál. Ať je tam plyn nebo ne.

2014-04-23 20:56:10

davvve: U tvého auta nevím, kde je přesně umístěno čidlo otáček klikové hřídele, protože já Mondeo nemám. To ti sdělí nějaký odborník přes Mondea.

Teplotu a objem nasávaného vzduchu měří přímo Váha vzduchu, která v sobě slučuje obě funkce. Váha vzduchu se tomu říká proto, že přeneseně váží objem nasávaného vzduchu. Ten senzor měří teplotu a objem nasávaného vzduchu na principu měření teploty termistorem. Na vstupu je elektricky vyhřívaný odpůrek a několik mm za ním je měřicí termistor (teplotně proměnný odpor). Ten změří jaký je rozdíl teplot mezi oběma odpůrky, vzniklý prouděním vzduchu. Oba odpůrky jsou zasunuty do proudu vzduchu. Čím víc vzduchu a čím chladnější je, tím víc se ohřátý vzduch ochladí. Údaj převede Váha vzduchu do řídicí jednotky motoru a ta nastaví bohatost směsi. Pokud je některý odpůrek vadný, tak je hodnota indikována jako hodně rychlé proudění hodně studeného vzduchu a podle toho je nastavená špatně bohatost směsi. V kombinaci s úhlem otevření škrticí klapky je řídicí jednotkou nastavena bohatost směsi chudá a kvůli tomu má motor v nízkých otáčkách snahu škubat. Silným přidáním plynu (tzv. na podlahu) řídicí jednotka nastaví velké přidání paliva (nastaví bohatou směs) a motor proto přestane škubat. Možná, že jsem to popsal trochu nešikovně a polopaticky, ale asi to pochopíš. Ještě podrobněji bys to vyhledal na netu.

Lambda sonda také ovlivňuje bohatost směsi a když je vadná, tak také může podle jejího údaje řídicí jednotka špatně nastavit bohatost směsi.

2014-04-24 00:01:10

Duratec nemá váhu vzduchu, má čidlo teploty a tlaku, tzv TMAP.

2014-04-24 00:18:37

pavel85: cože ? Trochu blbost ne ?

2014-04-24 01:12:16

Vaclav30

Proč blbost? Motor 1,8i a 2,0i Duratec nemají váhu vzduchu, tedy nemají MAF senzor, ale mají místo toho TMAP senzor. Je to senzor teploty a tlaku v sání. Je umístěn dole na sání zepředu od ventilátoru chladiče přichycený jedním šroubem.

2014-04-24 10:37:07

Když je tady řeč o motoru Duratec, tak bych se chtěl zeptat, jestli nevíte někdo, ve kterém roce se přecházelo z motorů Zetec na motory Duratec. Jediné, co se mi povedlo o tom zjistit, že Duratec začal vyrábět jiný závod než ten, který vyráběl Zetec. Jinak jsou si oba velmi podobné. Mají od sebe rozdíl jenom v pár drobnostech. Jenom tipuji, že podle mojí Fiesty to bylo až někdy v druhé polovině roku 2001 (protože je vyrobená v červnu 2001 a má ještě Zetec vyrobený v Kolíně nad Rýnem).

2014-04-24 15:15:36

petrdepo: Tohle bylo asi u kazdeho nauta jiné.Mam Model mk3 ze začátku 2001 a už mám Duratec,ale třeba Focusy jej měly myslím až od roku 2003 nebo 2004 pokud se nepletu. Zase takový detailní přehled nemam.

2014-04-27 21:29:14

Díky za vyčerpávající info Myslím, že jsem grooo pochopil Dnes jsem měl konečně trochu času a pátral jsem ještě po tom snímači otáček hřídele..našel, vyndal, a pouze ho otřel. Nevím, jak se do něj dostat, natož jak ověřit jeho funkčnost.. kdyby měl někdo nápad? ... Takže asi ho zkusím sehnat na půjčení zaručeně funkční a pak nastoupí metoda - pokus omyl.. uvidíme.. Přesto bych ale, vzhledem k tomu co píšeš, asi vsadil spíš na ten senzor teploty.. TMAP (viz. Pavel85). Když ráno nastartuju a "na hulváta" prošlápnu plyn na podlahu, otáčky se zklidní a následně i studená střílecí jízda s plynem u podlahy pak trvá kratší dobu. Přesněji řečeno zkrátila se z obvyklých cca 500 metrů na třetinu.. Takž se zřejmě mrknu i po novém TMAPu.. zkrátka zkusím takhle laborovat, no.

jo abych nezapomněl, ještě jsem si všiml jedný věci, nevím, do jaký míry všechno souvisí se vším - ale když odpojím baterku a restartuju ŘJ, je cca na dva dny po problému.. jenže pak to zase začne znova a studený starty jsou peklo Nevím, ale může to znamenat, že se jednotka dostane restartem na tovární hodnoty a když pak jezdím, upraví si je podle aktuálního stavu (tj. rozhodí to nějaká nefunkční součástka) a proto se to zase rozse*e?

