Fórum - Téma


Motor+Mondeo-nejde do otáček


Fórum Mondeo MK II Motor+Mondeo-nejde do otáček

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II



2010-10-24 15:23:01

Ahoj mam mondeo 2,0 16v rv- 1998 kombi uz jsem tu resil proc kolisa pri 2000ot. pri kazdym zarazenym stupni tak to je asi tim ze kdyz mam neutral tak jsem skousel dat plnej plyn a jde nejvic do 4,5 tis otacek a vic ne a kdyz drzim tu podlahu tak to ma zvuk jako omezovac nin nin nin.ale otacky k tomu nesedi nevite co s tim je??motoricky je super i vvse je super jen tohle dik Už mám pokoj nemam Forda

2010-10-27 22:28:42

Jestli to náhodou nebude váha vzduchu

2010-10-27 23:59:54

Nebo třeba taky ucpanej palivovej filtr, nebo jiná záležitost, toho může být docela dost...to chce vidět, slyšet a zkusit...

2010-12-15 15:51:21

ahoj, s tou váhou vzduchu bych začal, odpojit a zkusit projet

2010-12-22 16:23:03

Cau lidi mam podobny problem.Ford Mondeo 1.8zetec 1997.Motor slape uplne v pohode do 4000ot pak jako kdyz zapne omezovac a vic nejde.Svicky i kabely jsou nove od forda.Filtry jsou taky nove.Ono s tim jde vpohode jezdit ale obcas chce clovek predjizdet a pak je problem.Dik za radu

2011-04-26 21:18:10

Zdravím, mám mondeo 1,8TD rok97, v zimě a za studena jede super, ale jek se pořádně zahřeje a potom hlavně v létě se stává že po zařazení na vyšší rychlost a pokles otáček pod 2000 nejede, prostě se úplne utlumí, jak se ale dostane nad 2500 chová se normálně. Stává se to jen sem tam, větší teplo - častěji. ERG ventil to není to už sem zkoušel, vzduch. ani palivoví filtr to není, volnoběžnou klapku sem už taky vyčistil a namazal, turbo je ok. Poraďte jak dál? Zkusím vyčistit sání, ale to by mělo byt v pořádku, uvidíme. Dík za rady.

2011-04-27 12:42:11

to mám podobné trable jak se ohřeje motor auto netáhne a čoudí jako fabrika (váha vzduchu filtry vyměněny)občas v tom zaškube a vyrazí to jako střela nebo poskočím na hrbolu a je to taky ok (mondeo mk2 1,8td r.99)

2011-04-27 19:27:10

Nazdárek, zkusil sem sejmout hadrové nasávání k vzduchovému filtru, znovu sem vyčistil přívod vzduchu k váze, vyčistil, promazal a seřídil klapku volnoběhu s táhlem studeného startu ( manuál Jak na to - ford mondeo 96-00, strana 100 ). ERG ventil je odpojený, podtlak zaslepený. Reset řídící jednotky a první jízda za mnou. Zatím OK, až čas ukáže, kdyžtak budu pomalu postupovat dál než prostě najdu závadu

2011-04-27 20:51:18

já zkusím vyměnit turbo mám ještě jeden motor takže si to nejdřív pěkně rozeberu a vyčistím promažu

2011-04-27 20:52:03

našel jsem toto že by naše závady mohl zapřičinit EGR ventil a toto radí třeba to pomůže

Návod na zaslepení EGR ventilu

Úvodem trocha suché teorie:

EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je pneumaticky ovládaný ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů (až 10%) nazpět do sání motoru.

Ptáte se proč se to dělá? Odpověď je jednoduchá: plnění emisních limitů.

EGR ventil totiž snižuje emise oxidů dusíku, jež není schopen zlikvidovat katalyzátor.

Tím, že se smísí část výfukových plynů s nasávaným vzduchem, sníží se obsah kyslíku v nasávané směsi, dojde k poklesu spalovacích teplot a zároveň ke snížení emisí škodlivých plynů.

Toliko výhody tohoto vynálezu a nyní se začneme zabývat jeho nevýhodami:

Za prvé, je to snížení teploty spalování a tím i snížení výkonu motoru.

Za druhé, tím že jsou do sání přimíchávány horké výfukové plyny roste teplota nasávané směsi, a zároveň klesá objem, který je možno nasát do válce.

