Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-TDCi špatný start,bílý kouř


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-TDCi špatný start,bílý kouř

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5

2009-11-14 23:02:45

Zdravím. Měl jsem problém s žhavicími svíčkami, kdy motor nechtěl nastartovat a když už, tak se z něj valil bíly kouř. Svíčky jsem vyměnil a starty jsou ok, ale při volnoběhu asi po dvou minutach se kouř začne valit znova. Pokud je motor zahřáty, je vše v pořádku. Kde je problém? Předem dík.

2009-11-14 23:24:53

Do servisu. Načíst diagnostikou, změřit tlaky válců,tlak paliva, atd.,atd.....

2009-11-23 11:46:52

Tak jsem byl na diagnostice a byl zjištěn problém v řídici jednotce a mám si připravit 30tis. na opravu. Mě by ale zajímala jiná věc. Chyby v diagnostice byly vymazány a pokud se po 14 dnech znova vypíšou, je to na 100%...to slova mechanika. Od té doby a motorem není žádný problém. Může vymazání chyb v diagnostice mít vliv na chod motoru?

2009-11-27 07:36:00

Po odpojení autobaterie na cca hodinu dojde k výmazu dat z ŘJ. Po opětovném zapojení a nastartování motoru se ŘJ znovu učí a snaží se nastavit na optimální hodnoty. Takže po nastartování se má nechat chvíli běžet motor na volnoběh, pak asi minutu držet otáčky (teď nevím na kolik, najdeš to někde v jiných forech) a pak asi 10 km jet normální jízdou tak jak jsi zvyklý jezdit. Auto a ŘJ si tak nastaví nové optimální hodnoty a je docela možné že si nastaví různá vymezení a drobnější odchylky a podle toho auto jezdí. Doporučuje se to občas provést u starších aut s ŘJ. Odpojením autobaterie se vymaže i registr závad a pokud se nejedná o hrubé závady, pak zůstane registr závad čistý. Během jízdy se však mohou vyskytnout závady, které se do registru opětovně zapíší. Těžko říci jesti se vymyzáním chyb z registru závad odstranilo i to tvé bílé kouření. Možné to však je. Jen upozorňuji, že do registru závad se po vymazání a následné jízdě opětovně zapíšou hrubé chyby vyžadující servis. Jen doufám že si teď všichni členové fordklubu nepůjdou na hodinu odpojit baterku

Pozn. ADM - téma restart ŘJ je k nalezení zde: http://www.fordclub.eu/ms...d_posts.php?topic_id=6146 (Franta)

2009-11-29 23:05:55

Tak to je zajímavá informace. Bílý kouř při volnoběhu po startu se neodstranil, ale jízdní vlastnosti se v mnohém zlepšily. Chod motoru se mi zdá celkově "kultivovanější". Turbo občas nepravidelně na krátký moment zabíralo při konstantní rychlosti atd, nyní bez problému. Po ujetí asi 300km jsem byl opět na diagnostice a vyjel jen čistý papír s jediným řádkem - bez závad. Nějak se mi nechce uvěřit, že bych "vyhodil" zbytečně 30tis.....

2009-12-13 16:41:23

Dnes za chladného rána jsem si všiml, že mi po nastartování studeného motoru jde z výfuku také bílý kouř, ještě markantnější je to při rozjezdu. Ale pokud se dívám kolem sebe, tak tento bílý kouř jde z výfuku mnoha aut, takže to nebude asi nic závadného, jen zřejmě vodní páry. Žádné změny v chování motoru jsem nezaznamenal, startování je v pohodě. Tak tomu asi dál příliš pozornosti věnovat nebudu, asi je to normální, když klesly venkovní teploty, tak se prostě bílý kouř zviditelní. Možná o tom bude někdo vědět více a řekne co to znamená nebo způsobuje...

2012-06-07 12:04:16

Zdravím Mondeo 2004 TDCI 96 kW. Při prvním startu mi jde z aute bílý kouř a je nepravidelný chod motoru. Při zahřátém motoru to nekouří, ale občas jen občas to má ten nepravidelný chod. Taky to mírně cuká na volnoběh. Na ručičce otáčkoměru to není znát, ale cuká to. Může to být zapříčiněno zavzdušňováním systému? Už se mi to jednou zavzdušnilo a v servisu my přepojily přepadovou hadičku ze vsřiků. od té dby dobrý. Po nějaké čase to zase začlo dělat a přišla do toho ýměna akumulátoru a sundavaly filtr takže celý systém zase odvzdošnily a bylo to dobrý. Teď cca po měsíci a půl to začíná dělat zase. Je možná chyba v zavzdušňování? Díky za radu

2012-06-12 15:52:27

Tak přesně toto jsem hledal.

