Fórum - Téma


Motor+Mondeo-olej v chladicim systemu


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-olej v chladicim systemu

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2014-02-13 22:31:35

prosim o radu,mám v expanzni nádobě olej ale vůz jezdí v pořádku nepřehřívá se netlakuje,nekouří jde jak má akorád při zátahu leze teplota na 90 víc ne a při pomalé jízdě teplota na 45,zkoušel jsem jestli neni špatný výměník ale ten je v pořádku,je náká možnost jak poznat prasklý blok nebo hlavu případě těsnění, jde o motor 2.0 TDDi 85kw

2014-02-14 00:04:40

tomas89: olej do vody se dostane většinou vadným těsněním pod hlavou. Těsnění je zřejmě vadné mezi olejovým a vodním kanálem a ne do válce, proto to na výkonu a chodu motoru nepoznáš. Když motor běží, tlak oleje je větší než vody a olej se dostane do chladiva. Ale pozor, když motor vypneš, tlak oleje klesne, naopak chladící okruh je natlakován a hrozí proniknutí chladiva do oleje a to je pro motor nebezpečné. Poznáš to, že se na víčku oleje tvoří nadměrně pěna a při opatrném přiložení na jazyk je nasládlá.

2014-02-14 12:38:42

jon29: určitě děkuji za radu ale právě ani ta pěna se mi tam netvoří,co jsem se tak radil tak někteří mi řikaly že může klidně být prasklá hlava nebo klidně blok i to těsnění je možnost tak tět nevim jestli mám schánět celý motor nebo jen hlavu když to rozeberu hlavu nechám natlakovat tak poznám ale na bloku bych to ani asi poznat nemusel tak neviím mám to mondeo tejden a už jsem z něj pomalu na prážky

2014-02-14 17:38:28

tomas89 ještě před demontáží bych zkusil odtlakovat chladící systém, to by mělo závadu ukázat. Většinou je vadné těsnění a nebo prasklá hlava, blok praskne jen když zamrzne, nebo naleješ do přehřátého motoru studenou vodu.

2014-02-15 01:22:43

jon29: to zní zajímavě mohl by jsi mi prosím popsat jak se to dělá to odtlakování

2014-02-15 23:58:23

tomas89 je potřeba mít přípravek, dá se místo víčka na expanzku , je na něm manometr a pumpička. Pumpičkou se natlakuje systém a sleduje se manometr, tlak nesmí po dobu cca 15 min klesnout, pokud klesá je to známka , že je někde netěsnost. Je potřeba znova dopumpovat a hledat místo úniku, pokud není nikde vidět, většinou uniká do motoru a bývá to těsnění pod hlavou.


Odpovědět