2014-04-28 07:38:16

davvve: Ano, je to možné. Ale přesný důvod, když je tolik možnných příčin problému, odpoví jenom forďácká diagnostika. Univerzální diagnostiky často některé problémy neodhalí a jsou vyloženě jenom jako informativní (Najdou hodnoty mimo toleranci ale nevypíšou přesnou příčinu a nebo jen přibližnou). Tím, že si necháš udělat řádnou diagnostiku, tak možná ušetříš nezanedbatelnou částku za možná zbytečně nakoupené náhradní díly, které nejsou zrovna levné. Ale tu diagnostiku nech udělat až po nastartování studeného motoru, aby byly stejné podmínky jako s tím stavem, kdy se ti to projevuje.

2014-04-29 09:59:00

petrdepo: dík, asi máš pravdu, než do toho rvát zbytečně peníze a doufat, že snad konečně narazím na ten správný důvod.... Rozhodím sítě a poptám se po někom spolehlivým. Nebo kdyby tady někdo znal dobrýho fachmana, který disponuje touhle fordí diagnózou a je z Hradce Králové nebo okolí - rád si nechám poradit

2014-04-29 17:47:45

davvve: Pokud bys nenašel někoho známého ve svém okolí s diagnostiko, tak ve značkovém (nebo smluvním) servisu si za diagnostiku účtují cenu většinou jako za 1 hodinu práce.

2014-04-29 20:38:39

petrdepo: to je jasné ne ? Třeba Charouz

2014-04-29 21:38:46

vaclav30: Je to možné. Nemám přehled, jaké servisy v Hradci Králové opravují Fordy.

2014-04-29 22:21:48

petrdepo: Tak je více servisů, ale....

2014-04-30 08:01:27

vaclav30: Přesně tak - "ale". Liší se cenou za hodinu práce, liší se i kvalitou a seriozností přístupu k zákazníkovi. Asi není na škodu, zkusit si o nich vyhledat recenze zákazníků. A také po diagnostice si dobře rozmyslet, jestli nechat opravu udělat v servisu (se zárukou) a nebo si ji udělat sám. Jsou některé opravy, na které je dobré mít záruku. To záleží na tom, na co si člověk troufne sám.

2014-05-22 13:34:25

Tak po delší době zdravím.. v mém případě to nekonec vypadá na odvětrání klikovky - vrazil jsem auto fachmanům přímo do Forda a tam se v něm prý důkladněji pohrabali. Resumé: špatná (nejspíš zpuchřelá, či hodně změklá) hadička od čidla odvětrání klikové skříně. Tak jen kdyby měl do budoucna někdo podobný problém.... A ještě jednou díky za všechny reakce:)

2014-05-22 14:18:09

zdravim chtěl bych se s vami podělit o tomhle problemu měl jsem mondeo mk1 1.8 benzin měl jsem stejny problem studene to nechtělo startovat když už to chytlo tak když jsem prošlapl plyn na plno otačky šli maximum na 3000 až 3500 a ještě k tomu to šileně střilelo když jsem s tim jel tak to škubalo jako blazen po dlouhem zkoumani a hledani čteni na netu čim by to mohlo byt jsem vyčetl že to muže dělat snimač klikoveho hřidele a take že to tim bylo.ale k memu štěsti problem byl jen v tom že na konektoru od snimače klikoveho hřidele jsem měl urvanej drat a jak jsem s tim jel a tak když se drat dotknul toho druheho od ktereho byl urvanej tak to chvilema jelo.tak jsem si řekl že to bude nějaka blbost na konec jsem na šel ten kontakt za izoloval jsem to a auto jezdilo dal bez problemu..ten snimač u mk 1 se nachazi na motoru dole.když se postavim k autu tak je vidět je v rohu na motoru vlevo od převodovky.a myslim si že u mk 3 1.8 duratec to bude stejny!!

2016-07-08 17:42:57

davvve: Prosím te a kde je ten snímač umístěn můžeš mi udělat foto a poslat dekuji


Odpovědět

1  2  3