Fórum - Téma


Motor_Mondeo IV-předehřev


Fórum Mondeo MK IV Motor_Mondeo IV-předehřev

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV



2016-09-01 10:20:21

Chystam se koupit mondeo 2,0, nebo 2,2 v diesel a ve vybave je zimni balicek s topenim v motoru. Koukal jsem tady na manual a je tam nejaky vstup na kabel v predni masce a ze se ma predehrivat dve az tri hodiny, nic vic o tom nepisou. To jako budu v mrazech natahovat prodluzovak ve dve rano ? Myslel jsem ze je to neco na spusob vebasta. Predem diky za vysvetleni zkuseneho uzivatele.

2016-09-01 11:19:45

To budeš kupovat nějakou severskou verzi? Ten kabel v našich klimatických podmínkách natahovat nebudeš muset, jestli teda nebydlíš někde kde bývá často -20°C.

2016-09-01 12:06:42

Pd87 asi myslel něco jako je bufik že to zapojí a za 3 Hodky vyjede s provozní teplotou aby si v zimě nehuntoval motor. Milhauzik666 dojizdis krátké vzdálenosti a nechceš si to ničit nebo proč se o to zajímáš?

2016-09-01 12:11:29

Tu máš také videjko asi to má Malej výkon když to musí hrkat 3 Hodky

2016-09-01 12:12:31

Nic nepropaguju odkaz je pouze informativního charakteru

2016-09-01 18:39:56

milhauzik666: Předehřev v určitý čas je možné snadno realizovat pomocí časového spínače.

2016-09-02 18:22:29

milhauzik666: No, na rozdíl od naftového bufíku to má tu nevýhodu, že v Čechách to nemůžeš provozovat na ulici, chce to aspoň oplocené stání. Jinak Ti ukradnou buď prodlužovačku, nebo motor...

2016-09-02 18:51:50

máš recht to je tak pro lidi co parkují v garáži

2016-09-09 19:54:32

Diky chlapy za rady. Myslel jsem si ze mi to bude na ulici k h.... ,oni to v ty vybave titanium maj snad všechny auta co jsem nasel na mobile.de. Tak holt bude chvilku chrochtat nez se ohreje no, chtěl jsem byt hodny k motoru a netrápit ho v mrazech. Jezdim 40km do práce,takze se ohreje. No a když uz jsem u tech motoru, koukam po 2.0 103kw a po 2,2 147kw. Nejsem zadnej zavodnik, spis upřednostňuju jizdni komfort a spolehlivost, ted mam passat 5,5 variant. Precetl jsem spoustu recenzi a testu, napr srovnani superb, passat7 a modeo4 face, no a mondeo vychazi velmi dobře a hlavne se mi libi ve verzi titanium.

2016-09-10 17:04:50

milhauzik666: Nakonec, tu prodlužovačku můžeš vozit v autě, někdy v zimě, třeba na lyžích, se to může hodit. Na cesty do práce by to mělo ještě tu výhodu, že by to začalo dřív topit.

2016-11-15 19:36:54

Hoši, k tomu předohřevu motoru (sice jiná značka (diesel 2 litr Chevrolet Orlando 120 kW), ale dá se to zobecnit):

Dlouhodobý průměr od počátku 6,3, poslední tři nádrže 6,2 l/100. Trasy 80-120 km, město tak jednou do měsíce cca 20 km. Závislost spotřeby dieselu na ohřátí motoru je extrémní, motor se dlouho ohřívá - voda tak 10 km, tzn. že olej asi 20 km.

Pokud vynuluji počitač průměrné spotřeby až po prvních 10 kilometrech vyjde to takto: listopad 2014 z Tábora a do Plzně (trasa asi 120km) přes Písek a zpět přes Milevsko (přes Brdy). Ve dvou, rychlost 90-100, jednou - dvakrát po trase razantnější předjíždění do 120.

Spotřeba vyšla při obou cestách (tam i zpět) vyšla spotřeba přesně 5,3 l/100

Je to o litr méně !

Pozn.: (Testoval jsem ohřev oleje 125 ccm skútru Kymco Downtown na 60 stupňů - je to podle teploty prostředí po 3-6 kilometrech)

====

Proto si nyní pořizuji předohřev chladicí kapaliny a ohřev vany oleje a budu využívat i v létě s časovým spínačem. Investice cca 4+4 tisíce čekám úsporu 1 litr na 100.

2016-11-16 07:20:18

jardab: Podle různých diskusí se olej na provozní teplotu (nad nad 40 stupňů) v zimním období při venkovní teplotě pod 0 stupňů ohřeje až po těch cca 20 km. Avšak při -10 stupňů už je to kolem 30 km a při -20 stupňů je to až kolem 50 km, a to při jízdě rychlostí kolem 90 km/hod. Ale celkově je teplota oleje silně závislá na rychlosti jízdy, protože olejová vana je ochlazována prouděním vzduchu. Totéž platí i pro chladicí kapalinu, protože rychlost proudění studeného vzduchu motorovým prostorem také ovlivňuje rychlost ohřívání motoru. Proto se také dříve používaly krycí dečky na přední masku a některé vozy měly přímo před chladičem integrované žaluzie. Při jízdě po městě rychlostí 50km/hod se tato vzdálenost může snížit až o třetinu, protože proudění vzduchu je pomalé.

2016-11-17 09:49:38

U oleje - 40 stupňů není provozní teplota (podle mně)

Jinak za dečky motoru hlasují také, akorát do toho svého to dám leda zvenku, u starší strojů to bylo řešitelné v motorovém prostoru.

2016-11-17 10:32:12

jardab: Dosažení těch 40 stupňů je doporučovaných před tím, než by se měl motor zatěžovat plným výkonem. Pochopitelně, že stálá provozní teplota je přibližně stejná jako teplota chladicí kapaliny, to je kolem 80 stupňů. Ale v létě stoupá o hodně výš, protože málo modelů má chladič oleje svázaný s chladicí kapalinou (výměník olej-voda).


Odpovědět