Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-ztrácí se olej


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-ztrácí se olej

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 3  4  5  6  7

2013-09-16 10:57:46

tomenzino: Ahoj, děkuji za radu a já už mám zase nějaký nový poznatek. Oba výdechy z bloku už mám mimo sání jen tak ukončené v hadře (je to jen na dnešní den) Ale už teď vím,že to v tom není. Z odvětrání nejde skoro nic. Zato z EGR od výfuku je v sání tolik mastného maglajzu (zacpal i čidlo teploty a množství nasávaného vzduchu) . Vidím to na zapečené nebo popraskané stírací kroužky.

Rozhodl jsem se motor rozebrat a najít problém.

V tomto stavu se s tím už nedá jezdit neb dolívám litr za týden.

Tak mi drž palce ať se vše podaří

2013-09-16 16:57:24

lelek:

Než se rozebere motor, pomáhá také přímo do válce nalejt petrolej.Ale to musíš nechat auto pár dní stát. Petrolej napečeniny uvolňuje

a pístní kroužky někdy uvolní.Jestli jsi už nezačal s kompletním rozebráním?

2013-09-20 07:30:58

tomenzino: Takže ahoj všem, Včera jsem rozebral motor a výsledek je následující. Když mi ve Fordu vysvětlovali,že tento typ motoru bere olej hlavně přes sání tak jsem přesně nevěděl co tím myslí a rozpojil tedy odvětrání bloku bokem do hader.Tam ale nešlo nic . Dnes už vím kude olej šel a proč.

1. Obrovská vůle ve vodítkách ventilů

2. Tvrdá nefunkční gufera ventilů

Důvod proč kolem sacích ventilů šlo velké množství oleje přímo na píst je taky to.......že je zde velký podtlak i z důvodu přizavírání slavných klapek v sání.

Pístní kroužky jsou absolutně bez problémů a to i stírací. Takže první píst který jsem mvyndal dám zase zpátky i s kroužky neb po změření vůle v zámku jsem pak porovnal vůli s kroužkem novým a je úplně stejná. Žádné opotřebení. Taktéž válce viditelnost lapování a bez známek opotřebení.

Takže hlavu vezu v pondělí na GO a nechám si vyměnit i sedla za tvrzená neb jezdím na plyn. Cenu za opravu už neřeším neb není k zblití Auto si chci ještě minimálně 5 let nechat .

Jestli jsou dotazy ...tak sem s nima .......Mějte se

2013-09-20 11:34:12

lelek:

Ano i to se stává.Sám osobně jsem kvůli tomu měnil motor. Gufírka byli ztvrdlé a propouštěli olej po ventilech. Tak držím palce.

2013-09-20 12:14:30

tomenzino: No troufám si říci, že díky špatné kvalitě a malému průměru vodítek taky měkých ventilových sedel se z jinak solidního motoru stáva motor s životností do 150 000 km. Je to škoda. Auto je ve střední třídě a nebylo jako nové nejlevnější. Co jsem tak slyšel tak tyhle typy se spotřebou oleje prostě problémy mívají všeobecně. Někomu se to projeví dříve a někomu později. No jednou si budu mít strach koupit auto rok výroby třeba 2012 . Když se dnes o těchto ročnících tvrdí,že jsou opravdu dělána na 5 let životnosti.Ze je vše provedeno co nejlevněji...platí i o motorech.

Ale asi to tak má být

2013-09-20 12:27:05

lelek:

Máš asi pravdu.Podle mě jde o to, kde auto jezdí. Chtělo by to větší životnost ale s tím nic neuděláme.Taky mě to štvalo.Mě se to tedy stalo při najeti okolo 300tis. To je tak na hraně. Jiný motor pak zase šlapal a nebyl tak drahej, hlavně v perfektním stavu.To je zase kup o náhodě

2013-09-20 12:33:47

tomenzino: souhlas

Jinak mám nabídku motoru za 5 500 kč z bouračky

Ale řekl jsem si,že nebudu ryskovat kdyby to bvylo něco podobného a že to raději vrazím do té hlavy.

Sice jsem ještě stále tak trochu na vážkách....ale asi ho fakt nevezmu.

Snad jsem se rozhodl dobře

2013-09-20 12:43:04

lelek:

No je to na tobě, ale cena je to pěkná. Taky origoš složenej motor je taky + ale pokud to uděláš dobře, je to samozřejmě lepší.Víš co tak máš

a vydrží to.Takhle tě to i s tímto motorem, může potkat také.

2013-11-18 08:02:29

Ahoj, takže co nového s motorem a olejem. Předešlý dotaz na měrku... ano, měření oleje je takto komplikované i u mne. Nejlépe měřit olej až tak po půl hodince zhasnutí. Poměrně dlouho ztéká olej zpět do vany. A když už potom měříš tak raději alespoň třikrát za sebou a vždy řádně měrku otři. Je to fakt zajímavé ale občas měrka ukáže méně než tam opravdu je. Jinak já už mám po problému s velkou spotřebou oleje. Nechal jsem udělat úplnou GO hlavy. Už jen proto,že jezdím na LPG . Takže vodítka a tvrzená sedla včetně gufer . Spotřeba oleje nyní téměř žádná. Mám najeto 3000km po opravě a na měrce to vypadá že je tam něco malinko pod horní ryskou. . Takže pánové i dámy Tyto Durateci berou olej hlavně sáním a to hlůavně kolem vodítek sacích ventilů. V hlavě je ve spal.prostoru docela velký podtlak a olej si to přímo vysává ....pokud máte starší gufírka. Doporučuji všem kdo mají spotřebu oleje vysokou tak gufera vyměnit. Já osobně měl tedy venku i písty abych prohlídnul kroužk y atd. Mám najeto nějakých 186000 km a na válcích bylo vidět ještě honování a kroužky byly taky v pohodě. Vůle v zámku minimální v toleranci. Takže děcka........gufera ventilů jsou hlavní příčinou spotřeby oleje u motoru 2.0/1.8 DURATEC

