Fórum - Téma


Motor+Mondeo-nafta v oleji


Fórum Mondeo MK IV Motor+Mondeo-nafta v oleji

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV



2012-05-13 10:53:35

Zdravim Fordakov.Mam Mondeo 2,0TDCI 103kW rok 2008.Najazdene mam 138tis.km..Po vymene oleja som najazdil cca8000km.Zacalo mi vypisovat servis oil.Neskor vypisuje ENGINE MALFUNCTION.Na riske sa zvysila hladina oleja nad maximum.Citit naftu v oleji.Poradte mi co mam robit.Dakujem...

2012-05-13 18:15:34

Zdravím, pravděpodobně budeš muset vyměnit olej. Je to způsobeno tím, že asi jezdíš krátké trasy a máš v autě DPF, to je filtr pevných částic. Asi nenecháš doběhnout proces vypalování filtru a zbytek nafty, která je vstřikována právě pro shoření sazí, steče do oleje. Vypalování DPF není ničím signalizováno,pouze je cítit zápach vypalovaných sazí, motor jde jakoby nepravidelně a sluchem poznáš zvuk jako když je prasklý výfuk. Tento proces trvá cca 10 min. a musíš ho nechat doběhnout. Po ukončení procesu čištěni filtru se auto vrátí do původního režimu.

2012-05-13 21:49:04

Já si spíš myslím, že je problém v palivovém čerpadle. Už jsem se s tím setkal. Sice to bylo u Opelu, ale tam propouštělo čerpadlo naftu k vačce. Nechal bych to zkontrolovat dřív než bude pozdě. U toho Opelu to odnesl motor

Tomu s tím čištěním DPF bych osobně moc nevěřil. Nikdy tam nepoteče tolik nafty vstřikama(pokud jsou OK)do spalovacího prostoru, aby to motor vůbec nestihal spálit(pokud má dobré tlaky) a nafta zvyšovala hladinu oleje. To by ten motor vůbec neběžel a nejspíš by byl už zadřenej, protože by nafta spláchla olej na bocích válců a pístech.

2012-05-13 22:53:20

No nevím, je to možné, ale u Mercedesu jsem se setkal právě s tímto problémem. A motor to odnesl taky.

2012-05-14 13:12:21

No to jsi mne vyděsil, mám stejné auto, stejný rok, stejné km a vyměněný olej... Jeď s tím do nejbližšího osvědčeného servisu a pak dej vědět co s tím bylo...

2012-05-14 13:39:53

Na 99 % je problém v nedokončené regeneraci DPF (přesně jak psal oťas). Trpěly na to mondeo, ale i oktavky apod. Teď můžeš jen vyměnit olej a pak dávat pozor na dokončení regenerace. Tuším, že servisy to ještě řešily přehrátím nového SW. Být tebou, tak zajedu do dobrého ford servisu, nechám vyměnit olej a nechám si poradit, co s tím dál. Měli by ti doporučit, ajk s tím autem jet, když se vypaluje filtr.

2012-05-14 14:17:46

Ahoj, u Mondea již není ten problém jako u jiných aut. Tam je treba zařadit za 3 nebo 4 a jet x km na určitý počet otáček, ale je nutné nechat doběhnout proces vypalování a to i třeba když auto stojí. Je to hlavně slyšet i cítit. Proces trvá tak 10 minut. Je škoda, že počítač nesignalizuje začátek, průběh ale ani konec tohoto procesu.

2012-05-14 15:03:02

Promiňte vážení odborníci, ale nechce se mi věřit, že dnes existuje auto, které ode mne vyžaduje po nějakou dobu nějaké určité chování, neřekne mi kdy a jak dlouho ale když to neudělám, může být výsledkem nafta v oleji a poškozený motor?!?! Pak by se ale takové auto nemohlo prodávat minimálně v Americe, protože tam by právníci majitelů poškozených aut fabriku roztrhali na kusy... Nebo to chápu špatně???

2012-05-14 15:08:23

Je pravdou, že o zvýšené hladině oleje signalizuje počítač. Filtr DPF si v podstatě žije svůj vlastní život. Stará li se člověk o auto tak jak má tzn. výměny oleje, pravidelný servis atd. by nemělo hrozit nebezpečí poškození motorů.

2012-05-14 15:11:11

Nevím, jak je to v USA, ale u mondea v ČR to tak prostě je. O tom se bohužel nemá cenu moc bavit. Prostě se musíš naučit nechat proces regenerace doběhnout až do konce.

2012-05-14 15:17:26

Ještě jukni na tohle forum http://forum.fordclubs.or....php?f=58&t=2075&start=20 tam se to taky probírá.

2012-05-14 15:49:34

Tím, že si DPF žije vlastní život jsem chtěl říct, že si nezávisle na podmínkách vyhodnocuje zanesení filtru a jeho regeneraci. Myslím, že dnes už je doba, kdy jsme si hodně věcí na autě udělali sami anebo s kamarádem v garáži pryč.


Odpovědět