Za třetí, celý sací systém je postupně zanášen nečistotami z výfuku a tím se snižuje opět výkon motoru.

Pokud je ventil zanesený nečistotami nebo je vadný, může nastat situace kdy jsou spaliny přepouštěny do sání trvale, a to zapříčiní špatný chod motoru a zvýšenou kouřivost.

Deaktivací EGR ventilu by se (kromě zvýšení emisí Nox) nemělo nic dalšího stát, katalyzátoru by to vadit nemělo z důvodu toho, že ventil je určen pro snížení emisí jež katalyzátor není schopen zlikvidovat a motoru toto také ublížit nemůže protože EGR ventil je v provozu pouze při určitých jízdních režimech, z čehož vyplývá že když funguje jen někdy tak se asi nic nestane když nebude fungovat nikdy.

Některé návody doporučují pouze zaslepení ovládací trubičky, bohužel tímto jednoduchým způsobem nelze řešit situaci kdy ventil nedovírá, proto je lepší zaslepit komůrku ventilu, to sebou navíc nese výhodu u modernějších motorů, které sledují to zda ventil funguje a odpojení ovládání by vyhodnotily jako chybovou hlášku check engine.

Zaslepení je proces vratný a pokud by kdokoliv nebyl s jeho výsledkem spokojen, může kdykoli zas ventil zprovoznit.

Nyní k samotnému procesu deaktivace ventilu:

1/ odpojíme přívodní ovládací hadičku ventilu

2/ povolíme dva šrouby M8 připevňující ventil k sacímu potrubí

3/ ventil opatrně sejmeme, tak abychom nepoškodili těsnění mezi ním a sacím potrubím

4/ můžeme se kouknout jak je samotný ventil i sací potrubí zanesené sazemi

5/ podle těsnění si z hliníkového nebo měděného plechu vyrobíme záslepku a to tak, že vynecháme otvor pro obdélníkovou komůrku (tloušťka plechu cca 1,5 mm)

6/ důkladně očistíme veškeré otřepy a zabrousíme hrany záslepky

7/ pokud použijeme staré těsnění namázneme jej před použitím vysokoteplotním silikonem

8/ vše složíme v pořadí: těsnění, plechová záslepka, EGR ventil

9/ utáhneme šrouby upevňující ventil

10/ nasadíme ovládací hadičku ventilu

V jednom návodu jsem se dočetl, že je dobré projet po deaktivaci ventilu auto tak, aby motor dosáhl provozní teploty, poté zastavit a odpojit akumulátor alespoň na 30s (déle=lépe), pak nastartovat motor bez sešlapávání plynového pedálu a s vypnutými veškerými elektrickými spotřebiči nechat motor běžet na volnoběh minimálně 5 minut bez jakýchkoli zásahů, pak je dobré motor ihned projet v běžném provozu. ECU si tím načte nové údaje ohledně chování motoru a vyhneme se tím případným chybovým hlášením.

Případným tunerům mohu vzkázat ,že po deaktivaci ventilu se rozhodně z auta nestane stíhačka a tato operace nepřidá 10% výkonu jako jiné zaručené metody (dynamizér, elektrické turbo . Dosáhneme tím spíše zlepšení výkonu motoru v určitých otáčkách a hlavně přestane postupné zanášení sacího systému.

2011-04-29 19:55:13

takže pokud odpojím hadičku z EGR tak auto jede jako blesk líp než co znám a nečudí táhne jako kůň pokud zpět připojím ten elektrický ventyl CVT i po vyčištění závada se vrací takže ho nechám mimo hru a EGR napojím přímo do sání ?

2011-05-02 20:18:38

Tak ERG ventyl mám odpojený od doby co sem mondeo koupil. Byla to první věc co sem na motoru změnil. Teď po provedených úpravách, sání a klapky volnoběhu s táhlem studeného startu, mi autí jezdí dost dobře. Ještě vyměním klasický vzduch. filtr za sportovní ( dodá do motohu víc vzduchu ) a začímám věřit tomu, že je po problému. Nevím proč soudruzi z Británie při montáži sání používali textilní hadici zasunutou nikam pod baterku.

2011-05-02 20:27:54

ERG ventil sem odpojil, hadičku podtlakového ovládání zaslepil a to samé vývod z ventivu. Motor nic nepozná.


Odpovědět