Fórum - Téma


Motor+Mondeo-klapky v sání apod


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-klapky v sání apod

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 6

2009-08-15 13:38:13

Zdravím,

chtěl bych se pozeptat na zkušenosti s klapkami v sání u benzínových motorů 1,8 ccm. V posledních asi třech dílech časopisu Autoojetiny se o tom zmíňujou jako o dost vážném problému po ujetí cca 100 000 km. Může dojít k jejich utržení a tím pádem k poškození hlavy válců. Vlastním mondeo 1,8 sci a zjistil jsem klepání této klapky na prvním válci. Jako preventivní opatření plánuji klapky vymontovat. Dle zkušeností pisatele v čísle 6 by to nijak nemělo vadit až na zvýšení spotřeby o 0,2 dcl. Jak je to u vás? Jaké máte zkušenosti?

2009-08-23 19:30:13

co se týče výřivých klapek, byl bych opatrný s vykucháváním, osobně sem si vyzkoušel jízdu s autem bez a s klapkama a můžu s čistým svědomím říc, že se hodně změní průběh nástupu výkonu motoru a výměnu nepodceňuj, nebo dopadneš stejně jako já, jen s tím rozdílem, že já motor seženu za 20t

2009-08-23 20:45:27

Se změnou v chování motoru počítám. Ale na nové sání nemám tak nejdříve tento pokus a pak se uvidí. Můžeš mi nějak přiblížit jak se choval ten motor. Možná to SCI-čko se bude chovat jinak. Dám vědět.

2009-09-08 02:58:34

Zdarek

Tak už jsem konečně našel čas a podíval se na ty slavné klapky. Co jsem zjistil po rozebrání sání bylo pro mě velké překvapení. Motor 1,8 SCI nemá žádné vířivé klapky ale uzavírací klapky. Sání do každého válce je rozděleno na ne stejně velkou polovinu a ta jedná polovina je uzavřená klapkou. Nevím přesně jak a kdy se otvírají ale dle mého názoru právě díky těmto klapkám dochází k zvyšenému zátahu motoru při 3500 ot/min a to tak že do docílení těchto otáček jsou klapky zavřené a teprve až pak se otevřou. Ale jestli najednou nebo postupně, tak to nemohu posoudit. Nejspíš se budou otevírat najednou a to soudím podle toho jak najednou motor ožije.

No, když už jsem to měl rozebrané tak jsem se rozhod je vymontovat i když dle mého názoru k utržení nemůže dojít. Jsou krásně osazené v kovových pozdrech na čtyřhranné ocelové tyči a po ujetých 120 000 km nejevily žádnou vůli. Maximálně by se mohla některá ulomit. Jsou totiž podle očekávaní plastové. A chod motoru? Ten se moc nezměnil. Akorát bych řek že nástup výkonu je plynulejší a není třeba čekat na docílení 3500 ot/min. Nevím co na to řeknou emise, ty jsem neměřil ale myslím si že ty tři sondy si to nějak ohlídají a daly by vědět že není něco OK. V mém případě sice motor trochu cuká ve volnoběžných a při jízdě v konstantních otáčkách ale tyto problémy jsem měl již před vymontováním klapek a od tohoto vymontování jsem čekal že se to spraví. Ale nestalo se tak a proto budu muset pátrát dál. Tak to jsou mé postřehy.

2010-02-09 07:52:02

Měl bych dotaz ohledně těch slavných klapek v sání, které dělají neplechu v benzínových motorech. Neví někdo jestli benzínový motor Duratec 2.0 107kW prošel u nového mondea (od r.v. 2007) nějakou modernizací, respektive zdali má nové Mondeo klapky v sání jinak vyřešeny oproti poruchovým klapkám ve starších typech Mondeí?

2010-02-09 09:57:05

klapky sou modernizovaný už od roku 2003 a od té doby je to v pohodě, motor v MKIV je uplně stejný

2010-02-16 16:25:57

určitě bych nešel do mondea 2001-2004 1.8 -2.0 včetně sci. jediné modely, které neměly problémy s klapkami, protože jsou konstrukčně jiné byly 2.5 a 3.0 do těch můžeš jít i od roku 2001

2010-02-18 09:46:51

no nejsem si jist zda zrovna 2,5l je ideální volbou spíš krok z5 do historie pokud se vymění klapky za pár kaček máš hodně slušný potenciál hodně dlouho bez oprav jezdit jo a SCi nemá klapky vůbec motor pracuje trochu jinak a se směsí to konstruktéři udělali uplně jináč pokud hovoříš o 3,0 asi by bylo rozumné napsat kterou výkonostní kategorii máš na mysl a i tyto motory mají své muchy jako krátké a dlouhé sání, atd ....

2010-02-20 01:01:07

Zdravím,

tak jak jsem již výše psal po demontáži klapek auto jezdilo bez problému, ale až do zimy. Po ochlazení auto v nízkách otáčká začalo trochu cukat. Po delším ježdění se ozvala i lambda. Pravděpodobně váha vzduchu teplý řidší vzduch byla schopna zregulovat ale v zimě už ne. Vzduch je hustší a bez klapek se ho více nasávalo a váha na tolik vzduchu není zkalibrovaná a tím pádem docházelo ke špatnému spalování (můj názor). Tak jsem klapky namontoval zpět. Zresetoval PC odpojením baterie, auto znovu projel aby PC si načetlo nové data a je po problému. Tolik mých poznatků ke klapkám.

