Fórum - Téma


Motor+Mondeo-kolísání při 2000 ot./min.


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-kolísání při 2000 ot./min.

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2010-06-19 13:48:51

Ahoj forďáci, není to asi závažná věc, ale když mám otáčky okolo 2000 a plyn jen tak lehtám, je cítit lehké cukání, jakoby plyn nevěděl jestli s motorem zabrat nebo ne. Netušíte někdo co by to mohlo být? Svíčky vyměněné a jinak chod motoru se mi zdá vyrovnaný. A ještě jedna věc, když startuji s uplně studeným motorem, hned po nastartování otáčky spadnou tak nízko, že auto někdy dokonce chcípne. Nechcípne to vždy, ale stejně jdou otáčky příliš nízko, že se auto zakucká i když se potom srovná. Na případné druhé nastartování už ok. Můžou spolu tyhle dvě věci souviset? Díky za odpověď....

2010-06-22 08:51:22

mám úplně ten stejný problém s kolísáním při otáčkách 2000, diagnostika ale nic neukázala a tak začínám pátrat, také jako vy, zda nemá někdo nějaký nápad. Kdybyste na něco přišel, dejte mi prosím také vědět na ondrej.petru@seznam.cz

Při startování s otáčkami ale žádný problém nemám

Když na něco přijdu já, také napíšu.

Díky moc

2010-06-22 10:50:05

tak jsem ted projel podrobne diskuze zde na strankach a evidentne nejsme prvni, komu se to stalo. Tak se na to taky kouknete. Na me to dela dojem, ze mame take jako ostatni ucpany EGR ventil, ev. saci potrubi. Posilam odkaz, kde zacina diskuze na toto tema + i obrazky: http://www.fordclub.eu/ms...d_posts.php?topic_id=7800

Tak snad to tak bude.

Zdravim

2010-06-22 12:13:22

Vadný egr ventil se projevuje cukáním motoru jen u díselů, u benzinových motorů je to většinou vadný, nebo jen zadrhávající se volnoběžný ventil. Na tohle téma zde proběhla nejedna diskuze, mrkněte na escort.

2010-06-22 16:39:41

Tak jsem byl na diagnostice a taky nic. Takže jsem před technikem zkusil nadhodit téma volnoběžného ventilu a souhlasil, že je to asi nejpravděpodobnější věc, která by to mohla dělat. Prý ho mám zkusit vyčistit a u toho rovnou i klapku, aby byla jistota a mělo by to pomoci. Ford prý na volnoběžný ventil docela trpí, prý jeho kolega na focusu ho čistí raději preventivně 1x za rok tak to zkusím a dám vědět....

2010-06-24 19:52:48

Pánové volnoběžný ventil čistím tak dvakrát do roka i s klapkou, aby motor necukal v nižších otáčkách....nicméně jsou ve hře ještě další věci, jako je třeba odvětrání klikové hřídele, případně váha vzduchu, nebo třeba taky snímač polohy škrtící klapky...Ale to vše se dá celkem snadno řešit a řekl bych že to je mnohem pravděpodobnější než nějaký egr, který vám přidává do sání výfukové zplodiny a samozřejmě tím zanáší ostatní věci.

2010-06-25 00:13:37

volnoběžný ventil jen doladuje volnoběžné otáčky a za aktivace klapky už do chodu motoru nikterak zásadně nezasahuje, to pocukávání by chtělo odladit sledováním hodnot lambdasondy, čili píchnout diagnostiku za jízdy, může to být klidně jen vadný regulátor tlaku na vstřikovacé liště, přidřený vstřikovač, vadná lambda, nebo netěsnost na sacím traktu( patrně něco velmi malého), také bych se zaměřil na váhu vzduchu , prostě hledat a hledat a hledat.

2010-06-25 09:41:50

Zpráva z bojiště: tak jsem dle návodu a fotek na tomto diskuzním serveru odmontoval ten EGR ventil - byl částečně zanesený, ale neměl jsem čas ho pořádně čistit, tak jsem jen mechanicky očistil větší nánosy a pak ho úplně zaslepil vystřiženým plechem (je to asi neekologické a před emisema se to musí vyndat, ale asi problém byl fakt v tomto). No a dnes cestou do práce (35km) ani jedno cuknutí a jede krásně. Tak to tím asi je. Ještě uvidím, zda nezkusím variantu bez zaslepení a pořádné vyčištění ventilu. Navíc jsem si všimnul, že mám podélně prasklou tu hadici co vede zespodu do EGR ventilu - to vůbec nevím jestli také nemůže mít vliv na tyhle obtíže, ale evidentně cukání kolem 2000 ot/min ustalo.

Tak to možná zkus taky, trvalo mi to celkem 20 minut (ale podotýkám, že jsem to zase tak moc nečistil a v první fázi zkusil to zaslepení). Každopádně doporučuju dělat v rukavicích - je to strašná špína.