Mám stejné Mondeo, stejný motor, stejnou závadu, ba dokonce i stejný rok výroby.

Motor po nastartování pracuje nepravidelně, cuká a dost otřesně kouří . Po přidání plynu závada zmizí.

Je to pravděpodobně způsobeno tím, že nafta se v daném válci nevznítí, tedy neshoří a vytvoří hustý dým (saze) = kouří jako fabrika. Příčinou můžou být >= 1 žhavicí svíčky, které pravděpodobně ještě nebyly měněny a nedostatečně v sacím potrubí ohřívají vzduch. Po sešlápnutí plynu a tedy po ohřátí a stlačení vzduchu turbodmychadlem závada zmizí. Jelikož mi na diagnostice nezjistili závadu, nabyl jsem přesvědčení, že to těma svíčkama bude. Uvidím.

2012-06-13 06:50:36

Hele tak dej pak vědět jak jsi dopadnul. Dyštak si j taky nechám vyměnit

2012-06-13 08:07:26

No, výměnu bychom měli zvládnout sami - zde je odkaz na nejlevnější svíčky, co jsem našel: http://profiautodily.cz/s...5038,375043&akc=CatStruct

2012-06-13 08:21:59

To já se d toho pouštět určitě nebudu protože musíš sundat celé sání a bůhví co ještě

MilZde, 2012-06-13 08:21:59 napsal:

To já se d toho pouštět určitě nebudu protože musíš sundat celé sání a bůhví co ještě

2012-06-13 08:31:43

Hezký obrázek. Sundavat nemusíš nic, ke svíčkám se lze dostat bez demontáže čehokoliv - alespoň to uvádí "Ford Mondeo - Jak na to". Snad tam nekecají, podívám se na to a dám vědět.

2012-06-13 08:40:59

ok. já jen vím, že když jsem se na to ptal v servisu ta mi řekly že se k tomu jinak nemůže než sundat to sání. Mrkni a uvidíš

MilZde, 2012-06-13 06:50:36 napsal:

Hele tak dej pak vědět jak jsi dopadnul. Dyštak si j taky nechám vyměnit ..

2012-06-13 08:58:06

http://www.ford-focus.cz/...ewtopic.php?f=195&t=11918

2012-06-17 17:28:17

měl jsem taky problém s bílým kouřem, po výměně vstřiků zmizel

2013-10-27 10:57:21

Mondeo 2,0 TDCI špatně startuje, bílý kouř, otáčky .. Dobrý den, omlouvám se že jsem založil další téma, ale už si nevím rady. Mám Ford Mondeo 2,0 TDCI 96KW. Namontoval jsem nové vstřiky, nové žhavičky a na dvou válcích nové pístní kroužky a auto stále nejede. Špatně staruje, jak chytne tak jde zněho bílý dým a nejde do otáček. Prosím o radu, co by to mohlo být.

2013-10-27 12:44:35

1strom: jen se zeptam proc si menil pistni krouzky? a proc jen na dvou valcich?a novy vstriky neskousel si to napicnout na kabel? vypada to na spatnou kompresi puvodni krouzky si vysoupou valec podle potreby pak kdyz tam das novy tak nemusi dobre stirat ja to tak mel kdysi na peugeotu koupil jsem pak naky specialni.bilý kour by odpovidal na praskolou hlavu nebo tesneni pod hlavou kazdopadne si myslim dat to na diagnostiku ta ti ukaze hodnoty jestli mas dobrej predstrik atd...

2013-10-27 18:05:52

petr12: Pístní kroužky jsem mněnil protože na diagnostice mi ukázalo /klepání 3 válce/ . Mechanik zjistil, že tam je nízký tlak proti ostatním válcům. Jak to rozebral tak se mu nelíbil ještě jeden válec. Při kontrole vstříku se zjistilo, že dva jsou špatné, zrovna na těch válcích. Hlava byla na kontrole a je v pořádku, těsnění dával nové.

2013-10-27 18:28:25

1strom: takze kdyz se delala hlava byli sundany rozvody tek jestli se pri namontovani nerozhodily treba o zub pak jestli neni vysokotkay cerpadlo v haji takhel na dalku tezko rict

2013-10-28 10:11:54

petr12: Zatím díky, vysokotlaké čerpadlo by mnělo být OK tlačí kolik má. Zeptám se ho na ty rozvody. Je tady někdo z okoli kdo by se na to podíval, nebo dělá Fordy? Jsem z Frýdku-Místku.


Odpovědět

1  2  3  4  5