Fórum - Téma


Motor+Mondeo-klapky v sání apod


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-klapky v sání apod

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-06-12 20:00:41

lelek: No zas tak moc ne a na autě si toho zase tolik obvykle nedělám, proto se radši předem ptám. S brzdičem zadní brzdy jsme si hráli ve dvou lidech pár hodin... takže radši to nechat na servisákovi? Sehnat klapky a za práci někomu zaplatit? Bohužel jsem od Prahy, ale dík moc za nabídku, to víš, že bych se na tom rád podílel a něco se přiučil. Ale kdyby to bylo jen o prostoru na ruce a jinak mechanicky není co zkazit, tak bych se do toho možná pustil. Jak dlouho to asi tak trvá udělat? Dá se to v jednom nebo radši ve dvou? Poskytl bys mi prosím případně nějaké základní rady (kde jsou jaké šrouby apod.)?

2013-06-12 20:42:50

Zítra odpoledne nafotím sání tak...aby bylo vidět který šrouby povolit atd. Musí ven i sahara. Já to dělal celý den. Ale to jen proto,že má m auto na plyn a mám toho tam více. Taky jsem ještě měnil termostat. Takže u tebe to typuji na dopoledne. Ve dvou asi zbytečné . Ale je docela nutné přizvednout trochu předek. Demontáž dílu nárazníku,odpojení konektorů sahary a jiné. Taky poslední spodní šroub sání je úplně dole. Pořádně si svítit a koukat. Žádné násilí atd. Udělám fotky a popíši se šipkami.

2013-06-12 21:35:09

lelek: Tak to by bylo super, díky moc předem! Já ještě řeším rosící servo, tak to možná bude taky na celej den. Ale napřed chci motor vyčistit od oleje a sledovat odkud to rosí, jestli bude potřeba vyměnit nebo co s tím. No asi to radši nechám zvlášť, přeci jen se v autě moc často nehrabu...

2013-06-23 09:51:31

lelek: povedlo se ti něco nafotit? zatím jsem se k tomu nedostal, ale už bych to docela potřeboval vyřešit a bez "manuálu" si netroufám... ;)

2013-06-23 12:23:36

sání vyndáš bez sundavání sahary, jen je třeba vypojit kompletně konektory za strany od chladiče, zespod auta máš jeden šroub jinak nahoře logicky najdeš tuším 7 nebo 8 šroubů, to že to máš povolené poznáš snadno, odloupne se to od hlavy samo, odpojíš podtlaky, plynové lanko (pootočením držáku), dost možná budeš na zpětnou montáž potřebovat nové těsnění sání, po letech bude vymačkané, hřídel klapek drží na podtlaku co je u klapky z pravé strany, je to akce tak na 3 hodinky

2013-06-23 14:02:10

g.cowlley: Díky moc. Zvažuju koupi celého sání, mám nabídku použitého za 1500,- tak uvidím, jestli by bylo i s těsněním nebo ne. Taky se pokouším dostat k návodům z Etisu, kde by mělo být schématicky nakreslené co a jak při demontáži i montáži. Snad to půjde.

2013-06-23 15:37:07

těsnění pod sáním měníme vždy pokud nevíme že tam je 100% měsíc, on pak falešnej vzduch přidělá tolik starostí že to nemá smysl. Koupit jeté sání s "dobrýma" klapkama je opět kravina, taková utržená klapka na ventilu udělá pěknou rotyku, bud si zajdi do forda a kup si za litr klapky nové, vymění je i malé dítě, nebo je prostě demontuj a jezdi bez nich. A sundat sání zvládne i můj syn a to chodí na základku, tak vem prostě golu 10mm klíč a šup mazej makat

2013-06-23 16:06:08

g.cowlley: Tak hele, pane, my co se v autě nevrtáme denně se prostě předem radši třikrát zeptáme :)

Mám předběžně domluvený celý sání, chci se na něj podívat, protože pokud by bylo z auta po faceliftu, je šance, že ty klapky budou v pohodě. Pokud vím, tak po roce 2003 byly modifikované a pak už to problémy nedělalo - nebo se pletu? Řešení v podobě vyndání klapek nechci, nerad bych v zimě řešil kolísající otáčky a chcípání na volnoběh. Smysl tam mají, jen konstruktéři šetřili na materiálu, tak to v prvních letech výroby nebylo bytelné a nevydrželo.

