Fórum - Téma


Motor_Mondeo IV-filtr pevných částic


Fórum Mondeo MK IV Motor_Mondeo IV-filtr pevných částic

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3  4  5

2016-10-17 21:03:05

To oťas: já ti rozumím, trochu jsi naštvaný, že nemáš takový výkon, takovou spotřebu, takový tah motoru. No, nafta je nafta. Já bych to viděl trochu globálněji. Víš, oni asi chtějí, aby lidi více kupovali benzín? proč? to nevím, možná proto, že je to levnější na výrobu a jsou z toho větší peníze. Kdo ví. Já jsem spokojen a věřím, že TK udělám. Do budoucna možná prodej ano, ale tento luxus si ponechám, leda pak něco luxusnějšího MK4 Mondeo. 2.2 tdci. :) Jinak myslím, že 75% nafťáků v ČR je bez filtru. Je to zase výmysl na lidi, aby někdo jiný dostal prachy. Dle mého jako první měly být potrestané firmy, které nabídku vykuchání DPF filtru a úpravy řídících jednotek nabízí. :) :) Tot asi tak.

2016-10-18 07:29:44

carnitin: Asi nejde o to, že by naftové motory byly vyloženě horší a lidi by začali kupovat auta s benzínovými motory více. Podle řady lidí se přechází na benzínové motory ze tří důvodů. První je ten, že malé benzínové motory jsou podle statistiky spolehlivější a méně náročné na údržbu. Druhý je ten, že při současných cenách paliv se oproti dřívějšku snížil rozdíl a dnes se už tolik neušetří. Třetí důvod je ten, že vstřikovací soustava je choulostivá na kvalitu nafty, protože vstřiky a vstřikovací čerpadla musí být vyráběny s větší přesností, to znamená s menšími vůlemi, které jsou citlivé na jakékoliv nečistoty v palivu, ale i třeba na obsah síry, ze které se na pohyblivých částech tvoří usazeniny. Pak, dojde-li k nějakému problému, jsou náklady na výměnu dílů vysoké. Proto řada lidí uvažuje tak, že raději dá průběžně o něco víc na kilometr jízdy, než aby potom jednorázově vysolili desetitisíce za rapase dílů. Navíc je známo, že naftové motory jsou nevhodné pro krátké jízdy, protože vzdálenost, potřebná na prohřátí motoru do optimální provozní teploty je několikrát delší než u benzínového motoru. Neprohřátý motor hůře spaluje, což více zanáší DPF filtr sazemi. Málokdo si to při koupi uvědomí (možná i kvůli neznalosti problematiky). Celkově to potvrzuje i srovnání počtu problémů s naftovými motory, které si může každý ověřit při pročítání Fóra. S naftovými motory je na Fóru několikrát více problémů, než s benzínovými motory. A je to horší u novějších vozů, protože jsou více nacpané elektronikou. Bohužel to vše je kvůli ekologii. A je to toéž i u jiných značek než Ford. Optimální spolehlivosti a odolnosti naftových motorů se podle různých recenzí dosahuje až při použití větších motorů v nákladních automobilech.

2016-10-22 21:21:55

petrdepo: Ok

2016-10-23 09:14:09

carnitin: Co se týká firem, které nabízí vykuchání DPF filtru, tak jde jen o jejich kšeft. Dobře ví, že je to zakázané, ale zneužívají to, že lidé to na nich chtějí. Dnes, kdy se při namátkových silničních kontrolách od nového roku kontroluje i DPF filtr, na to ti, kdo si ho nechali odstranit nebo ho odvrtali a podobně, můžou doplatit pokutou. To proto, že přijdou nejen o malý TP, ale musí na STK a kvůli ní stejně musí dát funkční DPF filtr.


Odpovědět

1  2  3  4  5