Fórum - Téma


Motor+Mondeo-SCI-mírné škubání při 2000 ot/min


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-SCI-mírné škubání při 2000 ot/min

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2009-07-10 01:07:19

Koupil jsem Mondeo combi 1,8 SCI, r.v. 2004 před 3 měsíci. Zatím maximální spokojenost. Jen mě trochu zaskočilo že už odešlo čidlo tep. výfukových plynů a díravý chladič klimatizace již po 115 000 km. To byly zatím dvě větší investice mimo koupení auta. Před nedávnem jsem zpozoroval že při rychlosti 50 km/h cca 2000 ot/min. začal motor trochu poškubávat. Stačilo trochu přidat plyn bylo po problému. Toto trvalo asi měsíc než jsem se projel po dálnici. Po nájezdu na dálnici a delší jízdě při otáčkách kolem 5500 ot. se škubání projevilo i při těch vyšších otáčkách. Tak jsem otáčky snížil na cca 3500 a jízda byla bez problému. Pár krát jsem zkusil otáčky zvýšit ale opět se projevilo škubání tak zase zpět na 3500. Na druhý den při jízdě 50 km/h se škubání již neprojevilo a do dnešního dne je klid i při vyšších otáčkách. Otázká zní: co to mohlo způsobit? Rád bych si vyslechl vaše názory abych věděl co dál kdyby se zase škubání objevilo. Zatím co vím je, že samo se nic nezpraví. Předem dík za vaše názory.

2009-08-03 11:27:28

mam cca to same auto, do 100 000 km v poho, ted po dovolene problem, je to v servisu a este nemam diagnozu - rad to s vama proberu ( sci v CZ je malo )

2009-08-04 21:51:51

Zdarek, jsem rad ze se nekdo ozval a ze si budu moct vymenit par zkusenosti. Zatim jich moc nemam ale co vim rad se s tim podelim.Prave jsem se vratil z dovolene a po ceste tam se mi zase rozvitila kontrolka poruchy motoru.(jiz jednou svitila a oprava stala 5100 Kc za cidlo teploty vyfukovych plynu. Neda se sehnad nikde jinde nez jako orginal. Nastesti vymenu jsem si udelal sam, jen jsem musel jit vynulovat poruchu. Kontrolka po vymene sama nezhasla). Tak ted jsem zvedav co to zase bude. Kontrolka sice sviti ale na chodu motoru se to nijak neprojevilo jen pri posledni jizde domu (to uz bylo bez privesu) zase zacal skubat motor. Zitra jdu na diagnostiku tak uvidim jedstli bude skubat a jaka se objevi porucha. Na dovolenku jsem tahal obytny prives a pred jizdou jsem natankoval shell Wpower. Tak ted nevim! Zira budu chytrejsi.

2009-08-06 10:28:50

zdravim

  • motor rozebran a diagnoza ? : nataženy rozvodovy retez a auto nema este 100 000 km !
  • reseni : vymena retezu, ozubenych kolecek, vodicich a napinacich elementu, vcetne provedeni funkcnosti hydraulickeho napinani, cena cca 20 000 kc
  • nekdo tvrdi, ze je to nemozne ( obvolano asi 8 autorizovanych auto servisu FORD ), ale setkal jsem se i s nazorem ze u SCi normalka ???
  • hodne lidi tvrdí, že se musi davat pozor na urcene mazani ( mimo jine servisuji v origos servisu ! )

p.s.:

* doufam ze to fordaci vyhodnotily spravne a motor bude slapat - dam vedet, protoze na konstrukci a vlastnosti tohoto auta pri porizovaci cene 220 000 kc nedam dopustit

2009-08-07 17:23:56

zdarek

tak to ja jsem na tom o trochu lépe. Na diagnostice zaznamenány zvýšené hodnoty na 3 lamnda sondě. Po vynulování a kontrole sondy je vše OK. Akorát se zjistilo již klepání klapky v sání na prvním válci. Tak to asi rozeberu a vyhodím je a pak se uvidí. No a ktěm značkovým servisům bych zase takovou důvěru neměl. Dle mých zkušenosti to není nic moc. Snaží se jen z člověka vytáhnout čím nejvíc peněz a s opravama si moc těžkou hlavu nedělaj. Jedn příklad. Porucha motoru na focusu tdi. Samozřejmě v servisu chtěli okamžitě měnit čerpadlo a ouha. Ono bylo dobré. Takový chytrý chlápek v malé garáži zjistil že byl vadný snímač otáček za cca 1500 Kč. tak to jen tak naokraj.

