Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-ztrácí se olej


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-ztrácí se olej

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 7

2012-03-18 20:14:38

Novon má pravdu, předepsaný olej Fordem A1/B1 je z důvodu přání ekoteroristů/ lehkoběžnost pro spotřebu/ a nemaže při větší zátěži. Já dávám Q8 5W-40 A3/B3 , 5L za 750Kč a nevím, co je to dolévat. Výměna po 15 tis. km a ubyde tak 2- 3 dc. Loni na dovolené v Řecku si majitelé fokusů stěžovali na ztrátu výkonu s 5W-30 A1/B1, žádná ztráta, ta fordí vodička to v těch horkách neumazala a motory se jim přidíraly. Já bez problému a žádné vyhrožování Fordu, že při jiném oleji stoupne spotřeba. mě to vzalo 7,8L/100 km a těch 1400km jsem udělal za 16 hod a to mám 2,0L benzína kombajna

Tohoto je si vědom v dnešní době i Ford ale přeci nemohou přiznat, že nutili řidiče 10let tam lít olej který jim splní emise, ale sníží jeho životnost. Já mám vybrané i klapky v sání a Emise mě na STK měřili dvakrát???? byly tak nízké, že si mysleli, že ten měřící bazmek mají špatně nasazený.

2012-03-18 22:03:43

Mě tady hlavně přijde, že každej řiká něco jinýho, ať už tady na klubu, či kdekoliv jinde. Sám už v tom začínám mít trochu bordel, myslim, že lepší jak nějaký laborování je držet se předepsanýho a zkrátit výměny na polovic...

2012-03-18 22:13:42

Né že bych to nevěděl, ale i pan Indian mě jednou řikal, že kdybych na svůj styl jízdy dával olej od Forda, tak už dávno jezdím na kole.

2012-03-18 22:17:35

Hupino: tak taky tvůj styl jízdy je velmi vytříbenej

2012-03-19 19:55:26

Ahoj. Mám mondeo 2001 1.8 92kw. Najeto originál 130 tis km. Zkusil jsem 5w30, 5w40, 10w40..... furt žere 1,5-2 litry na 1000 km Všechno co tady řešíte, se na jinejch fórech kromě Opelu neřeší. Koupíš značkovej sintetickej olej a prostě jezdíš....Olej nezachrání to že je to prostě FORD. Motory od 2001 mkIII jsou to nejhorší co mě zatím v historii mích aut potkalo-měl jsem francouze, němce....škodovku. Ale to co mi předvedl Ford je nehorázný. Auto mám po prvním majiteli-serviska, všechno, kontrolováno v orig servisu. Tlaky neřešte :D To nemá smysl-všechno tohle mám za sebou :D Vsadím se, že tlaky, Vám tyhle auta co žerou litry oleje ukážou vždy správné. Všechno je to na stíracích kroužcích, a ty nemaj vliv na tlaky :DDD hehe. Další joke je to, že kontrolka se Vám snad ani nerosvítí---nerosvítila se dokonce ani když jsem nakonec vypustil 1,9litru oleje :DDD dnes se tomu směju. Chci říct že si klidně koupim Alfu Romeo nebo Fiata s 200tis km ale Forda se 100 tis km už nikdy...a vlastně vůbec nikdy. Všechno co jsem napsal jsem si zažil a dost mi to komplikuje už rok život :D tak pa.

2012-03-19 20:03:06

...a vlastně chci napsat ještě jednu věc. Nechápu, jak někdo může říct že Ford Mondeo jsou dobrá auta. Pokud tedy nemá starej typ se zetekem a nebo 2,5 6v-i v novém mkIII. Těch lidí kterejm vysálo peněženku 2.0i nebo 1,8i mondeo mkIII je tady mraky a stále přibejvaj. Nechápu jak se můžete dál zastávat tak zkaženejch aut.

