Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-ztráta výkonu,chcípání motoru


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-ztráta výkonu,chcípání motoru

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-01-09 13:07:58

No a na závěr něco ohledně diagnostiky. Co odhalí a co neodhalí. Vezmu to podle lidské charakteristiky, jaký pán takový krám.

Autodiagnostika nám řekne něco o zdraví vozu ale ne o zdraví rozumu,pokud na auto kašlem a jen jezdíme tak se nedivme že jednoho dne dojedeme. Co nám řekne: vše co je elektronicky propojené vzájemně, veškerý spínače,čidla,o řídící jednotce,veškeré informace o vozu,zda vůz má dvou hmotový setrvačník,najeté kilometry(stav km).Řídící jednotka má dvě pamětí vnitřní a venkovní.

Ta vnitřní pamět zná vše o vozu jsou tam veškeré udaje stav km,výbava vozu,potřebné informace o chodu motoru,nelze jí vymazat,to může jen servis případě nutností,(nebudu podávat další informace.).Venkovní pamět: zde se nahrávají informace o průběhu motoru,jsou zde chyby chodu motoru a dají se mazat. Ale co nám neodhalí: jsou to venkovní věci které jsou spojené s motorem a mají vliv na chod motoru a životnost motoru . Jsou to: Těsnění,sání,vlnovec,výfuk,konektory,kontakty,špína,koroze,řemenice,klínoví řemen,kabeláž,spojka,dvou hmotový setrvačník,ložiska

kol,spojky motoru,vibrace motoru,filtr vzduchový,kabinový filtr,olej motoru,chladící kapalina,mechanické součástky,atp,včetně řetězu.Po 140 000.km by jsme měli začít brát údržbu vážně,při 200 000.km by jsme měli součástky elektronické měnit za nové.

Sání výměna - kontrola při 140 000.km. Dvou hmotový setrvačník též při 140 000 - 150 000 vyměnit i když vám řeknou že je to ještě v normě. Nikdo Vám nezdělí hranicí kdy je ta norma. Kontrola spojky: nelze zjistit v jakém stavu je spojka po 140 000 je čas uvažovat o vyměně spojky. A jak zjistím zda spojka prokluzuje? Zařadíte rychlost 4. a rozjedete se pokud motor zhasne nebo má tendencí zhasnout spojka je dobrá, ale pokud motor běží spojka prokluzuje. No a to je už úplně vše.

2016-01-09 14:11:23

Tak pánové vyměnily mi váhu vzduchu za filtrem a veškeré problémy jsou pryč, normální starty, nevynechava výkon, nekouří.. Super cena opravy 2000,-

2016-01-11 08:09:07

jakub62: Ještě, že to nebyly ty vstřiky. To by stálo o hodně víc.

2016-02-07 17:35:42

Ahoj,

mam Mondeo 96kW r.v. 02/2007 a jiz dvakrat se mi posledni dobe stalo(cca ve 130 km/h a trvani to melo cca 20-30 sekund) ze auto ztratilo vykon pri pridani plynu cukalo a cerne kourilo.

Nasmeruje mne nekdo kde hledat problem?

Diky. Alfor

2016-02-07 18:33:53

alfor: Již jsem to sem nejen já psal nesčetněkrát, udělej diagnostiku Bez toho je to vaření z vody...

2016-02-19 19:59:34

Ahoj všetkým.. Som tu nový a chcem Vás poprosiť o radu, alebo aspoň nasmerovať kam sa pozrieť... Mám Mondeo MK3 r.v.2003 5kv... Moj problém spočíva v tom, že auto neťahá na 3 prev. stupeň.. Na dvojke ide jak raketa, na štvorke aj na patke tlačí do sedačky, ale akonáhle je zaradené za 3, tak koniec... Nie že by to išlo zle, ale ťah je citeľne nižší ako na 4ke alebo 5ke! A ďalšia drobnosť je cukanie na 3 stupeň pri cca 50km/h a ustálenej rýchlosti.. nazvyme to bez záťaže.. Skrátka ak idem cez dedinu, tak obšas začne pokuckávať motor.. Pokial pridám alebo uberiem, tak sa to zrovná.. A chcem sa ešte spýtať na jeden detail. Našiel som tu na stránke, že niektorý udávajú, že TDCI nemá podávacie čerpadlo v nádrži.. Je to pravda? Mal som za to, že všetky CR motory majú podávacie čerpadlá a nie sú "samocucné".. Aaaaa ešte niečo.. Snáď ma neukameňujete... Prečo nemám váhu vzduchu? Odkiaľ berie RJ motora potrebné regulačné údaje? Vystačí si s MAP senzorom?

Ďaaaaakujem všetkým ochotným za radu, účasť, pomoc...

