Fórum - Téma


Motor+Mondeo-klapky v sání apod


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-klapky v sání apod

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 2  3  4  5  6

2013-06-28 16:29:14

petrdepo: No snad ještě dneska stihnu náhradní řemen koupit, za radu s odmaštěním díky. Vyschnout ho nechám klidně přes noc, jedu až zítra ráno.

Ještě prosím o radu jak s řemenem dolů a zase zpátky co nejjednodušeji, ať něco nepo...

2013-06-28 16:33:44

miqs: Tak s touhle podrobností se budeš muset obrátit na někoho, kdo má Mondeo jako ty. Já mám jenom Fiestu a tak nevím.

2013-06-28 17:05:15

petrdepo: Jasný. Najde se tu někdo kdo poradí prosím?

2013-06-28 17:23:54

miqs: dole pod kolem směrem zezadu motoru kouká kladka, je na ní hlava šroubu na 15mm klíč, nasadíš klíč a zabereš směrem aby se kladka zvedla, tim uvolníš řemen, sundáš a stejným postupem nasadíš, napínák má pružinu tak nic nepovoluješ ani nedotahuješ

2013-06-28 20:45:04

miqs: Sice to sem v podstatě nepatří ale dal jsem ti sem foto , jak drážkový řemen vyměnit .

2013-06-28 22:11:04

Chlapi, díky moc!

Bohužel jsem dneska nestihl dojet pro nový řemen ani těsnění k sání, prostě nestíhačka. Navíc mi poslední dny přišlo že ten řemen čvachtá už moc a naopak ty klapky že skoro neslyším, tak jsem chtěl dát prioritu řemenu.

Asi před hodinou jsem to rozdělal, jen částečně (no v podstatě vůbec, jen jsem sundal masku, vyndal světlo a povytahal hadice a kabeláž, abych se tam dostal rukama), nakonec jsem zatím řemen radši nesundaval, dokud nemám novej. Bordelu nejspíš ze servo oleje tam bylo dost, ale hladina v nádržce jen asi milimetr pod min., to mi přišlo celkem ok. Vyčistil jsem co se dalo, řemen mi nijak extra nacucanej nepřišel, znovu jsem to složil. Nastartování mě hodně překvapilo - motor bez krytu a bez kapoty na zvýšený volnoběh mi přišel hlučnej jak prase, ale co bylo nejvíc slyšet, byly nejspíš klapky, hlavně jedna, krajní, nejblíž k servu. Dost mě to vyděsilo, zítra a pozítří potřebuju aby to ujelo cca 600-700 km a odvezlo 4 lidi a bagáž - tak mi držte palce ať to ještě jednu plnou nádrž vydrží.

Jiné řešení nemám, půjčit si jiné auto není tak narychlo reálné, tak to ještě jednou natočím ráno a uvidím (uslyším) - nejspíš to risknu. No a na pondělí si beru volno, hned jak se vrátím, jedu pro těsnění pod sání a novej řemen a něco na usazeniny v sání a jde se rozebírat.

Ještě jeden dotaz bych měl - při zátěži jsou klapky otevřené a neměly by vířit, je to tak? Tedy když většinu cesty absolvuju po dálnicích a okreskách rychlostí nad 90 km/h a vyšších otáčkách, je větší šance že to vydrží? Nebo je to blbost a je to risk tak jako tak?

2013-06-29 18:18:11

Tak nakonec se stalo nemožné a ráno se mi povedlo půjčit jiné auto, takže jsem v klidu a můžu se po návratu věnovat opravě. Díky za poskytnuté rady.

2013-06-30 10:10:45

g.cowlley: pro g.cowlley

Mám mondeo 1.8 duratec r. 2002. Při volnoběžných otáčkách a zahřátém motoru slyším občas tiché jakoby plastové klapání. Není to chrastění,jen klapání,jako když se něco uzavírá a otevírá.Značí to ty vymleté klapky sání?

Na rozebrání a kontrolu sání si moc netroufám.Auto jsem kupoval osobně v Německu v autosalonu,mělo servisku a 51.tis km. Ted mám 59.tis km ,takže pokud ty kilometry sedí,mělo by být sání ještě OK.

Ale raději se ptám:jaký je to zvuk,když ty klapky chrastí.Je to zřetelně poznat? Pozná to i laik?