Uvítám i další názory, než se do toho pustím ;)

2013-06-23 18:10:23

jo ale i po faceliftu mají servisní interval

2013-06-24 23:29:06

g.cowlley: Nuže mám nějaké odpovědi z Ford servisů a moc mě nepotěšily, prosím o zhodnocení vás, co o tom něco víte.

Servisy se shodují na tom, že samotné klapky nejsou určené pro Mondeo Mk.III od začátku výroby do 1.10.2002, moje Mondeo je datum výroby 9.4.2001. Klapka jinak stojí 269 Kč, ale prý pro mě opravdu nejsou :( Jinak údajně došlo i k modifikaci průměru hadice odvětrání klikové skříně, která ústí do sacího potrubí a prý se tak musí vyměnit i odlučovač oleje na bloku motoru.

Takže, otázky:

1) je tu někdo se zkušeností z Mondea staršího než toho 1.10.2002?

2) dá se vyměnit celé staré sání (2001) za novější (2003-2006), které bych sehnal použité z jiného auta novějšího data výroby?

3) jaký je rozdíl ve starém sání (2001) a novějším (2003-2006), pozná se nějak na pohled?

4) na co si dát na vrakovišti u sání pozor?

5) jak vyřešit tu hadici odvětrání klikové skříně a odlučovač oleje?

Předem díky za odpovědi.

2013-06-25 00:37:15

pokud nevíš co hledat tak to nepoznáš, kolínko odvětrání je skutečně jiné, s modernizací se zmenšilo, mam ted na dílně 2 tyhle motory resp 2 auta a obě jezdí bez klapek už x let, obě dokonce servisované přímo u forda, jedno v čr a druhé je dovoz po prvním majiteli z DE, nákup použitého sání z vrakoviště je podle mě nejhorší varianta co mžeš udělat, ale je to tvoje volba

2013-06-25 11:03:49

g.cowlley: Nevím co hledat a rád si nechám poradit, ještě jsem to nikdy rozdělané neměl. Nechci se dostat do situace, kdy zlikviduju motor, protože se některá klapka utrhne, ale ani do situace, kdy to dám k někomu do servisu a on si pak naúčtuje raketu, stejně tak nechci, aby mi to v mínus dvaceti na volnoběh kolísalo a chcípalo.

Takže se ptám:

  • je to sání komplet zaměnitelné s novějším, nebo kvůli tomu změněnému odvětrání ne a muselo by se měnit i odvětrání a hadice?
  • jaký vliv na chod motoru má když se ty klapky úplně vyndají, srovná si to řídící jednotka nebo to může zlobit jak jsem se dočetl?
  • dají se zaměnit samotné klapky za novější, nebo je to stejná situace jako s tím odvětráním?
  • byl bys ochotný se na to mrknout se mnou?

2013-06-26 13:14:29

Vím že už jste se asi rozjeli po dovolených, ale pokud tu někdo zůstal, prosím o rady, než to rozeberu...

Má smysl kupovat nové klapky do sání r.v. 2001, když mi všechny Ford servisy tvrdí, že to není zaměnitelné a že se dají objednat až pro sání od 1.10.2002? Nebo je lepší varianta koupit jen nově těsnění, sání sundat, klapky vyndat a zase to dát zpátky? Nějaké rady na demontáž/montáž (co nezapomenout, na co se připravit, jak na řj po zpětné montáži, co se může po.... apod.)?

Předem díky. Do servisu to fakt dávat nechci, ale vyřešit to potřebuju co nejdřív.