2016-02-20 06:17:32

ďuri1: Takže na wikipedii jsem našel toto:

MAF senzor se používá na snímání rychlosti proudění vzduchu a teploty za filtrem sání. Používá se u atmosférických motorů. Proto je také důležitá čistota filtru sání, protože ta má vliv na proudění vzduchu, následně na spotřebu paliva i na výkon.

MAP se používá na snímání tlaku za turbem, neboli měření přetlaku plnicího vzduchu u přeplňovaných motorů. Protože tento přetlak na základě jeho údajů zpětně reguluje regulace turba, tak už není zapotřebí MAF senzor. Čistota filtru sání se na výkonu a spotřebě projeví až tehdy, když je regulace turba "nadoraz" bez rezervy..

2016-02-20 18:40:00

petrdepo: a z coho potom RJ vypocita vstrekovaciu davku? Ved predsa potrebuje vediet kolko vzduchu prudi do motora a aku ma teplotu. Toto nejak nechapem... :/ Ale sak jak to je, tak to je.. :)

2016-02-21 07:00:10

ďuri1: Kolik vzduchu proudí do motoru určuje tlak z turba. Teplota je dána stupňem stlačení vzduchu (stlačováním se teplota zvyšuje a proto bývá použit i mezichladič vzduchu).

2016-02-21 09:24:59

petrdepo: a radu kde by som nasiel senzor tlaku? :) Teplota vzduchu je sice zavidla od stlacenia, ale predpokladam ze bude rozdiel medzi tym ked auto ide v 30 stupnovom mraze 130 po dialnici a tym ked dycha vzduch v meste v zapche v letnej horucave pri 40stupnoch.. Nejak to musi aj merat podla mna.. Dalsi rozdiel dokaze spravit atmosfericky tlak.. Iny bude pri hladine mora a iny niekde v Alpach na kopci...

2016-05-07 21:07:24

Ten istí problém mám aj ja. Výkon nemám ale ani na malých rýchlostiach. Trisky po repase, čerpadlo po repase, sacie potrubia so 100% ok, prosím poraďte o tom meraní vzduchu. Turbo vyzerá že tlak dáva ale vzduchové hadice neviem aký majú mať tlak. Turbo nechcem zbytočne dávať repasovat

Ps. Váhu vzduchu za filtrom nemám ani ja

2016-05-08 09:07:02

ďuri1: U dieselových motorů měří tlak plnicího vzduchu za turbem MAP senzor a jeho součástí bývá i termistor pro měření teploty. Podle jeho údajů senzoru řídicí jednotka motoru koriguje množství vstřikovaného paliva. Proto je také důležitá těsnost výtlačné hadice z turba.

2016-09-08 18:38:23

Ahoj mam takovej problem s aute kdyz jedu tak mi pada do nouzaku kdyz ho vitocim a opcas mi i chcipne jeto mondeo 2003 2.0tdci 96 kw jinak taha a jede krasne ma najeto 182000km cim byto mohlo bej dekuju za kazdou radu Luboš

2016-09-08 19:16:50

Vsazim na EGR ventil...delalo me to stejne, po vymene beha jako za mlada. Tady na foru je nekde kontakt na kluka, ktery to taha z GB za 6tis. Vymena je jednoducha, na parkovisti pred barakem.

2016-09-08 21:53:37

Zaslepit

2016-09-08 22:17:47

mawerick81: a ta zaslepka se dava kam k tej slabsi trubce nebo mezi egr a sani na motoru moc tomu nerozumim raci se zepta a ta zaslepka se da vyrobit doma a jak ma vypadat

2016-09-08 22:33:28

Egr se zaslepuje na vstupu, aby se nezanášel. Záslepku můžeš udělat z plechu 2mm a víc, když bude moc slabý, tak se propálí. Jednoduše to uděláš podle toho těsnění co tam je, akorát bez díry . Vyčistíš EGR a sání. Nicméně jestli ti to padá do nouzáku, tak budeš mít zapsanou chybu v paměti a tím bych začal.

2016-09-09 07:24:52

lubos1984: Podle elektrického schématu se v průběhu roku výroby 2003 začal montovat do Mondea Mk3 EGR ventil s tzv. akčním členem (elektrické hlídání stavu otevření). Pozná se to podle toho, že do něj vede elektrický kabel. Při jeho zaslepení se musí v softwaru řídicí jednotky vypnout hlídání stavu otevření EGR ventilu. Jinak to hází chybu. Aby se nemusel dělat zásah do softwaru, tak se v zaslepení nechává otvor cca 7-10 mm. Průtok přes EGR ventil se natolik omezí, že se skoro přestane zanášet a při tom zůstane ventil a tím i signalizace v činnosti.

2016-09-09 07:33:40

petrdepo: me tam zadnej kabel nevede jen slaba hadicka asi podtlak

2016-09-09 07:43:10

lubos1984: Tak je zaslepení bez problému.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6