Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-výměna,záměna motoru


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-výměna,záměna motoru

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2016-09-29 12:44:00

Zdravim,mám dotaz ohledně výměny motoru na mondeo mk3,2.0tdci,nikde jsem nenašel žádnou radu ani postup.Mám díru v bloku,tak to potřebuji přehodit a v okolí není žádný schopný servis a když tak za nehorázné sumy.

2016-09-29 12:56:46

maxvolume: Co konkrétně potřebuješ vědět?

2016-09-29 13:19:37

Někde tu byl kompletní návod - bylo to ale pod výměnou spojky, bo u toho jde motor taky skoro celý ven. Dělal jsem to před rokem ale už jsem komplet postup zapomenul.

2016-09-29 13:38:38

No a mě právě zajímá,když budu vyndavat ten motor,jestli musí ven i převodovka tudíž i poloosy,nebo jestli to jde jen motor samotný a nejjednodušší postup.

2016-09-29 14:00:23

Poloosy budou muset ven na 100%. Myslím, že se Ti nepovede vytáhnout převodovku z motoru resp. hřídel převodovky ze setrvačníku (málo místa). Pokud na to máš vybavení a možnosti, tak vyhoď ven celý motor i s převodovkou, venku si udělej maximum co půjde a pak to celé hoď zase zpátky.

2016-09-29 14:46:36

No ja si to myslel,že bude muset všechno ven,tim padem i vypustit klimu.Akorat nevim jestli je lepsi to vyheverovat,dat na cihly a vyndat spodem nebo to vytahnout horem.Budu to delat na zahrade.

2016-09-29 17:24:28

maxvolume: ahoj, jestli pomůže návod převzatý od Tomenzina,měnil jsem komplet spojku, návod tu jde najít, u sebe mám pár fotek, snad to půjde, dělal jsem to na zdviži, ale určitě bych to dělal spodem, držím palce

2016-09-30 07:51:21

Vydělat motor spodem je asi nejlepší, snad budeš mít dost cihel . Najdi si tady návod na demontáž spojky, spoutu věcí musíš udělat taky. Jenom bych doporučil v první řadě si vzít foťák a než něco demontuješ tak to nafotit (při montáži se fotky můžou hodit), taky co půjde uvazuj (chladiče Ti podrží sice hadice, ale proč je zbytečně namáhat a pokoušet spoje). Při povolování spodního rámu se Ti může stát, že se Ti protočí matice, která je v schovaná v nosníkách, doporučuji hodně předem použít WD a doufat, že se Ti to nestane.

2016-10-03 17:21:38

juzeppe: Máš pravdu. Dnes by neměl být problém nechat si někde svařit nájezdy a nebo místo cihel si pořídit něco jiného, co nehrozí, že se rozpadne (například pořádné špalky). Případů, kdy se nějaké zdivo pod váhou auta rozpadlo je řada. Bohužel lidi, dokud to nevidí na vlastní oči, nevěří. Ale to je jejich problém.

2016-10-03 18:51:06

No já bych chtěl vidět toho frajera, který vymění tenhle motor za 3 - 4 hodiny. Možná by to chtělo na něj nechat kontakt. Počítám, že spojku zvládá za 1 - 2 hodiny. Nicméně k věci. Jelikož mě také čeká výměna motoru, tak jsem o tom dost přemýšlel. Podle mě nepůjde vyndat samotný motor bez převodovky, protože tam není dost místa na rozpojení. Myslím, že by nepomohlo ani sundat kladky řemenu příslušenství. Takže bych řekl, že jsou dvě možnosti. 1. Horem i s převodovkou. Výhodu vidím, že by se nemusel sundavat rám pod motorem, ale pravděpodobně bude nutné demontovat kladky řemene příslušenství a kapotu. Nutností je pak jeřáb, kladka, nebo třeba ještěrka což každý nemá. 2. spodem jako když se dělá spojka a pak už jen odpojit pár hadic a vyndat motor. Asi bych to vyndal i s převodovkou v celku, teda nechat to vyset na sylentblocích a zajet pod to ideálně paleťákem přizvednout si motor i s převodovkou.Sundat úchyty spustit a vyjet bokem podběhem ven. V případě potřeby přizvednout karosérii.Takhle jsem to chtěl udělat, ale nakonec do toho nejdu, Protože se mi to nevyplatí.Chtěl jsem, alespoň nějakou záruku na motor a našel jsem tohodle člověka.

https://www.sbazar.cz/bor...otory-2l-tdditdci-6685-96

Dává na to půl roku záruku, ale za samotný motor bez práce oleje a filtrů chce 14 000, takže nemá smysl si to dělat sám. Zítra to tam vezu a říkal, že během příštího týdne by mi to udělal, tak pak můžu poreferovat.

2016-10-03 22:54:50

fredd46: ja to u Borika mel.nechal jsem menit cely motor..agregaty z meho motoru.ikdyz to mam 300km.vyplatilo se mi to...motor slape jak zběsilý. nekouri.spotreba kolem 5,5-6litru...jsem spokojeny...mohu doporučit. ..jez se s tim mordovat sam....

...