2013-11-18 08:32:38

lelek: Ahoj, tenhle problém je starej jak ford sám... Už na sierkách s tím bejval problém. To jen tak na okraj

2013-11-18 10:54:24

povadi: Ahoj, jo to je jasné. Téměř u každého auta s tvrdými gufery na ventilech se zvedá spotřeba oleje. To už vím dávno. Jen tento typ motoru má údajně díky vířivým klapkám v sání ten podtlak větší a tím pádem je spotřeba oleje vyžší i při starších gufírkách které by u jiného motoru ještě stačily plnit funkci. U Sierry jsem měl problém s gufery taky....sle spotřeba oleja byla v celku přijatelná. Na 10 000 km 2 litry Jen auto zakouřilo při nastartování a to bylo vše. Tady tento Duratec ani nekouřil a spotřeba oleje 5 litrů na 3000 km (letošní Chorvatsko) Takže na to upozorňuji zvlášť ! U jiného typu motoru by člověk čekal zapečené stíráky atd.

Ale jinak s Tebou souhlasím .

2014-06-09 14:35:42

Čau všichni,

mam dvoulitr Mondeo benzín a taky mi v tom mizí olej (zatím žádná velká katastrofa - půl litru a něco na 1000 km), ale doporučte vyzkoušené utěsňovadlo na přimíchání do oleje. Je toho hafec, ale prase aby se v tom vyznalo =(

2014-06-13 23:07:02

zdravim mohl by někdo poradit.když se němenil olej pravidelně včetně filtru a pouze se dolejval je možne že když olejovi filtr je starši tak kvuli tomu by to mohlo žrat olej.dostal jsem auto ale ten dotyčnej pouze jezdil ale neměnil olej..no zkratka antitalent..diky všem za odpověd..když je motor studenej tak to kouři jako DIESEL..

2014-06-14 10:09:50

jarema: Pokud se olej dlouho nemění (přesáhne se interval na výměnu), tak degeneruje (zhoršují se postupně jeho mazací schopnosti). Vlivem zanešení filtru se zvyšuje protitlak filtru a tím může částečně klesat mazací tlak oleje. Následně se postupně může zvyšovat opotřebení mazaných částí ( například vložek válců) a tím i zvýšení spotřeby oleje

2014-06-14 10:23:23

petrdepo: ten člověk co měl tohle auto ten jen lil benzin a nic jineho s tim nikdo nic nedělal žadna udržba atd.když vyměnim olej+ ten filtr, tak to přestane žrat olej nebo to bude pořad stejny?

2014-06-14 10:50:16

jarema: To záleží na opotřebení dílů. Například těsnění dříků ventilů.

2014-06-14 10:58:08

petrdepo: kdyby to přestalo brat olej a kouřit bylo by to dobre...neni to ford ale to je jedno..

2014-06-14 12:03:19

jarema: Pokud motor kouří, je to známka špatného spalování a nebo spalování oleje. Mohou to být třeba špatné vstřiky, nebo špatný poměr palivo/vzduch (třeba turbo může dávat méně vzduchu pokud není některá hadice vpořádku).

2014-06-14 13:19:16

petrdepo: ano diky .jak jsi to napsal tak jsem si vzpoměl na svoji prvni škodu 120 tam byl podobnej problem že to kouřilo když se to seřidilo tak to přestalo kouřit..zkusim se s tim pohrat a doladit to.. ještě to občas při rozjezdu cuka ale když se to rozjede tak to jede normalně

2015-11-09 15:58:36

Zdravím,

už asi 2 měsíce jsem majitel Mondea MK III 1.8 92kW r.2006 s přestavbou na LPG, nájezd ~ 165 000km ovšem mám obrovskou spotřebu oleje.

Za najetých 4500km po výměně oleje+filtru jsem dolél cirka 4L a dnes mi na jedné nerovnosti začala kontrolka svítit - hned jsem zastavil a dolél další litr, který jsem měl u sebe a hádám že budu muset další 1 - 3L oleje dolét, než se dostanu mezi rysky. Celkem tedy spotřeba vypadá na 1,5 - 2 L oleje na 1000km.

Nad GO hlavy uvažuju, ale chtěl bych do ní jít případně až po novém roce, četl jsem však někde, že když starší auta žerou olej, je dobré do nich použít olej s větší viskozitou a nemělo by to být nic proti ničemu a tolik by ho to zrát nemělo.

Jaké máte s tímto zkušenosti, používáte někdo u MK III benzínu olej 5/10W-40?

Aktuálně používám forďáckou formuli 5W-30 a přemýšlím o 5W-40.

Děkuji za rady/tipy a zkušenosti.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7