Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-ztrácí se olej


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-ztrácí se olej

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 3  4  5  6  7

2015-11-09 16:03:56

m.dragon: nedelej to, zvlast u auta na plyn

2015-11-09 18:30:35

m.dragon: Na takovou spotřebu oleje ti nepomůže nic , a to ani kdybys použil Bishops máš zřejmě v háji motor , buď netěsní kroužky nebo netěsní gufera dříků ventilů . Kouří ti to ?

2015-11-09 18:51:28

Vaman: Nekouří nijak výrazně, nedávno, když mrzlo a bylo podnulou, jsem si všiml že po nastartování vycházel z výfuku docela bílý kouř, oproti jinému autu, které stálo nastartované opodál.

Ale teď, když je teplota kolem 5 - 15stupnů kouř víceméně není vidět, co si vzpominam, zítra ve dne raději ještě znovu mrknu.

Povadi: Děkuju za názor. Proto jsem to sem psal, ale stejně - můžu se zeptat, jaké by to mohlo mít následky? Trochu mě rozčarovává proč někde píšou že s tím není žádný problém a je mi tak trochu i divné že by to nemělo žádné zápory, když výrobce doporučuje jen jeden konkrétní typ.

2015-11-09 23:01:07

m.dragon: Protože tomu lidi nerozumí a pak se diví. Jde o zásadistost a kyselost olejů a také specifikaci. Když to nedodržíš, dopadne to tak, že z motoru teče olej jak z olejničky, nebo ho to začne papat... Již jsem tu k tématu olejů, nesčetněkrát psal co a jak.

2016-01-01 22:21:44

Zdarec :) Mám Mondeo Mk 3, 1.8 Duratec 81Kw - 2003 - Najeto 216 000 taky se mě ztrácí olej. A auto celkem dost kouří, hlavně ted v zimě.Zřejmě se tam zase pálí olej. Řešim to už podruhe poprve jsme vysypali za tuto opravu ve fordu 25 000 a je to snad horší než to bylo předtím :( Vyměnili Milion 5 pi.. a stejně nakonec h... z toho :( Na 3000 Km - 4.5 litru oleje :( A svítí kontrolka motoru :(

 petrdepo  
2016-01-02 14:34:27

frenkie199: Vzhledem k tomu, že se jedná o benzínový motor (tedy bez turba) a tak velkou spotřebu oleje, tak to vypadá na zapečené nebo prasklé pístní kroužky. Asi by stálo za to, nechat změřit kompresi válců. Pokud by byla v pořádku, tak by se ještě mohlo jednat o vadná gufera dříků ventilů.

2016-01-02 15:08:01

petrdepo: Já mam olej k dispozici doma po barelech ale nechce se me do toho po tom vsem uz vrážet :( Nevis kolik by to mohlo stát a nebo jak dlouho se stím dá takhle jezdit ? :(

 petrdepo  
2016-01-02 16:54:21

frenkie199: Změřit kompresi ti mohou v leckterém servisu, nemusí to být značkový servis. To se jen u teplého motoru vyšroubují všechny zapalovací svíčky a pak se místo nich jednotlivě na jeden válec po druhém připojí registrační tlakoměr. Při protočení motoru startérem se načtou tlaky. Pokud se nemýlím, tak by u benzínového motoru měly být v rozsahu 10-13 Barů.

2016-01-26 13:10:02

frenkie199:

Ahoj,

mohu se prosím zeptat, co všechno Ti ve Fordu měnili? Mě oprava aktuálně čeká, spotřeba se mi momentálně ustálila vypadá na nějakých monstrozních 2,5 - 3l/1000km a chystám se během února/března to někam na opravu šoupnout.

Řeším teď ale a sháním ideálně nějaký servis kde už s tímto mají zkušenosti tak, abych se v ideálním případě vyvaroval něčemu podobnému jak říkáš - oprava za 20k a problém přetrvával.

Btw.: Všiml jsem si v profilu,... Ty jsi taky Vsetíňák? Nestáváš náhodou na Sychrově?

Nevíte náhodou někdo tady z Forďáku o nějakém servisu v Brně/okolí, s kým máte dobré zkušenosti a který obdobné problémy již úspěšně řešil?

Jaký je ještě ideální stav, který po opravě motoru můžeme v pohledu k spotřebě oleje očekávat? Dá se dostat na stav jako u mého předešlého auta, že se olej nedoléval, jen při výměne/intervalech?

děkuji

  • ---------------------------

edit 27.01.2015: Tak mi auto dnes začlo jet na tři válce,.. 3/4 svíčky byli pěkně namočené v oleji... Nakonec jsem auto nechal u Šindlera s tím, že mi udělá zrovna generálku motoru. Tak jsem zvědav.. odhadovaná cena 12 - 15k, plánovaná délka cca týden.