2016-10-04 00:15:15

Tak to jsi mě trochu uklidnil. Já jsem v tomhle dost nedůvěřivý a radši si všechno udělám sám. Klidně bych šel i do té výměny motoru, ale nechce se mi do rysku jen tak koupit nějaký motor. Když pominu podezřele levný nabídky tak se ty motory normálně pohybují okolo 10 000,-, ale já mám motor D6BA, který se myslím dělal do 2002, nebo 2003, takže všechny jsou minimálně 13 let starý a přijde mi dost divný že všechny mají zázračně najeto okolo 200 000 km. Kdo si koupí tohle auto v naftě aby najel cca 10 000 ročně? Já to kupoval 3 roky starý a už to mělo 100 000 km najeto a to to klidně ještě mohlo být trochu stočený. Teď mám cca 420 000, takže nechápu jak to že ty motory co se prodávají mají tak zázračně málo najeto. Když to půjdeš někam koupit tak to bude komplet odstrojený. nebude tam čerpadlo, takže budou shozený rozvody a nemůžeš tomu změřit ani kompresi. Prostě na místě nepoznáš nic. Pak to tam pracně dáš a zjistíš že to stojí za starou bačkoru a můžeš se začít dohadovat s prodejcem že z tebe udělal rybu. Tady se mi líbí, že hlava je udělaná a spodek prý je kontrolovaný no a je to komplet včetně montáže, takže pak odpadají dohady že něco někdo špatně udělal. Prostě je to celý jeho práce a dá na to záruku a to za to podle mě stojí.

2016-10-04 09:06:15

Kdybych mel dilnu tak si to vymenim sam.Sehnal sem motor za 3000.Samozrejme uplne holy.Orientacne je doba vymeny v servise 10.hodin.Davat 10.tis.za vymenu se mi zda hodne predrazeny,kdyz v autorizaku chteji 600 za hodinu.Kdyz bude motor spatny tak se sezene jiny.Preci jen cena tohoto typu auta je nizka,takze se nevyplati takove investice.

2016-10-05 07:41:09

JJ, ať žijí investice co se nevyplatí a hlavně ty o kterých člověk předem ví a může se včas rozhodnout. Bohužel spousta věcí se předem neví a neřeknou Ti to ani v servisu. Od p. Boříka jsem kupoval hlavu na 2,2TDCi QJBA, komunikace 100%, hlava měla být udělaná (přebroušená, překontrolovaná, zabroušená sedla, nové těsnění ventilů ...), hlava přišla dobře zabalená a vypadala, že vše co bylo deklarováno bylo i uděláno, takže z osobní zkušenosti mohu doporučit. Myslím si, že ta cena za překontrolovaný motor s udělanou hlavou vč. montáže a hlavně se zárukou není vůbec špatná. Doporučoval bych se podívat třeba na AutoKelly co stojí třeba nové těsnění pod hlavu, gufero na kliku ... . Rozhodnout se musí každej sám dle svých možností.

2017-01-30 07:29:01

Zdravím Vás pánové,napadla mě jedna věc,ale než to začnu řešit,raději se zeptám.Mám mondeo III TDDI 66KW rok 01 a maníkovi z vesnice kleklo mondeo TDCI,96KW 2002 v plné výbavě.(vstřiky+čerpadlo)Nechce to opravovat a tak to tam hnije u silnice.Nemáte někdo info,jestli by šel muj motor napasovat do jeho kastle?Elektrika?Co na to jednotka?Prosím o radu.Díky

2017-01-30 09:53:39

pipin1991: Asi se musí měnit i řídicí jednotka aby si rozuměla s motorem a čidly, protože motor má jiné parametry a softwér je odlišný. Ta se pak také musí spárovat s ostatní elektronikou.

2017-01-30 11:27:21

petrdepo: Dobře,to jsem si tak nějak myslel.Hlavní je,že je to vůbec možný.,,Jen"sehnat někoho,kdo to spáruje,aby všechno chodilo.

2017-02-05 11:03:29

Trochu pozdě na dotaz ohledně výměny motorů nebo motoru. Tak trocho všeobecně aby

to nebolelo. Tak v čem je problém? Přestavba vozu je poměrně dost složitá a někdy i neproveditelná. Vzhledem k složitostí, elektro instalací, palivové soustavě ,upnutí různých držáků, ukotvení motoru, převodovky atp. Další věc nedoporučuje se záměna motorů různé kubatury vzhledem ukotvení které nebude odpovídat danému motoru ale i elektro instalace, pojistky, řídicí jednotka, konektory. Proč? Staří vozu, rozdíl mezi vozy je hodně rozhodující. Výrobce v některých případech rád děla změny a to proto aby nemohlo dojít k záměně náhradních dílu ale i k možností různých úprav bez autorizovaného servisu. Rád mění barvu kabelů, pinů na konektorech ale i spínače které mají jiný konektor. Jen pro okraj, případ Mondeo MkI a MKII stejný vozy ale z MKII do MKI skoro nic nedáte vše musíte překopat. MKIII z r. 2001 a MKIII z r.2003 mají stejnou karoserii nikoliv střeva. Závěrem vzhledem k tomu že MKIII je dnes poměrně levné auto bych doporučil koupě benzínu r.2004. A přestavbu vozů r.2002-2001 bych nedoporučoval. Neprojde to na STK a žádných servisech vám to dělat nebudou. Doporučí do jezdit prodat. Jeto naprosto zbytečná práce.


Odpovědět