2013-06-27 23:35:32

nevím zda to psát ještě jednou....vyndej je, pokud ti to bude zlobit v zimě, což nemyslím že by mělo zlobit protože směs se nereguluje tema klapkama..., tak to řeš až budeš vědět že to je bez nich neprovozovatelné, řikam mě na tom jezdí moje obě mondea, z toho jeden automat a ten je extra háklivej na volnoběh. Já ti nepomůžu, ted mam na dílně narváno minimálně do konce srpna.

2013-06-27 23:42:31

g.cowlley: To jsem potřeboval vědět, ok, takže je vyndám (a snad ušetřím). Hned po víkendu koupím nové těsnění a vrhnu se na to.

Ještě dvě věci:

  • je nutné odpojovat baterii? Počítám že pro řídící jednotku je to asi lepší, nebo ne?
  • je nějaká záludnost při zpětné montáži nebo "no problem"?

Díky moc!

2013-06-27 23:56:58

záludnost není, jen dobře očisti dosedací plochy na hlavě at na nich neni karbon, je na to spešl čistič klapek sání, rozpustí to karbon a nemusíš to škrábat. doporučuji při zpětné montáži kouknout na díry jedna resp 2 bývají středící abys měl sání "rovně" těma se začíná,šrouby utahni až je tam budeš mít našroubovaný všchny. Bacha na to kolínko odvětrání klikovky at ho při demontáži nevylomíš, baterku doporučuju odpojit, je to sichr.kabeláž se odpojí od jednotky a jakoby ji přehodíš na druhou stranu čili před řidiče, nemusíš se tam pak s ní přetahovat. všechno dělej s citem, nikde tam neni nic narvanýho, jde vše z lehka, pokud to nejde tak jsi na něco zapoměl a neodpojil. držim palce at to klapne. Hlavně dodržuj čistotu at nenapadá bordel do sání a kup si ten čistič na klapky nebo karburátory.

2013-06-28 00:15:59

g.cowlley: super, díky za podrobné info. snad to půjde, hlavně aby auto ještě vydrželo víkend, potřebuju s ním odvozit nějaké lidi a věci cca 800 km...no už s tím chrastěním jezdím měsíc, tak snad jeden víkend navíc ještě půjde.

horší je trochu řemen serva, je nasáklý olejem a čvachtá, ale do toho se pustím až po sání, počítám že to bude trošku složitější úkon, zjistit jestli rosí servo nebo vodní pumpa, jestli jsou v pořádku kladky a napínák atd. a hlavně to rozebrat a pak zase složit, z toho mám trochu větší vítr než z klapek sání.

každopádně díky a sorry že s tím tak otravuju, jen prostě nechci něco podělat...

2013-06-28 07:21:02

miqs: S tím nasáklým řemenem si nezahrávej. Známý ho měl také mastný. Během jízdy se mu zahřál natolik, že mu chytl plamenem (možná také proto, že mu vlivem mastnoty začel prokluzovat) a málem mu shořelo auto.

2013-06-28 15:20:40

petrdepo: a do pr... tos mě nepotěšil až vyděsil. zítra potřebuju odjet a čeká mě porce kilometrů, mám řemen radši vyměnit i za tu cenu, že zase nasákne, než dořeším servo? asi jo, co?

nějaký krátký návod na výměnu řemene, nebo link do jiné sekce, pokud se to už někde řešilo?

2013-06-28 16:19:06

miqs: V každém případě, když řemen odmastíš například hadrem namočeným v lihu. Ale motor nastartuj až po řádném vyschnutí. Náhradní řemen si pro jistotu vezmi ssebou. A pak už ti nezbývá, než sledovat motorový prostor, jestli se ti z něj nezačne kouřit. Za jízdy ale kouř uvidíš i ve zpětném zrcátku, protože většina vzduchu od sahary jde z motorového prostoru pod vůz.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6