2016-06-20 20:51:58

Zdravim, mám dotaz ohledně meho motoru. Po koupi jsem měnil olej a byl hodně černy a dokonce se mi rozpadla vložka filtru. Buď ho hodně dlouho neměnil nebo dlouho stalo. Mam prave problem se spotřebou oleje je to čim dal horši. cca 0,6l/1000km. Což je dost. Když jsem kontroloval svičky po vyměně tak byly černo bile takže mi to žere olej. Buď to jde přes zapečene pistni kroužky nebo přes těsnici vložky dřiku ventilu protože jak po běžicim motoru otevřu vičko oleje tak citim benzin. Děkuji za radu. Tlaky budu zkouset ale auto bezi dobre a nečadi tak už nevim kde to muže mizet. Diky Mondeo 2.0 16v

2016-06-21 17:46:23

radasspaniel: Ahoj měl jsem s tímhle motorem ten samej problém i ta spotřeba oleje byla cca stejná a auto docela dobře jelo. Když mi to kámoš rozebral tak byly v řiti kroužky,hlavu jsem nechal udělat jen proto že už byla dole a vyměnil tam pouze gufera ventilů a zabrousil je, jinak byla ok. Ted to kompletuje do pátku bych to měl mít, tak pak ti můžu dát echo jestli je to ok, ale předpokládam že jo.Tady ti posílám svoje tel.č. 777261122 pokud bys měl nějaký dotaz Zatim ahoj Jirka

 petrdepo  
2016-06-21 17:49:31

radasspaniel: To, jestli jde o problém s pístními kroužky by mohlo ukázat změření komprese válců.

2016-06-22 22:04:31

jirka67: Ahoj, no uvidim podle mereni komprese. Jestli se muzu zeptat na kolik te vysla vymena krouzku? Musel jsi delat i vybrus valcu?

2016-06-23 20:22:37

radasspaniel: Ahojky ještě to nevivim přesně, ale cca sada krooužků á 1 válec 500-600kč,šály na ojnice 1700, a hlava 3500 no náká ta práce a těsnění...... až mi to kolega spočte dám vědět. Výbrus jsem nedělal,akorát byl krapet problem sehnat ty šály .....odborníci od FORDA je prodávaj jenom s polomotorem za 47000 bez dph nakonec je kolega sehnal někde v brusírně . Zatim ahoj

2016-06-24 20:14:12

jirka67: To su hňupi Dobře kdyžtak prosimtě napiš. Diky

tak měřil jsem tlaky a ukazovalo mi to 14.5baru coz je vice nez by melo byt podle toho co sem cetl. tak uz nevim

 petrdepo  
2016-07-09 07:01:50

radasspaniel: Tak to je na benzínový motor dobrý tlak. Může to znamenat, že olej se ti ztrácí přes gufera ventilů.

2016-07-12 13:18:02

petrdepo: nebo to muzou byt stiraci krouzky. Podle stryca co dela mechanika to asi budou krouzky bo pry kdyby to byla hlava tak pri studenem startu by to zacadilo ale vubec to necadi. No necham překontrolovat hlavu a uvidim.

 petrdepo  
2016-07-13 08:24:30

radasspaniel: Stejně se asi bude muset sundat hlava. Vyjmutí pístů spodem by znamenalo demontáž klikovky a to by byla halda práce navíc. Stírací kroužky mívají stejný stupeň opotřebení jako těsnicí. Než aby byly opotřebené, tak se spíš stane, že můžou prasknout. Ale to pak většinou nechá stopy i na vložce válce, takže je to vidět po sundání hlavy. Pokud někdo sám sundává hlavu, tak se nesmí zapomenout dát nové šrouby aby nezůstaly staré vytahané, u kterých se stane že opětovným utažením na správný utahovací moment múžou prasknout. Asi je lepší nechat práci servisu, který mívá lepší vybavení.

2016-07-13 22:45:44

petrdepo: jo to necham dělat stryce on ma autoopravnu. Sám bych do toho nesel.

petrdepo: sem si jeste vsiml ze kdyz vyndam svicky tak jak civky tak i keramika svicky sou od oleje ale jen 2 prostredni krajni jsou ciste. ale u vsech je zavit od oleje ikdyz ho ocistim tak se hnedka od oleje tak je mozne ze je to hlavnou necham to sundat a uvidim ale budu to delat az tak za mesi uvidim podle financi. ale to nejspise bude tlacit olej pres zavit svicek. svicky jsou vsecky bile od spalovani oleje.

 petrdepo  
2016-07-14 18:33:51

radasspaniel: Ještě mne napadá - neměnil jsi svíčky ? Pokud někdo dává nové, tak je menší odtrh elektrod a je třeba ho nastavit. Měl by být 1,3mm. Při menším je snížená energie zapalovací jiskry a horší spalování.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7