Než to rozebírat,není třeba lepší pro jistotu si nechat u Forda ověřit ty kilometry a pokud to nemá přes 100.tis km,tak být v klidu? Díky.

2013-06-30 12:04:20

zvuk klapek je opravdu takové plastové pleskání. jak se zvětšuje vůle v uložení nebo praskne uložení na hřídelce tak se volnně klapka začne hýbat...+ následná destrukce motoru. Já osobně bych se na kilometry nespolehal, pokud je na motoru nějaký rušivý zvuk tak je to závada nezávislá na nějakém nájezdu KM, rozhodně nedoporučuji podcenit. rušivý zvuk také s oblibou vydává pověstný dvouhmotový setrvačník když to má za sebou

2013-06-30 13:29:44

g.cowlley: Ahoj,děkuji za odpověd.

To jsi mě tedy moc neuklidnil,asi bude opravdu nejjistější to sání vymontovat a ověřit si stav na vlastní oči.

Pro jistotu

Pokud by se tady na foru našel někdo,kdo by dokázal přesně popsat ten nezdravý zvuk klapek,tak jak to nemá být slyšet, (k něčemu to přirovnat) tak mu za to budu moc vděčný.

Taky by mě zajímalo,jestli ty klapky když jsou vymleté, chrastí pořád,nebo jen u studeného motoru,nebo jen u teplého,nebo i v jiných pásmech otáček než je volnoběh.

Předem všem moc děkuji.Fordákům zdar

Poznámka: ted jsem se byl dívat na to sání,jak by to bylo složité sundat a zjistil jsem, že je to opravdu hodně špatně přístupné.Z 8 šroubů jsem objevil jen 4 a ostatní jen tak asi tuším.Těžko je demontovat,když ani není vidět kam nasadit klíč.K tomu spousta překážejících kabelových svazků...Podle mě musí pryč i chladič,jinak se na ty včechny šrouby nedá dostat. No,neřekl bych že to zvládne kde kdo...Taky když jsem nastartoval motor,žádné klapání slyšet nebylo.Ani po zahřátí.Tak jestli to nedělá něco jiného. Zatím budu čekat.Až se to zas objeví,pořádně budu oblézat auto a zjištovat odkud se to ozývá.Možná si to tak občas klapne setrvák...

2013-06-30 21:25:59

jurin: V pátek jsem měl předek velmi lehce rozdělaný kvůli servu, pokud jde o kabelové svazky apod., měl jsem z toho podobný pocit jako ty. Myslím, že bude potřeba sundat nárazník a postupně odpojit všechny kabely, aby se to co se táhne po motoru nahoře dalo dát stranou a napřekáželo při demontáži. Pak budou asi potřeba různě dlouhé nástavce na golu, podle prostoru, kam se dá dostat rukou. Demontáž chladiče snad potřeba není, aspoň jsem o tom nikde nečetl, ale taky jsem si na to zatím netroufl.

U mě ty klapky cvakají dost šíleně, nejvíc ta nejblíž servu (vpravo ve směru jízdy auto, vlevo při otevřené kapotě, když stojíš před autem). Pokud to tobě jen lehce plastově cvaká, dost možná, že tomu nic není a je to běžný zvuk z výroby - ale těžko soudit, když jsem to neslyšel. Nejvíc je to podle mě slyšet při cca 2000 otáčkách, pokud jedeš např. na 3 nebo 4 a bez přeřazování chceš zrychlit - to u mě pokaždé "zachrastí" a je to víc slyšet při zavřených okýnkách, když je v interiéru klid.

2013-06-30 21:54:43

miqs: Děkuji za reakci na můj dotaz. Jak tohle téma čím dál víc studuji,docházím k závěru,že to co občas zaslechnu já-to občasné zaklapání odněkud z nitra auta,či zespod motoru,asi vířivé klapky sání nebudou. Mě to nechrastí,ani jinak necvrliká, a už vůbec ne za jízdy,jako že bych to slyšel v autě,třeba při 2000 ot.

U mě je to čistě jen na volnoběh,když auto stojí, motor se jen tak převaluje. Např,když jsem venku a otvírám vrata od garáže- tehdy to občas zaslechnu.Když zvýším otáčky,hned se to ztratí,či zanikne v běžném hluku od motoru, Možná je to opravdu jen běžný zvuk,ostatně jiní co ten motor poslouchali,nic zvláštního neslyšeli. Každopádně jsem rád a děkuji,že mi někdo napsal a já ted vím,že ty vymleté chrastící klapky jde opravdu jednoznačně a zřetelně slyšet.Že se to dá poznat.

