Fórum - Téma


Motor+Mondeo-různé závady,opravy,apod.


Fórum Mondeo MK IV Motor+Mondeo-různé závady,opravy,apod.

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4

2015-04-18 11:30:01

povadi: dík, tohle mi bylo odpovězeno z fordu. přesně to sedí na provoz mého monďáka. střední a delší cesty o víkendu. v týdnu jezdím po městě starým dobrým focuscem.

1rok provozu nebo 20 tis km jsou obecné mezníky, ale podstatná skutečnost, která ovlivní životnost oleje je způsob provozu, zejména doba provozu na správné provozní teplotě motoru.

Obecně tedy krátké jízdy do zaměstnání pod 10-15 km, krátké jízdy po městě s přestávkami apod. zvyšují znečištění bohatějším palivem a sirníky v kombinaci s kondenzáty vodních par, z nichž vznikají agresivní kyseliny.

V takovém případě je určitě dobré náplň vyměnit po roce nebo dříve- každých 10 tis km jako byly intervaly v minulých dobách, kdy se ekonomika servisu tolik nesledovala, protože na prvním místě byla maximální životnost do generální opravy.

Pokud je naopak 9000km najeto např. o víkendech - výlety s delšími cestami kolem 200km, pak bude náplň v pořádku a můžete ji ponechat do intervalu dvou let.

2015-04-18 12:20:54

hruza1:

Jsem stejného názoru jako povadi. Určitě bych olej vyměnil.

2015-04-18 13:46:02

hruza1: Ještě doplním, že nejen měnit olej v motoru, ale je dobré měnit častěji i olej v převodovce. Cca každé 4-5 let, nebo 100 000km.

2015-04-18 18:26:07

A jak je to s olejem když jezdím na LPG? Je také potřeba měnit ve stejných intervalech?

2015-04-18 18:31:03

luciper: Není, tam se musí měnit časteji, více degraduje To samé se svíčkama, taky se musí měnit častěji.

2015-04-18 19:03:55

povadi: No vidíš a já myslela, že plynem se míň zasírá

2015-04-18 19:18:43

luciper: Právě naopak

2015-05-26 21:15:30

přepadové hadičky .. zdar chlapi, už dvakrát jsem nechal měnit přepadové hadičky, protože mi tekla nafta na hlavu. auto smrdělo a kouřilo se z něj. Používali se tlakove hadičky tkané v metráži. pokáždé to vydrželo tak dva měsíce. máte někdo radu co s tím??? jiný druh hadiček a jaký popřípadě??? děkuji za odpověď

2015-05-26 22:29:02

kubik1985: Koukám, že stále nemáš dořešeno... Ty hadičky jsou běžná věc, řešil jsem to nesčetněkrát, že tam někdo něco nandal a po pár stech km to zase blbne, nebo nejde vůbec natočit.

2015-05-26 22:39:52

povadi: takže je to běžná věc??? tak natočit to šlo zatím pokaždé , jaké doporučuješ ty, ty hadičky??? máš také z metráže nebo je to jedno?

2015-05-26 22:49:01

kubik1985: dávám z metráže, ale dost záleží na kvalitě výrobce

2015-05-26 22:52:40

povadi: a jakého volíš výrobce? ještě mám na tebe jeden dotaz když tě tu mám, pos.dobou mi auto při nížší rychlosti do 3.převodu zní jako elektromobil strašně píska nebo cvrka nevím jak to říct

2015-05-26 23:02:14

kubik1985: Výrobce z hlavy nevím, beru je tam co díly. Taky tam mají víc druhů, ale kluci mi dávejí jen tyhle, ví za ty léta, že jiné nechci. Chci jen to nejlepší abych nemusel následně řešit nějaké reklamace. Může to bejtr spousta věcí, od řemenů, kladky atd. To by chtělo vidět, slyšet...

2015-05-26 23:06:12

povadi: děkuji ti moc odkud že jsi???

2015-05-26 23:07:49

kubik1985: Plzeň

2015-06-06 06:49:09

Ahoj, mám 2.2 TDCI, 129kW, r. 2008, nedávno koupené. Když ráno manželka auto startoval, tak při rozsvícení všech kontrolek před startem zapískala a zablikala kontrolka oleje. Po na startování už ale zhasla. Soudím správně, že ho tam je málo? Chci olej stejně v nejbližší době vyměnit a rád bych se zeptal jaký original mám shánět? Jen se chci ujistit: Ford Formula SAE 5W-30? A lze to ho vyměnit stejně snadno jako u mk3 2.0 TDCI? Díky za odpověď

2015-07-07 08:01:43

Mondeo mk4 2.2 tdci 129kw motor po zahřátí netáhne .. Zdraví mohl by mi někdo poradít co s tím. Ve všech servisech mi řekli že podle diagnostiky je vše v pořádku.Auto má najete 220 000 tisí životnost DPF filtru u tohoto modelu je přibližně 250 000. Za studena auto jede jak drak po zahřátí jde výkon dolú a je problém předjíždět v kopcích motor se namáhá.ps : motor nekouří neškube jenom je líný.Dík za odpověd .

