Fórum - Téma


Motor+Mondeo-různé závady,opravy,apod.


Fórum Mondeo MK IV Motor+Mondeo-různé závady,opravy,apod.

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4

2014-12-10 11:19:25

Řekli nám to ve dvou servisech, z toho jeden si nebyl moc jistý a proto jsme to dali do servisu auto Urban v Mostě, který se specializuje na fordy a tam to potvrdili Podle čeho se to dá jinak poznat?

2014-12-10 11:28:32

lennulka: Příznaků je víc. Od tlakování hadic, výpadky topení, bublání vzduchu v systému provázenou následnou kavitací, Emilze ve vodě či oleji, zápach fridexu z výfuku. Ale není to pravidlo, už jsem dělal i ruplou hlavu kde auto dokázalo ujet třeba 1000km bez vaření a emulze. Pak nebylo schopné ujet v kuse 3km a druhej den si zase klidně dalo říct a ujelo v pohodě 500km. Upozorňuji, že emulzi nedělalo a přesné místo sem našel až po té co jsem hlavu totálně rozdělal a dal jsem jí vařit do velkého hrnce v dílně a pak jsem lupou hledal až jsem našel malou vlásenkovou prasklinku.

2014-12-10 11:35:09

povadi: jenže my jsme právě žádné takové příznaky vůbec nezpozorovali, až když přítel koukl na motor a zjistil, že tam ubyla ta chladící kapalina. A můžu se zeptat, na kolik Vás ta oprava vyšla?

2014-12-10 11:39:26

lennulka: Mě nevyšla na nic. Já to opravoval pánovi. Nebylo to na mondeu, vždy záleží přesně na tom co je vadné a co se musí měnit.

2014-12-10 11:43:42

povadi: ju aha, ale i tak děkuji za info. Jinak to přesně nevím co se musí měnit, jen mi bylo řečeno, že se jedná o prasklou hlavu, že to je snad někde v horní části a přibližnou cena za hlavu z vrakoviště nebo za novou hlavu

2014-12-10 21:47:07

lennulka: rozhodně levnější je nechat hlavu opravit, dávají na opravu záruku, usadí vačku a ventily, hlava se jen namontuje. Rozhodně bych nebral hlavu z vrakoviště, stejně bys jí musela nechat odtlakovat a přeměřit rovinu, případně přebrousit. Oprava vyjde podle rozsahu praskliny na 3 až 5 tisíc Kč .......

a teď jsem se všiml, že jsi z Loun a ta opravna, která se specializuje na opravy hlav je mezi Slaným a Louny, odbočuje se tam v obci Lotouš.

2014-12-11 08:58:20

jon29: Moc děkuji za radu, už jsem si na netu našla kontakt, takže tam zavoláme a zkusím s tím něco vymyslet

2015-02-05 10:28:27

Dobrý den. Né vždy, ale poměrně pravidelně, pozoruji při pomalých rozjezdech (vyjíždění z parkoviště, couvání a pod.) kolísání otáček, kdy při konstantní poloze plynu i spojky otáčky několikrát jako by zacyklují. Spadnou o cca 200 otáček a zase se vrátí. Auto nehlásí žádnou chybu. V průběhu další jízdy není žádný další problém. Nemá nékdo ponětí, o co by mohlo jít?

2015-02-26 22:39:23

Je to vždy jen po startu? Měla jsem stejný problém. Po zahřátí motoru už to bylo v pohodě. Nechcípe vám to někdy pří startování?

2015-02-26 22:44:39

luciper: Copak diagnostika, pověděla něco? Taky je otázka zda to dělá třeba cca 5vteřin po nastartování nebo celou dobu naž se to ohřeje.

2015-02-26 22:56:54

Diagnostika nepověděla nic. Mám auto předělané na plyn, tak jsem to dala servisákovi. Ještě předtím jsem měla baterku přes noc odpojenou, že to vymaže chyby v řídící jednotce. Potom to startovalo "už" na podruhé. Předtím podle teploty 2x 3x někdy i 4x. Servisák pak něco poštyloval aby se benzínová jednotka učila od plynové. Kolísání se zlepšilo,ale startovat napoprvé to začalo po 14ti dnech když začaly první mrazy. Myslela jsem jestli se třeba neprobralo nějaký teplotní čidlo na sytič, ale tady u těch aut už je to asi trochu jinak. A nebo se srovnala ta řídící jednotka. Nevím. Každopádně teď už je to dobrý, Zakolísá to jen někdy a třeba jen trochu. Blbý je, že pořád nevím jestli je chyba v motoru nebo to dělá ten plyn. Jinak to chcípalo jen když to bylo studený a to kolísání taky. Když jsem se rozjela tak už to bylo dobrý.

2015-02-26 23:04:59

luciper: Jasně, tak předně když máš plyn, tak se musí dělat diagnostika klasická i plynová, to doufám měchoš ví a řekl Ti to. Jinak to, že diagnostika Ti nic nenapíše je dost často zapříčiněné právě tou diagnostikou. On je totiž s diagnostikou dost velkej problém. I když kvalitní multiznačková diagnostika jako je třeba KTS-ko od Bosche, Delphi, Texa a pod. Tak se stává, že u forda nedokážou správně komunikovat s ŘJ a vypíšou bez závad, nebo jen přibližnou závadu, nebo totální blbost. Proto to chce diagnostiku zaměřenou na Fordy.

2015-02-26 23:15:41

Hm, tak to nevím jakou měl diagnostiku. Vím jen, že ho to nemohlo pustit tam kde by mohl vymazat chyby.

2015-02-26 23:19:03

luciper: Tak to je jasné, to byl nějakej šit z netu, nebo občas to dělá právě i třeba ta Texa, Bosch, Delphi. Opravdu je dobré sehnat někoho v okolí s forďáckou, jinak je to vaření z vody. Sám jsem si ji pořizoval k multiznačce i scaneru, abych se tomuhle vyhnul...

2015-02-27 15:57:53

Díky, zkusím chlapy co mají vedle ve vesnici bazar i servis s Fordama.

2015-02-28 09:31:12

luciper: Benzínová jednotka sa nekopíruje podľa plynovej ale presne naopak.Plynová musí kopírovať benzínovú.

2015-03-05 20:46:08

To jsem měla u starýho auta. Tady mi to říkal právě obráceně. Taky jsem se tomu divila.

2015-04-17 17:03:40

Ahoj. Na mém MK IV jsem před rokem měnil olej. Jestli se nemýlím, tak po roce bych ho měl opět vyměnit, že?

Nicméně z 20tkm určených na daný olej v 1roce jsem najel pouhých 9tiskm. Olej je stále zlatavohnědý a je ho dostatek. Myslíte, že je nutné měnit? nebo?

dík

2015-04-17 19:06:23

hruza1: Pokud výrobce stanoví pevné intervaly výměny, mění se olej podle toho, co nastane dřív - buď km proběh, nebo čas. Po záruce můžeš třeba zohlednit, pod jakým zatížením motor pracoval (tahání přívěsu, časté studené starty apod.), ale vtip je v tom, že opotřebení oleje (jenom) podle barvy nepoznáš. Když používáš kvalitní značkový olej, pár tisíc km navíc by neměl být problém, ale zase bych to nepřeháněl...

2015-04-17 20:39:21

hruza1: Jistě, že vyměnit On si totiž olej natahuje vzdušnou vlhkost a právě ta pak dělá paseku a né zrovna malou...


Odpovědět

1  2  3  4