Ještě přesně musím vyzkoumat místo,odkud se ten zvuk občas ozve. Případně v tu chvíli sundat kryt motoru a poslouchat u toho sání. Jestli je to odsud.

Děkuji a mnoho štastných km

2013-07-01 10:57:33

jurin:

jestli klapou klapky se dá zjistit jednoduše. Ze předu vede do sání tenká černá hadička. Ta je na ovládání klapek. Stačí ji za chodu motoru odpojit a pokud zvuk zmizí, je to klapkama.Pokud ne, hledej jinde.

2013-07-03 01:23:08

Takže pro info - s autem jsem neriskoval a radši ho nechal v servisu. Moc se na to netvářili, ale když jsem jim popsal co a jak, celkem ochotně kývli a klapky bez problému vyndali. K tomu vyměnili řemen serva za nový, sání vyčistili od karbonu, otestovali, a nakonec auto zadarmo umyli venku i vevnitř. Celá záležitost trvala 1 den, a to jen proto, že jsem se vetřel, i když měli celkem plno. Kdyby na to přišlo, mohl jsem si za velmi rozumný peníz půjčit náhradní auto, nejspíš to, co jsem od nich měl k dispozici na víkend. Super služby a moje maximální spokojenost, nejlepší značkový servis co znám. A hlavně, celé to stálo jen lehce přes půlku toho, co jsem čekal!

Nechci tu dělat reklamu, ale pokud chcete víc info, rád napíšu kontakt přes SZ.

2013-08-05 15:23:05

Ahoj vsem, cca pred rokem jsem nechal vyndat klapky... od te doby pozoruji kolisani otacek - sundam nohu z plynu a otacky jdou treba z 3000 hodne dolu k nule a pak zase nahoru... (takove zakolisani), myslel jsem, ze je to nedoplnena klima a dela to kompresor, ale ted po doplneni je klima v pohode. Napada me jeste, ze to prisava nekde vzduch a tak se chci zeptat zda se mela nejaka vzduchova hadicka zaslepit nebo tak neco... jo a taky zadne tesneni meneno nebylo... Diky za Vase nazory...

2013-08-05 16:16:02

romale: Ve svém profilu dole jsi si nevyplnil registraci vozidla, takže se neví jaké auto má tenhle problém (typ, rok výroby, verze a další).

2013-08-05 16:35:24

petrdepo: diky za info, tak uz...

2013-12-04 11:16:56

spyke:Ahoj, potřebuji poradit, může i někdo jiný, kdo to čte. Před nedávnem jsem koupil Mondeo MK III, 1.8 DURATEC, 92 kW. Také je slyšet min. jedna klapka. Auto má najeto 193tis. Začalo to až po poškození cívky a provozu motoru na 3 válce. Cívka, kabely jsou vyměněny(budou i svíčky, čekám na dodání). Nechci dávat za celý díl, proto chci koupi jen klapky s osou. Prý po r.2003 jsou už kvalitnější. Nevím kde je koupit, všichni mě posílají od čerta k ďáblu. Opravny(značk. i neznačk.) to opravdu měnit nechtějí, s tím, že ty klapky nejsou orig. a nejdou tam. A rád bych věděl, jestli za tu cenu(+,- 270/ks), co je na fóru, je vše, co se má vyměnit. Nevím co pouzdra, nevyznám se v tom. Díky za rady, případně za kontakt na prodejce. Jsem z Jč.k.

2014-05-03 14:14:49

miqs: Ahoj Prosím tak nakolik ta Oprava vyšla mam ten samy problém koudelka Děkuji za odpověď

2014-05-03 23:00:05

koudelka: Ahoj, no po pravdě už si to nepamatuju, ale tuším že počítali 1 - 2 hodiny práce, jen demontáž klapek...ale teď zhruba po roce mám dojem, že to bude muset do servisu znovu, na volnoběh při zahřátém motoru, tedy když jsou otáčky ±800, to tak nějak podivně "chrastí". Při sešlápnuté spojce je to lepší, při zvýšených otáčkách to není slyšet vůbec (ale je otázka, nakolik to není slyšet, proto, že to motor "přeřve" a nakolik proto, že to klape/chrastí jen při nízkých otáčkách...máte někdo nějaký tip?


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6