2010-06-25 09:49:48

Mě u dvoulitra benzínu zase při sešlápnutí spojky při přeřazení ještě poskočí otáčky nahoru a pak se pomalu vydají dolů. Při rychlejším řazení to je jako s automatem, že při pouštění spojky jsou vysoko otáčky jako bych mírně nesundal nohu z plynu a nebo pozdě. Na diagnostice nic, vše ok. Pokud nezasahuje volnoběžný ventil do chodu motoru, když je otevřená klapka, tak pak mě napadá jen slzící vstřik, který netěsní. To, že při řazení nahoru otáčky chvíli visí je normální i u koncernu ale pak se rychle-alespoň podle mého motoru, dostávají dolů. Mám vše vyčištěné, tak už nevím.

2010-06-25 12:51:40

To petruo: Ta hadice co vede k EGR je přetlaková hadice vedouci z mezichladiče, pokud ji máš prasklou tak auto muselo ztratit výkon, jelikož většina přetlaku z turba ti utíká přes tu díru. Logicky pak auto škube i dobrým EGR, jelikož nasává nepřiměřené množství spalin z výfuku.

To Spyke: To že volnoběžný ventil nezasahuje do chodu motoru za jízdy je nesmysl, právě naopak, vyrovnává otáčky při každém přeřazení atd. Měl jsem stejný problém na Galaxy 2.0 a po výměně volnoběžáku cukání přestalo.

2010-06-25 14:40:51

Mě to necuká, jen ty otáčky při řazení nahoru po vyšlápnutí spojky ještě vyletí výš i když na plynu nestojím. Pokud to dělá volnoběžný ventil i když jsem ho čistil, tak je to v řiti, protože stojí přes dva litry a náhradu jsem žádnou nenašel. Na vrakáču asi nemá smysl hledat. Myslel jsem, že je v pořádku, protože po zahřátí jsou otáčky na 800, do zahřátí výš a při vyřazení za jízdy to drží 1100 a po zastavení zase sjedou na 800. Teď jsem ještě zjistil, že tam jsou jiný svíčky a to NGK PTR6D-13G, tak jsem tam nasoukal nové podle katalogu NGK PTR6F-13. Furt nějaký problémy......... Ale všechno zlé je pro něco dobré. Když člověk koupí ne moc spolehlivé auto, tak se z něj stane za čas mechoš s přehledem a hned ho někdo jen tak neoblafne.

2010-06-25 15:18:22

Ty otáčky při přeřazování určuje snímač rychlosti, s největší pravděpodobností bude vyběhanej.

2010-06-25 18:32:09

Myslíš ten na převodovce? Co by se stalo, kdybych ho odpojil? Už jsem nad tím taky uvažoval, protože jedinej problém je při tom řazení.

2010-06-25 22:42:41

Pokud máš strší model se čtyřhranem tk můžeš, pokud máš novější tak tm má více funkcí a je lepší ho vyměnit jinak ti spadne řídící jednotka do nouzového stavu.

2010-06-26 13:00:06

Mrknu na to, myslím, že mám starší model i olejový filtr je jen vložka, pozdější byly klasické. Zkusím a uvidím, protože při rychlém řazení je to skoro stejné jako bych nesundal nohu z plynu a připadám si jako osel, co s tím neumí jezdit. V nejhorším si půjdu vyzkoušet nějakého dvoulitra do bazaru, protože tady v okolí neznám nikoho, kdo by měl stejnou motorizaci. Ještě jeden dotaz ohledně EGR ventilu. Chtěl jsem ho vyčistit, ale nenašel jsem k němu přívod od výfukového potrubí, takže mě napadá, že jej nemám zapojený a nebo si bere zplodiny přes hlavu motoru nějakým kanálkem. A navíc bych řekl, že je chlazený vodou, takže demontáž z hlavy by znamenala vypuštění chladící kapaliny. Je to tak?

2010-06-26 21:09:41

Egr ventil v hlavě nejspíš nebude, bude zaveden někde do sání. Když mi ten snímač rychlosti vyfotíš a pošleš na maila, tak ti povím zdali stačí odpojit, nebo je nutné ho vyměnit .

2010-06-27 13:33:14

Myslel jsem to tak, že je na hlavě přišroubovaný, patrně je i vodou chlazený a nemám k němu žádnou trubku od výfuku, aby mohl přepouštět v určitém režimu otáček zplodiny znovu do sání k opětovnému spálení. I mechanik se na to díval a říkal, že buď je tam jen nachystaný na možné připojení a nebo jsou zplodiny vedeny kanálkem v hlavě přímo k němu a pak přes něj do sání. Až budu měnit chladící kapalinu na podzim, tak vypustím všechnu vodu z chlazení a zkusím na to mrknout. Ten snímač z převodovky máš nafocený, má tři kontakty a je oválný. Mám obavu, že odpojit nepůjde, ale zkusím to, co to udělá.

2010-10-13 08:52:55

Ahoj četl jsem si vaší diskuzi o egr ventilu,to co jsem vyčet tak to mám asi taky.mam mondeo kombi 2.016v 1998 a jedu zaradim treba trojku okolo 2 tisic nekdy i viš motor zacne cukat pridam a cuka jeste vic a nechce jet,počkám treba 3 vteriny slapnu na plyn a zase jede.a po treba 5 minutach to same at jedu 60 nebo 130.jo a dvoulitr by mel byt trochu zivej ne??motorick\ bomba ale nez se tam dostane 150 tak doba,a vic se mu nechce nevis cim to muze byt moc dik ahoj:


Odpovědět