2010-02-20 01:03:25

Zdar Bobane, SCI-čko klapky má jen ne vířivé ale uzavírací jak jsem o tom psal výše.

2010-02-22 12:25:25

tak hej, ale to je už jiná funkce tady bych spíš řešil jen výřivé klapky u motoru Duratec HE

2010-02-28 11:35:40

Jo a čistil ste aj škrtíci klapku je jen elektronická a po vičištění je potřeba nastavit neco na diagnostice nebo stačí jen odpojit baterii? Je to hodne poznat když se otevřov ty klapky při 3500ot.za min? Nevstahuje se nejaká poistka v poistkové skřince při motoru na ten servomotor co otáči klapkami?Mužou se ty klapky nejak uvolnit s té hřídele a šprajcnout se tam popřípade tá hřidel.Dekuji.email tu nemohu napsat z dúvodu toho že potom mi nechce odoslat tuto strávu háže mně to do spamu.

2010-02-28 13:09:21

Škrtící klapku jsem vyčistil a jestli je něco třeba nastavovat na diagnostice tak to nevím, ale myslim že ne. Stačí odpojit baterii (četl jsem že alespoň na 1/2hod.). Potom se ale musí najet cca.10km v různých režimech jízdy aby se řízení motoru nastavilo dle nových parametrů. Ze začátku motor běží opravdu dost nestabilně ale pak si sedá. Je to poznat. U mého auta když klapky otevřou tak je to skoro jak u TDI (jen trochu slabší) když zapne turbo. O pjistkách nevím, možná někde jsou. Nepátrál jsem. Klapky se uvolnit a šprajcnout podle mě nemohou. Jestli se točí jde zjistit po sundání pohonu a pak nějakým širším šroubovákem s nima pootočit. Myslím proti směru hod. ručiček. Směr otáčení jde ale zjistit podle toho sundaného pohonu do kterého směru se točí. Jsou jna pružině tak zpátky by se měly vrátit samy. Jen POZOR nevytahovat ten plast do kterého budeš dávat šroubovák. Mohl by vyjít i se čtyřhrannou tyčí na které jsou nasazené klapky.

2010-03-01 12:59:21

mchodura: trochu ti budu oponovat na tvé tvrzení "Klapky se uvolnit a šprajcnout podle mě nemohou" je to bohužel holý fakt a ne nějaká doměnka klapky se uvolní a šprajcnou ! to je lepší případ !! pokud nevěříš rád tě přesvědčím o opaku jukni sem http://www.ford-focus.cz/...74&start=0&st=0&sk=t&sd=a pokud by ti nestačilo můžu předložit fakturu za opravu

2010-03-01 20:09:02

Bobane, nepleť si motory. Já jsem psal o 1,8 SCI r.v. 2004 a ty mě odkazuješ na 2 litr r.v. 2002 a u 1,8 SCI vířivé klapky nejsou. Tam jsou klapky uzavírací a ty jsem měl vymontované proto vím o čem píši. Samo že se muže stát cokoli ale to by byla náhoda. Jsou sice plastová ale podle mě jsou udělaná dost festovně že nevím co by je mohlo utrhnout. Jedině kdyby jim někdo pomohl nebo únavou materiálu. No a spříčit se podle mě taky nemohou. Jedině že by tam byl velký nános karbonu, jinak kolem nich je dost místa. Ale já bych se toho nebál. Když jsem je vymontoval tak jsem měl najeto 120000 km a toho karbonu tam moc nebylo. Podotýkám že se jedná o motor 1,8 SCI.

2010-03-01 20:29:08

dobře, ale ber v potaz kolik lidí má sci a kolik duratec 1.8 a vlákno není blíže specifikováno

2010-03-02 07:06:35

zdar Bobane, já jsem odepisoval na dotazy kwixe a ten má SCi-čko.

2010-03-02 07:38:06

no dobře už sem ticho

2010-03-02 08:45:55

JJ to je tak když si někdo neumí pořádně přečíst o čem je zde debata

2010-03-02 09:16:27

uřvaný tak tys tomu teď dal kačku tvůj přízpěvek zní uplně stejně jako všechny u nás než ti kluci od nás na..i tak, že si odešel a tady děláš moudrýho. Já reaguji na vlákno "klapky v sání" nikoliv na "klapky v sání SCi" proto sem chtěl upozornit, že informace na foru by měli být vždy jasně čitelný a přehledný a nemohlo dojít k mílce. na žádným ford foru v německu ani v UK kde rozebírají klapky v sání se totiž nad klapkama v SCi nikdo ani nepozastavuje a proč, protože jich je jak šafránu tudíž jaký koliv přízpěvek netýkající se klapek beru čistě jako irelevantní a nebudu na něj dál reagovat právě pro přehlednost


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6