2012-03-19 20:15:20

Ibert tak to mě je dost líto , obzvlášť , když jsi před časem vedl diskuzi už tady . A je fakt , že mám sice dědečka , ale jsem s ním motoricky spokojený . www.fordclub.eu/msgboard_posts.php?select=32219&topic_id=31432#message32219

2012-03-19 22:34:30

Hejmy: Tak to já už to mám bohužel za sebou, příčina - totálně zapečené stírací kroužky, auto bylo pravidelně servisováno u Forda v Německu s poctivými 148 000 km - takže opravdu fordí olej zázrak sám. Nechal jsem vyměnit kroužky, gufera ventilů, napínák a vodítka rětězu. Auto je sice opraveno, ale lituju že jsem do toho šel - výsledek: mám zatím najeto cca 700 km, olej zatím nežere, ale motor nemá výkon - problematické rozjezdy, na pětku po rovině téměř nezrychluje, spotřeba kolem 11l, kolísavý volnoběh. Ještě plánuju zkontrolovat nastavení rozvodů, jestli tam nebude chyba. A teď tedy jezdím a doufám, že si to "sedne" . Radši dolévat 1l na 1000 km než jezdit za 11l a obávat se zda stihnu předjet kamion. Snad dopadneš lépe. Takže další auto už nebude Ford....

2012-03-20 14:02:12

Ibret - já myslel že jsem na webu příznivců Fordů. Ať se lidi podělí i o špatnou zkušenost ale ať ta auta nehaní. Tvoje zkušenost neznamená že je to špatné auto. Já mám např. dost špatnou zkušenost s fungl novou Octavií a naopak ty nejlepší zkušenosti s Opel Omega (měl jsem 4) a netvrdím že Oktávky jsou šunty a Opely nejlepší auta na světě. Jestli auto žere takhle nehorázně olej, nemůže za to auto ale ti co se o něj měli starat...

choose - tady platí to samé. Kdo ti to prosím Tě dělal? Za tohle nemůže auto ale mechanik, který to dělal. To není "opravené" auto a reklamuj to, tedy pokud to nedělal jeden z tisíců garážových mechaniků, kterých máme mj. v naší minivesnici 5 a u kterých se opravy i reklamace řeší systém pokus/omyl a ke kterým se jezdí aby se ušetřilo.

S kamarádem jsme si koupili v r.2003 do firmy nový Opel Combo 1.7TDi. Kamarád je původem automechanik a má po různých garážích spoustu známých, kteří se autoservisem za levný peníz živí. Používají replikové díly (předpokládám že do auta dají nejlevnější repliku a tvrdí že tam dali dražší, která je i tak levnější než originál, takže člověk je spokojen), utahovací momenty používají univerzální na daný úkon pro všechny typy aut, oleje mají také univerzální atd. atd. Prosadil jsem, že se bude jezdit do značkového servisu, dnes má Combo 300 tisíc km, nikdy se nešetřilo, jezdí naložené po střechu a často s vlekem, ale je ve vynikajícím stavu. Olej se mění po předepsaných 50 tisících km a neubyde ani kapka, baterka, spojka atd. je původní. Včera jsme auto zase odvezli do servisu - předpokládám že to bude stát cca 15000 Kč ale vím, že to auto - často haněný Opel - bude ještě dlouho a dobře sloužit.

2012-03-20 18:22:00

IvanGS: Předepsaná výměna oleje po 50000 km?! Jinak s tebou naprosto souhlasim, taky sem teď měnil motor na svim STčku, ale na a jsem rozhodně nezanevřel

2012-03-22 14:53:44

BALU to napsal naprosto přesně a vystižně,takhle to opravdu s oleji A1/B1 je a je to průser..Když už někdo bude stát za použitím olejů 5W-30,tak je tady ještě možnost použití oleje 5w-30,ale ACEA A3/B3,či-li s normální HTHS viskozitou..

2012-03-22 16:00:28

Dr.Riviera - fakt, je tam Longlife olej. I tak mi přišel interval dlouhý ale auto má 300 tisíc km a motor jede jako nový...