2009-08-23 13:30:43

Zdarek, zase pár slov ke škubání. Vyměnil jsem svíčky ( 320 Kč/ks) a nic. Ke klapkám jsem se ještě nedostal tak snad to pomůže ale nevím, nevím. Je pro mě záhadou že se to již jednou samo odstranilo a po dovolence zase objevilo. Nevadí, budu to zkoušet dál a uvidíme. Snad na to příjdu čim to je. Jen doufám že to nebude nějaký vstřikovač.

2009-08-23 17:40:55

Svicky jsou dobry zacatek, a ke svickam patri kabely.

2009-08-23 19:15:59

snad jen dodám, že je třeba ctít nepsané pravidlo fordích zákonů, vše dávat originál jináč mohou nastat problémy a to né příliš malé, cukání, chcípání, prodleva v určitých otáčkách při potřebě výkonu atd....

2009-08-23 20:36:13

Zdarek, kabely bych vyměnil kdyby je SCI-čko mělo. Tam jsou čtyři cívky, na každé svíčce jedna.

2009-08-24 09:10:14

Pokud se jedná oškubání, jako takové, téměř neznatelné, přidávání a ubírání, při jízdě v konstantních otáčkách, odstraněno po výměně volnoběžného ventilu.

2009-08-24 09:29:01

Dík za info. Něco takového to dělá. Zkusím se na to podívat.

2009-10-04 21:30:45

Zdravím

tak snad jsem přišel na to co dělá to cukání při volnoběžných a konstantních otáčkách. Začal jsem pátrát po volnoběžném ventilu, jak mi radil FORD666 a zjistil jsem že SCI-čko žáden nemá. Dle mého názoru tento ventil mají motory s lankovou regulací plynu a ten volnoběžný ventil zvaný "ICA ventil" nahrazuje elektronická klapa kterou má právě SCI-čko a ta právě řídí chod motoru při různých režimech chodu (chod za studena, volnoběh atd) a samozřejmě akceleraci dle plynového pedálu. Tak jsem zkusil odpojit baterii a tím pádem vyresetovat počítač (pozn. prý na delší dobu než na 1/2 hod.). Přesně tak jak jsem vypátral na jiných web. strankách. Tam radí, že při výměně jakéhokoli dílu který ma vliv na chod motoru, je dobré provést tuto operaci. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost protože se mi tomu nechtělo věřit že dněšní technika by vyžadovala něco podobného. Ale když jsem se zamyslel nad tím kdy se tato porucha začala projevovat, tak jsem zjistil že to bylo až po výměně teplotního čidla ve výfukových plynech a to by stálo za vyresetování. Po této operaci by měl člověk najet v kuse 8-10km jízdy v různých režimech jízdy (zastavovbat, rozjíždět se, brzdit motorem, startovat atd.), aby počítač mohl načíst nové data pro řízení chodu motoru. A ouvej?!?! ono to pomohlo. Motor šlape jako hodínky.!!ZATÍM!! Jak to bude dál, tak to dám určitě vědět.

2010-12-13 22:29:28

Zdravím...tak je to už rok co jsem psal tyto řádky a motor stále šlape bez problému. Zaklepávám to na dřevo. Takže něco na tom resetu bylo. Mohu doporučit. Je to nejrychlejší a bezpracné. A když to nepomůže tak pak jít dál po problému. Přeji hodně zdaru.

2011-11-05 20:26:41

zdavím fordáky.Mám mondeo 98 a mám možnost koupit od kamaráda 2005.Mám prosbu a dotaz.Je jedno jestli je na volnoběh a nebo při otáčkách,ale problikávají mu světla.Má na to někdo z vás nějaký názor.

2011-11-05 20:31:30

zdarek...mě to dělala zaseklá volnoběžka na alternátorů....

2011-11-05 20:35:44

ahoj chodas,

myslis to skubani ???

2011-11-05 20:36:36

ne... to blikání

2011-11-05 20:40:05

a co to skubani ? kamos s celkem novym SCI ma stejny problem, ja jsem po vycisteni ERG ventilu OK, nove tlumice u 145 tis. km a auto jak nove

2011-11-05 20:42:35

to škubání přestalo po odpojení baterie.....jak jsem již psal o trochu dříve....a zatím vše ok....

2011-11-05 20:43:27

co tahas za prives ??? jestli neotravuji

a jeste doporucuji :

http://www.ford-focus.cz/...61&st=0&sk=t&sd=a&start=0


Odpovědět

1  2