Fórum - Téma


Motor+Mondeo-klapky sání


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-klapky sání

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2011-12-30 18:51:46

Dobry den chtěl bych se zeptat do ktereho roku se tykaly problemy s klapkami sani u motoru duratec he, chci koupit mondeo v benzinu tak 2005 mam se tim nějak bliže zabyvat hrozi u techto modelu podobny problem? nebo na co se ještě zaměřit při koupi? děkuji za tip a radu.

2011-12-30 19:19:32

nekde to tady je rozepsane ...ale klapky se hlavne tykaly do prvniho faceliftu 2003-04 potom uz byly nejak zesilene u roku 2005 uz to bude OK ... myslim brat auto po faceliftu ,co ma predni mrizku obtahlou v chromu a bile skla na smerovkach ...vzadu...

2011-12-31 13:18:45

S kámošem jsme měnili klapky na předfaceliftovém modelu Mondea III a je fakt, že ty, co jsme tam následně dali, byly jednoznačně pevnější a lépe udělané. Ale je to pořád na stejném principu, kdy chodí plast na plast, žádná speciální mazaná pouzdra, prostě všechno na sucho. Takže ten problém se bude týkat mondeií po r. 2004 méně, ale asi bych to taky nepodceňoval. Bohužel přístup k nim je hroznej, musíš odpojit elektroinstalaci a shodit sání, aby ses na ně mrknul a přístup na šrouby sání je dost špatnej. Měly by se hlásit drnčivým plastovým zvukem po přidání plynu, kdy otáčky klesají, ale není to dogma. Kámoš je měl vymleté jako prase a nic se neozývalo. Je tady o tom diskuze dost podrobná včetně objednacích čísel samotných klapek, kdy materiál vychází asi na litr, co jsem koukal. Ale ta drbačka s tou demontáží sání.....

2011-12-31 13:58:55

Ještě dodám, že když tam ty klapky nevrátíš, jen je odstraníš tak se taky vůbec nic nestane. Pár známých je má pryč a dokonce jim klesla i dlouhodobá spotřeba o litr.

2011-12-31 15:36:00

Než jsme se do toho pustili, tak jsme si pozjišťovali co nejvíc věcí k těm klapkám i ve Fordu a četl jsem názory spousty lidí, ale jen zlomek z těch, co je vyndal úplně, si to pochvaloval. Někdo neměl problém žádný, trošku se změnil průběh toč. momentu, emise v pohodě. Ale někdo měl velký problém, auto neposlouchalo, volnoběh lítal a podobně, kdy patrně MAF nepobral množství vzduchu na volnoběh a nedokázal tomu přiřadit palivovou mapu, či co. Takže osobně se přikláním k tomu vytáhnout litr ze šrajtofle a mít jistotu, že sání je tak, jak ho navrhnul konstruktér ve fabrice a v případě nějakého problému vím, že není způsoben absencí klapek, ale hledám jinde. O nižší spotřebě a ještě k tomu o litr benzínu, jsem nečetl nikde. Kámoš jezdil s klidem za osm s dvoulitrem. Pokud by měl bez klapek jezdit za sedm, tak by všichni chtěli jen Duratec a nikdo by svůj ojetý Duratorq už neprodal. Nikdo by o TDCi neměl zájem, ani kdyby najel 30 tis. za rok.

2011-12-31 15:43:00

Kolega z jinýho fóra jel s 2 l do Řecka a když se vrátil, tak mu palubák ukazoval 6,5l spotřebu.

Jenže nafta se prodává hlavně z toho důvodu, že lidi se bojí větší objem a v benzínu, hosně lidí mi říkalo, proč sis koupil 2 litra, vždyt Tě to sežere, to musí žrát. A když jsem si to pak počítal, tak jezdím za míň než s předešlým autem, kde jsem měl 1,8čku.

Jinak píšu jen to co vidím a vím, žádný vymýšlení přihlouplých kravin. A ono taky hodně záleží, kdo to dělá, ne každý to umí

2011-12-31 16:27:02

Jasně, hodně lidí neví o čem mluví a vidí jen tu spotřebu nafty, která je třeba o litr a půl nižší než u stejného obsahu v benzínu. Já jsem spotřebu nikdy moc neřešil, ale myslím si, že jsem s TDCi často po těch 6,5 nedostal. Kámoš, co má 2.0i/107 kW, tak měří podle tankování a ví, že palubák lže. Když se zamyslíš nad smyslem klapek, tak je jasné, že na spotřebu velký vliv nemají, asi. Smyslem je lepší víření vzduchu na volnoběh a v nízkých otáčkách, v kterých se při normální jízdě nepohybuješ. Např. kolem 1200 ot. za minutu. Nepamatuju se, v kolika otáčkách se klapky otevřely, ale bylo to brzo, takže při normální jízdě jsou otevřené naplno. Patrně jsou tam skrz emise, kdy Duratec splňuje Euro 4, což jsem docela čuměl na ten rok, kdy se začal vyrábět je to dobré. A spotřeba je hrozně individuální, měl jsem ještě primeru P11 GT a s tou jsem jel v klidu za 7 litrů kombinovanou a byl to taky dvoulitr, ale výrazně lehčí než Mondeo a splňující pouze Euro 2. Aby motor splnil vyšší Euro, tak to může mít za následek jeho vyšší spotřebu, zvláště u nafťáků, takže lidi dneska čumí, že si pořídili 1.6 v naftě a ono si to veme v nižší střední třídě přes sedm litrů a to se musí krotit.

2012-01-01 14:37:33

ted tedy nevim co udělat, ptal jsem se i ve fordu řikali že se to ty ka modelu do roku 2003, prej u novějšich modelu se stim nesetkali a pak věřte jim.......každopadně to budu muset někomu fundovanemu svěřit at mam klidne spaní

2012-01-01 15:19:21

Kámošovi v Brně ve Fordu řekli, že se s tím nesetkali nikdy a nikdy neřešili nějaké poškození Duratecu skrz urvané klapky v sání. Čuměli na to, že chce klapky kupovat. prý na co???? Ty jeho původní byly ze žlutého plastu, ty nové byly černé a viditelně pevnější. Pokud máš novější model, tak snad tam budou ty lepší, ale pořád se tam točí plast o plast, takže poškozené po 150 tis. možná budou, minimálně nějaké opotřebení tam bude. Uvidíš.


Odpovědět