2012-03-22 16:33:11

IvanGS: no mě přijdou dlouhý i ty Forďácký 20 tis. km ale 50 jsem fakt ještě neslyšel, tak hlavně ať šlape dál, Opely mám taky docela rád

2012-03-22 21:07:17

Hlavně si chlopi uvědomte,že interval výměny oleje uvádí výrobce motoru jako MAXIMÁLNÍ..Tak že např. údaj 20 tis.km je u Fordu myšlen jako "Vyměnit olej max po 20 tis.km"..,tak že ideální je měnit po 15 tis.km..,motoru to jen prospěje..Jinak by mě zajímalo u toho Long life oleje,jak tady zmínil kolega,hodnoty Tribotechnického rozboru po 20,30,50 tis.km.Dle mého je ten olej už po 30 tis.km naprosto vyčerpaný..

2012-03-22 23:18:14

Většinou platí pokud je vozidlo používáno ke krátkým jízdám,tahání přívěsů či jízdu v terénu měla by se výměnná lhůta zkrátit úměrně tomuto použití.Takže Transit cca10000km a Jeep ten dostává nejvíc naprdel s taháním a ještě má na ten svůj obsah 5ti litrů nicotnou náplň 4,5litru oleje tak tam po 6000km.

2012-03-23 09:27:09

Dr.Riviera - a to bylo v roce 2003 kdy jsme to kupovali, o takových intervalech jsem do té doby neslyšel. Ale je to hodně o řidiči, auto u nás řídí především jeden člověk, nešetří ho ale nehoní dokud není motor prohřátý, jezdí rychle ale plynule atd.

U Mondea je 20000km, ale budu měnit cca po 15-ti, nic tím nezkazím, jeden odborník (neznám ho osobně) mi řekl že pokud nejde o longlife, po 15-ti tisících se mazací schopnosti oleje rychle ztrácí.

Spíš by mne zajímalo jestli je dobré použít před nalitím nového oleje výplachovou náplň, někdo to chválí, jiný zatracuje...

2012-03-23 13:34:05

Já dávám před každou výměnou do starého oleje před výměnou pulitránek oleje do automatické převodovky ATF projedu a měním.

ATF olej má tu vlastnost,že rozspouští usazeniny.Výplachy jsou u běžně používaného motoru naprosto zbytečné.

2012-03-24 17:43:17

tak jsem to teda dneska důkladně studoval a s tima olejema bude pravda zřejmě někde mezi Já vzhledem k tomu že mám "novej" motor najel jsem s ním nějakejch 1000 km, při nevědomí co tam kdy kdo lil a že ta Fordí 5w30, co se tam po montáži nalila má tendenci rozpouštět usazeniny, který zas můžou ucpat mazací kanály chci v nejbližší době vyměnit ten olej opět za novej abych měl jistotu. Mrknul jsem teda do manuálu, co že tam může bejt, tak jsem zvolil tenhle olej http://www.cztuning.cz/in...action=detail&zboid=45650 drží se to Fordí specifikace, je to 5w30, ale a3/b3, takže to asi zkusim a doufám, že s tim nic nepodělám

2012-03-25 14:04:23

Tak už mám auto doma. Stálo mě to 28200,-

choose: zatím mám najeto jen 200km ale jezdí krásně, výkon mi přijde trochu větší než předtím, Spotřebu ještě nevím, uvidíme v dubnu to budu víc jezdit...

Olej tam mám 5W-40 prej je to lepší. Už dva mechoši mi řekli, že měnit olej po víc jak 10 000 je risk.

2012-03-25 20:36:26

Nejsem olejový profesionál, ale každá syntetika rozpoští usazeniny, resp. když se tam leje od nového auta, usazeniny téměř nevznikají. Riziko je, když se do auta, kam se dlouhodobě dával minerální olej, začne dávat syntetika. Pak prý může doít i k poškození motoru. Nicméně i moderní minerály nezpůsobí tragickou tvorbu usazenin, např. nejlepší olej do motocyklových boxerů BMW je minerál 20W-50 a ani po 250 tisících km není motor karbonem nijak ohrožen, byť ho je víc než při použití 100% syntetického oleje.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7