2015-07-16 00:24:50

2.2 tdci 129kw pokles výkonu po zahřátí .. Dobrý den,

Obracím se na vás s prosbou.

Moje mondeo mk iv 2,2 tdci 129kw má výpadky výkonu po zahrati. Problémů se vyskytl poprvé při vytočení do otáček auto z ničeho nic hrozně vyrazne přidalo "víc než obvykle" poté se objeví engine malfunkcion a auto jelo jako bez turba toto začalo cca před 7-8 měsíci v žádném servisu auto nepsalo žádnou chybu ani ve fordu. tato závada se projevila cca jednou dvakrát za mesic asi po třech měsících neúspěšného diagnostikovani začala vystrelovat vracecka nafty před zpětnou klapkou myslel jsem si ze je vyhrano auto psalo vysoký tlak paliva vyměnilo se čerpadlo a při jízdě ze servisu auto opět ztratilo výkovýkon budiky píšou engine malfunkcion a opět žádná chyba na diagnostice. vymena čerpadla asi pomohla jen na tu vracecku a chyba tlaku paliva také už není. Při jízdě s technikem je auto podle diagnostiky úplně v poradku turbo tlačí jako blázen tlak paliva vše prostě ok. Teď poslední asi dva měsíce auto uz pravidelně po ujeti cca 10 km a zahráti motoru jede jak když nejede občas jede jen do třech tisíc otáček "možná nouzový režim???" chyba občas engine malfunkcion ale diagnostika nic chyba na budikach většinou sama po cca 1 minute zmizí sama když auto i přesto držím pod plynem pedál přestane reagovat auto se celé rozklepe jak kdyby jelo na 3 valce a když plyn stále držím tak někdy chcípne a někdy otáčky sami klesnou na volnobeh a auto opět jede "ale spíš nejede" zase jen do třech tisíc. Když někdy jede nad tri tisíce tak se opět motor celi rozklepe auto většinou opět začne samovolně snižovat otáčky i když ja mam plný plyn a opět do volnobehu pedál nenereaguje. Následně se objevila chyba lamda sondy také vymena a opět se auto chová stejně auto teď bylo 14 dní ve fordu a ze asi na 90 procent turbo??? Jelikož uz me to stalo dost peněz a také proto ze si nemyslím ze by se takhle chovalo turbo ze by kvůli tomu auto i chciplo vás chci poprosit o radu a zkušenosti zda se někdo někdy s něčím takovým nesetkal a nebo jestli by to tím turbem opravdu mohlo být?? Ps když je auto studené tak jede úplně normálně!

Moc děkuji za každý názor na tuhle pro nepochopitelno zavadu!

2015-07-16 07:44:48

Zdravím včera se mi na mém fordu MkIV podařilo diagnostikovat konečně asi moji příčinu proč mi motor po zahřáti netáhne.Kolega stím jezdil a na diagnostice mu ukazovalo na závadu na Egr ventilu funkčnost egr ventilu jen 20 procent.Výmněna egr ventilu u nás se pohybuje od 7000-10 000 kč já skusím verzi ampule od firmy Bischop na pročištění.Potom mechanické čištění to stojí 3500 kč.Ps:kolega z Plzně z kterým jsem si tady psal mněl pravdu záleží hodně na diagnostice a člověku který s tím dělá a rozumí své práci.

2015-07-16 08:58:28

Ford Mondeo combi, 2008 TDCI, 140k, 300tis najeto.

Zdravím, rád bych se zeptal jestli jste někdo neměl podobný problém. Při letních teplotách v okamžiku, kdy stojím s autem více jak 10min., tak mi ručička teploty motoru stoupne na maximum a musím se buď rozjet a pak spadne, nebo vypnout motor a nechat to stát. Řeším to ale tak, že spustím horký vzduch, max.teplotu a snažím se s autem jet, pak ručička spadne a je to ok. Při těchto vysokých letních teplotách má auto také při jízdě na dálnici velice pomalé reakce, jako by ho něco drželo. Minulý rok jsem vyměnil chladič, egr, vstřiky. Také se mi nespouští ventilátor - ale v servisu, kde jsem nedávno měnil filtry, olej atd., neměli nikoho na elektriku, při diagnostice jim to hodilo electr. závadu. Pokud byste věděli o servise v Praze/Plzni, střední čechy s dobrou reputací na opravu Fordů, tak mi prosím pošlete kontakt. Děkuji, Tomáš


Odpovědět

1  2  3  4